Ford Bronco jest jednym z najbardziej oczekiwanych SUV-ów, które pojawiły się w ciągu ostatniej dekady, ponieważ nazwa marki Bronco ma ogromne znaczenie w świecie entuzjastów Forda Bronco. Jednym z bardziej zaskakujących aspektów nowego Bronco jest to, że jest on dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
Oznacza to, że Ford przewidział Bronco jako prawdziwy samochód dla entuzjastów, co dodatkowo pogarsza fakt, że można go nabyć w konfiguracji 2-drzwiowej lub 4-drzwiowej i z aż 10 różnymi pakietami wykończeniowymi. Przy tak szerokim wyborze trzeba było pójść na pewne kompromisy, dlatego też niektóre wersje Bronco doświadczają więcej problemów niż inne.
W tym artykule omówimy wszystkie problemy ze skrzynią biegów Forda Bronco i co należy zrobić, aby im zaradzić. Na początek, najczęstsze problemy ze skrzynią biegów Ford Bronco obejmują luźne śruby w skrzyni biegów, zgrzytanie podczas przyspieszania, opóźnienia i wahania zmiany biegów oraz odmowę wrzucenia biegu.
Ford dokonał kilku wycofań związanych ze skrzynią biegów, z których najważniejszym było zwalczenie problemu z luźnymi śrubami. Podsumowując, skrzynia biegów nie jest najgorszą częścią Bronco, jeśli chodzi o problemy, ale nadal nie jest jedną z najbardziej niezawodnych skrzyń biegów w obecnej ofercie Forda.
Problemy z Fordem Bronco Raptor.
Więcej o problemach z silnikiem Forda Bronco.
Poluzowane śruby w skrzyni biegów
Jednym z potencjalnych problemów ze skrzynią biegów w Fordzie Bronco są poluzowane śruby w skrzyni biegów. Luźne śruby mogą prowadzić do szeregu problemów, w tym wycieków płynu, nieprawidłowej zmiany biegów, a nawet całkowitej awarii skrzyni biegów. Chociaż należy zauważyć, że problem ten może nie być powszechny i może być ograniczony do określonych partii produkcyjnych lub wczesnych modeli, nadal ważne jest, aby właściciele Bronco byli świadomi tego potencjalnego problemu.
Ford wydał wycofanie, aby zwalczyć ten problem, który obejmował wycofanie kilku Ford Bronco, Ford F-150, Ford Mustang, Ford Explorer i Lincon Aviator modele wyprodukowane między 2022 a 2023 rokiem modelowym.
Zgrzytanie podczas przyspieszania
Istnieje kilka źródeł podających, że odgłosy zgrzytania podczas przyspieszania są spowodowane wspomnianymi wcześniej poluzowanymi śrubami w skrzyni biegów. Istnieją jednak również doniesienia, że problem ten jest w rzeczywistości spowodowany problemem z planetarnym układem przekładni, który jest często wymieniany w innych modelach Forda wykorzystujących tę skrzynię biegów.
Tak czy inaczej, najlepiej jest zabrać Bronco do dealera, aby dowiedzieć się, co dokładnie powoduje ten problem, ponieważ nie chcesz ryzykować spowodowania większego uszkodzenia skrzyni biegów. Pamiętaj, aby odpowiednio ją konserwować, wymieniając w razie potrzeby wszystkie płyny i zachowując względną ostrożność podczas prowadzenia pojazdu.
Opóźnienia i zawieszanie się skrzyni biegów
Niewystarczający poziom oleju przekładniowego może wpływać na ciśnienie hydrauliczne skrzyni biegów, prowadząc do opóźnień i wahań zmiany biegów. Sprawdzenie poziomu płynu i upewnienie się, że jest on na odpowiednim poziomie może pomóc rozwiązać ten problem. Jeśli poziom płynu jest niski, może to wskazywać na wyciek, którym należy się zająć. Z drugiej strony, problemy te mogą być również spowodowane zużyciem sprzęgła lub przemiennika momentu obrotowego.
