Problemy z silnikiem Skoda Octavia 1.2 tsi

Skodą Octavia

Silnik Skody Octavii 1.2 tsi jest jednym z najpopularniejszych silników w ofercie Skody Octavii. Jest on dostępny w modelach Octavia drugiej i trzeciej generacji. Pomimo całkiem dobrych osiągów, silnik ten ma również wiele wad. Ale jakie są problemy ze Skodą Octavią 1.2 tsi?

Typowe problemy z modelem Skoda Octavia 1.2 tsi obejmują problemy z zaworem EGR, wadliwy ECU, nadmierne zużycie oleju, zatkany korpus przepustnicy i zablokowany filtr DPF. Co więcej, niektórzy użytkownicy zgłaszali również problemy z łańcuchem rozrządu, wibracje wału napędowego, problemy z dwumasowym kołem zamachowym, problemy z uszczelką głowicy cylindrów i wycieki paliwa.

Jakie są najczęstsze problemy z modelem Skoda Octavia 1.2 tsi?

Problemy z zaworem EGR

Zawór recyrkulacji spalin (zawór EGR) kontroluje przepływ recyrkulowanych spalin w zależności od obciążenia silnika. Jednak po przejechaniu kilku kilometrów zawór ten może zostać zablokowany z powodu nagromadzenia się węgla. W rezultacie może to prowadzić do nierównej pracy na biegu jałowym lub wahań.

W zależności od powagi problemu, można wymontować zawór EGR i wyczyścić go lub wymienić.

Wadliwy ECU

Innym częstym problemem z silnikiem, z którym borykają się użytkownicy Skody Octavii 1.2 tsi, jest uszkodzony ECU. Jednostka sterująca silnika pomaga silnikowi działać płynnie, kontrolując ilość paliwa, która dostaje się do cylindrów silnika. Jeśli więc ECU jest uszkodzony, może to powodować wiele problemów z silnikiem.

Najlepszym sposobem naprawienia wadliwej jednostki sterującej silnika jest jej przeprogramowanie. To powinno rozwiązać problem.

Zablokowany filtr DPF

Jest to powszechny problem w większości samochodów Skoda z silnikami wysokoprężnymi. A ponieważ Skoda Octavia 1.2 tsi jest silnikiem wysokoprężnym, użytkownicy powinni być przygotowani na radzenie sobie z tym problemem. Należy pamiętać, że filtr cząstek stałych (DPF) może zostać zablokowany przez cząstki stałe pochodzące ze spalania paliwa.

  Czy Skoda Citigo jest dobrym samochodem?

Problem ten zwykle występuje, gdy kierowca nie jeździ samochodem na długich dystansach. W rezultacie silnik nie spala dobrze odpadów stałych, co prowadzi do blokady. Aby zapobiec temu problemowi, konieczne może być prowadzenie samochodu na otwartej drodze na czwartym biegu przez około 10 do 15 minut.

Zatkany korpus przepustnicy

Oprócz zatkania filtra DPF, zatkany może być również korpus przepustnicy, co może powodować szereg problemów z silnikiem. Problem ten może prowadzić do braku przyspieszenia i gaśnięcia samochodu na skrzyżowaniach. Aby rozwiązać ten problem, należy zdemontować i wyczyścić korpus przepustnicy.

Zwiększone zużycie oleju

Jest to jeden z problemów, na który powinni być gotowi użytkownicy Skody Octavii z silnikiem 1.2 tsi. Aby jednak zminimalizować poziom zużycia oleju, kierowca będzie musiał wymieniać olej co 15-20 tys. km, zamiast normalnych 30 tys. km.

Problemy z łańcuchem rozrządu

Pojawiło się kilka doniesień o problemach z łańcuchem rozrządu w silnikach Skody Octavii tsi. Silnik TSI o pojemności 1,2 litra nie jest wyjątkiem. Problem jest związany z systemem zmiennych wartości umożliwiającym podnoszenie zaworów i pozwalającym silnikowi na lepszą pracę przy wyższych obrotach. Jeśli masz ten problem, odwiedź profesjonalnego mechanika, aby go naprawić.

