W pełni autonomiczne samochody elektryczne, które pozwalają pasażerom spać w pozycji poziomej

Volkswagen GEN.TRAVEL Design study

Od czasu powstania samochodu nic wielkiego się nie zmieniło, ponieważ nadal używamy samochodów napędzanych silnikami i kontrolowanych przez ludzi. Tak, elektryczne carss zaczynają być coraz bardziej popularne, a obecna technologia w samochodzie czasami czuje się jak magia. Jednak autonomiczne samochody będą prawdopodobnie największą rewolucją w przemyśle samochodowym.

Wiele marek w tych dniach tworzy to, co ich zdaniem będzie najlepszą wersją samochodu w ciągu kilku dekad. VW niedawno wyszedł z Gen.Travel samochód koncepcyjny, który pozwala spać, podczas gdy samochód jest biorąc cię do miejsca przeznaczenia. Jako takie, temat tego artykułu jest wszystko o w pełni autonomicznych samochodów elektrycznych, które pozwala pasażerom spać poziomo.

Jednak VW Gen.Travel nie jest jedynym samochodem, który pozwala ci spać, ponieważ NIO i Volvo również wyszły z własnymi pomysłami. Mamy zamiar wprowadzić Was w świat spania we w pełni autonomicznych samochodach elektrycznych przyszłości, więc koniecznie przeczytajcie artykuł, aby dowiedzieć się, co czeka nas w najbliższych dekadach.

Warto wspomnieć, że samochody takie jak te są obecnie jedynie w formie koncepcyjnej, a więc nie można ich kupić ani legalnie jeździć nimi w dowolnym miejscu na świecie. Tak czy inaczej, większość ekspertów uważa, że przyszłość jest tuż za rogiem.

1. Volkswagen Gen.Travel

Kilka dni temu Volkswagen uraczył nas pierwszym spojrzeniem i dogłębnym doświadczeniem zupełnie nowego samochodu koncepcyjnego VW Gen.Travel. Ten futurystyczny twór został zaprojektowany tak, aby pozwolić Ci się zrelaksować, podczas gdy on wykonuje całą pracę. Wyposażony w ogromną baterię, ten samochód powinien być w stanie zabrać Cię na dalekie podróże, i tak, możesz się zrelaksować i spać w nim poziomo.

  Najczęstsze problemy z Volkswagenem Sharan

Cały cel tego samochodu to pokazanie, jak możemy całkowicie zmienić nasze doświadczenia z jazdy, ponieważ ten samochód w ogóle nie wymaga kierowcy. VW wierzy, że te samochody nie będą kupowane, a raczej wynajmowane. VW ma też nadzieję, że samochody takie jak te całkowicie wyeliminują potrzebę latania na krótkie dystanse.

2. Nio Eve

VW nie jest właściwie pierwszą marką, która wyszła z tym pomysłem, ponieważ projekt Nio Eve został po raz pierwszy przedstawiony już w 2015 roku. Minęło sporo lat, zanim Nio pokazało „gotowy” samochód w ciele, a pomysł polega na tym, abyś mógł spać, podczas gdy ten samochód koncepcyjny o autonomii 5 poziomu zabierze cię tam, gdzie potrzebujesz.

Warto wspomnieć, że nie ma tak wielu szczegółów technicznych dotyczących Eve, jak w przypadku Gen.Travel, co oznacza, że nie jest to tak funkcjonalne w praktyce. Tak czy inaczej, wnętrze Eve jest całkowicie modułowe, ponieważ umożliwia zmianę miejsca siedzącego i zrobienie sobie miłego, poduszkowego łóżka.

3. Volvo 360c

Jeśli chcesz zmaksymalizować komfort, luksus i bezpieczeństwo w przyszłości, będziesz zadowolony, że Volvo ma również samochód, który wypełni tę pustkę, nazywa się Volvo 360c. Volvo 360c jest prawdopodobnie najładniej wyglądającym samochodem z całej trójki, a także tym, który przeszedł całą masę testów i czasami można go zobaczyć testowanego na drogach publicznych.

