{"id":2771,"date":"2022-01-21T10:40:34","date_gmt":"2022-01-21T10:40:34","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=2771"},"modified":"2022-01-21T10:40:38","modified_gmt":"2022-01-21T10:40:38","slug":"czy-baterie-tesli-mozna-poddac-recyklingowi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-baterie-tesli-mozna-poddac-recyklingowi\/","title":{"rendered":"Czy baterie Tesli mo\u017cna podda\u0107 recyklingowi?"},"content":{"rendered":"\n
Tesla posiada jedne z najmocniejszych i najtrwalszych pakiet\u00f3w akumulator\u00f3w na rynku. Akumulatory litowo-jonowe Tesli oferuj\u0105 doskona\u0142y zasi\u0119g i mog\u0105 wytrzyma\u0107 ponad 300 000 mil. Ale czy akumulatory Tesli mo\u017cna podda\u0107 recyklingowi?<\/p>\n\n\n\n
Tak, akumulatory litowo-jonowe Tesli s\u0105 w 100% poddawane recyklingowi. Baterie te zawieraj\u0105 materia\u0142y nadaj\u0105ce si\u0119 do odzysku i recyklingu, kt\u00f3re s\u0105 wielokrotnie wykorzystywane. Niemniej jednak Tesla stara si\u0119 w miar\u0119 mo\u017cliwo\u015bci przed\u0142u\u017cy\u0107 \u017cywotno\u015b\u0107 pakietu akumulator\u00f3w, serwisuj\u0105c go przed recyklingiem.<\/p>\n\n\n\n
Je\u015bli wi\u0119c Tw\u00f3j akumulator uleg\u0142 degradacji i nie jest ju\u017c tak wydajny jak nowy, mo\u017cesz skontaktowa\u0107 si\u0119 z Tesl\u0105, aby serwisowa\u0107 akumulator w jednym z centr\u00f3w serwisowych Tesli. Poza tym, \u017caden z akumulator\u00f3w litowo-jonowych Tesli nie trafia na wysypiska \u015bmieci. Dzi\u0119ki temu \u017cadne szkodliwe substancje z baterii Tesli nie przedostaj\u0105 si\u0119 do \u015brodowiska.<\/p>\n\n\n\n
Tesla produkuje jedne z najbardziej wytrzyma\u0142ych akumulator\u00f3w samochodowych na rynku. Ale podobnie jak inne akumulatory do samochod\u00f3w elektrycznych, te r\u00f3wnie\u017c po pewnym czasie ulegaj\u0105 degradacji. Tesla zaleca swoim klientom, by przed wymian\u0105 akumulator\u00f3w poddali je przegl\u0105dowi, gdy zauwa\u017c\u0105 spadek wydajno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n
Je\u015bli jednak zauwa\u017cysz pewne ostrze\u017cenia, wtedy nadszed\u0142 czas, aby wymieni\u0107 akumulator. Niekt\u00f3re z ostrze\u017ce\u0144, kt\u00f3re wskazuj\u0105, \u017ce Tw\u00f3j akumulator wymaga wymiany to:<\/p>\n\n\n\n
Obecnie istniej\u0105 trzy g\u0142\u00f3wne sposoby recyklingu akumulator\u00f3w litowo-jonowych. Nale\u017c\u0105 do nich:<\/p>\n\n\n\n
Tesla stosuje system recyklingu w obiegu zamkni\u0119tym. W tej metodzie bateria jest kruszona i rozdzielana na cz\u0119\u015bci. P\u00f3\u017aniej tworzywa sztuczne s\u0105 ponownie przetwarzane, podczas gdy o\u0142\u00f3w jest odsy\u0142any do producenta baterii w celu ponownego wykorzystania. W rezultacie ka\u017cda nowa bateria Tesli zawiera co najmniej 60% materia\u0142\u00f3w pochodz\u0105cych z recyklingu.<\/p>\n\n\n\n
Wed\u0142ug Tesli, jest ona w stanie odzyska\u0107 co najmniej 92% materia\u0142\u00f3w, z kt\u00f3rych wykonana jest bateria. Niekt\u00f3re z materia\u0142\u00f3w, kt\u00f3re Tesla mo\u017ce odzyska\u0107, to mied\u017a, nikiel i kobalt. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 cz\u0119\u015bci pochodz\u0105cych z recyklingu jest wykorzystywana do budowy cz\u0119\u015bci nowego samochodu elektrycznego, takich jak obudowa baterii. Poza tym, Tesla posiada unikaln\u0105 p\u0142yt\u0119, kt\u00f3ra mo\u017ce pomie\u015bci\u0107 do 1000 baterii do recyklingu.<\/p>\n\n\n\n
Nawet je\u015bli Tesla twierdzi, \u017ce poddaje recyklingowi 100% baterii, nie jest to prawd\u0105. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce modu\u0142y z baterii trafiaj\u0105 na wysypiska \u015bmieci. Niemniej jednak, modu\u0142y, kt\u00f3re trafiaj\u0105 na wysypiska s\u0105 nieszkodliwe dla \u015brodowiska. Jest tak dlatego, \u017ce s\u0105 one zamra\u017cane, rozdrabniane i kruszone na nieszkodliwy py\u0142, kt\u00f3ry nie mo\u017ce zanieczy\u015bci\u0107 gleby.<\/p>\n\n\n\n
Wielu ludzi postrzega Tesl\u0119 jako samoch\u00f3d przyjazny dla \u015brodowiska, poniewa\u017c nie u\u017cywa ona benzyny, kt\u00f3ra zanieczyszcza \u015brodowisko. Wr\u0119cz przeciwnie, Tesle r\u00f3wnie\u017c zanieczyszczaj\u0105 \u015brodowisko, poniewa\u017c generuj\u0105 mn\u00f3stwo gaz\u00f3w cieplarnianych, gdy wytapiaj\u0105 aluminium, produkuj\u0105 cz\u0119\u015bci i montuj\u0105 samoch\u00f3d.<\/p>\n\n\n\n
