{"id":1598,"date":"2021-09-15T09:54:41","date_gmt":"2021-09-15T09:54:41","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=1598"},"modified":"2021-09-15T09:54:41","modified_gmt":"2021-09-15T09:54:41","slug":"czy-volvo-produkuje-kabriolet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-volvo-produkuje-kabriolet\/","title":{"rendered":"Czy Volvo produkuje kabriolet?"},"content":{"rendered":"\n

Volvo produkowa\u0142o kiedy\u015b samochody z kabrioletem, ale zaprzesta\u0142o ich produkcji w 2013 roku.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 zosta\u0142o wycofane z produkcji w 2013 roku z powodu s\u0142abej sprzeda\u017cy. \u00d3wczesny szef Volvo, Hakan Samuelsson, powiedzia\u0142 r\u00f3wnie\u017c, \u017ce firma mia\u0142a du\u017co na g\u0142owie. Zaprzestanie produkcji nie by\u0142o zaskoczeniem, poniewa\u017c jedyna szwedzka fabryka, kt\u00f3ra produkowa\u0142a C70 r\u00f3wnie\u017c zosta\u0142a zamkni\u0119ta w 2013 roku.<\/p>\n\n\n\n

Volvo’s Convertible: C70<\/h2>\n\n\n\n

Volvo wprowadzi\u0142o sw\u00f3j pierwszy kabriolet w 1998 roku. Wprowadzili na rynek Volvo C70 w dw\u00f3ch wariantach. Jednym z nich by\u0142o coupe, a drugim kabriolet. To by\u0142 naprawd\u0119 ekscytuj\u0105cy projekt dla Volvo, poniewa\u017c nigdy wcze\u015bniej nie zbudowano czego\u015b podobnego. Aby by\u0142o to mo\u017cliwe, nawi\u0105zali wsp\u00f3\u0142prac\u0119 z firm\u0105 Tom Walkinshaw Racing (TWR).<\/p>\n\n\n\n

Samoch\u00f3d zosta\u0142 zaprezentowany w 1996 r. na targach motoryzacyjnych w Pary\u017cu i zosta\u0142 bardzo dobrze przyj\u0119ty. Zosta\u0142 zaprojektowany w Oxfordzie w TWR. Volvo zdecydowa\u0142o o charakterystyce i podstawowej strukturze samochodu, natomiast TWR odpowiada\u0142o za projekt i produkcj\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Druga generacja<\/h3>\n\n\n\n

Samoch\u00f3d otrzyma\u0142 aktualizacj\u0119 drugiej generacji w 2006 roku. Poprawiono zarz\u0105dzanie mas\u0105 i uk\u0142ad hamulcowy. Prowadzenie r\u00f3wnie\u017c zosta\u0142o poprawione w tej generacji. Dach wersji cabrio zosta\u0142 zaktualizowany o sk\u0142adany hardtop. Wn\u0119trze r\u00f3wnie\u017c otrzyma\u0142o kilka ulepsze\u0144.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego Volvo zaprzesta\u0142o produkcji kabriolet\u00f3w?<\/h2>\n\n\n\n

Zaprzestanie produkcji nie by\u0142o zaskoczeniem. W 2011 roku Volvo ujawni\u0142o, \u017ce zamierzaj\u0105 zaprzesta\u0107 jego produkcji z powodu s\u0142abej sprzeda\u017cy. Zak\u0142ad, kt\u00f3ry budowa\u0142 C70 w Szwecji zosta\u0142 r\u00f3wnie\u017c zamkni\u0119ty w 2013 roku. W 2013 roku \u00f3wczesny szef Hakan Samuelsson zapowiedzia\u0142, \u017ce nast\u0119pca samochodu pojawi si\u0119 tak szybko, jak to mo\u017cliwe. Jednak wersja kabriolet nigdy nie zosta\u0142a zapowiedziana.<\/p>\n\n\n\n

Volvo C70 zosta\u0142o zast\u0105pione przez Polestar 1. Zosta\u0142 on zaprezentowany w 2015 roku. Polestar 1 to hybrydowy samoch\u00f3d sportowy typu plug-in, ale nie ma wersji cabrio tego samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Czy Volvo kiedykolwiek jeszcze wyprodukuje kabriolet?<\/h2>\n\n\n\n

Patrz\u0105c w przesz\u0142o\u015b\u0107, Volvo zaprzesta\u0142o produkcji kabrioletu ze wzgl\u0119du na s\u0142ab\u0105 sprzeda\u017c. To wskazuje, \u017ce wyprodukowanie nowego by\u0142oby prawdopodobnie zbyt kosztowne dla Volvo, a w zamian za to mia\u0142oby nisk\u0105 rentowno\u015b\u0107. Kabriolety wymagaj\u0105 dodatkowej in\u017cynierii ze sztywno\u015bci\u0105 strukturaln\u0105, co czyni je znacznie bardziej kosztownymi w produkcji.<\/p>\n\n\n\n

