{"id":1370,"date":"2021-08-16T06:49:21","date_gmt":"2021-08-16T06:49:21","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=1370"},"modified":"2021-08-16T06:49:21","modified_gmt":"2021-08-16T06:49:21","slug":"czy-uzywane-porsche-cayenne-jest-niezawodne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-uzywane-porsche-cayenne-jest-niezawodne\/","title":{"rendered":"Czy u\u017cywane Porsche Cayenne jest niezawodne?"},"content":{"rendered":"\n

U\u017cywane Porsche Cayenne mo\u017ce by\u0107 \u015bwietn\u0105 okazj\u0105 po kilku latach, ale jak wszystkie modele Porsche, Cayenne kosztuje sporo pieni\u0119dzy na utrzymanie. Je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, Cayenne oferuje wspania\u0142\u0105 d\u0142ugotrwa\u0142\u0105 niezawodno\u015b\u0107, ale tylko wtedy, gdy jest prawid\u0142owo utrzymywane.<\/p>\n\n\n\n

Pierwsza generacja Porsche Cayenne by\u0142a do\u015b\u0107 w\u0105tpliwa pod wzgl\u0119dem designu, ale moc i luksusowe udogodnienia by\u0142y wi\u0119cej ni\u017c du\u017ce. Druga generacja Cayenne by\u0142a wszechstronnie ulepszona i jest prawdopodobnie najlepszym samochodem do kupienia w tej chwili ze wzgl\u0119du na cen\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Pierwsza generacja Cayenne jest teraz warta orzeszk\u00f3w ziemnych. To mo\u017ce by\u0107 wielki zakup, je\u015bli \u017ar\u00f3d\u0142o dobrze utrzymany model z najbardziej znanych problem\u00f3w posortowane. Znalezienie jednego z nich mo\u017ce by\u0107 okazj\u0105 stulecia, tak d\u0142ugo, jak to jest w przyzwoitym stanie.<\/p>\n\n\n\n

Problemy mechaniczne<\/h2>\n\n\n\n

Kupno mechanicznie sprawnego Cayenne powinno by\u0107 Twoim najwy\u017cszym priorytetem, wi\u0119c kiedy znajdziesz mo\u017cliwe Cayenne nadaj\u0105ce si\u0119 do zakupu, upewnij si\u0119, \u017ce przejdziesz pe\u0142n\u0105 inspekcj\u0119 przed zakupem. Mechaniczne problemy Cayenne s\u0105 dobrze udokumentowane. Oto najistotniejsze z nich, na kt\u00f3re nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119:<\/p>\n\n\n\n

Problemy z wa\u0142em nap\u0119dowym<\/h3>\n\n\n\n

Problemy z wa\u0142em nap\u0119dowym s\u0105 do\u015b\u0107 powszechne w modelach Cayenne, sposobem na wykrycie awarii \u0142o\u017cyska podporowego jest s\u0142uchanie brz\u0119ku podczas przyspieszania. Specyficzne \u0142o\u017cysko, kt\u00f3re \u0142\u0105czy wa\u0142 nap\u0119dowy z przek\u0142adni\u0105 znajduje si\u0119 w \u015brodku samochodu, a je\u015bli zawiedzie, s\u0142ycha\u0107 g\u0142o\u015bne uderzenie.<\/p>\n\n\n\n

Najprostszym i najbardziej op\u0142acalnym sposobem na napraw\u0119 uszkodzonego \u0142o\u017cyska wa\u0142u nap\u0119dowego jest zakup na rynku wt\u00f3rnym. Te naprawy nie wymagaj\u0105 ca\u0142kowitego demonta\u017cu wa\u0142u nap\u0119dowego, podczas gdy oryginalne naprawy Porsche wymagaj\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Nieszczelno\u015bci przewod\u00f3w p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego<\/h3>\n\n\n\n

Wczesne modele Cayenne nap\u0119dzane silnikiem V8 wykorzystuj\u0105 zestaw plastikowych rur ch\u0142odz\u0105cych, kt\u00f3re biegn\u0105 od przodu do ty\u0142u pod kolektorem dolotowym. Problem z nimi polega na tym, \u017ce z czasem ulegaj\u0105 one degradacji, poniewa\u017c plastikowe w\u0119\u017ce nie s\u0105 w stanie stale radzi\u0107 sobie z podwy\u017cszonym ciep\u0142em kolektora dolotowego.<\/p>\n\n\n\n

