Typowe problemy z silnikiem Ford 1.6 EcoBoost

Rodzina silników Ford EcoBoost została po raz pierwszy wprowadzona z powrotem w 2010 roku z silnikiem 1,6L EcoBoost, który oferuje od 148 KM do 197 KM. Silnik ten można znaleźć w wielu modelach Volvo i Forda i jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych silników Ford EcoBoost w historii. Biorąc pod uwagę fakt, że 1.6L EcoBoost istnieje już od 12 lat, możemy właściwie ocenić jego niezawodność.

W skrócie, 1,6L EcoBoost jest dość niezawodnym silnikiem, który może trwać dość długo. Ford zrobił kilka poprawek do niego na przestrzeni lat, aby uczynić go bardziej zgodnym z obecną erą przemysłu motoryzacyjnego. Ford wprowadził również 1,5L EcoBoost kilka lat później, który był luźno oparty na 1,6L, co oznacza również, że dzieli pewne cechy niezawodności z silnikiem 1,6L.

Jeśli chodzi o częste problemy z silnikiem Ford 1.5 EcoBoost, musimy wspomnieć o problemach z paskiem rozrządu, problemach z układem chłodzenia, problemach z osadzaniem się nagaru oraz problemach ze świecami zapłonowymi i cewkami zapłonowymi. Silnik 1.6L EcoBoost jest silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, co oznacza, że niektóre z tych problemów są bezpośrednio z tym związane.

Podsumowując, 1.6L EcoBoost to naprawdę dobry silnik i powinien Ci dobrze służyć przez długie lata. Wcześniejsze jednostki 1.6L były dużo bardziej problematyczne, ale Fordowi udało się rozwiązać większość problemów do tego momentu. Żaden silnik nie jest jednak idealny, a w tym artykule powiemy Wam, co jest nie tak z 1.6L EcoBoost.

Ford 1.6L EcoBoost – problemy z paskiem rozrządu

1.6L EcoBoost nie doświadcza problemów z paskiem rozrządu per se, ale problemem jest tutaj sposób, w jaki silnik jest skonstruowany. Istnieje pewne nakładanie się w jak zawory i tłoki podróży, które mogą być ogromny problem, jeśli pasek nie powiedzie. Jeśli pasek rzeczywiście nie, spowoduje to tłoki i zawory do kontaktu ze sobą, a to może łatwo doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika.

  Najczęstsze problemy z Ford Ranger

Aby tego uniknąć, trzeba będzie wymienić pasek rozrządu co 10 lat lub 150.000 mil. Jest to dość długi okres wymiany, co oznacza, że Ford jest naprawdę pewny swojej konstrukcji paska rozrządu. Tak czy inaczej, należy sprawdzić pasek rozrządu od czasu do czasu, ponieważ nie wszystkie jednostki 1.6L są zbudowane idealnie. Kluczem jest zauważenie problemów z paskiem rozrządu wystarczająco wcześnie, aby uniknąć potencjalnych problemów w dół linii.

Ford 1.6L EcoBoost – problemy z układem chłodzenia

Najgorszy problem, jaki może dręczyć 1.6L EcoBoost to ten związany z układem chłodzenia. Problem ten spowodował nawet masę wycofań, biuletynów serwisowych, a nawet pozew zbiorowy przeciwko Fordowi. Wydaje się, że problem wynika z pęknięcia głowicy cylindra, z której może wydostać się płyn chłodzący, a następnie spowodować bardzo niski poziom płynu chłodzącego.

Może to spowodować korozję, nieprawidłowe odpalanie silnika, a nawet całkowitą awarię silnika, co z pewnością jest powodem do zmartwień. Ford zaktualizował silnik 1.6L w trakcie jego życia i wymienił kilka części, aby zapobiec temu zjawisku. Jednak nie jesteśmy w 100% pewni, czy ten problem został całkowicie rozwiązany, ponieważ pozwy wciąż napływają.

