{"id":222,"date":"2021-03-12T07:51:20","date_gmt":"2021-03-12T07:51:20","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/8\/?p=222"},"modified":"2021-03-12T07:51:20","modified_gmt":"2021-03-12T07:51:20","slug":"jaki-jest-najlepszy-silnik-mercedesa-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/jaki-jest-najlepszy-silnik-mercedesa-2\/","title":{"rendered":"Jaki jest najlepszy silnik Mercedesa?"},"content":{"rendered":"\n

W dzisiejszych czasach pot\u0119\u017cne, du\u017ce silniki samochodowe to wymieraj\u0105cy gatunek. Restrykcje dotycz\u0105ce emisji spalin spowodowa\u0142y zmniejszenie rozmiar\u00f3w i wymuszon\u0105 indukcj\u0119. Ale znakiem rozpoznawczym wspania\u0142ego silnika nie jest moc ani rozmiar, lecz niezawodno\u015b\u0107. Mercedes 2.0 diesel w modelach W123, W124 i W190 to legenda, je\u015bli chodzi o trwa\u0142o\u015b\u0107, znany jako ulubiony diesel taks\u00f3wkarzy.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

Ale je\u015bli wolisz silniki nap\u0119dzane gazem, 2.6 R6 (W124) jest zwyci\u0119zc\u0105 Mercedesa. Ten 2,6-litrowy silnik nap\u0119dzany gazem produkuje oko\u0142o 160 KM, ale nie jest to najbardziej ekonomiczny silnik. Jednak najwi\u0119ksz\u0105 zalet\u0105 tego silnika jest jego niezawodno\u015b\u0107, czego dowodem jest fakt, \u017ce by\u0142 to prawdopodobnie najpopularniejszy silnik do taks\u00f3wek na gaz.<\/p>\n\n\n\n

Gazowe silniki Mercedesa<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes raz po raz udowadnia\u0142, \u017ce potrafi stworzy\u0107 trwa\u0142y silnik. Silnik 2.6 R6 jest tylko jednym z wielu wspania\u0142ych silnik\u00f3w gazowych, g\u0142\u00f3wnie ze wzgl\u0119du na niezawodno\u015b\u0107 i niezniszczalno\u015b\u0107. Ale silniki 2.0 V8, W123, W124 i W190, by\u0142y i nadal s\u0105 wyj\u0105tkowo trwa\u0142ymi silnikami gazowymi.
2-litrowy V8 oferowa\u0142 raczej symboliczn\u0105 moc 105 KM, kt\u00f3ra p\u00f3\u017aniej zosta\u0142a zwi\u0119kszona do 118 KM, ale silnik by\u0142 zbudowany tak, aby przetrwa\u0107 i oferowa\u0142 imponuj\u0105c\u0105 wydajno\u015b\u0107. W latach 80-tych powsta\u0142o wi\u0119kszo\u015b\u0107 legendarnych niezniszczalnych silnik\u00f3w Mercedesa, a 4,2-litrowe V8, W140, pojawi\u0142o si\u0119 w latach 90-tych.
W tamtych czasach niezawodno\u015b\u0107 by\u0142a dla Mercedesa priorytetem numer jeden przy produkcji silnik\u00f3w, a silniki wyprodukowane w tej epoce z pewno\u015bci\u0105 to odzwierciedlaj\u0105. Silnik 4.2 V8 mia\u0142 moc 280 KM i 400 Nm. Ze wzgl\u0119du na moment obrotowy by\u0142 on oferowany tylko z 4-biegow\u0105 automatyczn\u0105 skrzyni\u0105 bieg\u00f3w. Silnik ten zosta\u0142 p\u00f3\u017aniej wzmocniony do 5-litrowego, kt\u00f3ry oferowa\u0142 jeszcze lepsze osi\u0105gi.
Dzisiaj, znak wielkiego silnika jest inny. Priorytetem numer jeden w dzisiejszych czasach jest stworzenie jak najbardziej wydajnego silnika, co zaowocowa\u0142o wymuszon\u0105 indukcj\u0105, \u0142agodn\u0105 hybryd\u0105 i pe\u0142n\u0105 technologi\u0105 hybrydow\u0105.
Jednym z takich silnik\u00f3w jest turbodo\u0142adowany silnik 3.0 straight-six, kt\u00f3ry mo\u017cna znale\u017a\u0107 w Mercedesie GLE 450. Jest on nie tylko turbodo\u0142adowany, ale oferuje r\u00f3wnie\u017c technologi\u0119 \u0142agodnej hybrydy, kt\u00f3ra zmniejsza zu\u017cycie paliwa i przechowuje utracon\u0105 energi\u0119, kt\u00f3ra w przeciwnym razie zosta\u0142aby zmarnowana.<\/p>\n\n\n\n

