{"id":1190,"date":"2021-07-06T07:39:49","date_gmt":"2021-07-06T07:39:49","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=1190"},"modified":"2021-07-06T07:39:49","modified_gmt":"2021-07-06T07:39:49","slug":"ktore-mercedesy-maja-paddle-shifters","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/ktore-mercedesy-maja-paddle-shifters\/","title":{"rendered":"Kt\u00f3re Mercedesy maj\u0105 paddle shifters"},"content":{"rendered":"\n

Paddle shifters, flappy pedal gearbox lub F1 gearbox to okre\u015blenia opisuj\u0105ce element wyposa\u017cenia, kt\u00f3ry umo\u017cliwia zmian\u0119 bieg\u00f3w za pomoc\u0105 dedykowanych \u0142opatek, kt\u00f3re s\u0105 zamontowane z ty\u0142u kierownicy.<\/p>\n\n\n\n

Prze\u0142\u0105czniki \u0142opatkowe zosta\u0142y wprowadzone do linii Mercedesa prawie 15 lat temu, a najwcze\u015bniejszymi modelami, kt\u00f3re oferowa\u0142y t\u0119 funkcj\u0119 by\u0142y Klasa CL i Klasa S. Modele te by\u0142y wyposa\u017cone w specjalne przyciski, a nie w paddle shifters.<\/p>\n\n\n\n

Obecnie, prawie ka\u017cdy model Mercedesa mo\u017ce by\u0107 wyposa\u017cony w paddle shifters. Jednak wi\u0119kszo\u015b\u0107 samochod\u00f3w i ich w\u0142a\u015bcicieli nigdy z nich nie korzysta, a raczej po prostu utrzymuje samoch\u00f3d w trybie automatycznym. Niekt\u00f3re bardziej sportowe modele AMG s\u0105 wyposa\u017cone w bardziej sportowe, wi\u0119ksze d\u017awignie zmiany bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Ma to na celu podkre\u015blenie sportowego charakteru samochodu, a klienci AMG s\u0105 bardziej sk\u0142onni do u\u017cywania paddle shifters w por\u00f3wnaniu do zwyk\u0142ych w\u0142a\u015bcicieli Mercedes\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Cel paddle shifters<\/h2>\n\n\n\n

Paddle shifters to tak naprawd\u0119 technologia F1 udost\u0119pniona dla zwyk\u0142ych samochod\u00f3w. Tak wi\u0119c motorsportowy rodow\u00f3d paddle shifters jest raczej oczywisty w sportowych modelach Mercedes AMG. Paddle shifters dzia\u0142aj\u0105 w taki sam spos\u00f3b, jak zwyk\u0142a centralna d\u017awignia zmiany bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Oznacza to, \u017ce mo\u017cna zmienia\u0107 biegi w g\u00f3r\u0119 za pomoc\u0105 prawej d\u017awigni lub w d\u00f3\u0142 za pomoc\u0105 lewej d\u017awigni. Niekt\u00f3rzy producenci samochod\u00f3w, jak McLaren, oferuj\u0105 paddle shifters, kt\u00f3re dzia\u0142aj\u0105 w obu kierunkach, co oznacza, \u017ce jeste\u015b w stanie zmieni\u0107 bieg na wy\u017cszy lub ni\u017cszy za pomoc\u0105 tylko jednej \u0142opatki.<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119kszo\u015b\u0107 paddle shifter\u00f3w jest przymocowana do kierownicy, co oznacza, \u017ce poruszaj\u0105 si\u0119 one, gdy poruszasz kierownic\u0105. Inni producenci samochod\u00f3w, tacy jak na przyk\u0142ad Ferrari, montuj\u0105 swoje \u0142opatki na kolumnie, co oznacza, \u017ce nie poruszaj\u0105 si\u0119 one podczas poruszania kierownic\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Trwa dyskusja pomi\u0119dzy entuzjastami samochod\u00f3w na temat tego, kt\u00f3re ustawienie preferuj\u0105, ale sta\u0142e paddle shifters musz\u0105 by\u0107 wi\u0119ksze, poniewa\u017c musisz by\u0107 w stanie dosi\u0119gn\u0105\u0107 ich przez ca\u0142y czas. Oznacza to, \u017ce tego typu \u0142opatki zajmuj\u0105 o wiele za du\u017co miejsca i czasami mog\u0105 przeszkadza\u0107 w obs\u0142udze kierunkowskaz\u00f3w lub \u015bwiate\u0142.<\/p>\n\n\n\n

