Problemy ze skrzynią biegów Skoda 7-speed DSG

Skodą Octavia

7-biegowa skrzynia DSG została wprowadzona przez Volkswagen Group w 2008 roku. 7-biegowa skrzynia DSG występuje w mniejszych samochodach z napędem na przednie koła, takich jak Skoda, Volkswagen Polo MK5, Volkswagen Golf, czy SEAT Ibiza. Niemniej jednak, jakie są problemy ze skrzynią biegów Skoda 7-speed DSG?

Mimo że skrzynia biegów Skoda 7-Speed DSG jest niezawodna i dobrze się spisuje, to jednak wiąże się z nią również kilka problemów. Niektóre z problemów ze skrzynią biegów Skoda 7-Speed DSG to zewnętrzne wycieki niskociśnieniowe, wewnętrzne wycieki hydrauliczne wysokociśnieniowe, zużycie podwójnego sprzęgła, awaria TCU i awaria elektrohydraulicznej jednostki sterującej.

Jakie są najczęstsze problemy z 7-biegową skrzynią DSG Skody?

Wewnętrzne wysokociśnieniowe wycieki hydrauliczne

Niestety, w samochodach z 7-biegową skrzynią DSG często zdarzają się wysokociśnieniowe wycieki hydrauliczne. W większości przypadków jest to spowodowane problemami z uszczelką wewnątrz układu. Należy pamiętać, że urządzenie siedzi w metalowej obudowie, która łączy się z przekładnią DSG za pomocą uszczelki i śrub. Dlatego jeśli któraś z tych części zużyje się lub ulegnie uszkodzeniu, może dojść do wycieków.

Poza tym bardzo często zdarzają się wycieki pod wysokim ciśnieniem na mocowaniu akumulatora, który wkręca się w korpus zaworu. Jak większość problemów z przekładnią, naprawa tego problemu jest czasochłonna i kosztowna. Ponadto użytkownik będzie musiał przebudować lub wymienić całą jednostkę mechatroniczną, aby naprawić problem.

Zewnętrzne wycieki niskiego ciśnienia

Układ mechatroniczny cierpi na wiele problemów, które sprawiają, że kierowca doświadcza takich objawów jak nieprawidłowa zmiana biegów, twarda zmiana biegów, a nawet utrata napędu. Co więcej, kierowcy mogą zauważyć zewnętrzne wycieki niskiego ciśnienia. Podobnie jak w przypadku powyższego problemu, zewnętrzne wycieki niskiego ciśnienia mogą być również spowodowane problemami z systemem uszczelek.

  Czy Skoda Scala jest dobrym samochodem?

Aby naprawić ten problem, trzeba będzie być zmuszonym do przebudowy mechatronika lub jego całkowitej wymiany. Jest to również bardzo kosztowne do naprawy i naprawy.

Awaria TCU

Jednostka sterująca skrzynią biegów, która jest również określana jako moduł sterowania skrzynią biegów lub jednostka sterująca skrzynią biegów kontroluje elektroniczne automatyczne skrzynie biegów. Jeśli ta część ulegnie awarii, Twoja skrzynia biegów nie będzie działać prawidłowo. Główną rzeczą, która powoduje awarię TCU jest przeciążony lub spalony moduł. W większości przypadków jest to spowodowane przeciążeniem napięcia lub amperażu.

Ponieważ istnieje tak wiele rzeczy, które mogą spowodować awarię TCU lub TCM, musisz zabrać swój samochód do profesjonalnego mechanika w celu diagnozy. Jeśli TCM jest zwarty, będziesz musiał go wymienić, ale w innych sytuacjach możesz być zmuszony do wymiany jednostki mechatronicznej.

Zużycie podwójnego sprzęgła

Sprzęgła DSG w 7-biegowej skrzyni biegów DSG posiadają dwie tarcze o indywidualnej konstrukcji materiału ciernego, umieszczone w jednym zespole z dwoma membranami roboczymi. A ponieważ są one wykonane z tego samego materiału co zwykłe sprzęgło manualnej skrzyni biegów, ulegają również temu samemu zużyciu.

Aby rozwiązać ten problem, trzeba będzie wymienić zespół podwójnego sprzęgła, zanim się zużyje. Producent zaleca wymianę sprzęgieł co 60 000 do 80 000 mil.

