{"id":2371,"date":"2022-01-03T13:31:41","date_gmt":"2022-01-03T13:31:41","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=2371"},"modified":"2022-01-03T13:31:45","modified_gmt":"2022-01-03T13:31:45","slug":"wodorek-niklu-vs-litowo-jonowe-w-samochodach-hybrydowych","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wodorek-niklu-vs-litowo-jonowe-w-samochodach-hybrydowych\/","title":{"rendered":"Wodorek niklu vs litowo-jonowe w samochodach hybrydowych"},"content":{"rendered":"\n

W ci\u0105gu ostatniej dekady samochody hybrydowe znacznie zyska\u0142y na popularno\u015bci zar\u00f3wno w USA, jak i na ca\u0142ym \u015bwiecie. Wed\u0142ug kilku sonda\u017cy, ponad 53% obecnych kierowc\u00f3w jest zainteresowanych zakupem hybrydy lub EV jako swojego nast\u0119pnego samochodu. W zwi\u0105zku z tym, wa\u017cne jest, aby wiedzie\u0107, kt\u00f3ry typ samochodu hybrydowego i\u015b\u0107 na.<\/p>\n\n\n\n

Dyskusja pomi\u0119dzy konwencjonalnymi hybrydami a hybrydami typu plug-in jest aktualna jak zawsze, ale dyskusja pomi\u0119dzy hybrydami z akumulatorami niklowo-wodorkowymi a hybrydami z akumulatorami litowo-jonowymi jest prawdopodobnie jeszcze wa\u017cniejsza. Mimo \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 firm sk\u0142ania si\u0119 ku stosowaniu wy\u0142\u0105cznie akumulator\u00f3w litowo-jonowych, niekt\u00f3rzy nadal preferuj\u0105 oba rodzaje baterii.<\/p>\n\n\n\n

Prawd\u0105 jest jednak, \u017ce akumulatory litowo-jonowe maj\u0105 wi\u0119cej zalet ni\u017c akumulatory wodorkowo-niklowe, poniewa\u017c s\u0105 l\u017cejsze i maj\u0105 wi\u0119ksz\u0105 g\u0119sto\u015b\u0107 mocy. Z drugiej strony, akumulatory NiMH s\u0105 znane z tego, \u017ce radz\u0105 sobie nieco lepiej w trudnych warunkach, takich jak zimna pogoda, a jednocze\u015bnie s\u0105 ta\u0144sze.<\/p>\n\n\n\n

Akumulatory Li-Ion stanowi\u0105 kolejny krok w por\u00f3wnaniu do akumulator\u00f3w NiMH, co oznacza, \u017ce ich produkcja prawdopodobnie wzro\u015bnie, podczas gdy produkcja hybrydowych akumulator\u00f3w NiMH b\u0119dzie si\u0119 zmniejsza\u0107 w sta\u0142ym tempie. Mimo to, upewnij si\u0119, \u017ce przeczytasz ten artyku\u0142, aby dowiedzie\u0107 si\u0119, kt\u00f3ry z tych dw\u00f3ch jest lepszy i dlaczego.<\/p>\n\n\n\n

NiMH – akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe – zalety i wady<\/h2>\n\n\n\n

Baterie NiMH s\u0105 dost\u0119pne od d\u0142u\u017cszego czasu, co sprawia, \u017ce mo\u017cna je stosowa\u0107 w wielu r\u00f3\u017cnych urz\u0105dzeniach. Oznacza to, \u017ce jeden zestaw baterii mo\u017ce technicznie \u0142atwo zasila\u0107 wiele r\u00f3\u017cnych urz\u0105dze\u0144. Posiadaj\u0105 one mniej energii na jedno ogniwo, co czyni je bezpieczniejszymi i mniej podatnymi na trudne zmiany temperatury.<\/p>\n\n\n\n

S\u0105 znacznie ta\u0144sze w por\u00f3wnaniu do akumulator\u00f3w litowo-jonowych i maj\u0105 wi\u0119cej cykli \u0142adowania. Przeci\u0119tny akumulator NiMH jest dobry na oko\u0142o 500 do 2000 cykli, co sprawia, \u017ce mo\u017cna go u\u017cywa\u0107 \u015brednio przez 5 lat, ale mo\u017ce si\u0119 to r\u00f3\u017cni\u0107 w zale\u017cno\u015bci od wielu czynnik\u00f3w zewn\u0119trznych.<\/p>\n\n\n\n