Nowsze przek\u0142adnie DCT Paddle Shifting<\/h2>\n\n\n\n

DCT lub dwusprz\u0119g\u0142owa skrzynia bieg\u00f3w jest preferowan\u0105 konfiguracj\u0105 dla paddle shifter\u00f3w. Dzieje si\u0119 tak, poniewa\u017c wsp\u00f3\u0142czesne dwusprz\u0119g\u0142owe skrzynie bieg\u00f3w s\u0105 b\u0142yskawiczne w por\u00f3wnaniu do zwyk\u0142ych automatycznych. To powiedziawszy, nawet wsp\u00f3\u0142czesne automatyczne skrzynie bieg\u00f3w z przemiennikiem momentu obrotowego sta\u0142y si\u0119 tak samo sprawne jak niekt\u00f3re DCT.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes oferuje 7-biegow\u0105 przek\u0142adni\u0119 DCT w najbardziej ekstremalnej wersji AMG GT, zwanej AMG GT Black Series. Samoch\u00f3d o mocy 720 KM jest w pe\u0142ni przystosowany do jazdy po torze, a w takich przypadkach prawie zawsze w\u0142\u0105cza si\u0119 przek\u0142adni\u0119 \u0142opatkow\u0105, poniewa\u017c umo\u017cliwia ona kierowcy r\u0119czne sterowanie biegami.<\/p>\n\n\n\n

Jest to prawdopodobnie jedyny przypadek, w kt\u00f3rym zawsze wolisz sam zmienia\u0107 biegi, a zwyk\u0142y tryb automatyczny nie jest opcj\u0105, je\u015bli chcesz uzyska\u0107 najszybsze czasy okr\u0105\u017ce\u0144. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce wsp\u00f3\u0142czesne skrzynie bieg\u00f3w sta\u0142y si\u0119 niewiarygodnie zaawansowane w wiedzeniu, co robi\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Jest to szczeg\u00f3lnie widoczne, gdy por\u00f3wnasz starsze skrzynie bieg\u00f3w z \u0142opatkami z nowymi, dwusprz\u0119g\u0142owymi skrzyniami bieg\u00f3w z przemiennikiem momentu obrotowego.<\/p>\n\n\n\n

Starsze skrzynie bieg\u00f3w z pojedynczym sprz\u0119g\u0142em typu Paddle Shifting<\/h2>\n\n\n\n

W ci\u0105gu 15-20 lat przemys\u0142 samochodowy dokona\u0142 ogromnego post\u0119pu, a technologia skrzy\u0144 bieg\u00f3w posz\u0142a tak do przodu, \u017ce starsze skrzynie bieg\u00f3w z pojedynczym sprz\u0119g\u0142em \u0142opatkowym wydaj\u0105 si\u0119 teraz absolutnie archaiczne i w niekt\u00f3rych samochodach wr\u0119cz bezu\u017cyteczne.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re modele Mercedesa, takie jak SLR McLaren, u\u017cywaj\u0105 wczesnej wersji skrzyni bieg\u00f3w z \u0142opatkami i wiele os\u00f3b uwa\u017ca, \u017ce jest to g\u0142\u00f3wny pow\u00f3d, dla kt\u00f3rego SLR nie kosztuje o wiele wi\u0119cej pieni\u0119dzy ni\u017c w rzeczywisto\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

I jest to prawda w ca\u0142ym zakresie. Manualne Lamborghini Murcielago lub manualne Ferrari 430 b\u0119dzie kosztowa\u0107 o wiele wi\u0119cej w por\u00f3wnaniu do modelu F1 z przek\u0142adni\u0105 \u0142opatkow\u0105. Te starsze systemy by\u0142y zbyt drogie, zawodne i toporne przy ka\u017cdej pr\u0119dko\u015bci.
Niekt\u00f3re nowsze modele, takie jak Lamborghini Aventador, s\u0105 absolutnymi ikonami supersamochod\u00f3w. Jednak, je\u015bli chodzi o dynamik\u0119, Aventador grz\u0119\u017anie z powodu swojej jednosprz\u0119g\u0142owej skrzyni bieg\u00f3w. Jednosprz\u0119g\u0142owa jednostka sprawia, \u017ce samoch\u00f3d jest troch\u0119 zbyt toporny, niewygodny i sprawia, \u017ce samoch\u00f3d czuje si\u0119 jak SUV.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy warto u\u017cywa\u0107 paddle shifter\u00f3w?<\/p>\n\n\n\n

