Problemy ze Skodą Superb 1.8 TSI

Skodą Superb

Skoda Superb 1.8 TSI to jeden z najlepszych samochodów klasy średniej na rynku. Samochód ten jest dobrze skonstruowany, zapewnia wysoki komfort i osiągi. Niemniej jednak, ma również wiele problemów, o których zainteresowani nabywcy powinni wiedzieć. Jakie są zatem problemy ze Skodą Superb 1.8 TSI?

Najczęstsze problemy z silnikiem Skody Superb 1.8 TSI to awaria łańcucha rozrządu, nadmierne zużycie oleju, problemy z pompą wody i wycieki z układu podciśnienia. Dodatkowo, niektórzy właściciele zgłaszali zatkane zawory dolotowe i awarię cewki zapłonowej.

Jakie są najczęstsze problemy z silnikiem Skoda Superb 1.8 TSI?

Awaria łańcucha rozrządu

Najczęstszym problemem występującym w Skodzie Superb 1.8 TSI jest awaria łańcucha rozrządu. Wielu użytkowników Skody Superb skarżyło się na rozciąganie łańcucha rozrządu. Jeśli problem ten nie zostanie rozwiązany, może nawet dojść do zerwania łańcucha rozrządu. Podczas rozciągania łańcucha rozrządu słychać również grzechotanie pod maską.

Mimo że Skoda sugeruje wymianę łańcucha rozrządu co 100 000 kilometrów, może się zdarzyć, że będziesz zmuszony wymienić go już po 80 000 kilometrów. Ponadto mechanik powinien sprawdzać łańcuch co 20 000 km, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Jeśli jednak łańcuch rozrządu nadmiernie się rozciągnął lub pękł, konieczna będzie jego wymiana bez względu na liczbę przejechanych kilometrów.

Problemy z pompą wody

Innym częstym problemem zgłaszanym przez właścicieli Skody Superb 1.8 TSI są problemy z pompą wody. Problem ten dotyczy zazwyczaj Skody Superb 1.8 TSI z dużym przebiegiem. Ponieważ komora silnika w tym samochodzie jest wykonana z tworzywa sztucznego, z czasem może stać się krucha i szybciej się zużywać.

  Skoda Kamiq VS Skoda Karoq VS Kodiaq

Oprócz starości, środowisko silnika sprawia, że części wokół niego zużywają się szybciej, ponieważ bardzo się nagrzewają. Jedną z najbardziej narażonych części jest wirnik pompy wodnej. Gdy wirnik ulega awarii, pompa wody również ulega awarii, a silnik zaczyna się przegrzewać.

Aby rozwiązać ten problem, należy udać się do profesjonalnego mechanika w celu zdiagnozowania i naprawienia podstawowych problemów. Jeśli problemem jest wirnik, należy go wymienić. Jeśli jednak problem dotyczy większości części pompy wody, najlepiej jest wymienić całą pompę wody, wypłukać stary płyn chłodzący i zainstalować nową pompę wody.

Nadmierne zużycie oleju

To kolejny poważny problem zgłaszany przez użytkowników Skody Superb 1.8 TSI. A ponieważ ten samochód używa oleju syntetycznego, jest to kosztowne przedsięwzięcie, którego wielu właścicieli Skody Superb chciałoby uniknąć. Problem ten jest zwykle powodowany przez tłoki i pierścienie tłokowe.

Aby rozwiązać ten problem, należy udać się do mechanika w celu zdiagnozowania problemu. Jeśli pierścienie tłokowe są cienkie, mechanik będzie musiał wymienić je na większe, aby złagodzić problem. Nie można jednak całkowicie zapobiec temu problemowi.

Zatkane zawory dolotowe

Niestety, jest to kolejny problem, którego właściciele Skody Superb z silnikiem 1.8 TSI nie mogą uniknąć. Silnik jest podatny na gromadzenie się nagaru w zaworach dolotowych. Nagar w tym silniku jest naturalną reakcją spalania paliwa, a osady z czasem pokrywają zawory dolotowe.

