{"id":1787,"date":"2021-10-21T10:26:36","date_gmt":"2021-10-21T10:26:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=1787"},"modified":"2021-10-21T10:26:39","modified_gmt":"2021-10-21T10:26:39","slug":"czy-samochod-tesli-z-napedem-na-wszystkie-kola-jest-zawsze-wlaczony","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-samochod-tesli-z-napedem-na-wszystkie-kola-jest-zawsze-wlaczony\/","title":{"rendered":"Czy samoch\u00f3d Tesli z nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a jest zawsze w\u0142\u0105czony?"},"content":{"rendered":"\n

Tesla nie tylko zmieni\u0142a wygl\u0105d samochod\u00f3w elektrycznych, ale tak\u017ce zmieni\u0142a spos\u00f3b, w jaki samochody elektryczne s\u0105 postrzegane. Poza tym, Tesla stale udoskonala swoj\u0105 technologi\u0119 i system. Niemniej jednak, czy system nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a Tesli jest zawsze w\u0142\u0105czony?<\/p>\n\n\n\n

Nie, nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a Tesli zwykle w\u0142\u0105cza si\u0119 przy starcie, ale kiedy samoch\u00f3d nabiera sta\u0142ej pr\u0119dko\u015bci, automatycznie powraca do dw\u00f3ch k\u00f3\u0142, aby oszcz\u0119dza\u0107 bateri\u0119. Niezale\u017cnie od tego, system z dwoma silnikami wysy\u0142a trakcj\u0119 do wszystkich k\u00f3\u0142. Ponadto, system ten mo\u017ce selektywnie wysy\u0142a\u0107 moc do przednich, tylnych lub wszystkich k\u00f3\u0142 w danym momencie.<\/p>\n\n\n\n

Poza tym, system nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a Tesli jest bardziej wydajny ni\u017c tradycyjne systemy nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a, kt\u00f3re zmniejszaj\u0105 wydajno\u015b\u0107. Dzieje si\u0119 tak g\u0142\u00f3wnie dlatego, \u017ce in\u017cynierowie Tesli zaprojektowali oprogramowanie steruj\u0105ce silnikiem, kt\u00f3re wybiera, kt\u00f3rego silnika u\u017cy\u0107 w danym momencie. Zazwyczaj silnik wybiera najbardziej wydajne ko\u0142a.<\/p>\n\n\n\n

Co wi\u0119cej, dwusilnikowy system nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a Tesli jest obecnie standardem we wszystkich najnowszych modelach Tesli Model X i Model S. Nie oznacza to jednak, \u017ce Tesla Model Y i Model 3 nie posiadaj\u0105 opcji pojazd\u00f3w z dwusilnikowym nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a. Mo\u017cesz sprawdzi\u0107 ich warianty Performance, je\u015bli chcesz mie\u0107 pojazd z dwusilnikowym nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a.<\/p>\n\n\n\n

Jak dzia\u0142a pojazd Tesla z dwusilnikowym nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a?<\/h2>\n\n\n\n

Dwusilnikowy system nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a Tesli posiada par\u0119 silnik\u00f3w, kt\u00f3re s\u0105 umieszczone z przodu i z ty\u0142u samochodu. Dodatkowo, samoch\u00f3d wyposa\u017cony jest w dwa r\u00f3\u017cne sprz\u0119g\u0142a i trzy zestawy przek\u0142adni, kt\u00f3re pozwalaj\u0105 u\u017cytkownikowi na zastosowanie nap\u0119du na przednie, tylne lub wszystkie ko\u0142a jednocze\u015bnie.<\/p>\n\n\n\n

Co wi\u0119cej, system dw\u00f3ch silnik\u00f3w pozwala na szybsze przyspieszenie i niemal\u017ce nag\u0142e zatrzymanie samochodu. Co wi\u0119cej, jeden z silnik\u00f3w mo\u017ce by\u0107 wykorzystany do zasilania samochodu, podczas gdy drugi mo\u017ce by\u0107 u\u017cyty do \u0142adowania akumulatora. W rezultacie kierowca mo\u017ce je\u017adzi\u0107 d\u0142u\u017cej bez konieczno\u015bci martwienia si\u0119 o \u0142adowanie.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 wady posiadania Tesli z dwusilnikowym systemem ALL-WHEEL DRIVE VEHICLE?<\/h3>\n\n\n\n