Nale\u017cy upewni\u0107 si\u0119, \u017ce przewody p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego s\u0105 w dobrym stanie lub wymieni\u0107 je na zestaw bardziej wytrzyma\u0142ych przewod\u00f3w, poniewa\u017c nieleczony wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego mo\u017ce prowadzi\u0107 do przegrzania silnika. Je\u015bli silnik si\u0119 przegrzewa, naprawa mo\u017ce by\u0107 zbyt kosztowna, do tego stopnia, \u017ce samoch\u00f3d mo\u017ce nie by\u0107 tego wart.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z przek\u0142adni\u0105<\/h3>\n\n\n\n

Cz\u0119stym problemem we wcze\u015bniejszych modelach Cayenne jest twardy downshift ze skrzyni bieg\u00f3w. Zadaniem zespo\u0142u zawor\u00f3w skrzyni bieg\u00f3w jest wyb\u00f3r odpowiedniego biegu w zale\u017cno\u015bci od danych wprowadzanych przez kierowc\u0119. Czasami jednak system ten zawodzi, czego konsekwencj\u0105 jest g\u0142o\u015bna, nieprzyjemna zmiana bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli zidentyfikujesz takie problemy, wymiana zespo\u0142u zawor\u00f3w zazwyczaj rozwi\u0105zuje problem, ale je\u015bli tak si\u0119 nie stanie, mo\u017cesz by\u0107 zmuszony do poniesienia koszt\u00f3w nowej skrzyni bieg\u00f3w.
Niekt\u00f3re problemy z przek\u0142adni\u0105 transferow\u0105 s\u0105 r\u00f3wnie\u017c powszechne w modelach Cayenne z PDK. Je\u015bli do\u015bwiadczasz nag\u0142ych wibracji na 2. i 3. biegu, powiniene\u015b sprawdzi\u0107 skrzyni\u0119 transferow\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Kolumna kierownicy<\/h3>\n\n\n\n

Wiele modeli Cayenne jest wyposa\u017conych w system Porsche KESSY lub Porsche keyless entry and driving. Systemy te maj\u0105 niestety do\u015b\u0107 wysoki wska\u017anik awaryjno\u015bci. Problemy te zaczynaj\u0105 si\u0119 powoli, ale je\u015bli nie zostan\u0105 w por\u0119 wyleczone, zapali si\u0119 kontrolka b\u0142\u0119du uk\u0142adu kierowniczego i kierownica si\u0119 zablokuje.<\/p>\n\n\n\n

Powiniene\u015b sprawdzi\u0107 histori\u0119 serwisow\u0105 samochodu, aby dowiedzie\u0107 si\u0119, czy jakiekolwiek problemy z KESSY zosta\u0142y rozwi\u0105zane, poniewa\u017c zazwyczaj oznacza to, \u017ce b\u0119dziesz musia\u0142 holowa\u0107 swoje Cayenne, a czasami nawet wymieni\u0107 kolumn\u0119 kierownicy, co mo\u017ce kosztowa\u0107 nawet 2000 dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z elektryk\u0105<\/h2>\n\n\n\n

Wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli Porsche Cayenne nie jest tak podatna na awarie elektryczne. Jednak w miar\u0119 up\u0142ywu czasu elektronika zaczyna si\u0119 psu\u0107 i istnieje kilka potencjalnych problem\u00f3w, kt\u00f3re mog\u0105 si\u0119 pojawi\u0107 w przysz\u0142o\u015bci. Prawdopodobnie najcz\u0119stszym problemem elektrycznym jest uszkodzony lub poluzowany przew\u00f3d.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli nagle stracisz zasilanie do kt\u00f3regokolwiek z system\u00f3w samochodu, to najprawdopodobniej z powodu lu\u017anego lub uszkodzonego przewodu. Naprawa tych kosztuje 50-150 dolar\u00f3w, i to jest do\u015b\u0107 \u0142atwe do naprawienia. Mniej powszechne, ale bardziej przera\u017caj\u0105ce potencjalny problem Cayenne jest z\u0142y rozrusznik, kt\u00f3ry kosztuje do 300 dolar\u00f3w, aby naprawi\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Kody silnika<\/h3>\n\n\n\n

