Problemy z VW Crafterem

Volkswagen Crafter

Volkswagen Crafter to duży samochód dostawczy o masie od trzech do pięciu ton, który został po raz pierwszy wprowadzony na rok modelowy 2006 i od tego czasu jest w ciągłej produkcji. Druga generacja VW Craftera pojawiła się w 2017 roku. Furgonetka Crafter jest oparta na platformie VW MNB Modular Light Commercial Vehicle, która jest również współdzielona z MAN TGE.

W tym artykule zamierzamy przejść przez wszystkie problemy VW Crafter, które obejmują zarówno przyczyny tych problemów, jak i ich odpowiednie rozwiązania. Wspomnimy również o godnych uwagi odwołaniach, aby dać Ci szerokie zrozumienie tego, czego możesz się spodziewać przy zakupie jednego z nich.

Najczęstsze problemy VW Crafter obejmują problemy z wtryskiwaczami, które mogą spowodować przedwczesne uszkodzenie silnika. Silnik wysokoprężny 2,5L TDI jest prawdopodobnie najbardziej popularnym silnikiem wśród właścicieli Crafterów, ale ten silnik jest również znany z problemów z turbosprężarką, które najłatwiej zauważyć dzięki gwizdowi dochodzącemu z obszaru wnęki silnika.

Filtr DPF (Diesel Particulate Filter) jest również godny uwagi, ponieważ wiele silników wysokoprężnych VW doświadcza problemów z tymi filtrami, z których niektóre mogą być naprawdę drogie w naprawie. Wreszcie, musimy również wspomnieć o problemach z tylnym zawieszeniem, a dokładniej z tylną osią.

Problemy z wtryskiwaczami

Jeśli czujesz, że Twój Crafter wykazuje utratę mocy lub nie chce zapalić, istnieje szansa, że powodem są Twoje wtryskiwacze. Mogą one również prowadzić do szarpanych, niespójnych przyspieszeń i potencjalnie zauważalnego zapachu paliwa w samochodzie i wokół niego. Wszystkie cztery wtryskiwacze mogą być problemem, dlatego należy je sprawdzić, jeśli jesteś na rynku używanego Craftera.

  Aiways vs VW - co jest lepsze?

Mówi się, że powinny one być w stanie trwać między 50 000 a 100 000 mil. Jednakże, jeśli filtry paliwa są zatkane, są one znane do awarii nawet wcześniej, co oznacza, że można mieć do czynienia z tymi problemami wiele razy w ciągu życia furgonetki. Zaleca się wymianę wszystkich czterech wtryskiwaczy w tym samym czasie, gdy wystąpią te problemy.

Problemy z silnikiem 2.5L TDI

Silnik 2.5L V6 TDI jest prawdopodobnie najlepszym i najbardziej popularnym silnikiem w Crafterze, ale może on również cierpieć z powodu kilku godnych uwagi problemów. Po pierwsze, turbosprężarka jest znana z tego, że wieje na te, które najłatwiej zauważyć przez van emitujący gwiżdżące dźwięki, zwłaszcza podczas przyspieszania. EGR może również zawieść, a przepływomierz może podążać za nim.

W sumie, należy podjąć właściwą opiekę nad tym silnikiem, jeśli chcesz, aby trwało to długo. Na szczęście ci, którzy utrzymują ten silnik wystarczająco dobrze, mają tendencję do polegania na nim przez setki tysięcy mil. VW zaprojektował ten silnik, aby był w stanie wytrzymać ciągły stres i nadużycia, co czyni go tak dobrym do użytku komercyjnego.

Problemy z filtrem DPF (Diesel Particulate Filter)

Filtr DPF (Diesel Particulate Filter) ma za zadanie pozbycie się wszystkich szkodliwych cząstek zanim opuszczą one Twój wydech, co prowadzi do zmniejszenia emisji CO2. Jest to niezbędne dla silników Diesla, ponieważ obecna era surowych przepisów dotyczących emisji wymaga od producentów samochodów, aby ich silniki Diesla były jak najczystsze.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen ID.4

Jednak problem z palety Crafters TDI silnika jest to, że nie mają wystarczająco dużo czasu, aby nagrzać się prawidłowo, co oznacza, że nie może spalić wszystkie niebezpieczne cząstki, jeśli nie są one napędzane przez dłuższy czas. Może to prowadzić do zatkania, co będzie wymagało od Ciebie albo wyczyszczenia filtra DPF (jeśli to możliwe), albo wymiany na nowy, co nie jest tanie.

Problemy z tylnym zawieszeniem

Układ zawieszenia w Crafterze musi być w stanie przenosić ogromny ciężar przez lata bez awarii, co jest rzeczywiście trudnym zadaniem. Jako takie, tylne osie mają tendencję do awarii najczęściej, co było również powodem, dla którego VW wycofał Craftera z powrotem w 2014 roku. Furgonetki wyposażone w zawieszenie pneumatyczne są jeszcze bardziej problematyczne, ponieważ system zawieszenia pneumatycznego może spowodować ugięcie się furgonetki na jedną lub drugą stronę.

Inny problem związany z zawieszeniem w VW Crafter to taki, w którym Crafter z lat 2016-2018 jest podatny na zerwanie wału Cardana z furgonetki, a tym samym spowodowanie wypadku. To również doprowadziło do wycofania z rynku w 2018 roku, kiedy to VW zajął się tym problemem w większości.

Sekcja FAQ

Czy Volkswagen Crafter jest niezawodny?

Volkswagen Crafter cieszy się dość spójną reputacją niezawodnego i długowiecznego, co jest częściowo powodem, dla którego są one tak popularne na rynku 2nd hand. Ponieważ większość z nich jest używana do celów floty handlowej, mają tendencję do utrzymania, gdy jest to konieczne, co sprawia, że są w stanie trwać lata po latach bez żadnych większych remontów.

  Wszystko o 2023 VW Golf GTI

Jednakże, istnieje również przyzwoita ilość tych, które nie zostały utrzymane, jak również, co ostatecznie doprowadziło ich do awarii przedwcześnie. W związku z tym, jeśli jesteś na rynku dla jednego z nich, upewnij się, aby zrobić inspekcji przed zakupem.

Które samochody dostawcze rywalizują z VW Crafterem?

VW Crafter nie jest jedynym vanem w tym segmencie, co oznacza, że rywalizuje z nim nieco droższy Mercedes Benz Sprinter i nieco tańszy Ford Transit. Wszystkie trzy cieszą się ogromną popularnością i prawdopodobnie pozostaną nią jeszcze przez długi czas.

Crafter 1. generacji i Sprinter dzielą ze sobą sporą ilość części, co oznacza, że są do siebie bardzo podobne. Musimy również wspomnieć o Fiacie Ducato i Renault Master jako pozostałych dwóch rywalach VW Craftera.

Czy VW Crafter jest elektrycznym vanem?

W roku modelowym 2017 VW wyszedł z e-Crafterem, który jest jednym z pierwszych elektrycznych vanów w tym segmencie. e-Crafter wykorzystuje dość małą baterię 43kWh, która wystarczy, aby zapewnić między 100 a 130 mil zasięgu. Przestrzeń ładunkowa jest wymieniona na 11,3 metrów sześciennych, mieści pojedynczy silnik elektryczny o mocy 136 KM i 214lb-ft momentu obrotowego.

VW prawdopodobnie będzie aktualizować e-Crafter wkrótce z większą baterią, prawdopodobnie ten, który można uzyskać z zupełnie nowym VW .ID Buzz.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z