Silniki wysokopr\u0119\u017cne Mercedesa<\/h2>\n\n\n\n

W dzisiejszych czasach silniki wysokopr\u0119\u017cne staj\u0105 si\u0119 w pewnym sensie wo\u0142em roboczym brudasa. Diesel jest uwa\u017cany za ci\u0105gnikowy i szkodliwy dla \u015brodowiska, ale w niekt\u00f3rych scenariuszach oferuje lepsze osi\u0105gi ni\u017c silnik gazowy.
2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokopr\u0119\u017cny znajduj\u0105cy si\u0119 w modelach W123, W124 i W190 by\u0142 r\u00f3wnie\u017c ulubionym silnikiem taks\u00f3wek. Powody by\u0142y raczej podobne: wyj\u0105tkowa trwa\u0142o\u015b\u0107, kt\u00f3ra pozwala\u0142a na przejechanie ponad miliona kilometr\u00f3w bez pocenia si\u0119.
3,0-litrowy silnik Diesla w modelu W124 to kolejny przyk\u0142ad niezniszczalno\u015bci Mercedesa. Ten pot\u0119\u017cny sze\u015bciocylindrowy silnik r\u00f3wnie\u017c oferowa\u0142 niesamowit\u0105 trwa\u0142o\u015b\u0107. Mo\u017cna by\u0142o dosta\u0107 wersj\u0119 wolnoss\u0105c\u0105, kt\u00f3ra by\u0142a nieco mniej wydajna, ale nadal oferowa\u0142a legendarn\u0105 niezawodno\u015b\u0107. Istnia\u0142a r\u00f3wnie\u017c wersja z turbodo\u0142adowaniem, kt\u00f3ra powodowa\u0142a wi\u0119cej problem\u00f3w.
Ale W210 i W211 CDI 2,1 i 2,7-litrowe czterocylindrowe silniki r\u00f3wnie\u017c oferuj\u0105 legendarny status w klubie fan\u00f3w silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych Mercedesa. Silniki te produkowa\u0142y oko\u0142o 140-170 KM, w zale\u017cno\u015bci od wersji, i by\u0142y znane z tego, \u017ce z \u0142atwo\u015bci\u0105 przekracza\u0142y granic\u0119 700 000 kilometr\u00f3w bez robienia ba\u0142aganu.
Je\u015bli chodzi o wsp\u00f3\u0142czesne silniki wysokopr\u0119\u017cne Mercedesa, OM 656 jest w pewnym sensie silnikiem milowym. Silnik ten jest oferowany od 2017 roku i jest jednym z najmocniejszych silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych powszechnie wyst\u0119puj\u0105cych w modelach S350 i S400. Silnik ten oferuje do 700 Nm momentu obrotowego\/340 KM przy imponuj\u0105cym poziomie emisji Co2 i wydajno\u015bci paliwowej.<\/p>\n\n\n\n

Najlepszy silnik AMG wszech czas\u00f3w<\/h2>\n\n\n\n

Cho\u0107 niezawodno\u015b\u0107 i wydajno\u015b\u0107 z pewno\u015bci\u0105 czyni\u0105 silnik doskona\u0142ym, to niekoniecznie jest on tak ekscytuj\u0105cy. A wielu mog\u0142oby si\u0119 spiera\u0107 o jego „najlepszo\u015b\u0107”. W ko\u0144cu AMG by\u0142o i nadal jest miejscem, do kt\u00f3rego trafiaj\u0105 niesamowite silniki.
Tytu\u0142 ”najlepszego silnika AMG wszech czas\u00f3w” nale\u017cy si\u0119 legendarnemu, naturalnie wspomaganemu silnikowi V8 o pojemno\u015bci 6,2 litra, kt\u00f3ry by\u0142 montowany w samochodach 63 AMG od 2007 roku a\u017c do 2014 roku. Silnik ten boryka\u0142 si\u0119 z wieloma problemami w pocz\u0105tkowej fazie produkcji, ale p\u00f3\u017aniej zosta\u0142 udoskonalony i osi\u0105ga\u0142 moc 622 KM, co czyni\u0142o go najlepszym silnikiem NA w tamtym czasie.
A je\u015bli chodzi o behemoty V12, AMG M275\/M158 V12 BiTurbo (2004-2020) to rzecz legendarna. Silnik ten po raz pierwszy pojawi\u0142 si\u0119 w Klasie S o mocy oko\u0142o 500 KM. P\u00f3\u017aniej, w legendarnej S65 Black Series, wariant tego silnika oferowa\u0142 zdumiewaj\u0105cy moment obrotowy 1200 Nm.
I na tym nie ko\u0144czy si\u0119 status ikony tego silnika. W p\u00f3\u017aniejszym czasie silnik ten zosta\u0142 zmodernizowany i nazwany M158. Silnik ten znalaz\u0142 zastosowanie w egzotycznym, wartym wiele milion\u00f3w dolar\u00f3w Pagani Huayra, osi\u0105gaj\u0105c moc 827 koni mechanicznych i moment obrotowy oko\u0142o 1100 Nm.<\/p>\n\n\n\n

