Problemy z silnikiem VW 1.5 TSI

VW problemy

Silnik VW 1.5TSI jest częścią linii silników VW EA211, która po raz pierwszy zadebiutowała jeszcze w 2011 roku. 1,5L TSI EVO pojawił się w 2016 roku i nadal jest stosowany w wielu produktach VW. 4-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką zdolny zaoferować od 128 KM do 150 KM i 147lb-ft – 184lb-ft momentu obrotowego.

W tym artykule, mamy zamiar przejść przez wszystkie wspólne problemy z silnikiem VW 1.5 TSI i powiedzieć, jak można podejść do mocowania tych. Najpierw wspomnimy o problemach z układem rozrządu, który nie jest tak poważny jak w przypadku silników serii EA111, ale nadal jest związany z generacją EA211.

Inne problemy to nadmierne zużycie oleju, tak duże, że samochód może łatwo potrzebować nawet kwartę oleju co około 1000 mil. Wiele silników VW, w tym ten, są również skłonne do potrzebowania dużo czasu przed osiągnięciem optymalnej temperatury, co może spowodować poważne problemy, jeśli nie jesteś tego świadomy.

Wreszcie, musimy również wspomnieć o problemach z rozrządem zaworów, które są zarówno złożone, jak i czasami trudne do zrozumienia. Jeśli chcesz, aby twój 1,5 TSI trwać tak długo, jak to możliwe, upewnij się, aby utrzymać go jak najlepiej. Jeśli kupujesz ten silnik używany, zrób inspekcję przed zakupem, aby w pełni zrozumieć stan silnika.

Problemy z rozrządem

Na początek wspomnimy o problemach z rozrządem, które niekoniecznie są tak powszechne w nowszych silnikach EA211, ale są na tyle poważne, że należy o nich wspomnieć. Oznacza to, że tylko kilka z tych silników prawdopodobnie będzie dotkniętych tymi problemami. W tym samym czasie, jeśli jesteś świadomy tych i można działać proaktywnie, może być w stanie uniknąć tego pocisku.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Polo

Łańcuch łączy wałek rozrządu z silnikiem, co oznacza, że reguluje on rozrząd silnika. Jeśli napinacz, który utrzymuje łańcuch w miejscu, zaczyna się zużywać, łańcuch zacznie grzechotać coraz bardziej, aż potencjalnie pęknie i zniszczy silnik całkowicie. Jeśli słyszysz, że silnik grzechocze na biegu jałowym, upewnij się, że natychmiast sprawdzisz te elementy.

Nadmierne zużycie oleju

Innym stosunkowo częstym problemem z różnymi silnikami VAG jest nadmierne zużycie oleju. Wynika to głównie z braku precyzji lub nieszczelności turbosprężarki, pierścieni tłokowych i prowadnic zaworów. Pierwsze dwa można zauważyć stosunkowo łatwo, jeśli samochód zaczyna emitować niebieski dym, zwłaszcza przy mocniejszym przyspieszeniu.

Problemy z prowadnicami zaworów są zazwyczaj związane z nadmiernym zapachem paliwa wokół samochodu podczas jego tuningu. Jeśli wszystko jest w porządku, ale silnik nadal pije zbyt dużo oleju, jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, aby rozwiązać ten problem jest skrócenie harmonogramu uzupełniania oleju.

Silnik potrzebuje zbyt dużo czasu na rozgrzanie

Wszystkie silniki są zaprojektowane tak, aby pracować optymalnie w określonym zakresie temperatur, co oznacza, że kiedy te temperatury zostaną osiągnięte, silnik będzie na swoim najbardziej wydajnym poziomie z najmniejszymi szansami na wykazanie przyspieszonego zużycia. Jednak 1,5 TSI jest nieco notorycznie biorąc zbyt dużo czasu, aby się rozgrzać, co może spowodować dodatkowe problemy długoterminowe.

Jest to niestety spowodowane tym, jak silnik został zaprojektowany. Pojemność skokowa jest tak mała, że nie wytwarza zbyt wiele ciepła podczas pracy silnika. Zrozumiałe jest, że tego problemu po prostu nie da się uniknąć, dlatego należy poczekać, aż silnik się nagrzeje, zanim zaczniemy go forsować.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Beetle

Problemy z rozrządem zaworów (AVT Failure)

System AVT jest zaprojektowany do kontrolowania rozrządu zaworów samochodu, co pomaga w lepszej wydajności i zwiększa moc. Jednakże, ponieważ system jest tak złożony w swojej naturze, silniki, które kontrolują odstępy czasowe koła zębatego krzywki mogą stać się nierówne lub nieregularne i w ten sposób stworzyć więcej problemów zamiast je rozwiązać. System ten jest bezpośrednio kontrolowany przez ECU samochodu, co oznacza, że problemy z ECU mogą również powodować problemy z AVT.

Mówi się, że słaba jakość oleju jest prawdopodobnie co powoduje ten problem w większości silników, więc upewnij się, że zawsze używać właściwego oleju. Mogą one spowodować, że samochód nie będzie kopać w lub nawet nieregularne biegu jałowego. Ponieważ system zaczyna być coraz bardziej nieregularny, może to również powodować problemy z układem zapłonowym, ECU i potencjalnie z układem paliwowym samochodu.

Sekcja FAQ

Czy VW 1.5 TSI jest dobrym silnikiem?

Pierwsza iteracja 1.5L TSI była przyzwoitym silnikiem, kiedy się pojawiła i nie ma powodów, aby sądzić, że jest inaczej w dzisiejszych czasach. Jeśli jest prawidłowo utrzymany, będzie w stanie trwać tak długo, jak samochód, który jest więcej niż wystarczająco dobre. 1,5L EVO jest ulepszoną wersją, która oferuje więcej mocy, lepszą wydajność i znacznie lepszy ślad CO2.

Wielu uważa, że ten silnik jest podstawą masowo produkowanej palety silników benzynowych VW, co nie jest niespodzianką w ogóle, ponieważ jest to wydajny, silny i wyrafinowany silnik.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Arteon

Jaki olej stosuje silnik VW 1.5 TSI?

Zgodnie z zaleceniami VW, silnik 1.5 TSI powinien używać wyłącznie w pełni syntetycznego oleju 5W-30. Należy zaopatrywać się w nie u renomowanych partnerów VW, takich jak Shell, Castrol lub nawet w oleje OEM VW. Jeśli jesteś na rynku używanego VW z silnikiem 1.5 TSI, sprawdź, czy historia serwisowa wskazuje na prawidłowe zużycie oleju.

Jeśli nie, możesz prawdopodobnie targować się z ceną, ponieważ może to być potencjalnie problem w dół linii. Jeśli rzeczywiście tak jest, silnik powinien zostać poddany pełnej kontroli.

Czy VW rozwiązał problemy z silnikiem 1,5L TSI w 2023 roku?

Wiele forów internetowych twierdzi, że większość z tych problemów została już rozwiązana lub nigdy nie zostanie rozwiązana przez VW. Silnik potrzebujący dużo czasu na rozgrzanie się jest czymś, na co trzeba będzie zwrócić baczną uwagę w okresie eksploatacji samochodu, natomiast problemy ze zużyciem oleju można proaktywnie rozwiązać na przykładach z niższym przebiegiem.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z