Problemy z dwumasowym kołem zamachowym

Jest to jeden z głównych problemów, z jakimi borykają się użytkownicy Skody Octavii na przestrzeni lat. Niemniej jednak, dobrą wiadomością jest to, że producent wycofał dotknięte modele i problem został naprawiony. Problem ten powoduje poważne uszkodzenie silnika. Dlatego też, jeśli kupujesz używaną Skodę Octavię, upewnij się, że użytkownik naprawił ten problem.

  Najczęstsze problemy z Skodą Favorit

Wibracje wału napędowego

Wał napędowy przenosi moment obrotowy z silnika samochodu na koła. Niemniej jednak, w miarę jak samochód pokonuje kolejne kilometry, wał napędowy również ulega zużyciu. Wibracje wału napędowego mogą pojawić się, gdy samochód osiągnie od 1900 do 2900 obrotów na minutę. Jest to znak, że należy wymienić wał napędowy w samochodzie.

Wyciek paliwa

Jest to kolejny problem, który spowodował, że producent wycofał niektóre modele Skody Octavii. Wyciek paliwa w modelach 1.2 tsi jest spowodowany przez przewody paliwowe pod wysokim ciśnieniem. Należy pamiętać, że ten problem jest poważny i należy się nim natychmiast zająć. Niemniej jednak producent wycofał dotknięte modele, a problemy zostały naprawione. Problem występował w modelach Skoda Octavia z 2009 i 2011 roku.

FAQ

Jak niezawodny jest silnik 1.2 tsi w Skodzie Octavii?

Mimo że większość ludzi uważa silnik 1.4 tsi za najlepszy w Skodzie Octavii, nie jest on najbardziej niezawodny. Tytuł najbardziej niezawodnego silnika Skody przypada modelowi 1.2 tsi. Silnik ten nie zgłasza wielu problemów i jest dość niezawodny.

Jak długo działa silnik Skody Octavii 1.2 tsi?

Silnik Skody Octavii tsi może wytrzymać do 150 000 kilometrów. Ale przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji silnik ten może wytrzymać ponad 200 000 mil. Aby tak się stało, użytkownik musi przestrzegać zalecanych przez Skodę regularnych przeglądów. Ponadto należy przestrzegać dobrych nawyków jazdy.

  Czy Skoda Yeti to dobry samochód?

Jaki jest najlepszy silnik do Skody Octavii?

Skoda Octavia to mały samochód rodzinny oferowany w wersji pięciodrzwiowego liftbacka lub pięciodrzwiowego kombi. Jest również wyposażony w kilka silników, w tym 1,2-litrowy TSI SOHC I4, 1,4-litrowy 8V I4, 1,6-litrowy 8V I4, 2,0-litrowy 8V I4, 2,0-litrowy CR DOHC I4 i wiele innych.

Pomimo tego, że większość z tych silników jest mocna i dobrze działa, nie wszystkie z nich są bardzo niezawodne. Dlatego tytuł najlepszego silnika Skody Octavii przypada 1,4-litrowemu silnikowi TSI DOHC I4. Silnik ten jest nie tylko niezawodny, ekonomiczny i mocny, ale także trwały.

Końcowe przemyślenia

Skoda Octavia jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli Skody na rynku. Co więcej, model ten jest dostępny z kilkoma opcjami silnikowymi, które pozwalają kupującym wybrać silnik lub model, który najlepiej spełnia ich potrzeby. Jednym z najpopularniejszych silników Skody Octavia jest silnik 1.2 tsi. Mimo że silnik ten jest niezawodny i ekonomiczny, wiąże się z nim wiele problemów.

Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji silnik Skody Octavii 1.2 tsi może służyć przez długi czas. Niemniej jednak należy również zauważyć, że silnik 1.2 tsi występujący w modelu drugiej generacji jest bardziej problematyczny niż ten występujący w modelu Skoda Octavia trzeciej generacji.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z