{"id":1049,"date":"2021-06-30T11:49:47","date_gmt":"2021-06-30T11:49:47","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=1049"},"modified":"2021-06-30T11:49:47","modified_gmt":"2021-06-30T11:49:47","slug":"jak-duzy-przeswit-jest-potrzebny-do-pokonywania-nierownosci-terenu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/jak-duzy-przeswit-jest-potrzebny-do-pokonywania-nierownosci-terenu\/","title":{"rendered":"Jak du\u017cy prze\u015bwit jest potrzebny do pokonywania nier\u00f3wno\u015bci terenu?"},"content":{"rendered":"\n

Wyboje maj\u0105 na celu zwi\u0119kszenie bezpiecze\u0144stwa poprzez spowolnienie jazdy, ale ich skutki uboczne mog\u0105 by\u0107 wyniszczaj\u0105ce dla niekt\u00f3rych typ\u00f3w samochod\u00f3w. Powszechnie wiadomo, \u017ce powiniene\u015b mie\u0107 co najmniej 4,5-5 cali prze\u015bwitu, aby pokona\u0107 wi\u0119kszo\u015b\u0107 nier\u00f3wno\u015bci terenu.<\/p>\n\n\n\n

Taki wyczyn jest \u0142atwy do osi\u0105gni\u0119cia dla SUV-a, kt\u00f3ry regularnie ma wi\u0119cej ni\u017c 7 cali prze\u015bwitu lub sedan\u00f3w, kt\u00f3re maj\u0105 5-6 cali w zale\u017cno\u015bci od sedana, o kt\u00f3rym mowa. Hatchbacki s\u0105 w pewnym sensie takie same jak sedany, a ta sama historia dotyczy r\u00f3wnie\u017c kombi.<\/p>\n\n\n\n

Prawie ka\u017cdy samoch\u00f3d tam jest zaprojektowany, aby wyczy\u015bci\u0107 nier\u00f3wno\u015bci pr\u0119dko\u015bci bez \u017cadnych problem\u00f3w, z wyj\u0105tkiem supersamochod\u00f3w oczywi\u015bcie. Niekt\u00f3re supersamochody, takie jak Audi R8, oferuj\u0105 do 5,2 cala prze\u015bwitu, ale inne, takie jak Lamborghini Gallardo, oferuj\u0105 mniej ni\u017c 4 cale.<\/p>\n\n\n\n

Aby m\u00f3c przejecha\u0107 przez pewne nier\u00f3wno\u015bci, wiele nowoczesnych supersamochod\u00f3w wyposa\u017conych jest w hydrauliczne\/powietrzne systemy podnosz\u0105ce, kt\u00f3re mog\u0105 podnie\u015b\u0107 nos samochodu za naci\u015bni\u0119ciem przycisku. Poza tym, jedynym innym sposobem na pokonanie wyboju w supersamochodzie jest przyj\u0119cie pewnego k\u0105ta i nadzieja na najlepsze.<\/p>\n\n\n\n

Systemy podno\u015bnik\u00f3w hydraulicznych\/powietrznych<\/h2>\n\n\n\n

Jak wspomniano wcze\u015bniej, zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 wsp\u00f3\u0142czesnych samochod\u00f3w mo\u017ce pokonywa\u0107 wyboje bez najmniejszych problem\u00f3w, a supersamochody s\u0105 jedynymi, kt\u00f3re wymagaj\u0105 dodatkowych rozwi\u0105za\u0144. Takie rozwi\u0105zania wyst\u0119puj\u0105 w postaci dedykowanych podno\u015bnik\u00f3w hydraulicznych, kt\u00f3re podnosz\u0105 albo tylko nos, albo wszystkie cztery ko\u0142a do pewnego punktu, kt\u00f3ry wystarczy do pokonania wi\u0119kszo\u015bci nier\u00f3wno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

System McLarena nazywa si\u0119 Nose Lifter, system Lamborghini nazywa si\u0119 Front End List System, a ten, kt\u00f3ry mo\u017cna znale\u017a\u0107 w przepi\u0119knym nowym Fordzie GT jest dubbingowany Adjustable Multimode Suspension System. Systemy te s\u0105 prawie zawsze opcjonalne funkcje, i to jest istotne dla Ciebie, aby opcja go, je\u015bli chcesz sprzeda\u0107 sw\u00f3j samoch\u00f3d po tym.<\/p>\n\n\n\n

