Problemy z turbosprężarką VW Tiguan

Volkswagen Tiguan Problemy

VW Tiguan wyrzeźbił sobie niszę na tętniącym życiem rynku kompaktowych SUV-ów typu crossover, odkąd pojawił się w 2007 roku. W miarę upływu czasu małe SUV-y i crossovery powoli stawały się najpopularniejszymi samochodami na świecie, a Tiguan nieustannie ewoluował i obecnie znajduje się w czołówce rynku.

Jednak, jak w przypadku każdej maszyny, ma ona swoje słabe punkty – problemy z turbo niestety znajdują się wysoko na tej liście. Od tajemniczej utraty mocy po uciążliwe opóźnienie turbodoładowania, a nawet nieoczekiwane dźwięki lub awarię turbosprężarki, system turbo w Tiguanie nie jest pozbawiony wyzwań, z których niektóre mogą być naprawdę frustrujące.

Problemy te, choć nie doświadczane przez każdego właściciela, okazały się być więcej niż odosobnione. Jeśli rozważasz zakup używanego lub nowego Volkswagena Tiguana, te problemy z turbo z pewnością warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji. W tym artykule zagłębimy się w te kwestie, dając ci pełny zakres tego, czego możesz się spodziewać.

Wspomnimy o potencjalnych przyczynach, objawach i rozwiązaniach, które należy zastosować, aby nigdy więcej nie doświadczyć problemów z turbosprężarką.

Utrata mocy/wolne przyspieszenie/niskie doładowanie

Doświadczenie utraty mocy lub powolnego przyspieszania może być naprawdę stresujące dla właścicieli VW Tiguan. Objawy zazwyczaj obejmują powolną reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia, niezdolność do osiągnięcia wyższych prędkości lub zauważalny spadek ogólnych osiągów pojazdu, z których wszystkie mogą powodować problemy podczas próby połączenia się na autostradzie, wyprzedzania lub wjazdu na rondo.

Potencjalnymi przyczynami mogą być łożyska turbo, nieszczelne przewody dolotowe, a w niektórych przypadkach nawet problemy z oprogramowaniem. Pierwszym krokiem do zidentyfikowania problemu jest zazwyczaj test diagnostyczny. Rozwiązania mogą się różnić w zależności od diagnozy i mogą obejmować czyszczenie lub wymianę wtryskiwaczy paliwa, aktualizację oprogramowania, a w poważniejszych przypadkach nawet nowe turbo.

  Problemy z VW Crafterem

Turbo Lag

Turbo lag w VW Tiguan to zauważalne opóźnienie lub lenistwo między momentem naciśnięcia pedału przyspieszenia a faktycznym uzyskaniem całej mocy. Warto wspomnieć, że turbo lag niekoniecznie jest problemem, jeśli występuje sporadycznie lub przy niskich obrotach, ale jeśli zdarza się często, niezależnie od obrotów i prędkości, może być poważnym problemem.

Opóźnienie może być spowodowane różnego rodzaju problemami, takimi jak niewydajna konstrukcja turbosprężarki, zużyta przepustnica, a nawet problemy z oprogramowaniem jednostki sterującej turbosprężarki. Ponieważ układ turbodoładowania jest złożony i delikatny, konieczna jest profesjonalna konsultacja i diagnostyka. Tak więc, jeśli jesteś majsterkowiczem, najlepiej zostaw to, jeśli nie masz doświadczenia w pracy z turbosprężarką.

Dziwne dźwięki podczas przyspieszania

Słyszenie dziwnych syczących, grzechoczących, piszczących lub świszczących dźwięków podczas przyspieszania może być oznaką problemu z turbosprężarką w VW Tiguan. Hałas staje się bardziej zauważalny, gdy turbosprężarka jest włączona podczas przyspieszania z pierwszego lub drugiego biegu, w sytuacji, gdy turbosprężarka pracuje najintensywniej.

Przyczyny takich dźwięków mogą obejmować zużyte łożyska, nieszczelności, luźne lub uszkodzone elementy lub problemy z kołem kompresora turbosprężarki. W niektórych przypadkach odgłosy te mogą być wczesnym sygnałem ostrzegawczym zbliżającej się awarii turbosprężarki. Tak czy inaczej, zabierz swój samochód do doświadczonego mechanika, który posiada wszystkie odpowiednie narzędzia i wiedzę, aby prawidłowo zdiagnozować problem.

