Volvo XC40 to najmniejszy, subkompaktowy SUV/crossover Volvo, który ma nadzieję odebrać nabywców zwykłym crossoverom klasy premium, takim jak Mercedes GLA, BMW X1, Audi Q3 i Range Rover Evoque. Świat małych crossoverów staje się coraz bardziej popularny w ostatnich latach, dlatego Volvo poszło na całość ze swoim XC40.
Model XC40 można nabyć w wielu wariantach, w tym w pełni elektrycznym, hybrydowym plug-in, z silnikiem wysokoprężnym lub czysto benzynowym z technologią łagodnej hybrydy. W tym artykule skupimy się na problemach z Volvo XC40 Mild Hybrid, co oznacza, że wymienimy wszystkie problemy i powiemy, na co zwrócić uwagę, jeśli jesteś na rynku.
Problemy elektryczne wydają się być najczęstsze, podczas gdy problemy z hamulcami zostały również zgłoszone w kilku przykładach. Wycieki wody są również możliwe, ale nie są tak powszechne jak poprzednie dwa problemy. Na koniec należy również wspomnieć, że półautonomiczna funkcja wspomagania pilota może się wyłączyć bez wcześniejszego ostrzeżenia.
Podsumowując, XC40 Mild Hybrid nie cierpi na żadne znaczące, powszechne problemy z dwóch powodów. Głównym z nich jest to, że XC40 Mild Hybrid jest wciąż zbyt nowy, by którykolwiek z problemów mógł stać się powszechny. Po drugie, Volvo zadbało o to, aby nowy XC40 był niezawodnym samochodem od samego początku, więc powinno być dobrze.
Problemy elektryczne
Volvo wycofało kilka swoich modeli z rynku z powodu problemów z elektryką, które wydają się być najczęstszymi problemami we współczesnych samochodach Volvo. Wydaje się, że XC40 czasami cierpi na utratę mocy z powodu problemów z odłączaniem wysokiego napięcia, podczas gdy inne drobne problemy również występują.
Obejmują one potencjalne usterki i błędy oprogramowania systemu informacyjno-rozrywkowego. Może to być naprawdę stresujące, ponieważ XC40 zawiera kilka istotnych funkcji (kamera cofania, GPS, klimatyzacja, multimedia) na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego, co oznacza, że wszystkie z nich stają się bezużyteczne, gdy tak się stanie.
Problemy z hamulcami
Układ hamulcowy w XC40 był również w centrum uwagi z kilku powodów w okresie eksploatacji XC40 i wydaje się, że niektóre modele Mild Hybrid z 2023 roku również cierpią z powodu tych problemów. Volvo XC40 z 2023 r. zostało również wycofane z rynku z powodu problemów z hamulcami, co dodatkowo podnosi brwi.
Volvo przyznało, że sporadyczne usterki oprogramowania mogą wyłączać podstawowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak ABS i ESC. Innym problemem zgłaszanym przez kilka osób jest to, że XC40 może cierpieć na „hamowanie fantomowe”, które ma miejsce, gdy samochód błędnie interpretuje przeszkodę z przodu i wciska hamulce, często bez niczego przed samochodem.
Wycieki wody
Niektóre modele Volvo XC40 miały problemy z przedostawaniem się wody do samochodu i korozją obwodu APS. Może to spowodować, że samochód sam przyspieszy, straci moc lub sprawi, że wrażenia z jazdy będą niespójne. Volvo wycofało również ten problem w 2022 r. dla modeli XC40 z 2021 r., ale kilku właścicieli napotkało podobne problemy również w nowszych samochodach.
Volvo zadbało o zainstalowanie splecionego kabla, który zapobiegał wyciekom, więc nie jest jasne, czy wszystkie późniejsze problemy rzeczywiście miały miejsce, czy jest to tylko czysta dezinformacja.
Wyłączający się asystent pilota
Volvo XC40 jest wyposażone w funkcje półautonomicznej jazdy, które pozwalają cieszyć się przyspieszaniem, zwalnianiem, a nawet kierowaniem samochodem w celu utrzymania cię na środku pasa ruchu. Funkcja ta stała się dość powszechna w wielu nowoczesnych samochodach klasy premium, w tym w prawie wszystkich obecnych modelach Volvo. Zdarzały się jednak przypadki, w których funkcja Pilot Assist zawodziła i powodowała problemy.
Jeśli kierowca zdejmie ręce z kierownicy na 15 sekund, system wyłączy się po głośnym dźwięku ostrzegawczym, ale nie zatrzyma pojazdu. Prawdziwy problem pojawia się, gdy kamery i inne czujniki systemu nie są w stanie wyraźnie odczytać drogi i wyłączają system bez żadnych dźwięków ostrzegawczych, co może być bardzo niebezpieczną sytuacją.
Więcej o problemach z Volvo XC40.
Sekcja FAQ
Jak dobre jest Volvo XC40 Mild Hybrid?
Volvo XC40 Mild Hybrid to w zasadzie zwykły model XC40, ale z dodatkową zaletą w postaci niewielkiego akumulatora, który pomaga uczynić jazdę płynniejszą i bardziej responsywną. Celem konfiguracji mild hybrid jest zaoszczędzenie nieco paliwa, jednocześnie oferując płynniejsze starty i bardziej spójne przyspieszenie z dużą wydajnością.
Wiemy już, że XC40 jest niezwykle pożądanym samochodem, nie bez powodu, ale dzięki dodaniu technologii łagodnej hybrydy Volvo uczyniło go jeszcze lepszym. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Volvo XC40 jest naprawdę jednym z najlepszych subkompaktowych/crossoverowych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku.
Jakie jest zużycie paliwa przez Volvo XC40 Mild Hybrid?
Zużycie paliwa przez Volvo XC40 Mild Hybrid może się różnić w zależności od różnych czynników, takich jak warunki jazdy, styl jazdy i teren. Ważne jest, aby pamiętać, że wartości zużycia paliwa mogą się również różnić w zależności od konkretnego wariantu silnika i tego, czy jest on wyposażony w napęd na przednie koła (FWD), czy napęd na wszystkie koła (AWD).
Ogólnie rzecz biorąc, można spodziewać się około 10 l/100 km (23 MPG) w mieście lub 7,9 l (30 MPG) na autostradzie, co jest przyzwoitą liczbą, ale nie najlepszą w swojej klasie. Jeśli chcesz uzyskać maksymalną wydajność, powinieneś wybrać elektryczny XC40 (Recharge) lub hybrydę plug-in.
Jak Volvo XC40 wypada na tle BMW X1, Audi Q3 i Mercedesa GLA?
Volvo XC40 jest najrozsądniejszym modelem z tych wszystkich, oferując jednocześnie prawdopodobnie najlepszy elektryczny układ napędowy. Niemcy mają szerszą gamę silników, w tym większe silniki, podczas gdy XC40 oferuje 4-cylindrowe silniki na samym szczycie.
GLA jest prawdopodobnie najbardziej pożądany, Q3 ma najbardziej futurystyczny wygląd, a BMW jest najbardziej przestronne, podczas gdy XC40 jest mieszanką wszystkich tych modeli, ale nie wyróżnia się w żadnym z tych obszarów.