Ford 1.6L EcoBoost – Nagromadzenie węgla

Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają kilka istotnych zalet, takich jak bardziej precyzyjny system dostarczania paliwa, który sprzyja lepszej efektywności paliwowej i większej mocy. Umożliwia to również producentowi samochodów wykonanie mniejszego, lżejszego silnika i dalszą poprawę dynamiki i wydajności samochodu. Silniki z bezpośrednim wtryskiem są również dobre dla środowiska, ponieważ mniej paliwa jest marnowane.

  Częste problemy ze skrzynią biegów Forda Focusa

Jednak ta konstrukcja ma kilka wad, jak również silniki z bezpośrednim wtryskiem mają tendencję do powodowania osadów węglowych do budowania na zaworach i ograniczyć przepływ powietrza, który idzie do silnika. To nie będzie prawdopodobnie spowodować poważne problemy z silnikiem, ale będzie to obniżyć ogólną wydajność. Aby poradzić sobie z tym, należy zapłacić kilkaset dolarów za silnik Orzech technika czyszczenia strumieniowego.

Ford 1.6L EcoBoost – problemy ze świecą zapłonową i cewką zapłonową

Wszystkie silniki gazowe wymagają konserwacji świecy zapłonowej i cewki zapłonowej, co oznacza, że nie jest to koniecznie problem. Ponieważ jednak 1,6L EcoBoost jest zarówno silnikiem z turbodoładowaniem, jak i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zarówno świece, jak i cewki są poddawane większym obciążeniom w przeciwieństwie do silników bez turbodoładowania z wtryskiem pośrednim.

Proces spalania wymaga silniejszej iskry, co powoduje szybsze zużycie tych dwóch istotnych elementów. Ford twierdzi, że trzeba będzie je wymieniać co około 90 tys. mil, ale wielu właścicieli skarżyło się na wymianę już po 50 tys. mil.

Sekcja FAQ.

Jak długo może działać silnik Ford EcoBoost 1.6L?

Wcześniejsze silniki Forda 1.6 EcoBoost nie są tak niezawodne jak późniejsze jednostki, co oznacza, że te prawdopodobnie wytrzymają od 100 tys. do 200 tys. mil w najlepszym wypadku bez konieczności przeprowadzania większych remontów. Późniejsze jednostki pochodzą z uaktualnionych systemów, które ekranują silnik z wielu problemów z wcześniejszych modeli produkcyjnych, a zatem mogą one trwać dłużej.

  Ford Fusion Hybryda Niezawodność

Wszystko zależy od tego, jak dobrze dbać o silnik i jeśli nadużywać go lub nie. Jeśli jesteś ostrożny i serwisujesz samochód prawidłowo i regularnie, powinieneś być bardziej bezproblemowy przez naprawdę długi czas.

Czy mogę dostroić silnik Forda 1.6L EcoBoost?

Wydaje się, że jest wiele osób, które tuningują silnik 1.6L EcoBoost, czasami do 400 KM lub więcej. Musi to być zrobione w naprawdę wyrafinowany sposób, ponieważ taka moc może poważnie uszkodzić silnik 1.6L.

Niektórzy twierdzą, że EcoBoost może wytrzymać do 25PSI z dopalaczem w formie magazynowej, wszystko ponad to będzie wymagało bardziej znaczących aktualizacji, które prawdopodobnie będą kosztować dużo pieniędzy. Co więcej, skrzynia biegów również będzie wymagała wzmocnienia, aby poradzić sobie z takim wzrostem momentu obrotowego.

Jak wydajny jest silnik Ford EcoBoost 1.6L?

Silniki Ford EcoBoost obiecują do 30% lepszą emisję spalin w przeciwieństwie do starszych wolnossących silników Forda o dużej pojemności. Ford twierdzi, że 1,6L EcoBoost może zwrócić do 46MPG, ale testy w świecie rzeczywistym wykazały, że twoje prawdziwe średnie MPG jest gdzieś pomiędzy 35MPG i 40MPG łącznie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z