{"id":2407,"date":"2022-01-03T13:42:31","date_gmt":"2022-01-03T13:42:31","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=2407"},"modified":"2022-01-03T13:42:33","modified_gmt":"2022-01-03T13:42:33","slug":"jak-dlugo-dzialaja-akumulatory-volvo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/jak-dlugo-dzialaja-akumulatory-volvo\/","title":{"rendered":"Jak d\u0142ugo dzia\u0142aj\u0105 akumulatory Volvo?"},"content":{"rendered":"\n
Akumulatory hybrydowe Volvo wytrzymuj\u0105 oko\u0142o 10 lat i s\u0105 obj\u0119te 8-letni\u0105 gwarancj\u0105, a inne akumulatory rozruchowe – do 5 lat.<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory hybrydowe s\u0105 akumulatorami litowo-jonowymi. Volvo oferuje 8-letni\u0105 gwarancj\u0119 na akumulatory hybrydowe lub gwarancj\u0119 na przebieg 100 000 mil, w zale\u017cno\u015bci od tego, co nast\u0105pi wcze\u015bniej. Jednak Volvo twierdzi, \u017ce akumulatory s\u0105 zaprojektowane tak, aby wytrzyma\u0107 nawet ponad 10 lat, co czyni je prawie tak d\u0142ugimi jak okres eksploatacji pojazdu.<\/p>\n\n\n\n
Volvo wyprodukowa\u0142o sw\u00f3j pierwszy samoch\u00f3d hybrydowy w 2017 roku, jako pierwszy krok Volvo w kierunku ich zobowi\u0105zania do elektryfikacji. Jak na razie Volvo produkuje wy\u0142\u0105cznie samochody hybrydowe lub elektryczne, co przek\u0142ada si\u0119 na wyj\u0105tkow\u0105 oszcz\u0119dno\u015b\u0107 paliwa w samochodach Volvo. Samochody hybrydowe Volvo obejmuj\u0105 dwa rodzaje hybryd: mild-hybrid i plug-in hybrid.<\/p>\n\n\n\n
Samochody hybrydowe typu mild-hybrid s\u0105 produkowane w celu zmniejszenia emisji dwutlenku w\u0119gla i zapewnienia lepszej wydajno\u015bci paliwowej. Tymczasem, hybrydy plug-in mog\u0105 nawet dzia\u0142a\u0107 wy\u0142\u0105cznie na baterie w czasach. Emisja dwutlenku w\u0119gla jest nawet ni\u017csza w hybrydach typu plug-in, w por\u00f3wnaniu do samochod\u00f3w hybrydowych typu mild-hybrid lub innych samochod\u00f3w z pe\u0142n\u0105 hybryd\u0105.<\/p>\n\n\n\n
W tym typie samochodu hybrydowego akumulator jest stosunkowo mniejszy i tylko wspomaga prac\u0119 silnika spalinowego. Samoch\u00f3d nie mo\u017ce je\u017adzi\u0107 wy\u0142\u0105cznie na zasilaniu akumulatorowym. Jednak\u017ce, akumulatory zapewniaj\u0105 lepsze przyspieszenie i jeszcze bardziej komfortow\u0105 jazd\u0119. Samochody mild-hybrid posiadaj\u0105 48-woltow\u0105 bateri\u0119, kt\u00f3ra jest \u0142adowana poprzez hamowanie odzyskowe.<\/p>\n\n\n\n
Korzy\u015bci z samochod\u00f3w mild-hybrid s\u0105 mniejsze w por\u00f3wnaniu z pe\u0142nymi hybrydami lub hybrydami plug-in, ale z pewno\u015bci\u0105 daj\u0105 lepsz\u0105 oszcz\u0119dno\u015b\u0107 paliwa. Paliwo jest r\u00f3wnie\u017c oszcz\u0119dzane, gdy samoch\u00f3d nie jest uruchomiony. System ten zapewnia r\u00f3wnie\u017c lepsz\u0105 pomoc dla przycisku start\/stop.<\/p>\n\n\n\n