R\u00f3wnie\u017c w 2017 roku, w du\u017cym ruchu przez firm\u0119, Volvo og\u0142osi\u0142o, \u017ce b\u0119d\u0105 produkowa\u0107 tylko samochody elektryczne i hybrydowe. To przenios\u0142o ca\u0142\u0105 uwag\u0119 Volvo w kierunku elektryfikacji, dzi\u0119ki czemu produkcja krzykliwego kabrioletu jest jeszcze bardziej nieprawdopodobna.<\/p>\n\n\n\n

Volvo nie prowadzi r\u00f3wnie\u017c produkcji na tak du\u017c\u0105 skal\u0119 jak inne marki samochodowe. Produkuje o wiele mniej samochod\u00f3w ni\u017c konkurencja. Dlatego te\u017c, bior\u0105c pod uwag\u0119 plany elektryfikacji w po\u0142\u0105czeniu z mniejsz\u0105 skal\u0105 produkcji Volvo, trudno sobie wyobrazi\u0107, aby kiedykolwiek ponownie wyprodukowali kabriolet.<\/p>\n\n\n\n

Plany Volvo na przysz\u0142o\u015b\u0107<\/h2>\n\n\n\n

W planach Volvo na przysz\u0142o\u015b\u0107 r\u00f3wnie\u017c nie ma mowy o kabriolecie. Wraz z og\u0142oszeniem elektryfikacji, spe\u0142niaj\u0105 swoj\u0105 obietnic\u0119 przej\u015bcia na nap\u0119d elektryczny. Kolejnym celem Volvo jest sprzeda\u017c 50% swoich samochod\u00f3w jako w pe\u0142ni elektrycznych. Zaplanowali nawet zaprzestanie produkcji samochod\u00f3w hybrydowych do 2030 roku. Oznacza\u0142oby to, \u017ce do 2030 roku przejd\u0105 na pojazdy w pe\u0142ni elektryczne.<\/p>\n\n\n\n

Czym s\u0105 samochody konwertowalne?<\/h2>\n\n\n\n

Samoch\u00f3d, kt\u00f3ry mo\u017ce by\u0107 prowadzony bez dachu jest znany jako samoch\u00f3d cabrio. Idea kabriolet\u00f3w jest prosta. Podczas podr\u00f3\u017cy pasa\u017cerowie siedz\u0105 pod otwartym dachem. Dach jest zazwyczaj przechowywany z ty\u0142u, a spos\u00f3b jego sk\u0142adania r\u00f3\u017cni si\u0119 w zale\u017cno\u015bci od samochodu. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 dach\u00f3w jest sk\u0142adana i wykonana z tkaniny. Niekt\u00f3re z nich maj\u0105 jednak twarde dachy.<\/p>\n\n\n\n

Samochody konwertowalne istniej\u0105 od wiek\u00f3w. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 samochod\u00f3w, kt\u00f3re zosta\u0142y wprowadzone w XIX wieku mia\u0142y otwarte dachy. To by\u0142o pod koniec 19 wieku, kiedy silniki sta\u0142y si\u0119 mocniejsze. Mocniejsze silniki da\u0142y pocz\u0105tek sk\u0142adanym dachom. Dachy by\u0142y wykonane z tkaniny lub sk\u00f3ry.<\/p>\n\n\n\n

W latach dwudziestych XX wieku zacz\u0119to masowo produkowa\u0107 stalowe nadwozia. By\u0142y one ta\u0144sze, a zatem bardziej przyst\u0119pne dla nabywc\u00f3w. Da\u0142o to pocz\u0105tek samochodom z zamkni\u0119tym dachem. To w\u0142a\u015bnie wtedy kabriolety zacz\u0119\u0142y znika\u0107. W po\u0142owie lat 30. kabriolety by\u0142y sprzedawane jako drogie, luksusowe samochody.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z samochodami kabrioletami<\/h2>\n\n\n\n

Po pierwsze, kabriolety maj\u0105 problem ze sztywno\u015bci\u0105 konstrukcji. Samoch\u00f3d jest modyfikowany, aby zachowa\u0107 sztywno\u015b\u0107, co wymaga intensywnej in\u017cynierii, aby by\u0142 stabilny. Do tego dochodzi kilka innych problem\u00f3w, takich jak:<\/p>\n\n\n\n