{"id":2659,"date":"2022-01-14T13:19:39","date_gmt":"2022-01-14T13:19:39","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=2659"},"modified":"2022-01-14T13:19:42","modified_gmt":"2022-01-14T13:19:42","slug":"czy-nowy-mercedes-klasy-c-jest-elektryczny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-nowy-mercedes-klasy-c-jest-elektryczny\/","title":{"rendered":"Czy nowy Mercedes Klasy C jest elektryczny?"},"content":{"rendered":"\n

Nowy Mercedes Klasy C jest pierwszym modelem Mercedesa, kt\u00f3ry oferuje pe\u0142n\u0105 elektryfikacj\u0119 linii poprzez technologi\u0119 \u0142agodnej hybrydy Mercedes EQ Boost lub jako pe\u0142nowarto\u015bciow\u0105 hybryd\u0119 plug-in. Nie oznacza to jednak, \u017ce nowa Klasa C b\u0119dzie w pe\u0142ni elektrycznym samochodem, poniewa\u017c ten zaszczyt zarezerwowany jest dla nast\u0119pnej generacji kompaktowego sedana Mercedes EQ.<\/p>\n\n\n\n

Nawet je\u015bli nowej Klasy C nie mo\u017cna kupi\u0107 jako pe\u0142nowarto\u015bciowego EV, mo\u017cna kupi\u0107 now\u0105 C300 e, kt\u00f3ra powinna oferowa\u0107 najlepszy stosunek jako\u015bci do ceny, poniewa\u017c jest wyposa\u017cona w turbodo\u0142adowany 4-cylindrowy silnik sparowany z silnikiem elektrycznym. Model ten oferuje wi\u0119cej ni\u017c 300 KM i jest najlepszym plug-in Mercedes sedan pieni\u0105dze mo\u017cna kupi\u0107 ju\u017c teraz.<\/p>\n\n\n\n

Pomi\u0119dzy modelami EQ Boost a modelami hybrydowymi plug-in, lepiej zdecydowa\u0107 si\u0119 na wersj\u0119 plug-in, poniewa\u017c jest ona bardziej zgodna z filozofi\u0105 wsp\u00f3\u0142czesnego Mercedesa. Tak czy inaczej, technologia EQ Boost jest teraz znacznie ulepszona i powinna zaoferowa\u0107 Ci znaczny wzrost wydajno\u015bci w stosunku do modelu ostatniej generacji.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowuj\u0105c, nowa Klasa C to z pewno\u015bci\u0105 konkurencyjny kompaktowy sedan klasy premium, kt\u00f3ry powinien pom\u00f3c Mercedesowi odzyska\u0107 tron dla najlepiej sprzedaj\u0105cego si\u0119 na rynku kompaktowego sedana klasy executive. Jednak nie wszystko jest pozytywne, poniewa\u017c nowy C63 nie b\u0119dzie ju\u017c oferowa\u0142 silnika V8.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes EQ line-up – The EQS, the EQB, the EQC, the EQE, the EQS<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli macie problem z odr\u00f3\u017cnieniem elektrycznych Mercedes\u00f3w od Mercedes\u00f3w ICE i hybryd plug-in to pami\u0119tajcie, \u017ce tylko te pi\u0119\u0107 modeli Mercedesa jest w pe\u0142ni elektrycznych. Oznacza to, \u017ce ka\u017cdy Mercedes EV zaczyna si\u0119 od liter E i Q, a po nich nast\u0119puje litera zwi\u0105zana z miejscem w sk\u0142adzie Mercedesa.<\/p>\n\n\n\n

Nie nale\u017cy tego r\u00f3wnie\u017c myli\u0107 z technologi\u0105 mild-hybrid Mercedes EQ Boost oraz technologi\u0105 Mercedes Plug-In Hybrid, kt\u00f3re s\u0105 postrzegane jako kamienie milowe pomi\u0119dzy modelami ICE Mercedesa a lini\u0105 EQ.<\/p>\n\n\n\n

Linia EQ rozpoczyna si\u0119 od subkompaktowego SUV-a EQA, kt\u00f3ry zosta\u0142 zaprojektowany na platformie GLA i powinien zaspokoi\u0107 potrzeby kierowc\u00f3w zorientowanych na jazd\u0119 po mie\u015bcie. EQB i EQC r\u00f3wnie\u017c dziel\u0105 swoj\u0105 podstaw\u0119 z wariantami ICE, co oznacza, \u017ce nie s\u0105 one produkowane jako samodzielne opcje EV.<\/p>\n\n\n\n