Hybrydy plug-in maj\u0105 wi\u0119ksz\u0105 bateri\u0119, kt\u00f3ra mo\u017ce zasila\u0107 nawet ca\u0142y samoch\u00f3d. Akumulator musi by\u0107 w pe\u0142ni na\u0142adowany poprzez zestaw narz\u0119dzi do \u0142adowania dostarczony przez Volvo lub ze stacji \u0142adowania. PHEV mo\u017ce przejecha\u0107 do 18 mil w ca\u0142o\u015bci na akumulatorze, co pozwala zaoszcz\u0119dzi\u0107 sporo paliwa, je\u015bli je\u017adzimy po mie\u015bcie.<\/p>\n\n\n\n
Samoch\u00f3d mo\u017ce r\u00f3wnie\u017c pracowa\u0107 w trybie hybrydowym, kt\u00f3ry pozwala oszcz\u0119dza\u0107 paliwo i sam \u0142aduje akumulator. Pozwala to na zaoszcz\u0119dzenie do 60% wydatk\u00f3w na paliwo przy jeszcze wi\u0119kszej redukcji emisji dwutlenku w\u0119gla. Oszcz\u0119dno\u015b\u0107 paliwa w samochodach PHEV wynosi oko\u0142o 60 mpg, w zale\u017cno\u015bci od pojazdu.<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory hybrydowe Volvo maj\u0105 d\u0142ug\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 wynosz\u0105c\u0105 oko\u0142o 10 lat. S\u0105 to akumulatory litowo-jonowe, a ich pojemno\u015b\u0107 energetyczna wynosi 11,2 kWh. Akumulatory nie wymagaj\u0105 konserwacji i mo\u017cna je ponownie \u0142adowa\u0107. W hybrydach typu plug-in akumulatory musz\u0105 by\u0107 \u0142adowane przez pod\u0142\u0105czenie do pr\u0105du, natomiast w hybrydach typu mild nie jest to konieczne.<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory hybrydowe nie wymagaj\u0105 \u017cadnej konserwacji. Akumulatory maj\u0105 okre\u015blon\u0105 pojemno\u015b\u0107, kt\u00f3ra z czasem mo\u017ce si\u0119 zmniejszy\u0107, zmniejszaj\u0105c ich zasi\u0119g. Spadek zasi\u0119gu mo\u017ce \u015bwiadczy\u0107 o tym, \u017ce pojemno\u015b\u0107 akumulatora uleg\u0142a zmniejszeniu. W takim przypadku silnik spalinowy b\u0119dzie pracowa\u0142 cz\u0119\u015bciej ni\u017c silnik elektryczny, co spowoduje wi\u0119ksze zu\u017cycie paliwa. W takiej sytuacji nale\u017cy wymieni\u0107 akumulator.<\/p>\n\n\n\n
Chocia\u017c Volvo twierdzi, \u017ce akumulatory hybrydowe mog\u0105 pracowa\u0107 do 10 lat, a akumulatory rozruchowe do 5 lat, to i tak trzeba je b\u0119dzie wymieni\u0107, je\u015bli nie b\u0119d\u0105 ju\u017c trzyma\u0107 \u0142adunku. Akumulatory hybrydowe s\u0105 zazwyczaj do\u015b\u0107 drogie, nawet bardziej ni\u017c akumulatory rozruchowe. Zwykle kosztuj\u0105 od 1000 do 5000 dolar\u00f3w. Maj\u0105 one jednak znacznie d\u0142u\u017csz\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 i nie wymagaj\u0105 zbyt wielu zabieg\u00f3w konserwacyjnych.<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory hybrydowe mog\u0105 zaoszcz\u0119dzi\u0107 sporo na paliwie, ale niestety nie s\u0105 one wieczne. Chocia\u017c akumulatory mog\u0105 w ko\u0144cu wymaga\u0107 wymiany po pewnym przebiegu i czasie, istnieje kilka przydatnych sposob\u00f3w, aby wyd\u0142u\u017cy\u0107 ich \u017cywotno\u015b\u0107:<\/p>\n\n\n\n