Mimo wielu zalet, dwusilnikowy system nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a ma te\u017c r\u00f3\u017cne wady. Na przyk\u0142ad, Tesla z dwusilnikowym systemem nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a jest dro\u017csza od tej z pojedynczym silnikiem nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a. Inn\u0105 wad\u0105 jest to, \u017ce kontrolowanie tego oprogramowania jest do\u015b\u0107 trudne, poniewa\u017c jest ono do\u015b\u0107 skomplikowane.<\/p>\n\n\n\n

Gdzie jest kierowana moc w normalnych warunkach jazdy w Tesli z dwusilnikowym nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a?<\/h3>\n\n\n\n

W normalnych warunkach jazdy w Tesli z dwusilnikowym systemem nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a, r\u00f3wnomierna moc jest wysy\u0142ana zar\u00f3wno do przednich, jak i tylnych k\u00f3\u0142. Jest to wi\u0119c proporcja 50\/50. A gdy pr\u00f3bujesz ruszy\u0107 szybciej, wtedy wi\u0119cej mocy b\u0119dzie wysy\u0142ane na tylne ko\u0142a, kt\u00f3re s\u0105 kr\u00f3cej zaz\u0119bione ni\u017c przednie.<\/p>\n\n\n\n

Po uzyskaniu odpowiedniej pr\u0119dko\u015bci lub je\u015bli chcesz jecha\u0107 w zasi\u0119gu samochodu, b\u0119dziesz musia\u0142 prze\u0142\u0105czy\u0107 si\u0119 na przedni silnik, kt\u00f3ry jest spokojniejszy i bardziej wydajny. Niemniej jednak wa\u017cne jest, aby zastosowa\u0107 odpowiednie ko\u0142a, poniewa\u017c pomaga to zmniejszy\u0107 zu\u017cycie opon i poprawi\u0107 zasi\u0119g samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Poza tym, silnik tylny jest zazwyczaj mniej wydajny, ale mocniejszy ni\u017c przedni. Dlatego te\u017c jest on zazwyczaj stosowany w ekstremalnych lub trudnych warunkach, takich jak \u015bnieg lub \u015bliska nawierzchnia. Wiedza o tym, gdzie i kiedy w\u0142\u0105czy\u0107 przednie, tylne lub wszystkie ko\u0142a w systemie nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a z dwoma silnikami sprawi, \u017ce jazda b\u0119dzie p\u0142ynna i przyjemna.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego warto wybra\u0107 samoch\u00f3d z pojedynczym silnikiem w systemie nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a?<\/h3>\n\n\n\n

Tesle z jednosilnikowym systemem nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a s\u0105 ta\u0144sze ni\u017c te z dwusilnikowym systemem nap\u0119du na wszystkie ko\u0142a. Dodatkowo, takie samochody s\u0105 najlepsze dla os\u00f3b, kt\u00f3re po raz pierwszy kupuj\u0105 EV, poniewa\u017c s\u0105 znacznie \u0142atwiejsze do opanowania ni\u017c samochody z nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a z dwoma silnikami.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy dwusilnikowy pojazd Tesli z nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a jest tego wart?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od tego, jak mieszkasz i jakie s\u0105 Twoje nawyki jazdy. Je\u015bli uwielbiasz pr\u0119dko\u015b\u0107 i osi\u0105gi, to dwusilnikowa Tesla jest tego warta. Dodatkowo, je\u015bli mieszkasz w obszarze o horrendalnych warunkach, takich jak \u015bliskie powierzchnie lub za\u015bnie\u017cone drogi, to ten system jest tego wart.<\/p>\n\n\n\n

Jednak\u017ce, je\u015bli mieszkasz w obszarze o dobrych warunkach i nie kochasz przyspiesza\u0107 bardzo szybko, a nast\u0119pnie p\u0142ac\u0105c ponad 6000 dolar\u00f3w nie ma sensu. Po prostu przejd\u017a na pojedynczy silnik lub normalny system Tesla FWD.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego holowanie Tesli z systemem ALL-WHEEL DRIVE VEHICLE jest do\u015b\u0107 wymagaj\u0105ce?<\/h3>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wnym powodem, dla kt\u00f3rego holowanie Tesli z systemem pojazdu z nap\u0119dem na wszystkie ko\u0142a jest do\u015b\u0107 trudne, jest to, \u017ce silniki elektryczne pozostaj\u0105 po\u0142\u0105czone z oponami przez ca\u0142y czas. W rezultacie samoch\u00f3d mo\u017ce by\u0107 jedynie transportowany, a nie holowany, poniewa\u017c oba ko\u0142a powinny znajdowa\u0107 si\u0119 poza pod\u0142o\u017cem. Tesla posiada jednak zar\u00f3wno „Tryb transportowy”, jak i „Neutralny” do holowania.<\/p>\n\n\n\n