Systemy znalezione w starszych McLarens u\u017cywane by\u0142y troch\u0119 k\u0142opotliwe w u\u017cyciu, trzeba przej\u015b\u0107 przez kilka menu przed zlokalizowa\u0107 Nose Lifter i w\u0142\u0105czy\u0107 go r\u00f3wnie\u017c trzeba by\u0142o czeka\u0107 na kilka sekund, a cz\u0119\u015bciej ni\u017c nie, wiele nerwowych kierowc\u00f3w wok\u00f3\u0142 ciebie b\u0119dzie krok na klakson, aby przyspieszy\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Nowsze systemy McLarena s\u0105 na szcz\u0119\u015bcie o wiele lepsze. System znaleziony w Fordzie GT jest jednym z najbardziej zaawansowanych, poniewa\u017c podnosi wszystkie cztery ko\u0142a w ci\u0105gu sekundy, a niekt\u00f3re systemy wykorzystuj\u0105 nawet tw\u00f3j GPS, aby zapami\u0119ta\u0107, w kt\u00f3rym miejscu w\u0142\u0105czy\u0142e\u015b nose lift, wi\u0119c nast\u0119pnym razem system w\u0142\u0105czy si\u0119 automatycznie.<\/p>\n\n\n\n

Wyboje pr\u0119dko\u015bci<\/h2>\n\n\n\n

Ale jak wysokie s\u0105 przeci\u0119tne progi zwalniaj\u0105ce? Wysoko\u015b\u0107 progu zwalniaj\u0105cego jest g\u0142\u00f3wnie zwi\u0105zana z docelow\u0105 pr\u0119dko\u015bci\u0105, z jak\u0105 powiniene\u015b nad nim przejecha\u0107. W wi\u0119kszo\u015bci przypadk\u00f3w, zgodnie z niekt\u00f3rymi przepisami federalnymi w USA, pr\u00f3g zwalniaj\u0105cy ma wysoko\u015b\u0107 od 2 do 4 cali, ale niekt\u00f3re z nich mog\u0105 by\u0107 nawet wy\u017csze.<\/p>\n\n\n\n

Istniej\u0105 r\u00f3\u017cne rodzaje prog\u00f3w zwalniaj\u0105cych, poniewa\u017c nie ma centralnego organu zarz\u0105dzaj\u0105cego, kt\u00f3ry decydowa\u0142by o wysoko\u015bci prog\u00f3w zwalniaj\u0105cych, a decyzja o ich wysoko\u015bci nale\u017cy g\u0142\u00f3wnie do w\u0142adz lokalnych.<\/p>\n\n\n\n

Zwyk\u0142e progi zwalniaj\u0105ce nie powinny by\u0107 wy\u017csze ni\u017c 6 cali. Najbardziej agresywne progi zwalniaj\u0105ce s\u0105 zaprojektowane tak, aby spowolni\u0107 pr\u0119dko\u015b\u0107 do 5-10mph i s\u0105 zwykle u\u017cywane w najbardziej zat\u0142oczonych obszarach du\u017cych miast.<\/p>\n\n\n\n

Istniej\u0105 r\u00f3wnie\u017c specjalne garby pr\u0119dko\u015bci, poduszki pr\u0119dko\u015bci i tabele pr\u0119dko\u015bci, kt\u00f3re s\u0142u\u017c\u0105 mniej wi\u0119cej temu samemu celowi. Warto wspomnie\u0107, \u017ce 6-calowe progi zwalniaj\u0105ce s\u0105 zwykle umieszczane tylko w wyznaczonych obszarach mieszkalnych i s\u0105 one uzgadniane przez lokalne w\u0142adze i ludzi zamieszkuj\u0105cych dany obszar.<\/p>\n\n\n\n

Drogi kt\u00f3rych powiniene\u015b unika\u0107 je\u015bli prowadzisz supersamoch\u00f3d<\/h2>\n\n\n\n

Supersamochody s\u0105 kompromisowe w d\u0105\u017ceniu do zwi\u0119kszenia osi\u0105g\u00f3w na g\u0142adkich utwardzonych drogach i wyznaczonych torach wy\u015bcigowych. S\u0105 szerokie i niskie, sztywne i nie maj\u0105 du\u017cego przechy\u0142u nadwozia, a to wszystko stanowi problem, gdy napotkasz na wyboje lub inne okropne warunki drogowe.<\/p>\n\n\n\n

Off-roading jest czym\u015b, czego nigdy nie powiniene\u015b pr\u00f3bowa\u0107 robi\u0107 w \u017cadnym samochodzie poza SUV-em lub odpowiednim samochodem terenowym nieb\u0119d\u0105cym SUV-em. Supersamochody s\u0105 zbudowane tak, aby nigdy nie wyje\u017cd\u017ca\u0107 w teren, a je\u015bli ju\u017c uda Ci si\u0119 zatrzyma\u0107 Ferrari na polu, wydostanie si\u0119 z niego bez uszkodzenia go jest zadaniem samym w sobie.<\/p>\n\n\n\n