Jest mo\u017cliwe, aby wyczy\u015bci\u0107 system kod\u00f3w silnika w Cayenne tu\u017c przed podj\u0119ciem go na jazd\u0119 pr\u00f3bn\u0105. A wiele system\u00f3w w\u0142\u0105czy si\u0119 ponownie dopiero po kilku sesjach jazdy, nawet je\u015bli wyst\u0119puj\u0105 problemy. Tak wi\u0119c, upewnij si\u0119, aby sprawdzi\u0107, kiedy kody silnika zosta\u0142y ostatnio oczyszczone, kiedy zrobi\u0107 jazd\u0119 pr\u00f3bn\u0105, aby upewni\u0107 si\u0119, \u017ce sprzedawca nie pr\u00f3buje ukry\u0107 \u017cadnych problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Poza tym, Cayenne jest do\u015b\u0107 wiarygodne SUV, kt\u00f3ry jest prawdopodobnie b\u0119dzie trwa\u0107 d\u0142ugo, je\u015bli utrzymywane prawid\u0142owo. Wszystkie te problemy mog\u0105 nie n\u0119ka\u0107 samochodu, kt\u00f3rym jeste\u015b zainteresowany, jednak Tw\u00f3j potencjalny nowy u\u017cywany Cayenne mo\u017ce mie\u0107 r\u00f3\u017cne problemy, wi\u0119c zawsze upewnij si\u0119, \u017ce skonsultujesz si\u0119 z profesjonalist\u0105 przed podj\u0119ciem jakichkolwiek decyzji.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Ile kosztuje utrzymanie Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche Cayenne kosztuje wi\u0119cej w por\u00f3wnaniu z innymi niemieckimi SUV-ami klasy premium, ale Cayenne jest znacznie bardziej niezawodne ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 niemieckich SUV-\u00f3w.
\u015aredni roczny koszt utrzymania modelu Cayenne wynosi oko\u0142o 1200 dolar\u00f3w. Ale to mo\u017ce ko\u0142ysa\u0107 si\u0119 w jednym lub drugim kierunku w zale\u017cno\u015bci od danego modelu i stanu pojazdu.<\/p>\n\n\n\n

Czy warto kupi\u0107 u\u017cywane Porsche Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Pierwszej generacji, dobrze utrzymane Cayenne jest zdecydowanie tego warte, je\u015bli jest odpowiednio wycenione. Je\u015bli natrafisz na tanie Cayenne z w\u0105tpliw\u0105 histori\u0105 serwisow\u0105, uciekaj jak najszybciej, poniewa\u017c niekt\u00f3re potencjalne naprawy mog\u0105 kosztowa\u0107 wi\u0119cej ni\u017c sam samoch\u00f3d.<\/p>\n\n\n\n

Kontrola przed zakupem jest konieczno\u015bci\u0105. Nigdy nie pr\u00f3buj kupowa\u0107 u\u017cywanego Porsche bez dok\u0142adnej i dobrze udokumentowanej inspekcji przed zakupem. Je\u015bli PPI wyka\u017ce przyzwoite wyniki, to Cayenne na pewno jest tego warte.<\/p>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 nowego Macana czy u\u017cywanego Cayenne?<\/h3>\n\n\n\n

Ca\u0142kowicie nowy kompaktowy SUV Porsche Macan mo\u017ce kosztowa\u0107 tyle samo, co u\u017cywane, 1-3-letnie Cayenne w dobrym stanie. Zakup fabrycznie nowego samochodu z pewno\u015bci\u0105 wydaje si\u0119 \u015bwietny, ale Cayenne jest lepszym samochodem pod niemal ka\u017cdym wzgl\u0119dem.
Wszystko zale\u017cy od konkretnego modelu, o kt\u00f3rym mowa, ale cokolwiek zrobisz w ko\u0144cu z jest prawdopodobnie b\u0119dzie oferowa\u0107 niesamowite do\u015bwiadczenie luksusu i komfortu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

U\u017cywane Porsche Cayenne mo\u017ce by\u0107 \u015bwietn\u0105 okazj\u0105 po kilku latach, ale jak wszystkie modele Porsche, Cayenne kosztuje sporo pieni\u0119dzy na utrzymanie. Je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, Cayenne oferuje wspania\u0142\u0105 d\u0142ugotrwa\u0142\u0105 niezawodno\u015b\u0107,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1370"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1370"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1370\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1370"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1370"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1370"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}