EQS to jedyny Mercedes EV zaprojektowany wy\u0142\u0105cznie dla platformy EV, a wkr\u00f3tce do\u0142\u0105czy do niego \u015bredniej wielko\u015bci sedan EV – EQE. EQS jest najbardziej wydajnym EV na rynku, poniewa\u017c uda\u0142o mu si\u0119 przejecha\u0107 441 mil na jednym \u0142adowaniu.<\/p>\n\n\n\n

Technologia Mercedes EQ Boost<\/h2>\n\n\n\n

Technologia Mercedes EQ Boost odnosi si\u0119 do systemu technologii mild-hybrid marki Mercedes, kt\u00f3ry zosta\u0142 zaprojektowany tak, aby zmaksymalizowa\u0107 wydajno\u015b\u0107 tradycyjnego silnika spalinowego. Oznacza to, \u017ce ten ma\u0142y 48-woltowy system powinien by\u0107 w stanie ca\u0142kowicie przej\u0105\u0107 kontrol\u0119, je\u015bli system uzna to za stosowne.<\/p>\n\n\n\n

Technologia EQ Boost pocz\u0105tkowo mia\u0142a jedynie wspomaga\u0107 prac\u0119 silnika spalinowego, a czasem nawet ca\u0142kowicie nap\u0119dza\u0107 samoch\u00f3d podczas postoju. Jednak nowy system wyposa\u017cony jest r\u00f3wnie\u017c w zintegrowany generator rozruchowy (ISG), kt\u00f3ry w ka\u017cdej chwili powinien zaoferowa\u0107 15 kW dodatkowego ci\u0105gu.<\/p>\n\n\n\n

Dzi\u0119ki temu nowa Klasa C wyposa\u017cona w EQ Boost stanie si\u0119 jeszcze bardziej wydajna i sp\u00f3jna w por\u00f3wnaniu ze starszymi modelami Mercedesa wyposa\u017conymi w EQ Boost. System ten powinien r\u00f3wnie\u017c przejmowa\u0107 kontrol\u0119 podczas zwalniania, aby oszcz\u0119dza\u0107 paliwo i odzyskiwa\u0107 energi\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Technologia Plug-In Hybrid Mercedesa<\/h2>\n\n\n\n

Jak wspomniano wcze\u015bniej, Mercedes ma nadziej\u0119, \u017ce technologia hybrydowa Plug-In trafi do wi\u0119kszo\u015bci nabywc\u00f3w Mercedesa Klasy C, poniewa\u017c in\u017cynierowie Daimlera uwa\u017caj\u0105, \u017ce nowa Klasa C Plug-In jest w stanie zaspokoi\u0107 wszystkie potrzeby codziennego kierowcy.<\/p>\n\n\n\n

To dlatego, \u017ce nowy C300 e wyposa\u017cony jest w silnik elektryczny o mocy 95kW, kt\u00f3ry jest zasilany przez wysokonapi\u0119ciowy akumulator litowo-jonowy o pojemno\u015bci 25,4 kWh. C300e mo\u017ce by\u0107 \u0142adowany zar\u00f3wno pr\u0105dem zmiennym, jak i pr\u0105dem sta\u0142ym, co pozwala na ca\u0142kowite na\u0142adowanie baterii w oko\u0142o 30 minut.<\/p>\n\n\n\n

To powinno wystarczy\u0107 na 100-milowy zasi\u0119g EV-only, kt\u00f3ry powinien rzeczywi\u015bcie zaspokoi\u0107 codzienne potrzeby wi\u0119kszo\u015bci ludzi. To jest to, co Mercedes chcia\u0142 osi\u0105gn\u0105\u0107 z nowym plug-in hybrid C-Class i to jest r\u00f3wnie\u017c dlaczego ten model C300 e b\u0119dzie prawdopodobnie najbardziej popularny.<\/p>\n\n\n\n

