Ruf vs. Porsche – jaka jest różnica?


Ruf vs. Porsche - jaka jest różnica?

BMW ma Alpinę, Fiat ma Abartha, a Porsche ma Rufa. Wszystkie te trzy firmy skupiają się na całkowitym odświeżeniu współczesnych modeli BMW, Fiata i Porsche.

Różnica pomiędzy tymi trzema firmami a AMG, RS czy BMW M polega na tym, że te trzy firmy nie tylko tuningują samochody, ale także dokonują wielu innych zmian i modyfikacji, do tego stopnia, że pojazdy są rejestrowane jako Alpina, Abarth lub Ruf, a nie BMW, Fiat czy Porsche.

Oznacza to, że Aplina, Abarth i Ruf biorą podwozie zwykłych modeli BMW, Fiata i Porsche, ale dodają do niego wiele części na zamówienie, które zmieniają samochód w jego istocie, na tyle, że można je uznać za samodzielne, markowe samochody. Wszystkie trzy z nich mają licencję od swoich producentów na zmianę nazw samochodów, a także oferują specyficzne numery VIN.

RUF Automobile

Korzenie firmy Ruf sięgają 1975 roku, kiedy to Alois Ruf Jr zaczął modyfikować Porsche 911. Pierwsze Porsche Rufa zostało zaprezentowane w 1977 roku, 930 911 wyposażone w silnik 3.3L. Później, w 1978 roku, Ruf wypuścił model 911 SCR z wolnossącym silnikiem 3,2 l produkującym 217 KM.

Od tego czasu Ruf kontynuuje oferowanie ulepszonych modeli Porsche 911. Niektóre z tych modeli, takie jak Ruf CTR i Ruf CTR2 osiągnęły również rekordy prędkości maksymalnej przekraczające 211-217mph. Oznacza to, że te dwa modele były najszybszymi samochodami produkcyjnymi na świecie przez krótką chwilę przed zbliżającym się nadejściem legendarnego McLarena F1.

Ale Ruf Automobile nie poprzestał na tym, ponieważ kolejny największy hit niemieckiego producenta pojawił się w 2007 roku wraz z modelem CTR3, który świętował 20. rocznicę powstania pierwszego modelu CTR. Ruf był tak zdeterminowany, aby całkowicie zmodernizować zwykłe 911 do tego stopnia, że w 2010 roku Ruf zaoferował nawet pierwsze i jedyne w historii 911 z silnikiem V8.

Modele Ruf CTR

RUF dokonał największej poprawy w pojazdach Porsche w zakresie mocy, ponieważ Porsche z tamtych czasów były dość słabe w porównaniu do 911-tek ulepszonych przez Rufa. Jednym z najbardziej legendarnych modeli Rufa był Ruf CTR Yellowbird, gustownie i pięknie odnowiona 911-tka.

Yellowbird jest z pewnością jednym z najbardziej kultowych samochodów z tamtej epoki, szczególnie dlatego, że Yellowbird przewyższał wszystkich głównych konkurentów z tamtej epoki. Samochody takie jak Lamborghini Countach, Ferrari Testarossa, a nawet własny 959, który również został okrzyknięty jednym z największych cudów inżynierii Porsche, zostały upokorzone przez Yellowbirda.

Wszystkie Ruf 911 mają odrębny numer VIN, co oznacza, że są całkowicie samodzielnymi modelami, które na papierze nie mają żadnego związku z Porsche. To, co Ruf zrobił z CTR 2 911 było również spektakularne, ponieważ modele te oferowały do 700 KM i konkurowały z w pełni skonstruowanymi samochodami wyścigowymi.

Ruf zrobił furorę z CTR2 podczas międzynarodowego wyścigu Pikes Peak, zawodów Virginia City Hill Climb i wielu innych zawodów zdobywając ciągłe pole position.

Ruf CTR3 i Ruf eRUF model A

Ruf CTR3 został wypuszczony w 2007 roku i był to pierwszy raz, kiedy Ruf całkowicie przeprojektował całą 911 od góry do dołu. CTR3 oferował unikalne nadwozie i konfigurację z silnikiem umieszczonym pośrodku, która była niczym innym jak przełomowym.

