Problemy z silnikiem Volvo XC40 T3

Volvo XC40 Problemy

Volvo XC40 to najmniejszy SUV klasy premium w ofercie Volvo, należący do segmentu subkompaktowych/crossoverów SUV klasy premium, który obecnie cieszy się ogromną popularnością. Segment ten jest pełen niesamowitych opcji, takich jak Audi Q3, Mercedes GLA, BMW X1 i Range Rover Evoque.

Chociaż moglibyśmy spędzić wiele dni na porównywaniu tych pięciu modeli, w tym artykule skupimy się na najbardziej znaczących problemach z silnikiem Volvo XC4O T3. Obejmują one dziwne odgłosy silnika, powolne przyspieszanie, potencjalne problemy z turbosprężarką i potencjalne problemy ze skrzynią biegów.

Podsumowując, silnik T3 w Volvo XC40 jest w większości bezawaryjny i wydaje się, że nie ma zbyt poważnych, powszechnych problemów, które powinny powstrzymać Cię przed zakupem tego modelu. Co prawda, niektórzy mogą być nieco rozczarowani mocą wyjściową XC40, ponieważ nie jest to najmocniejszy silnik Volvo, jaki można kupić.

Jeśli weźmiemy również pod uwagę, że Volvo produkuje co najwyżej silniki 4-cylindrowe, ci, którzy pragną osiągów i prędkości, prawdopodobnie uznają T3 za nieco zbyt powolny, nawet bez potencjalnych problemów, które mogłyby spowodować, że przyspieszy jeszcze gorzej.

Dziwne odgłosy silnika

Pojawiło się kilka doniesień o tym, że T3 doświadcza dziwnych odgłosów silnika, takich jak stukanie, tykanie i trzepotanie, szczególnie pod obciążeniem. Niektórzy uważają, że jest to normalne, ponieważ silnik jest tylko małym 3-cylindrowym silnikiem, który przepracowuje się za każdym razem, gdy wciskasz pedał gazu, ale nie zawsze tak jest.

Niektórzy twierdzą, że problemy te są bezpośrednio związane z nieprawidłowym zapłonem, który może wystąpić z powodu wyższych temperatur lub przeciążenia silnika przez dłuższy czas. Inni twierdzą, że układ zasilania paliwem ma z tym coś wspólnego, zwłaszcza jeśli samochód gaśnie lub nie słychać pompy paliwa po włączeniu zapłonu.

  Czy Volvo można serwisować w dowolnym miejscu?

Powolne przyspieszanie

Istnieje kilka powodów, dla których możesz doświadczyć powolnego przyspieszania w XC40, z których głównym jest fakt, że T3 oferuje tylko 163 KM przy wadze około 1600 kg (3500 funtów). Jednak powolne przyspieszanie może być również spowodowane przez zatkane filtry powietrza, zatkane filtry powietrza lub nieprawidłowo działający wtryskiwacz paliwa. W związku z tym dobrym pomysłem byłoby sprawdzenie wszystkich tych elementów, jeśli napotkasz powolne przyspieszanie.

Ponieważ komponenty te są zwykle zależne od częstej konserwacji, powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby utrzymać swój T3 najlepiej jak potrafisz. Jeśli tego nie zrobisz, z pewnością doświadczysz tych problemów w pewnym momencie. Nie są to zatem „usterki” same w sobie, ale raczej oznaki niewłaściwej konserwacji silnika.

Problemy z turbosprężarką

Mały silnik T3 polega na turbosprężarce, która zapewnia mu niezbędną moc do poruszania się w jakimkolwiek godnym uwagi tempie. Turbosprężarka naprawdę często przepracowuje się w silniku T3 ze względu na jego małą pojemność skokową, więc za każdym razem, gdy samochód osiąga 3 tys. obr / min lub podobną wartość, turbosprężarka musi pracować przy naprawdę dużym obciążeniu.

