VW 1.4 TSI Problemy z silnikiem

VW problemy

Volkswagen Auto Group (VAG) jest jedną z największych motoryzacyjnych spółek akcyjnych, ponieważ grupa VAG jest właścicielem takich marek jak Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat, Bugatti i Cupra. Z tak szerokim wachlarzem niesamowitych marek samochodowych, VW naprawdę jest potęgą, jeśli chodzi o tworzenie imponujących silników.

Silnik 1.4L TSI raczej nie przychodzi na myśl, gdy myślimy o najlepszych silnikach VW współczesnej ery, ale nikt nie może zaprzeczyć, że 1.4L TSI jest podstawą współczesnych silników VW. W niektórych wersjach oferuje on ponad 140 KM i jest również niezwykle wydajny. Silnik 1.4 TSI zadebiutował w 2006 roku i od tego czasu jest stosowany w wielu modelach VW, Audi, Skody, Cupra i Seata.

Jednak nie wszystko jest jasne z 1.4L TSI, ponieważ istnieją pewne problemy, o których warto mówić. Niektóre z problemów z silnikiem VW 1.4 TSI są poważne i będą wymagały profesjonalnej pomocy. Należą do nich nadmierne zużycie oleju, awarie cewki zapłonowej, problemy z paskiem rozrządu, problemy z turbosprężarką i nagromadzenie węgla.

Niektóre z nich można rozwiązać proaktywnie poprzez terminową i właściwą konserwację, ale inne są o wiele bardziej uparte niż to. Zamierzamy teraz wymienić je indywidualnie i powiedzieć Ci wszystko, co musisz o nich wiedzieć. To pozwoli Ci zrozumieć, czego możesz się spodziewać w przypadku 1.4L TSI.

Nadmierne zużycie oleju

Nadmierne zużycie oleju jest dość duży problem ze starszymi silnikami VW, głównie EA111 generacji, podczas gdy EA211 generacji jest lepiej, ale nie wolne od problemów zużycia oleju. To jest, gdzie 1,4L TSI należy. Mówi się, że 1.4L TSI może zużywać więcej niż kwartę oleju co 1000 mil, co oznacza, że ci, którzy nie są delikatni z ich wymiany oleju może skończyć się z wadliwymi wnętrzami silnika.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Atlas

Niestety, jedynym sposobem, jak można rzeczywiście poradzić sobie z tym jest po prostu pop się olej, gdy jest to konieczne. Oznacza to, że powinieneś skrócić odstępy między wymianami oleju, zwłaszcza jeśli posiadasz model 1.4L TSI o większym przebiegu.

Awarie cewki zapłonowej

Wiele silników z turbodoładowaniem jest podatnych na problemy z cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi, a 1.4L TSI nie jest inny. Zadaniem cewek jest dostarczenie napięcia z akumulatora, które z kolei powoduje zapłon iskry. To właśnie zapoczątkowuje proces spalania, co oznacza, że niewypały są objawami, na które należy zwrócić uwagę.

Jeśli jedna cewka zapłonowa ulegnie uszkodzeniu, zaleca się wymianę wszystkich razem, ponieważ zapewni to, że następna partia będzie trwać lepszą część 80 000 – 100 000 mil. Są one również zwykle wspierane przez kody usterek. W sumie, nie są one prawdopodobne, aby zawieść wiele razy w ciągu życia samochodu.

Problemy z paskiem rozrządu

Problemy z paskiem rozrządu to jedne z najgorszych problemów, jakie można napotkać, ponieważ mają one zwyczaj niszczenia tłoków. Napinacze są znane z tego, że tracą napięcie i zaczynają się trzepać, co może łatwo uszkodzić elementy wewnętrzne silnika. Na szczęście problem ten nie jest tak powszechny jak w przypadku poprzednich silników EA111, które używały łańcucha, ale na pewno jest niebezpieczny.