Volvo produkuje swoje samochody hybrydowe od 2017 roku. Jak na razie baterie wydaj\u0105 si\u0119 do\u015b\u0107 niezawodne z bardzo ma\u0142\u0105 liczb\u0105 skarg. Zaprzestali r\u00f3wnie\u017c produkcji jakichkolwiek silnik\u00f3w opartych na paliwach kopalnych i przerzucili si\u0119 na hybrydy lub samochody czysto elektryczne, d\u0105\u017c\u0105c do przej\u015bcia na nap\u0119d wy\u0142\u0105cznie elektryczny w niedalekiej przysz\u0142o\u015bci.<\/p>\n\n\n\n
Technologia hybrydowa jest jednym z najbardziej ambitnych projekt\u00f3w walki z zanieczyszczeniem \u015brodowiska i zmianami klimatycznymi. Istniej\u0105 trzy rodzaje akumulator\u00f3w hybrydowych:<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory NiMH s\u0105 starsze ni\u017c akumulatory litowo-jonowe, a tak\u017ce ta\u0144sze w por\u00f3wnaniu z nimi. By\u0142y na rynku przez d\u0142ugi czas i maj\u0105 lepsz\u0105 kompatybilno\u015b\u0107 i wszechstronno\u015b\u0107. Maj\u0105 jednak kr\u00f3tsz\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 ni\u017c akumulatory litowo-jonowe.<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory kwasowo-o\u0142owiowe s\u0105 najstarsze w tej dziedzinie i najta\u0144sze. Mo\u017cna je r\u00f3wnie\u017c podda\u0107 recyklingowi i sprzeda\u0107 za dobr\u0105 cen\u0119. Maj\u0105 sprawdzon\u0105 wydajno\u015b\u0107 i mog\u0105 przejecha\u0107 10 mil w trybie w pe\u0142ni elektrycznym. Wad\u0105 akumulatora kwasowo-o\u0142owiowego jest to, \u017ce przechowuje on mniej energii w por\u00f3wnaniu do dw\u00f3ch pozosta\u0142ych.<\/p>\n\n\n\n
Samochody hybrydowe s\u0105 jednym z najwa\u017cniejszych wynalazk\u00f3w. Samoch\u00f3d jest zasilany z dw\u00f3ch \u017ar\u00f3de\u0142. Jednym z nich jest konwencjonalny silnik spalinowy, a drugim silnik elektryczny. Silnik elektryczny jest zasilany przez baterie zgromadzone w samochodzie, kt\u00f3re s\u0105 \u0142adowane poprzez baterie regeneracyjne. W przypadku PHEV, akumulatory mog\u0105 by\u0107 r\u00f3wnie\u017c \u0142adowane poprzez \u017ar\u00f3d\u0142o plug-in.<\/p>\n\n\n\n
W Stanach Zjednoczonych jest wiele samochod\u00f3w hybrydowych. Pierwsz\u0105 hybryd\u0105 wprowadzon\u0105 na rynek by\u0142a Toyota Prius. Po tym, rynek w\u0142a\u015bnie wype\u0142ni\u0142 si\u0119 samochodami hybrydowymi. Niekt\u00f3re z najlepszych samochod\u00f3w hybrydowych z 2021 roku to:<\/p>\n\n\n\n
Akumulatory hybrydowe Volvo wytrzymuj\u0105 oko\u0142o 10 lat i s\u0105 obj\u0119te 8-letni\u0105 gwarancj\u0105, a inne akumulatory rozruchowe – do 5 lat. Akumulatory hybrydowe s\u0105 akumulatorami litowo-jonowymi. Volvo oferuje 8-letni\u0105 gwarancj\u0119 na<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2407"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2407"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2407\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2408,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2407\/revisions\/2408"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2407"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2407"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2407"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}