Niektóre z typowych objawów osadzania się nagaru w tym silniku to słabe osiągi silnika, spadek zużycia paliwa, gaśnięcie i przerwy w zapłonie. Aby rozwiązać ten problem, należy oczyścić zawory dolotowe z nagaru. Niemniej jednak, problemu tego można uniknąć poprzez jazdę samochodem na wysokich obrotach przez 20 minut lub dłużej. Należy to robić często, aby uniknąć gromadzenia się nagaru.

  Zakup używanej Skody Kodiaq - rzeczy, które należy sprawdzić

Awaria cewki zapłonowej

Chociaż ten problem nie występuje zbyt często w Skodzie Superb 1.8 TSI, niektórzy użytkownicy go zgłaszali. Objawy awarii cewki zapłonowej mogą być mylące, ponieważ mają takie same objawy jak złe świece zapłonowe, w tym przerwy w zapłonie silnika, trudności z uruchomieniem, brak przyspieszenia i nierówna praca na biegu jałowym.

Aby naprawić ten problem, należy udać się do profesjonalnego mechanika w celu postawienia diagnozy. Jeśli cewki zapłonowe są uszkodzone, należy je wymienić. Jeśli świece zapłonowe są również uszkodzone, należy je wymienić.

Nieszczelność układu podciśnieniowego

Podobnie jak pompa wody, układ podciśnienia w tym silniku również może z wiekiem stać się kruchy. Jedną z pierwszych części zużywających się w układzie podciśnienia są węże. Niektóre z objawów niesprawnego układu podciśnieniowego to spadek osiągów silnika, syczący dźwięk dochodzący z komory silnika i zapalenie się kontrolki silnika.

Aby rozwiązać ten problem, mechanik będzie musiał wymienić nieszczelne przewody. Niemniej jednak, jeśli pompa próżniowa lub kolektor dolotowy są również uszkodzone, należy je wymienić.

Więcej o problemach i słabościach Skody Superb.

FAQ

Czy silnik Skoda Superb 1.8 TSI jest niezawodny?

Tak, Skoda Superb 1.8 TSI jest niezawodnym silnikiem. Pierwsza generacja silnika 1.8 TSI miała pewne problemy, ale najnowsza generacja jest niezawodna. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji silnik ten może wytrzymać od 150 do 200 tys. km, a nawet więcej.

Jak dobrze konserwować silnik Skody Superb 1.8 TSI?

Jeśli chcesz, aby Twój silnik był trwały, ważne jest, aby przestrzegać zalecanych okresów międzyobsługowych. Instrukcja Skody Superb podaje, że silnik należy serwisować co 10 000 mil. Jeśli jednak chcesz, aby silnik był jeszcze trwalszy, zaleca się serwisowanie go co 5000 lub 6000 mil.

  Problemy z silnikiem Skoda Octavia 1.2 tsi

Jak szybka jest Skoda Superb 1.8 TSI?

Skoda Superb 1.8 TSI ma przyzwoitą prędkość. Dzięki 177,46 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Jego prędkość maksymalna wynosi 137 mil na godzinę i może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 7,8 sekundy, co jest całkiem dobre w swojej klasie.

Jakiego rodzaju oleju używa silnik Skody Superb TSI?

Podobnie jak większość silników VW, silnik Skody Superb TSI będzie wymagał oleju syntetycznego. Jednymi z najlepszych i najbardziej preferowanych olejów syntetycznych na rynku są oleje syntetyczne 5W-40 i 5W-30. Są to oleje wysokiej jakości i będą dobrze służyć silnikowi.

Podsumowanie

Silnik Skody Superb 1.8 TSI może być niezawodny i mieć dobre osiągi, ale ma też kilka problemów, o których właściciele powinni wiedzieć. Teraz, gdy znasz już niektóre z tych problemów, ważne jest, aby dobrze dbać o samochód, aby uniknąć większości z nich lub zapobiec kosztownym naprawom w dłuższej perspektywie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z