Nie powiniene\u015b tak\u017ce je\u017adzi\u0107 swoim supersamochodem po za\u015bnie\u017conych drogach, a pow\u00f3d tego jest raczej oczywisty. McLaren 720S z 4,2-calowym prze\u015bwitem nigdzie nie pojedzie, je\u015bli \u015bnieg b\u0119dzie wy\u017cszy ni\u017c 4,5 cala lub podobny. Bez wzgl\u0119du na to, w jakie opony wyposa\u017cysz sw\u00f3j samoch\u00f3d, oficjalnie jeste\u015b p\u0142ugiem \u015bnie\u017cnym.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Section<\/h2>\n\n\n\n

Jak nisko mog\u0105 schodzi\u0107 supersamochody?<\/h3>\n\n\n\n

W celu zwi\u0119kszenia wydajno\u015bci, supersamochody mog\u0105 zej\u015b\u0107 tak nisko, jak tylko kilka cali od ziemi. Na przyk\u0142ad McLaren P1 mo\u017ce zej\u015b\u0107 nawet 2,6 cala od ziemi. To wystarczy, aby usun\u0105\u0107 kilka martwych owad\u00f3w na chodniku, ale nie wszystkie.<\/p>\n\n\n\n

To powiedziawszy, takie poziomy prze\u015bwitu absolutnie nie powinny by\u0107 stosowane na zwyk\u0142ych drogach, a jedynie na wyznaczonych torach wy\u015bcigowych, kt\u00f3re s\u0105 wystarczaj\u0105co g\u0142adkie. Przepisy samochodowe zazwyczaj m\u00f3wi\u0105, \u017ce najni\u017csza cz\u0119\u015b\u0107 samochodu nie mo\u017ce by\u0107 ni\u017csza ni\u017c najni\u017csza cz\u0119\u015b\u0107 felgi.<\/p>\n\n\n\n

Jak drogie s\u0105 naprawy uszkodze\u0144 na wybojach?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od danego samochodu i materia\u0142\u00f3w, z kt\u00f3rych wykonane s\u0105 jego elementy. Na przyk\u0142ad nowy plastikowy przedni splitter do Ferrari F12 kosztuje oko\u0142o 650 dolar\u00f3w, ale ten z w\u0142\u00f3kna w\u0119glowego z \u0142atwo\u015bci\u0105 przekracza 4 tysi\u0105ce dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Tylne dyfuzory s\u0105 jeszcze dro\u017csze, poniewa\u017c czasami obejmuj\u0105 ca\u0142y tylny zderzak, i jako takie mog\u0105 kosztowa\u0107 nawet 10-15 tys. dolar\u00f3w w niekt\u00f3rych modelach Ferrari.<\/p>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 supersamoch\u00f3d bez systemu podnoszenia nosa?<\/h3>\n\n\n\n

To r\u00f3wnie\u017c zale\u017cy od samochodu, o kt\u00f3rym mowa i miejsca, w kt\u00f3rym planujesz je\u017adzi\u0107 swoim samochodem. Je\u015bli interesuje Ci\u0119 g\u0142\u00f3wnie jazda po torze, nie ma potrzeby, aby\u015b decydowa\u0142 si\u0119 na dedykowany podno\u015bnik nosa. Ale wskazane jest, aby zaznaczy\u0107 t\u0119 opcj\u0119, je\u015bli chcesz sprzeda\u0107 sw\u00f3j samoch\u00f3d po tym.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re samochody, takie jak Porsche Carrera GT, s\u0105 wyceniane nawet na milion dolar\u00f3w, ale Carrera GT nie jest dost\u0119pna z podno\u015bnikiem nosa. Nawet je\u015bli istnieje kilka firm na rynku wt\u00f3rnym, kt\u00f3re specjalizuj\u0105 si\u0119 w opracowywaniu system\u00f3w podnoszenia dla takich samochod\u00f3w, kosztuj\u0105 one niebotyczne sumy pieni\u0119dzy.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Wyboje maj\u0105 na celu zwi\u0119kszenie bezpiecze\u0144stwa poprzez spowolnienie jazdy, ale ich skutki uboczne mog\u0105 by\u0107 wyniszczaj\u0105ce dla niekt\u00f3rych typ\u00f3w samochod\u00f3w. Powszechnie wiadomo, \u017ce powiniene\u015b mie\u0107 co najmniej 4,5-5 cali prze\u015bwitu,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[14],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1049"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1049"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1049\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1049"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1049"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1049"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}