Awaria elektrohydraulicznego zespołu sterującego

Elektrohydrauliczna jednostka sterująca jest wyposażona we wszystkie mechanizmy niezbędne do sterowania widełkami zmiany biegów, które same włączają biegi. Ponadto, znajduje się z boku skrzyni biegów, jeśli ta część ulegnie awarii, skrzynia nie będzie funkcjonować prawidłowo.

  Czy Skoda Superb to dobry samochód?

Jeśli zauważysz, że elektrohydrauliczna jednostka sterująca uległa awarii, będziesz musiał ją wymienić, aby naprawić problem.

FAQ.

Czy 7-biegowa skrzynia biegów DSG jest niezawodna?

Tak, 7-biegowa skrzynia DSG jest dość niezawodna. Jednak długowieczność skrzyni biegów zależy zazwyczaj od tego, jak dobrze użytkownik konserwuje skrzynię biegów. W większości przypadków 7-biegowa skrzynia DSG wytrzyma ponad 100 000 mil. Jeśli jednak samochód nie jest odpowiednio prowadzony, przekładnia może nie przekroczyć nawet 40 000 mil.

Jak długo wytrzymuje 7-biegowa skrzynia DSG?

To zależy od tego, czy jest to mokra czy sucha 7-biegowa skrzynia DSG. W przypadku Skody jest to sucha 7-biegowa skrzynia DSG. Należy pamiętać, że sucha 7-biegowa skrzynia DSG ma krótką żywotność około 60 000 do 80 000 mil. Przeciwnie, jeśli sprzęgło dużo się ślizga w czasie swojej żywotności, to skrzynia może nie wytrzymać tak długo.

Z drugiej strony, mokra 7-biegowa skrzynia DSG działa dłużej, ponieważ jej żywotność wynosi około 150 000 mil, czyli prawie dwa razy więcej niż sucha skrzynia DSG. Dzieje się tak, ponieważ mokra skrzynia DSG jest znacznie łagodniejsza dla sprzęgieł.

Czy 7-biegowa skrzynia DSG wymaga wymiany oleju?

Tak, 7-biegowa skrzynia DSG wymaga wymiany oleju, aby działać wyjątkowo dobrze. Zaleca się wymianę oleju w skrzyni biegów DSG co 40 000 mil. Co więcej, w zależności od Twojego samochodu, może być konieczna wymiana oleju i filtra oleju. Tak więc, cały olej płynny automatycznej skrzyni biegów musi zostać zmieniony dla sprawnego działania skrzyni biegów.

  Czy Skoda Octavia to dobry samochód?

Jak zapobiec awarii skrzyni biegów DSG?

Pomimo tego, że skrzynia biegów DSG jest bardzo niezawodna, to nadal może zawieść szybciej niż zalecany czas, gdy nie jest dobrze zadbana. Mimo to nadal można zapobiec awarii skrzyni biegów DSG, podejmując kilka środków ostrożności. Niektóre z tych środków ostrożności obejmują:

  • Unikaj niewłaściwego uruchamiania samochodu
  • Unikaj używania pedału gazu, aby utrzymać samochód na pochyłościach
  • Unikanie zmiany biegów podczas hamowania lub odwrotnie
  • Unikanie umieszczania samochodu w pozycji neutralnej
  • Nie zwalniaj nogi z hamulca
  • Unikaj włączania biegu neutralnego podczas zjeżdżania z góry

Która skrzynia DSG jest najlepsza – mokra czy sucha skrzynia DSG?

Mokra skrzynia DSG ma więcej zalet niż sucha skrzynia DSG. Przede wszystkim mokra skrzynia DSG jest mniej podatna na zużycie w porównaniu z suchą skrzynią DSG. Co więcej, olej w mokrej skrzyni DSG działa jako środek smarny, który pomaga zmniejszyć tarcie i zwiększyć żywotność skrzyni biegów. Co więcej, mokra skrzynia DSG jest bardziej niezawodna i wymaga mniej konserwacji.

Końcowe przemyślenia

7-biegowa skrzynia DSG Skody okazała się niezawodna i trwała zarówno w wersji sześcio-, jak i siedmiobiegowej. Jednak po przejechaniu kilku kilometrów powinny pojawić się pewne problemy. Jednak przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, można łatwo uniknąć niektórych problemów, z którymi borykają się użytkownicy 7-biegowej skrzyni DSG Skody.

Nowy na Auta Luksusowe A2Z