CTR3 jest wyposażony w 6-cylindrowy silnik o mocy 700 KM, a RUF ściśle współpracował z Multimatic i Bosch przy produkcji CTR3. Jeśli chodzi o Multimatic i Bosch, to jest to ta sama firma, która wciąż produkuje nowego Forda GT w Kanadzie, a Bosch jest jedną z wiodących firm elektroniczno-inżynieryjnych w całej branży.

eRuf model A był całkowicie elektrycznym 911 z końca lat 2000. Model eRuf osiągał prędkość maksymalną 140mph, moc 204 KM i szacowany zasięg 250-320 mil. Oczywiście, w dzisiejszych czasach, kiedy mamy do czynienia z 1000-konnymi Teslami, wydaje się to śmieszne. Jednak w latach 2000-tnych był to szczytowy okres rozwoju branży EV.

Niestety, eRuf Model A nigdy nie był naprawdę dostępny w sprzedaży, ale pokazuje, do czego Ruf był zdolny pod koniec lat 2000. Odkąd Ruf zaczął ulepszać Porsche 911, każdy wypuszczony przez nich model spotkał się z pozytywnym odbiorem, a wiele modeli na zawsze będzie reprezentować szczytowe osiągnięcia niemieckiej inżynierii samochodowej.

Sekcja FAQ

Jacy są inni aftermarketowi tunerzy Porsche?

W dzisiejszych czasach Porsche ma wielu różnych aftermarketowych tunerów. Niektórzy z nich oferują kompletne remonty, jak Singer i Ruf, a inni, jak Techart czy Manthey Racing, mają na celu głównie ulepszenie zwykłego 911, aby uzyskać lepsze osiągi na torze.

Ile kosztuje Ruf 911?

To jest ta część historii, w której wszystko zaczyna mieć trochę więcej sensu. Modele Ruf były i nadal są piekielnie drogie, ponieważ niektóre z nich kosztują 3-4 razy więcej niż modele 911, na których były oparte.
Aby uzyskać trochę kontekstu, CTR Yellowbird był sprzedawany za 250 tys. dolarów, co w dzisiejszych pieniądzach wynosi ponad pół miliona dolarów. To orzeszki ziemne w porównaniu z ceną, jaką ten model osiąga w dzisiejszych czasach, ponieważ używany Ruf Yellowbird został sprzedany w 2018 roku za ponad milion dolarów.
CTR3 został wyceniony na 725 tys. dolarów w momencie premiery, a obecnie jego wartość szacuje się na 1,3-1,4 mln dolarów.

Ile jest egzemplarzy Ruf 911?

Jednym z głównych powodów, dla których modele Ruf są tak drogie, jest fakt, że wyprodukowano tylko kilkadziesiąt egzemplarzy. Oryginalny CTR był limitowany do 29 sztuk, CTR2 miał 16 standardowych egzemplarzy i 12 wersji CTR2 Sport. CTR3 był również limitowany do 30 sztuk.

Można śmiało powiedzieć, że istnieje tylko kilka z tych puka wokół, są one naprawdę trudne do znalezienia, jeśli jesteś zainteresowany zakupem jednego. Ludzie kochają te samochody i chcą je zatrzymać na zawsze, co oznacza, że wartość tych samochodów z pewnością będzie nadal rosła w górę w nadchodzących latach.

Dlaczego Ruf jest tak sławny?

Co zabawne, głównym powodem, dla którego Ruf 911 są dziś tak sławne, jest niezliczona liczba gier wideo, w których pojawiają się modele Ruf, a nie zwykłe modele Porsche. Stało się tak, ponieważ Porsche podpisało z EA (Electronic Arts) umowę na wyłączność, na mocy której Porsche występowało tylko w grach EA, takich jak Need for Speed.
Oznaczało to, że praktycznie każda inna gra wideo oferowała modele Ruf 911. Gry takie jak Gran Turismo, Assetto Corsa, Asphalt, Test Drive, The Crew i wiele innych oferowały tylko Ruf 911. Z tego powodu Ruf zyskał dużą popularność wśród wielu entuzjastów gier wideo.

Recent Posts