360c występuje w trzech różnych wariantach, luksusowym wyposażonym we wszelkiego rodzaju gadżety, modelu zorientowanym na pracę wyposażonym w miejsce do spotkań, gdzie możesz odbyć spotkanie będąc w ruchu, oraz w wariancie sypialnym, w którym możesz położyć się poziomo i spać, podczas gdy 360c zabierze cię do miejsca przeznaczenia.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Passat

Sekcja FAQ.

Czy dostępne są w pełni autonomiczne samochody, w których można spać?

Samochody takie jak te są samochodami koncepcyjnymi, co oznacza, że są to poligony doświadczalne dla przyszłych iteracji i dlatego nie są dostępne w sprzedaży. Faktem jest, że te samochody nie będą dostępne przez długi czas, ponieważ stworzenie w pełni autonomicznego samochodu poziomu 5 ze wszystkimi funkcjami i gwarancjami bezpieczeństwa wymaga całkowitej przebudowy istniejącego systemu ruchu.

Wielu producentów samochodów podaje, że niektóre samochody są już wyposażone we wszystkie niezbędne funkcje sprzętowe i programowe. Nie jest jeszcze prawnie ani funkcjonalnie możliwe wprowadzenie tych samochodów do istniejącego ruchu drogowego, gdyż może to stanowić ogromne zagrożenie bezpieczeństwa.

Trzeba odpowiedzieć na wiele pytań i rozwiązać wiele problemów, zanim zostaną one dopuszczone na drogi publiczne.

Jaki jest obecny poziom rozwoju samochodów autonomicznych?

Możemy śmiało stwierdzić, że znajdujemy się gdzieś pośrodku pomiędzy Poziomem 0 a Poziomem 3 autonomii. Większość samochodów to wciąż poziom 0, co oznacza, że nie mają one żadnej automatyki. Nie oznacza to, że samochody te nie mogą posiadać pewnych funkcji ADAS, takich jak AEB, ESP, asystent utrzymania pasa ruchu czy asystent martwego pola, ponieważ są to tylko systemy ostrzegawcze, a nie systemy automatyzacji.

Najbardziej zaawansowane samochody jeżdżące obecnie po drogach publicznych są na 3 poziomie autonomii, co oznacza, że samochód może wykonywać praktycznie wszystkie zadania związane z prowadzeniem pojazdu w określonym środowisku, ale w większości sytuacji człowiek nadal ma za zadanie nadpisać uprawnienia.

  Aiways vs VW - co jest lepsze?

Jakie są najtrudniejsze wyzwania dla samojezdnego samochodu?

Pierwszym problemem jest to, że większość firm w dzisiejszych czasach rozwija swoje własne systemy, a więc nie współpracują ze sobą w celu standaryzacji technologii, co spowalnia ogólny postęp. Ponieważ istnieje wiele różnic między tymi systemami, niezwykle trudno jest tym samochodom współpracować na tym samym poziomie komunikacji, bezpieczeństwa i wydajności.

Inne istotne kwestie to możliwość zhakowania w pełni autonomicznego samochodu drogą powietrzną i zdalnego przejęcia pełnej kontroli nad samochodem. Warunki drogowe różnią się znacznie, a to oznacza, że system musi być w stanie dostosować się do wszystkich rodzajów dróg, co jest prawie niemożliwe, biorąc pod uwagę obecną infrastrukturę w niektórych obszarach.

Sama pogoda może odgrywać ogromną rolę, podobnie jak zakłócenia radarowe i niektóre warunki drogowe. Prawdopodobnie najtrudniejszym aspektem jest odpowiedzialność za wypadki i sytuacje, w których samochód staje przed trudnymi decyzjami w wielu nieprzewidywalnych sytuacjach, w których stawką jest ludzkie życie.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z