Najczęstsze objawy problemu z paskiem rozrządu to słaba wydajność, grzechotanie silnika na biegu jałowym, luźny pasek, drżenie silnika i potencjalnie odłamki metalu w oleju. Aby to naprawić, zazwyczaj trzeba wymienić zarówno napinacz, jak i pasek.

  Wszystko o całkowicie elektrycznym Volkswagen ID. Xtreme off-road

Problemy z turbosprężarką

Dwa najczęstsze problemy z turbosprężarką w 1.4 TSI to zacinanie się/trzaskanie wastegate’a turbosprężarki. Zawór wastegate jest elementem, którego zadaniem jest regulacja ciśnienia doładowania silnika. Kontroluje on prędkość turbiny, co pomaga w optymalnym zwiększeniu mocy i utrzymuje system na dystans, jeśli chodzi o przegrzanie.

Zawory te mogą się otwierać lub zamykać, a problem polega na tym, że nie otwierają się/zamykają w razie potrzeby. Jeśli wydajność paliwa zaczyna się zmniejszać lub jeśli silnik zaczyna trzepotać, najlepiej jest sprawdzić zawór i wymienić/naprawić go.

Nagromadzenie węgla

Nagromadzenie węgla jest nieodłącznym problemem wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem, co oznacza, że inne marki, takie jak Ford przykład. Istnieją różne wady i zalety silników z bezpośrednim wtryskiem, ale wydaje się, że większość producentów samochodów w dzisiejszych czasach wierzy, że korzyści przeważają nad wadami.

Carbon buildup dzieje się, gdy węgiel osadza się na wewnętrznych elementów silnika i może w końcu nadwerężyć silnik tak bardzo, że może nawet zawieść. Na szczęście zdarza się to tylko raz lub dwa razy w ciągu życia silnika. Aby zapobiec/rozwiązać ten problem, musisz oczyścić wewnętrzne części silnika za pomocą procesu zwanego piaskowaniem orzechowym.

Sekcja FAQ

Czy VW 1.4 TSI jest dobrym silnikiem?

1.4L VW TSI jest jednym z najbardziej popularnych silników VW, co oznacza, że znaczna liczba wszystkich modeli VW używa właśnie tego silnika. Jest on oferowany w kilku stopniach tuningu w zależności od preferencji dotyczących mocy i wydajności. W sumie, ten silnik jest również cichy i dość wyrafinowany, co oznacza, że jest więcej niż wystarczająco dla większości ludzi.

  Wszystko o 2023 VW Amarok

To może nie być ekscytujący silnik, ale to jest przez projekt, jak VW oferuje swoje bardziej wydajne 2,0L TSI znaleźć w Golfie GTI, Golf R i kilka modeli Audi Sport.

Jak wydajny jest silnik VW 1.4 TSI?

Silnik 1.4L TSI jest oferowany w kilku różnych iteracjach. Najmniej wydajny jest wariant 85 KM, który można znaleźć w czymś takim jak VW Polo. Ten silnik jest w stanie zwrócić 38MPG US, podczas gdy bardziej potężny wariant 125 KM jest w stanie zwrócić 35MPG.

VW Sirocco używa 1,4L 160hp silnik, który może zwrócić 25MPG, który jest przyzwoity numer. Hybrydowe wersje 1.4L, jak ten znaleziony w Seat Leon 1.4TSI e-Hybrid może zwrócić około 168MPG łącznie.

Czy VW zamierza zaprzestać produkcji 1.4L TSI?

Nie jest jasne, czy VW zamierza w pełni zrezygnować z 1.4L lub nie, ale pewne jest to, że VW jest głównie patrząc w kierunku elektryfikacji i hybrydyzacji całej swojej linii. Oznacza to, że hybrydowy model 1.4L TSI z pewnością przetrwa znacznie dłużej, a mocniejsze, niehybrydowe modele 1.4L TSI będą pierwszymi, które trafią na deskę rozdzielczą.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z