Awaria turbosprężarki

Awaria turbosprężarki jest rzeczywiście bardzo poważnym problemem, który wymaga natychmiastowej uwagi, jeśli nie chcesz, aby Twój samochód doznał większych uszkodzeń lub nawet się zapalił. Gdy turbosprężarka ulegnie awarii, pojazd doświadczy dramatycznej utraty mocy, może wytwarzać nadmierną ilość dymu z wydechu, a nawet może przejść w „tryb ograniczonej prędkości”, ograniczając prędkość, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom.

  Najczęstsze problemy z Volkswagenem Sharan

W większości przypadków na desce rozdzielczej pojawią się lampki ostrzegawcze wskazujące na krytyczne problemy, skłaniające do natychmiastowego zaprzestania jazdy samochodem. Jeśli turbosprężarka rzeczywiście padła, jedynym sposobem jej naprawy jest wymiana na nową. Jeśli samochód jest objęty gwarancją, zawsze należy poprosić o nową turbosprężarkę i nie zadowalać się niczym gorszym.

Sekcja FAQ

Na co zwrócić uwagę przy zakupie VW Tiguan?

Rozważając zakup używanego lub nowego Volkswagena Tiguan, należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych czynników. Po pierwsze, sprawdź wszelkie wycofania lub biuletyny serwisu technicznego, które mogą mieć zastosowanie do konkretnego roku modelowego, którym jesteś zainteresowany i sprawdź, czy problemy, które je spowodowały, zostały rozwiązane. Zwróć również szczególną uwagę na skrzynię biegów i turbosprężarkę, ponieważ są to znane obszary budzące obawy.

Przeprowadź jazdę próbną pojazdem, aby ocenić jego osiągi, koncentrując się na zmianie biegów, przyspieszeniu i wszelkich nietypowych odgłosach. Przejrzyj dokumentację serwisową, aby upewnić się, że pojazd jest regularnie serwisowany i rozważ zlecenie przeglądu wykwalifikowanemu mechanikowi. Poszukaj dokumentacji serwisowej i zawsze naciskaj na przeprowadzenie inspekcji przed zakupem, która powinna wykazać, czy coś jest nie tak z samochodem.

Który używany model VW Tiguan jest najlepszy?

Kupując używanego VW Tiguana, z pewnością jesteś rozpieszczany wyborem, ponieważ istnieje wiele modeli, z których możesz wybierać. Jednak najlepiej używane modele VW Tiguan to prawdopodobnie te wyprodukowane w latach 2019/2020, ponieważ są to najnowsze modele VW Tiguan z najlepszymi silnikami i technologią. Poprzednie modele 2016/2017 również nie są złe, ale jeśli możesz rozciągnąć się na model 2020, będziesz naprawdę szczęśliwy.

  Wszystko o 2023 VW Polo

Starsze modele VW Tiguan oparte na Golfie Mk6 po prostu nie są w stanie sprostać zadaniu, a jednocześnie kosztują sporo pieniędzy na rynku używanym. Jeśli chcesz ekonomicznego diesla z wystarczającą mocą, wybierz 2.0L TDI. Z drugiej strony, 2.0 TSI jest prawdopodobnie najlepszym modelem benzynowym. Wreszcie, jeśli chcesz mieć trzy rzędy siedzeń i więcej przestrzeni ładunkowej, wybierz model AllSpace.

Czy powinienem kupić VW Tiguan?

Jeśli jesteś na rynku stosunkowo niedrogiego, dobrze zaokrąglonego rodzinnego crossovera kompaktowego SUV-a, Tiguan zdecydowanie powinien znaleźć się na Twojej liście. Tiguan wypełnia lukę między droższymi niemieckimi markami a bardziej przystępnym poziomem ekonomicznym.

W zależności od silnika i specyfikacji, VW Tiguan może być naprawdę dobrym pojazdem. Oferuje również dużo miejsca, jest naprawdę bezpieczny i ma wszystkie nowoczesne technologie, których można oczekiwać w 2023 roku.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z