Przy takim użytkowaniu olej smarujący turbosprężarkę może zepsuć się wcześniej niż zwykle, a obce materiały mogą również przedostać się do turbosprężarki przez system filtracji powietrza i spowodować utratę mocy samochodu. Kilku właścicieli zgłosiło uszkodzenie łopatek w turbosprężarce, co prawdopodobnie wynika z gromadzenia się brudu w turbosprężarce i powodowania ich pękania.

  Które z nich jest bezpieczniejsze: Volvo czy Audi?

Problemy ze skrzynią biegów

Volvo XC40 T3 jest wyposażone w 6-biegową manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynię biegów, a z automatyczną skrzynią biegów wiąże się kilka problemów. Obejmują one potencjalne problemy, takie jak poślizg biegów, wahania podczas zmiany biegów i sporadyczne szarpanie przy niższych prędkościach. Problemy te mogą być spowodowane usterkami oprogramowania, problemami z czujnikami i uszkodzonymi kołami zębatymi.

Jeśli płyn przekładniowy zostanie zanieczyszczony małymi odłamkami metalu, może to prowadzić do dość poważnych problemów ze skrzynią biegów, do tego stopnia, że będzie ona wymagać całkowitej przebudowy/wymiany. Na szczęście, jeśli odpowiednio konserwujesz układ napędowy w swoim XC40 T3, prawdopodobnie nie doświadczysz tych problemów.

Więcej o problemach z Volvo XC40.

Sekcja FAQ

Czy Volvo XC40 T3 ma za mało mocy?

To zależy od tego, czego oczekujesz od samochodu. W rzeczywistości 163 KM jest „wystarczające” dla większości ludzi, ponieważ XC40 nie zostało zaprojektowane z myślą o dynamice. Oznacza to, że T3 jest odpowiedni w 90% sytuacji, w których chcesz go używać, a ponadto jest dość wydajny, tani w eksploatacji i bardzo dobry pod względem zużycia paliwa.

Jednakże, gdy wciśniesz pedał gazu na rampie lub gdy spróbujesz wjechać na skrzyżowanie nieco szybciej, szybko zdasz sobie sprawę, że T3 nie czuje się z tym komfortowo. Dlatego też, jeśli jesteś przyzwyczajony do mocniejszych silników, T3 z pewnością poczuje się słabo, ponieważ nie można zaprzeczyć, że 10-sekundowy czas 0-60 mil na godzinę to nic innego jak powolny.

  Czy samochody Volvo mają zdalny rozruch?

Jakie silniki są dostępne w Volvo XC40?

Volvo XC40 jest dostępne z różnymi opcjami silnikowymi, w tym z turbodoładowanym 2,0-litrowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 194 koni mechanicznych w modelu B4 lub 48-woltowym układem mild-hybrid o mocy 194 koni mechanicznych i momencie obrotowym 221 funtów-stóp w modelu podstawowym, a także ze wspomnianym wcześniej 1,5-litrowym trzycylindrowym silnikiem T3 w niektórych modelach.

Silnik B4 jest dostępny tylko z napędem na przednie koła, podczas gdy inne modele są dostępne z napędem na przednie lub wszystkie koła. Czysto elektryczny model XC40 Recharge jest wyposażony w całkowicie elektryczny układ napędowy, podczas gdy C40 Recharge jest pochodną XC40 Recharge i posiada również całkowicie elektryczny układ napędowy.

Czy powinienem kupić Volvo XC40 T3?

Jeśli szukasz stylowego, dobrze wyposażonego, bezpiecznego i wysokiej klasy crossovera/subkompaktowego SUV-a, XC40 T3 to dobry wybór. Powiedzieliśmy już, że nie jest to najmocniejszy wariant XC40, jaki można kupić za pieniądze, więc jeśli chcesz więcej mocy, powinieneś skupić się na mocniejszych wariantach silnika.

Tak czy inaczej, XC40 jest jednym z najpopularniejszych modeli Volvo nie bez powodu, ponieważ oferuje świetny pakiet wszystkiego, czego chce przeciętny nabywca SUV-a klasy premium.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z