{"id":3548,"date":"2022-03-02T12:49:05","date_gmt":"2022-03-02T12:49:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=3548"},"modified":"2022-03-02T12:49:08","modified_gmt":"2022-03-02T12:49:08","slug":"czeste-problemy-z-porsche-996","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czeste-problemy-z-porsche-996\/","title":{"rendered":"Cz\u0119ste problemy z Porsche 996"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 996 kosztuje znacznie mniej w por\u00f3wnaniu z poprzedni\u0105 generacj\u0105 933 lub nast\u0119pn\u0105 997. Wynika to z faktu, \u017ce model 996 jest wci\u0105\u017c najbardziej kontrowersyjnym modelem 911 ze wszystkich dzi\u0119ki swojemu designowi, architekturze silnika i og\u00f3lnej niezawodno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Nie oznacza to jednak, \u017ce zakup 996 jest z\u0142\u0105 decyzj\u0105, poniewa\u017c egzemplarze z mniejszym przebiegiem i w dobrym stanie s\u0105 warte swojej ceny. Mimo to, 996 kosztuje ca\u0142kiem sporo pieni\u0119dzy na utrzymanie i istnieje kilka stosunkowo powa\u017cnych problem\u00f3w, o kt\u00f3rych warto wspomnie\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Wsp\u00f3lne problemy 996 911 to awarie \u0142o\u017cysk IMS, p\u0119kni\u0119te g\u0142owice cylindr\u00f3w \/ podszewki, problemy z zawieszeniem, tylne uszczelki olejowe, problemy ze sprz\u0119g\u0142em i skrzyni\u0105 bieg\u00f3w oraz problemy z ch\u0142odnic\u0105 i skraplaczem. 996 jest rzeczywi\u015bcie jednym z najmniej niezawodnych modeli 911 wszech czas\u00f3w, ale je\u015bli utrzymasz je, s\u0105 one prawdopodobnie b\u0119dzie trwa\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Zakup 996 jest do\u015b\u0107 trudnym zadaniem, poniewa\u017c wymaga od Ciebie zag\u0142\u0119bienia si\u0119 w ka\u017cdy dost\u0119pny model. Najlepsz\u0105 rzecz\u0105, jak\u0105 mo\u017cesz zrobi\u0107, to skontaktowa\u0107 si\u0119 z licencjonowanym specjalist\u0105 Porsche w celu pe\u0142nego sprawdzenia samochodu. Wcze\u015bniej b\u0119dziesz musia\u0142 zap\u0142aci\u0107 wi\u0119cej pieni\u0119dzy, ale dzi\u0119ki temu zaoszcz\u0119dzisz sporo pieni\u0119dzy, je\u015bli kupisz solidny egzemplarz.<\/p>\n\n\n\n

Awarie \u0142o\u017cysk IMS<\/h2>\n\n\n\n

Jednym z najpowa\u017cniejszych i potencjalnie katastrofalnych problem\u00f3w w 996 s\u0105 fabryczne \u0142o\u017cyska IMS, kt\u00f3re maj\u0105 tendencj\u0119 do awarii bez jakiegokolwiek ostrze\u017cenia. Awarie takie jak te mog\u0105 ca\u0142kowicie zniszczy\u0107 silnik, wi\u0119c musisz si\u0119 upewni\u0107, \u017ce 996, na kt\u00f3re patrzysz, ma jak\u0105\u015b form\u0119 rozwi\u0105zania tego problemu.<\/p>\n\n\n\n

Wiele \u017ar\u00f3de\u0142 cytuje, \u017ce mi\u0119dzy 5%-10% 996s s\u0105 n\u0119kane z tych problem\u00f3w, kt\u00f3re jest rzeczywi\u015bcie du\u017co samochod\u00f3w. Najprostszym sposobem jak mo\u017cna to rozwi\u0105za\u0107 jest zainstalowanie aftermarketowego rozwi\u0105zania, kt\u00f3re b\u0119dzie utrzymywa\u0107 \u0142o\u017cyska IMS od awarii.<\/p>\n\n\n\n