Jednak\u017ce, maj\u0105 one ograniczony pr\u0105d roz\u0142adowania, co sprawia, \u017ce nie s\u0105 tak wydajne, a jednocze\u015bnie maj\u0105 wysoki wska\u017anik samoroz\u0142adowania. Dok\u0142adniej rzecz ujmuj\u0105c, samoroz\u0142adowanie jest zjawiskiem, w kt\u00f3rym baterie trac\u0105 \u0142adunek nawet wtedy, gdy nie s\u0105 do niczego pod\u0142\u0105czone. Przeci\u0119tna bateria NiMH mo\u017ce straci\u0107 a\u017c 70% \u0142adunku, je\u015bli po\u015bwi\u0119ci si\u0119 jej wystarczaj\u0105co du\u017co czasu.<\/p>\n\n\n\n

Potencjalnie najwi\u0119ksz\u0105 wad\u0105 akumulator\u00f3w NiMH jest to, \u017ce ich ponowne na\u0142adowanie zajmuje znacznie wi\u0119cej czasu, co sprawia, \u017ce s\u0105 one bezu\u017cyteczne w urz\u0105dzeniach takich jak smartfony. Bior\u0105c pod uwag\u0119 fakt, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 producent\u00f3w samochod\u00f3w \u015bciga si\u0119 obecnie w zapewnianiu szybkich czas\u00f3w \u0142adowania, znacznie lepiej jest zdecydowa\u0107 si\u0119 na akumulatory Li-Ion.<\/p>\n\n\n\n

Li-Ion – akumulatory litowo-jonowe – zalety i wady<\/h2>\n\n\n\n

Akumulatory litowo-jonowe s\u0105 bardziej wyrafinowane i bardziej g\u0119ste energetycznie w por\u00f3wnaniu do akumulator\u00f3w NiMH, co oznacza, \u017ce przechowuj\u0105 wi\u0119cej energii na jedno ogniwo. Dlatego te\u017c s\u0105 stosowane w niezliczonej ilo\u015bci r\u00f3\u017cnych gad\u017cet\u00f3w, w tym w smartfonach.<\/p>\n\n\n\n

Mog\u0105 si\u0119 one \u0142adowa\u0107 nawet 5 razy szybciej ni\u017c akumulatory NiMH. Jest to istotne dla wsp\u00f3\u0142czesnych hybryd, poniewa\u017c zasi\u0119g i czas \u0142adowania to dwie najwi\u0119ksze bol\u0105czki hybryd w og\u00f3le.<\/p>\n\n\n\n

Oferuj\u0105 one r\u00f3wnie\u017c lepsze w\u0142a\u015bciwo\u015bci samoroz\u0142adowywania, co czyni je lepszymi dla hybryd, kt\u00f3re nie s\u0105 u\u017cywane przez ca\u0142y czas. S\u0105 mniejsze i l\u017cejsze ni\u017c akumulatory NiMH, co r\u00f3wnie\u017c czyni je lepszymi pod wzgl\u0119dem pakowania, zw\u0142aszcza bior\u0105c pod uwag\u0119, \u017ce pojazdy hybrydowe wa\u017c\u0105 o wiele wi\u0119cej ni\u017c zwyk\u0142e samochody z silnikiem spalinowym, co wp\u0142ywa zar\u00f3wno na ich zwinno\u015b\u0107, jak i wydajno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Jednak akumulatory Li-Ion s\u0105 nadal znacznie dro\u017csze, mimo \u017ce ich ceny spadaj\u0105 z up\u0142ywem czasu. S\u0105 one bardziej kruche i podatne na dzia\u0142anie wysokich temperatur. Wreszcie, nie mo\u017cna ich ca\u0142kowicie wyczerpa\u0107, poniewa\u017c mog\u0142oby to spowodowa\u0107 wiele problem\u00f3w z akumulatorem.<\/p>\n\n\n\n

Najlepszy wyb\u00f3r akumulatora dla obecnych i nadchodz\u0105cych pojazd\u00f3w hybrydowych<\/h2>\n\n\n\n

Jest raczej jasne, \u017ce bateria Li-Ion jest og\u00f3lnie lepszym wyborem, je\u015bli chodzi o pojazdy hybrydowe, poniewa\u017c te baterie s\u0105 bardziej g\u0119ste energetycznie, s\u0105 l\u017cejsze i mog\u0105 by\u0107 \u0142adowane znacznie szybciej. Nie oznacza to jednak, \u017ce ca\u0142kowite zaprzestanie stosowania akumulator\u00f3w NiMH jest dobrym pomys\u0142em.<\/p>\n\n\n\n

Dlatego Toyota nadal u\u017cywa akumulator\u00f3w NiMH w niekt\u00f3rych swoich modelach, poniewa\u017c s\u0105 one ta\u0144sze i daj\u0105 im wi\u0119ksz\u0105 elastyczno\u015b\u0107, gdyby co\u015b posz\u0142o nie tak z \u0142a\u0144cuchami dostaw litu. W zwi\u0105zku z tym, najlepiej jest polega\u0107 na obu technologiach akumulator\u00f3w, w zale\u017cno\u015bci od tego, co konkretny produkt ma do zaoferowania.<\/p>\n\n\n\n