Jak rozmiar ko\u0142a wp\u0142ywa na zasi\u0119g Tesli?<\/h3>\n\n\n\n

Rozmiar k\u00f3\u0142 jest bardzo wa\u017cny, poniewa\u017c mo\u017ce zmniejszy\u0107 lub zwi\u0119kszy\u0107 zasi\u0119g Twojego samochodu. Zazwyczaj wi\u0119ksze ko\u0142a maj\u0105 mniejszy zasi\u0119g ni\u017c mniejsze. Na przyk\u0142ad, Tesla Model 3 Performance w wariancie z 18-calowymi ko\u0142ami pokona 301 mil, podczas gdy ten sam samoch\u00f3d z 20-calowymi ko\u0142ami pokona tylko 262 mile.<\/p>\n\n\n\n

Oznacza to, \u017ce zwi\u0119kszenie rozmiaru k\u00f3\u0142 Tesli Model 3 Performance o zaledwie 2 cale spowoduje utrat\u0119 oko\u0142o 40 mil. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce gdy \u015bciana boczna staje si\u0119 gruba, rozprasza si\u0119 niewiele powietrza. W rezultacie ko\u0142o staje si\u0119 ci\u0119\u017csze, a pr\u0119dko\u015b\u0107 podczas przyspieszania nieco spada.<\/p>\n\n\n\n

Czy mo\u017cna u\u017cywa\u0107 nie-Teslowych k\u00f3\u0142 w Tesli?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, mo\u017cna u\u017cywa\u0107 nie-Teslowych k\u00f3\u0142 w Tesli. Jedynym problemem jest to, \u017ce je\u015bli co\u015b p\u00f3jdzie nie tak z samochodem, Tesla b\u0119dzie musia\u0142a udowodni\u0107, \u017ce to nie ko\u0142a z rynku wt\u00f3rnego spowodowa\u0142y problem, zanim b\u0119dzie mog\u0142a si\u0119 nim zaj\u0105\u0107. Je\u015bli to ko\u0142a s\u0105 odpowiedzialne za problem, to nie b\u0119dziesz obj\u0119ty gwarancj\u0105 Tesli.<\/p>\n\n\n\n

Tesla u\u017cywa opon Goodyear Eagle Touring jako opon fabrycznych OEM. Je\u015bli wi\u0119c chcesz wymieni\u0107 przebit\u0105 opon\u0119, b\u0119dziesz musia\u0142 kupi\u0107 w\u0142a\u015bnie t\u0119 opon\u0119, aby unikn\u0105\u0107 utraty gwarancji. Poza tym, opony te s\u0105 jednymi z najlepszych na rynku i s\u0105 bardzo wytrzyma\u0142e.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego wa\u017cne jest, aby w samochodach elektrycznych stosowa\u0107 opony z technologi\u0105 redukcji ha\u0142asu?<\/h3>\n\n\n\n

Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce samochody elektryczne s\u0105 ciche, ale problem ha\u0142asu opon jest powa\u017cnym problemem. W zwi\u0105zku z tym Tesla i inne pojazdy BEV s\u0105 wyposa\u017cone w piank\u0119 wyg\u0142uszaj\u0105c\u0105 wewn\u0105trz opon. Pianka ta jest zwykle umieszczana wewn\u0105trz bie\u017cnika opony. Sprawia to jednak, \u017ce stosowanie \u0142atek do naprawy przebitych opon to prawdziwy b\u00f3l g\u0142owy.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowanie<\/h2>\n\n\n\n

Nie, Tesla nap\u0119d na wszystkie ko\u0142a nie jest zawsze w\u0142\u0105czony. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce w\u0142\u0105cza si\u0119, gdy samoch\u00f3d rusza, zmienia pr\u0119dko\u015b\u0107 lub gdy zmieniaj\u0105 si\u0119 warunki. Ale kiedy wszystko wraca do normy, system ten powraca do nap\u0119du na dwa ko\u0142a, aby oszcz\u0119dza\u0107 energi\u0119.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tesla nie tylko zmieni\u0142a wygl\u0105d samochod\u00f3w elektrycznych, ale tak\u017ce zmieni\u0142a spos\u00f3b, w jaki samochody elektryczne s\u0105 postrzegane. Poza tym, Tesla stale udoskonala swoj\u0105 technologi\u0119 i system. Niemniej jednak, czy system<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[15],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1787"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1787"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1787\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1788,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1787\/revisions\/1788"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1787"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1787"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1787"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}