Wreszcie, różne inne elementy skrzyni biegów, takie jak czujniki, zawory lub koła zębate, mogą przyczyniać się do opóźnień i wahań zmiany biegów, jeśli są uszkodzone, zużyte lub działają nieprawidłowo. W takich przypadkach konieczna jest identyfikacja i naprawa lub wymiana uszkodzonych podzespołów. Aby dowiedzieć się, co dokładnie jest przyczyną tych problemów, należy udać się ze swoim Bronco do dealera Forda.
Skrzynia biegów odmawiająca zmiany biegu
Problem ten dotyczy głównie manualnych skrzyń biegów Forda Bronco, a dokładniej dźwigni zmiany biegów. Dźwignia zmiany biegów znajduje się wewnątrz kabiny pasażerskiej Forda Bronco i jest połączona ze skrzynią biegów za pomocą mechanizmu łączącego. Mechanizm ten umożliwia kierowcy zmianę biegów poprzez poruszanie dźwignią zmiany biegów.
Jeśli jednak połączenie między dźwignią zmiany biegów a skrzynią biegów nie jest prawidłowo wyregulowane, może to spowodować utrudnienie lub nawet uniemożliwienie zmiany biegów. Jeśli łącznik jest nieprawidłowo wyregulowany, dźwignia zmiany biegów może nie być w stanie w pełni zazębić się ze skrzynią biegów, powodując poślizg lub zgrzytanie biegów. Może to skutkować trudną zmianą biegów, co oznacza, że zmiana biegu wymaga użycia większej siły niż zwykle.
Sekcja FAQ
Czy manualny Ford Bronco jest lepszy od automatycznego Forda Bronco?
Zależy to od osobistych preferencji, ale jest raczej oczywiste, że większość osób jeżdżących współczesnymi samochodami chętniej wybiera automatyczną skrzynię biegów. Jest to tym bardziej oczywiste, że Ford nie oferuje nawet automatycznej skrzyni biegów dla większych silników, ponieważ manualna skrzynia biegów jest dostępna tylko dla podstawowej 4-cylindrowej jednostki.
Automatyczna skrzynia biegów szybciej włącza biegi i jest znacznie łatwiejsza w codziennym użytkowaniu. Jeśli nie masz pewności, którą z tych dwóch opcji wybrać, najlepiej przetestować oba warianty Bronco, a następnie podjąć ostateczną decyzję.
Czy Ford Bronco oferuje tryb niskiego zasięgu?
Tak, Ford Bronco oferuje tryb niskiego zakresu zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów, czego można oczekiwać od prawdziwego modelu terenowego.
Tryb niskiego zakresu jest zwykle powiązany z dwubiegową skrzynią rozdzielczą. Funkcja ta pozwala kierowcy przełączać się między wysokim i niskim zakresem przełożeń. W trybie niskiego zakresu przełożenie jest zwielokrotnione, zapewniając zwiększony moment obrotowy na kołach, co jest korzystne podczas pokonywania stromych wzniesień, poruszania się po głębokim błocie lub piasku lub czołgania się po skałach i przeszkodach przy mniejszych prędkościach.
Jaka skrzynia biegów znajduje się w Fordzie Bronco?
Ford Bronco wykorzystuje 10-biegową automatyczną skrzynię biegów SelectShift lub 7-biegową manualną skrzynię biegów dla podstawowego modelu z 4-cylindrowym silnikiem. 10-biegowa skrzynia jest preferowanym wyborem dla szerokiej gamy klientów, podczas gdy manualna skrzynia biegów daje dodatkową możliwość bardziej precyzyjnego kontrolowania zmiany biegów samochodu.
W zależności od preferencji i wyboru silnika, należy rozważyć obie opcje, ponieważ każda z nich ma swój własny zestaw zalet i wad.