Problemy z silnikiem VW 1.8 TSI

VW problemy

Jeśli chodzi o VW 4-cylindrowe silniki benzynowe, 1,8L 4-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem jest królem. Ten silnik po raz pierwszy pojawił się w 2007 roku, ale to było później po 2 gen 1.8L TSI, że wyszedł w 2008 roku, podczas gdy 3 generacji 1.8 TSI wyszedł w 2011 roku. Te późniejsze iteracje były przede wszystkim koncentruje się na rozwiązywaniu problemów, ale również przyszedł z godnych modernizacji mocy i wydajności.

Silnik ten oferuje od 120 KM do 180 KM i 170lb-ft do 240lb-ft momentu obrotowego. Jest on powszechnie stosowany w modelach VW, Audi, Seat i Skoda. W tym artykule, mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy VW 1.8 TSI silnika i powiedzieć, co trzeba zwrócić uwagę, gdy w rynku dla jednego z nich.

Aby rozpocząć, te problemy obejmują problemy z wyczerpaniem oleju, który jest prawdopodobnie największym zarzutem z pierwszych dwóch pokoleń. Pompa wody jest podatna na awarię, zwłaszcza z rodziny silników EA888. Cewki zapłonowe są poniekąd standardowym problemem w różnych silnikach VW, podczas gdy problemy z przegrzaniem / termostatem są również stosunkowo powszechne.

Wreszcie, ale nie najmniej, musimy wspomnieć o problemach z rozrządem, które nie są tak powszechne, jak kiedyś, ale są tak niebezpieczne, że muszą być również wymienione. Podsumowując, jeśli chcesz mieć taki samochód, pamiętaj, aby zrobić inspekcję przed zakupem i dokładnie zbadać silnik.

Problemy z wyczerpaniem oleju

Silnik 1.8L TSI miał bardzo ciężki okres z problemami z ubytkiem oleju, zwłaszcza jednostka 1.8L, która jest prawdopodobnie najgorsza z nich wszystkich. Przechodzenie przez ogromne ilości oleju jest podwójnym problemem. Po pierwsze, podnosi to koszty utrzymania, ale gorszym problemem jest to, że ci, którzy nie są świadomi tego, mogą łatwo stanąć w obliczu ogromnych problemów z silnikiem.

  Czy Volkswagen Touareg to dobry samochód?

Pierścienie tłokowe są winowajcami tego problemu i będą wymagały wymiany, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Jeśli zauważysz ogromne ilości niebieskiego dymu wychodzącego z wydechu, jest to prawdopodobnie spowodowane wadliwym pierścieniem tłokowym. Dobrym pomysłem byłoby wybranie tłoków GEN 1 1.8L TSI, gdyż te mają tendencję do bycia nieco bardziej trwałymi w tym względzie.

Water Pump Failure

Silnik 1.8L TSI korzysta z plastikowego koła kompresora, co jest głównym powodem, dla którego pompa wody może zawieść prawie co 20,000 mil lub tak. Ponieważ większość tych silników jest popychana w kierunku 200 000 mil, oznacza to, że potencjalnie możesz potrzebować wymienić pompę wody aż 10 razy.

Objawy tych problemów obejmują wysokie świsty silnika, wysokie temperatury silnika, kontrolka silnika i potencjalnie wycieki płynu chłodzącego. Jedynym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest wymiana pompy wody, ale niektórzy twierdzą, że można również wymienić plastikowe koło kompresora na bardziej precyzyjne, które powinno odciążyć pompę wody.

Ignition Coil Problems

Cewki zapłonowe służą do konwersji energii z akumulatora do świec zapłonowych, które następnie rozpoczynają proces spalania. Jeśli jednak zauważysz, że Twój 1.8 TSI nie chce zapalić, lub zaczyna źle odpalać, może to być spowodowane problemami z cewką zapłonową. Dobrą rzeczą jest to, że te nie’ zawodzą zbyt często, ale kiedy to się stanie, powinieneś wymienić je wszystkie na raz.

  Czy Volkswagen Tiguan to dobry samochód?

Czasami może być trochę trudno dowiedzieć się, czy problemy pochodzą z świec zapłonowych lub cewek zapłonowych, dlatego wielu specjalistów VW uważa, że najlepiej jest wymienić wszystkie świece zapłonowe, gdy wymieniasz wszystkie cewki zapłonowe. Często można zauważyć te problemy w takich modelach jak VW UP lub VW Tiguan.

Problemy z termostatem

Obudowa termostatu w modelu 1.8 TSI jest znana z tego, że może powodować nieszczelności, które czasami powodują wyciek całego płynu chłodzącego, co sprawia, że silnik jest bardzo podatny na przegrzanie. Jeśli zauważysz, że temperatura silnika przekracza optymalny limit, należy sprawdzić pompę wody i obudowę termostatu, ponieważ te dwa są znane do awarii.

Mówi się, że trzeba będzie także wykonać próbę ciśnieniową całego układu chłodzenia, aby zlokalizować wyciek, a następnie naprawić go, jakkolwiek jest to możliwe.

Problemy z rozrządem

Rozciągnięte łańcuchy/pasy rozrządu są również stosunkowo częstym problemem w silnikach VW, szczególnie tych starszych. Tak czy inaczej, nowsze silniki są również podatne na problemy z rozrządem, które mogą być aktywnie rozwiązane. Jeśli nie rozwiążesz ich wcześnie, prawdopodobnie spowodują one ogromne uszkodzenie silnika.

Te problemy mają tendencję do odbywać się co 80.000 mil lub tak, kiedy można spotkać kontrolkę silnika, łańcuch przeskakuje, grzechotanie, a nawet małe odłamki metalu w oleju. Pamiętaj, aby natychmiast wymienić napinacz i łańcuch, aby zminimalizować szkody.

Dział FAQ

Czy VW 1.8 TSI jest dobrym silnikiem?

Pomimo swojej mniej niż idealnej reputacji, większość właścicieli uważa 1.8L TSI za naprawdę dobry silnik, ponieważ oferuje wystarczającą moc, ale nadal jest dość wydajny i łatwy do życia. Druga generacja 1.8L TSI jest zdecydowanie najgorsza, podczas gdy trzecia iteracja jest zdecydowanie najlepsza.

  Aiways vs VW - co jest lepsze?

W sumie możemy stwierdzić, że 1,8L może być wielki silnik, jeśli jest utrzymywany prawidłowo i jeśli nie nadużywane w czasie jego życia.

Czy silnik VW 1.8L TSI jest nadal w produkcji?

3 gen 1.8L TSI jest nadal w produkcji, 2 gen został przerwany w 2011 roku, podczas gdy pierwszy gen został przerwany gdzieś w 2008/2009. 1.8L TSI prawdopodobnie będzie kontynuował swoją żywotność przez następne kilka lat, kiedy to zostanie zastąpiony przez hybrydowe iteracje.

Nie jest jasne, czy 1,8L jest kiedykolwiek będzie dostać leczenie hybrydowe, jak VW oferuje go z porównywalnie mniejsze 1,4L Hybrid i 1,5L Hybrid i Mild Hybrid modeli.

Czy VW 1.8L TSI jest silnym silnikiem?

Z mocą do 180 KM, 1.8L TSI jest więcej niż wystarczająco dobry dla większości zastosowań, ale nie wypada z jego większego brata, 2.0L TSI, który jest znacznie bardziej wydajny silnik. Silnik 1.8 nie jest przeznaczony do wyścigów ani do jazdy wyczynowej, co oznacza, że nie jest powszechnie uważany za mocny, ale niektórzy dostroili go do 300 KM bez rozpadu silnika.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z