Jednak nowy C63 AMG r\u00f3wnie\u017c otrzyma podobn\u0105 jednostk\u0119 nap\u0119dow\u0105, co jest raczej rozczarowuj\u0105ce, bior\u0105c pod uwag\u0119, \u017ce wszystkie poprzednie modele C63 AMG by\u0142y wyposa\u017cone w ogniste V8. To z pewno\u015bci\u0105 zaboli wi\u0119kszo\u015b\u0107 fan\u00f3w AMG, wi\u0119c jest prawdopodobne, \u017ce nowy C63 AMG nie b\u0119dzie si\u0119 cieszy\u0142 a\u017c tak dobr\u0105 opini\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy hybrydy plug-in s\u0105 tego warte?<\/h3>\n\n\n\n

Hybrydy plug-in s\u0105 rzeczywi\u015bcie warte zachodu, poniewa\u017c \u0142\u0105cz\u0105 wydajno\u015b\u0107 z osi\u0105gami i jest to prawda w przypadku wi\u0119kszo\u015bci hybryd plug-in. Wysokowydajne modele AMG s\u0105 jednak cenione z zupe\u0142nie przeciwnych powod\u00f3w i dlatego nowy C63 AMG jest ju\u017c do\u015b\u0107 kontrowersyjnym samochodem.<\/p>\n\n\n\n

4-cylindrowe AMG to co\u015b, co mo\u017ce mie\u0107 sens w podstawowej klasie A, ale nie w C63, kt\u00f3re zawsze by\u0142o definiowane przez V8. Tak czy inaczej, b\u0119dziemy musieli poczeka\u0107, a\u017c nowy C63 trafi do produkcji, aby mie\u0107 100% pewno\u015bci, \u017ce tak rzeczywi\u015bcie jest.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy Mercedes zaoferuje elektryczn\u0105 Klas\u0119 C?<\/h3>\n\n\n\n

Bior\u0105c pod uwag\u0119 fakt, \u017ce Mercedes dopiero co zaprezentowa\u0142 now\u0105 Klas\u0119 C, prawdopodobnie nie przeprojektuje jej w pe\u0142ni przez najbli\u017csze 7-8 lat. To prawdopodobnie oznacza, \u017ce w og\u00f3le nie zobaczymy elektrycznej Klasy C. Linia EQ Mercedesa b\u0119dzie obejmowa\u0107 kompaktowego elektrycznego sedana, kt\u00f3ry powinien zaspokoi\u0107 potrzeby nabywc\u00f3w Klasy C zorientowanych na EV.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes mocno inwestuje zar\u00f3wno w EV, jak i hybrydy, co oznacza, \u017ce z pewno\u015bci\u0105 uda im si\u0119 obj\u0105\u0107 wi\u0119kszo\u015b\u0107 rynku nadchodz\u0105cymi nowymi modelami.<\/p>\n\n\n\n

Jaki jest najlepszy samoch\u00f3d elektryczny Mercedesa?<\/h3>\n\n\n\n

Najlepszym samochodem elektrycznym Mercedesa jest bez w\u0105tpienia Mercedes Benz EQS, poniewa\u017c zosta\u0142 on opracowany na samodzielnej platformie Mercedes EV sedan. Wszystkie inne modele EQ zosta\u0142y zaprojektowane na istniej\u0105cych platformach ICE, co oznacza, \u017ce nie s\u0105 one tym, czego wi\u0119kszo\u015b\u0107 ludzi oczekuje od EV.<\/p>\n\n\n\n

Doskona\u0142ym przyk\u0142adem jest zupe\u0142nie nowy EQB, kt\u00f3ry nie ma \u017cadnych praktycznych zalet w por\u00f3wnaniu do EQB nap\u0119dzanego gazem. W ko\u0144cu silnik elektryczny musi by\u0107 umieszczony pod mask\u0105. Tak samo jest w przypadku EQA i EQC.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nowy Mercedes Klasy C jest pierwszym modelem Mercedesa, kt\u00f3ry oferuje pe\u0142n\u0105 elektryfikacj\u0119 linii poprzez technologi\u0119 \u0142agodnej hybrydy Mercedes EQ Boost lub jako pe\u0142nowarto\u015bciow\u0105 hybryd\u0119 plug-in. Nie oznacza to jednak, \u017ce<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10],"tags":[18],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2659"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2659"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2659\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2660,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2659\/revisions\/2660"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2659"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2659"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2659"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}