Poza tym, budowanie baterii litowo-jonowych generuje jeszcze wi\u0119cej emisji. Tak wi\u0119c, nawet je\u015bli Tesle nie zanieczyszczaj\u0105 \u015brodowiska tak bardzo jak samochody ICE na drogach, ich proces produkcyjny wi\u0105\u017ce si\u0119 z wi\u0119kszymi zanieczyszczeniami ni\u017c w przypadku samochod\u00f3w powszechnego u\u017cytku.<\/p>\n\n\n\n
To si\u0119 r\u00f3\u017cni w zale\u017cno\u015bci od modelu Tesli. Ponadto, zale\u017cy to r\u00f3wnie\u017c od nawyk\u00f3w kierowcy i klimatu, w kt\u00f3rym mieszka. Na przyk\u0142ad, bateria Tesli szybciej ulegnie degradacji w ekstremalnie zimnym lub gor\u0105cym klimacie ni\u017c w klimacie umiarkowanym.<\/p>\n\n\n\n
Dodatkowo, je\u015bli je\u017adzisz szybciej i \u0142adujesz samoch\u00f3d kilka razy, bateria r\u00f3wnie\u017c ulegnie szybszej degradacji ni\u017c u osoby, kt\u00f3ra je\u017adzi normalnie i \u0142aduje si\u0119 rzadziej. Niemniej jednak Tesla szacuje, \u017ce jej akumulatory maj\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 od 300 000 do 500 000 mil.<\/p>\n\n\n\n
Dlatego wymiana baterii mo\u017ce by\u0107 wymagana po przejechaniu 250 000 mil lub wi\u0119cej. Niezale\u017cnie od tego, niekt\u00f3rzy w\u0142a\u015bciciele Tesli zg\u0142osili pokonanie ponad 400 000 mil, co jest bardzo imponuj\u0105ce.<\/p>\n\n\n\n
Jednym z najwi\u0119kszych wyzwa\u0144 zwi\u0105zanych z posiadaniem Tesli lub samochodu elektrycznego jest koszt wymiany pakietu akumulator\u00f3w. Je\u015bli zauwa\u017cysz, \u017ce Tw\u00f3j pakiet baterii ma problem lub uleg\u0142 degradacji, najlepszym rozwi\u0105zaniem powinna by\u0107 jego wymiana. Tesla twierdzi jednak, \u017ce jej bateria ma \u017cywotno\u015b\u0107 od 300 000 do 500 000 mil.<\/p>\n\n\n\n
Niemniej jednak, koszt wymiany baterii r\u00f3\u017cni si\u0119 w r\u00f3\u017cnych modelach Tesli. B\u0119dziesz musia\u0142 wyda\u0107 co najmniej 13.000 dolar\u00f3w, aby wymieni\u0107 pakiet baterii w Tesla Model 3 i Model Y. Przeciwnie, koszt wzro\u015bnie, je\u015bli chodzi o Tesla Model X i Model, jak wydasz 1000 dolar\u00f3w wi\u0119cej.<\/p>\n\n\n\n
Poza tym, wa\u017cne jest, aby pami\u0119ta\u0107, \u017ce koszt mo\u017ce strzela\u0107 w g\u00f3r\u0119 w zale\u017cno\u015bci od wagi problemu. Tak wi\u0119c, jest to tylko \u015brednia szacunkowa koszt baterii. Poza tym, koszt ten obejmuje r\u00f3\u017cne potrzebne cz\u0119\u015bci oraz koszt robocizny. Co wi\u0119cej, warto wiedzie\u0107, \u017ce koszt nowego pakietu akumulator\u00f3w Tesli wynosi od 20 000 do 30 000 dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n
Podsumowuj\u0105c, baterie Tesli mo\u017cna podda\u0107 recyklingowi. Bateria litowo-jonowa Tesli mo\u017ce by\u0107 odzyskana i poddana recyklingowi a\u017c w 92%. Oznacza to, \u017ce tylko oko\u0142o 8% cz\u0119\u015bci baterii nie zostanie poddanych recyklingowi. Niemniej jednak, cz\u0119\u015bci nie nadaj\u0105ce si\u0119 do recyklingu s\u0105 rozdrabniane i mia\u017cd\u017cone na py\u0142, kt\u00f3ry nie jest szkodliwy dla gleby i \u015brodowiska.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Tesla posiada jedne z najmocniejszych i najtrwalszych pakiet\u00f3w akumulator\u00f3w na rynku. Akumulatory litowo-jonowe Tesli oferuj\u0105 doskona\u0142y zasi\u0119g i mog\u0105 wytrzyma\u0107 ponad 300 000 mil. Ale czy akumulatory Tesli mo\u017cna podda\u0107<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[15],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2771"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2771"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2771\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2772,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2771\/revisions\/2772"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2771"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2771"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2771"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}