Po prostu nie s\u0105. W wi\u0119kszo\u015bci przypadk\u00f3w, poniewa\u017c nikt tak naprawd\u0119 nie u\u017cywa ich zbyt cz\u0119sto. Je\u017adzimy naszymi samochodami z punktu A do punktu B przez wi\u0119kszo\u015b\u0107 czasu. Zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 do\u015bwiadcze\u0144 w samochodzie jest zazwyczaj w mie\u015bcie lub na autostradzie, a ludzie wol\u0105 po prostu wrzuci\u0107 samoch\u00f3d do nap\u0119du i pozwoli\u0107 automatycznej skrzyni bieg\u00f3w robi\u0107 swoje.<\/p>\n\n\n\n

Jednak dla niekt\u00f3rych entuzjast\u00f3w motoryzacji i w\u0142a\u015bcicieli samochod\u00f3w AMG, \u0142opatkowe d\u017awignie zmiany bieg\u00f3w s\u0105 niezb\u0119dne, poniewa\u017c zapewniaj\u0105 wi\u0119ksze poczucie wi\u0119zi mi\u0119dzy samochodem a kierowc\u0105. Paddle shifters oferuj\u0105 wi\u0119ksz\u0105 kontrol\u0119 nad pasmem mocy, co jest r\u00f3wnie\u017c kluczowe przy ustalaniu zawrotnych czas\u00f3w okr\u0105\u017cenia i je\u015bli chcesz utrzyma\u0107 silnik w okre\u015blonym zakresie obrot\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego niekt\u00f3re samochody elektryczne s\u0105 wyposa\u017cone w paddle shifters?<\/h3>\n\n\n\n

Je\u015bli przyjrze\u0107 si\u0119 bli\u017cej niekt\u00f3rym samochodom elektrycznym, w tym Mercedesowi EQC, mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 \u0142opatkowe d\u017awignie zmiany bieg\u00f3w. To dziwne, poniewa\u017c EV nie maj\u0105 tradycyjnej skrzyni bieg\u00f3w, wi\u0119c nie ma absolutnie \u017cadnej potrzeby stosowania paddle shifters. Ale Audi, Mercedes i kilku innych producent\u00f3w wymy\u015blili funkcj\u0119, kt\u00f3r\u0105 mog\u0105 w\u0142\u0105czy\u0107 do paddle shifters.<\/p>\n\n\n\n

W niekt\u00f3rych pojazdach elektrycznych, paddle shifters kontroluj\u0105 ilo\u015b\u0107 regeneracji hamulc\u00f3w, czyli ilo\u015b\u0107 hamowania, jak\u0105 silnik zapewni, gdy zdejmiesz peda\u0142 gazu, tylko po to, by z\u0142apa\u0107 ca\u0142\u0105 pozosta\u0142\u0105 energi\u0119 i zmagazynowa\u0107 j\u0105 w akumulatorze.<\/p>\n\n\n\n

Oznacza to, \u017ce w nieuniknionej przysz\u0142o\u015bci elektrycznego transportu, paddle shifters nadal b\u0119dzie rzecz\u0105, Bez tej funkcji, paddle shifters inaczej by\u0142by przestarza\u0142y.<\/p>\n\n\n\n

Czy niekt\u00f3re samochody elektryczne maj\u0105 biegi?<\/h3>\n\n\n\n

C\u00f3\u017c, nie maj\u0105, a\u017c do niedawna, kiedy Porsche i Audi wypu\u015bci\u0142y Taycan i e-Tron GT. Te dwa modele oferuj\u0105 dwa biegi, jeden dla cel\u00f3w startowych, drugi dla stabilnego dostarczania mocy przy wy\u017cszych pr\u0119dko\u015bciach.<\/p>\n\n\n\n

Jeste\u015b rzeczywi\u015bcie w stanie us\u0142ysze\u0107, kiedy te samochody zmieniaj\u0105 biegi, co jest dziwne, jak mo\u017cna si\u0119 spodziewa\u0107 EV by\u0107 bez bieg\u00f3w. Warto wspomnie\u0107, \u017ce paddle shifters w tych samochodach r\u00f3wnie\u017c kontroluj\u0105 hamowanie regeneracyjne i nie mo\u017cna r\u0119cznie sterowa\u0107 tymi dwoma biegami.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Paddle shifters, flappy pedal gearbox lub F1 gearbox to okre\u015blenia opisuj\u0105ce element wyposa\u017cenia, kt\u00f3ry umo\u017cliwia zmian\u0119 bieg\u00f3w za pomoc\u0105 dedykowanych \u0142opatek, kt\u00f3re s\u0105 zamontowane z ty\u0142u kierownicy. Prze\u0142\u0105czniki \u0142opatkowe zosta\u0142y<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1190"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1190"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1190\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1190"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1190"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1190"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}