Wi\u0119cej informacji o silnikach samochodowych<\/h2>\n\n\n\n

Dlaczego starsze silniki Mercedesa s\u0105 uwa\u017cane za najlepsze silniki Mercedesa w historii?<\/h3>\n\n\n\n

Starsze silniki Mercedesa cieszy\u0142y si\u0119 doskona\u0142\u0105 reputacj\u0105, poniewa\u017c zosta\u0142y wyprodukowane z my\u015bl\u0105 o niezawodno\u015bci. Silniki te by\u0142y produkowane w czasach, w kt\u00f3rych pragnienia in\u017cynier\u00f3w nie by\u0142y ograniczane przez surowe przepisy dotycz\u0105ce paliwa i emisji Co2. Obecnie silniki s\u0105 przeprojektowane, czasami oferuj\u0105c wiele r\u00f3\u017cnych sposob\u00f3w wymuszonej indukcji.
Celem wsp\u00f3\u0142czesnych silnik\u00f3w jest zmniejszenie szkodliwego wp\u0142ywu silnika na \u015brodowisko naturalne, co z kolei oznacza, \u017ce niezawodno\u015b\u0107 i d\u0142ugotrwa\u0142e u\u017cytkowanie nie s\u0105 priorytetem numer jeden.<\/p>\n\n\n\n

Jak b\u0119d\u0105 wygl\u0105da\u0107 silniki wysokopr\u0119\u017cne i gazowe w przysz\u0142o\u015bci<\/h3>\n\n\n\n

\u017byjemy w czasach \u015bwiadomych ekologicznie, co oznacza, \u017ce w przysz\u0142o\u015bci silniki b\u0119d\u0105 nadal zmniejszane i zast\u0119powane hybrydami i silnikami elektrycznymi. Du\u017ce, naturalnie nap\u0119dzane silniki, zw\u0142aszcza V12 i V10 w samochodach takich jak Ferrari i Lamborghini, wkr\u00f3tce zostan\u0105 wycofane z produkcji i zast\u0105pione mniejszymi, bardziej wydajnymi jednostkami nap\u0119dowymi.<\/p>\n\n\n\n

Czym r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 silniki elektryczne, hybrydowe od tradycyjnych silnik\u00f3w benzynowych i wysokopr\u0119\u017cnych?<\/h3>\n\n\n\n

Przede wszystkim wydajno\u015bci\u0105 i wp\u0142ywem na \u015brodowisko. Silniki hybrydowe s\u0105 o wiele bardziej paliwooszcz\u0119dne i emituj\u0105 mniej szkodliwych substancji. S\u0105 one bardziej skomplikowane ni\u017c tradycyjne silniki benzynowe i wysokopr\u0119\u017cne, a wkr\u00f3tce ca\u0142kowicie zast\u0105pi\u0105 stare dobre silniki benzynowe i wysokopr\u0119\u017cne.
Z drugiej strony, silniki elektryczne s\u0105 jeszcze bardziej wydajne i przyjazne dla \u015brodowiska. Silniki elektryczne oferuj\u0105 r\u00f3wnie\u017c lepsze osi\u0105gi w dolnym zakresie obrot\u00f3w, ale brakuje im pr\u0119dko\u015bci maksymalnej. Co wi\u0119cej, infrastruktura \u0142adowania i serwisowania jest wci\u0105\u017c w pocz\u0105tkowej fazie rozwoju, co jest najwi\u0119ksz\u0105 wad\u0105 w por\u00f3wnaniu z serwisowaniem i tankowaniem tradycyjnych silnik\u00f3w.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W dzisiejszych czasach pot\u0119\u017cne, du\u017ce silniki samochodowe to wymieraj\u0105cy gatunek. Restrykcje dotycz\u0105ce emisji spalin spowodowa\u0142y zmniejszenie rozmiar\u00f3w i wymuszon\u0105 indukcj\u0119. Ale znakiem rozpoznawczym wspania\u0142ego silnika nie jest moc ani rozmiar,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":223,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/222"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=222"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/222\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/223"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=222"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=222"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=222"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}