Jednak\u017ce, gdy zestawimy baterie NiMH z bateriami litowo-jonowymi w walce \u0142eb w \u0142eb, baterie litowo-jonowe s\u0105 wyra\u017anie lepszym wyborem dla 90% samochod\u00f3w hybrydowych.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Dlaczego producenci samochod\u00f3w hybrydowych nie stosuj\u0105 akumulator\u00f3w kwasowo-o\u0142owiowych?<\/h3>\n\n\n\n

Akumulatory kwasowo-o\u0142owiowe s\u0105 do\u015b\u0107 popularn\u0105 technologi\u0105 akumulator\u00f3w, kt\u00f3ra istnieje ju\u017c od dziesi\u0119cioleci. S\u0105 tanie w produkcji, maj\u0105 du\u017c\u0105 pojemno\u015b\u0107 pr\u0105dow\u0105, mo\u017cna je stosowa\u0107 zamiennie w r\u00f3\u017cnych urz\u0105dzeniach i s\u0105 bardzo odporne na wszelkiego rodzaju nadu\u017cycia.<\/p>\n\n\n\n

S\u0105 one jednak jeszcze gorsze, je\u015bli chodzi o stosunek wagi do mocy, co czyni je bezu\u017cytecznymi dla wsp\u00f3\u0142czesnych hybryd. Bior\u0105 zbyt d\u0142ugo, aby na\u0142adowa\u0107 bez wzgl\u0119du na to, jak pot\u0119\u017cna jest \u0142adowarka. Cykl \u0142adowania jest bardzo ograniczony, a sam proces \u0142adowania wymaga specyficznego \u015brodowiska, aby zapobiec zasiarczeniu.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego ludzie chc\u0105 mie\u0107 samochody hybrydowe?<\/h3>\n\n\n\n

Samochody hybrydowe reprezentuj\u0105 nowoczesn\u0105, przyjazn\u0105 \u015brodowisku filozofi\u0119, kt\u00f3ra staje si\u0119 coraz bardziej istotna ze wzgl\u0119du na zmiany klimatyczne. Rz\u0105dy na ca\u0142ym \u015bwiecie ch\u0119tnie oferuj\u0105 wszelkiego rodzaju obni\u017cki podatk\u00f3w i zach\u0119ty, je\u015bli zdecyduj\u0105 si\u0119 Pa\u0144stwo na samoch\u00f3d hybrydowy.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re aplikacje, takie jak leasing firmowy luzem, pozwalaj\u0105 zaoszcz\u0119dzi\u0107 du\u017ce sumy pieni\u0119dzy na obni\u017ckach podatk\u00f3w, je\u015bli zdecydujesz si\u0119 na flot\u0119 hybrydow\u0105. Ponadto, hybrydy s\u0105 rzeczywi\u015bcie bardziej wydajne, je\u015bli jeste\u015b w stanie ca\u0142kowicie wykorzysta\u0107 platform\u0119 hybrydow\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Czy hybrydy s\u0105 lepsze ni\u017c EV?<\/h3>\n\n\n\n

Nowoczesna hybryda plug-in jest krokiem pomi\u0119dzy tradycyjnym samochodem ICE a pe\u0142nowarto\u015bciowym EV, co czyni j\u0105 idealnym wyborem dla tych, kt\u00f3rzy rozwa\u017caj\u0105 przej\u015bcie na EV, ale nie s\u0105 jeszcze na to gotowi.<\/p>\n\n\n\n

EV s\u0105 najbardziej zaawansowan\u0105 i ekologiczn\u0105 opcj\u0105 spo\u015br\u00f3d wszystkich samochod\u00f3w dost\u0119pnych na rynku, ale problemy z czasem \u0142adowania, infrastruktur\u0105 \u0142adowania i potencjalnym zasi\u0119giem s\u0105 wci\u0105\u017c zbyt problematyczne, aby mo\u017cna je by\u0142o zastosowa\u0107 na masow\u0105 skal\u0119. EV s\u0105 rzeczywi\u015bcie lepsze ni\u017c hybrydy plug-in, ale tylko wtedy, gdy masz dost\u0119p do niezawodnej infrastruktury \u0142adowania.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

W ci\u0105gu ostatniej dekady samochody hybrydowe znacznie zyska\u0142y na popularno\u015bci zar\u00f3wno w USA, jak i na ca\u0142ym \u015bwiecie. Wed\u0142ug kilku sonda\u017cy, ponad 53% obecnych kierowc\u00f3w jest zainteresowanych zakupem hybrydy lub<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[14],"tags":[19],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2371"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2371"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2371\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2372,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2371\/revisions\/2372"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2371"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2371"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2371"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}