P\u0119kni\u0119ta g\u0142owica cylindra\/wy\u015bci\u00f3\u0142ka<\/h2>\n\n\n\n

Model 996 jest r\u00f3wnie\u017c znany z potencjalnie p\u0119kni\u0119tych g\u0142owic cylindr\u00f3w i tulei, co r\u00f3wnie\u017c mo\u017ce prowadzi\u0107 do katastrofalnych skutk\u00f3w. Jednak\u017ce, problemy te s\u0105 stosunkowo rzadkie i raczej nie do\u015bwiadczysz ich w p\u00f3\u017aniejszych modelach 996.<\/p>\n\n\n\n

Niemniej jednak, problem ten jest o tyle problematyczny, \u017ce nie da si\u0119 go wcze\u015bniej wykry\u0107, a przynajmniej nie bez specjalistycznego sprz\u0119tu Porsche, kt\u00f3ry kosztuje. Dost\u0119pne dane pokazuj\u0105, \u017ce starsze silniki 3.4L s\u0105 o wiele bardziej podatne na problemy takie jak te, w przeciwie\u0144stwie do silnik\u00f3w 3.6L flat 6 po 2001 roku.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z zawieszeniem<\/h2>\n\n\n\n

W 996 wprowadzono zupe\u0142nie nowy typ zawieszenia, kt\u00f3ry okaza\u0142 si\u0119 niezawodny i bardzo mile widziane uaktualnienie, poniewa\u017c sprawia, \u017ce samoch\u00f3d jest o wiele bardziej dynamiczny i przyjemny w prowadzeniu. Jednak wielu w\u0142a\u015bcicieli skar\u017cy si\u0119 na dziwne odg\u0142osy dochodz\u0105ce z przedniego lewego i prawego naro\u017cnika, zw\u0142aszcza odg\u0142osy p\u0119kania.<\/p>\n\n\n\n

S\u0105 one zazwyczaj zwi\u0105zane ze zu\u017cytymi lub uszkodzonymi wahaczami, kt\u00f3re s\u0105 stosunkowo \u0142atwe i tanie do wymiany. Mimo to wielu specjalist\u00f3w Porsche twierdzi, \u017ce powinno si\u0119 to robi\u0107 co 3-5 lat.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z tyln\u0105 g\u0142\u00f3wn\u0105 uszczelk\u0105 olejow\u0105<\/h2>\n\n\n\n

20-25-letnie europejskie samochody s\u0105 znane z tego, \u017ce pij\u0105 du\u017co oleju, zar\u00f3wno dlatego, \u017ce silnik wymaga go wi\u0119cej przy wi\u0119kszym przebiegu, jak i dlatego, \u017ce maj\u0105 tendencj\u0119 do tworzenia si\u0119 nieszczelno\u015bci. G\u0142\u00f3wna tylna uszczelka oleju w modelu 996 jest cz\u0119stym miejscem, w kt\u00f3rym wyst\u0119puj\u0105 takie wycieki, a cz\u0119\u015bci do jej naprawy s\u0105 stosunkowo tanie.<\/p>\n\n\n\n

Mimo to, problem polega na tym, \u017ce uszczelka ta jest raczej trudno dost\u0119pna i dlatego koszty jej wymiany s\u0105 wysokie.<\/p>\n\n\n\n

Problemy ze sprz\u0119g\u0142em i skrzyni\u0105 bieg\u00f3w<\/h2>\n\n\n\n

Model 996 jest dost\u0119pny z dwoma r\u00f3\u017cnymi rodzajami skrzyni bieg\u00f3w. Pierwsz\u0105 i bardziej popularn\u0105 opcj\u0105 jest niezawodna skrzynia manualna, ale te znane s\u0105 z tego, \u017ce stosunkowo cz\u0119sto przebijaj\u0105 tarcze sprz\u0119g\u0142a. Oczywi\u015bcie, je\u015bli jeste\u015b z ni\u0105 delikatny, nie b\u0119dziesz mia\u0142 \u017cadnych problem\u00f3w, ale je\u015bli nie jeste\u015b, maj\u0105 one tendencj\u0119 do szybkiej awarii.<\/p>\n\n\n\n

Skrzynia bieg\u00f3w Tiptronic nie jest z\u0142a, je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, ale jest raczej powolny, aby odpowiedzie\u0107 i stosunkowo nudne w por\u00f3wnaniu do r\u0119cznego. Skrzynie te wyposa\u017cone s\u0105 r\u00f3wnie\u017c w przewody ch\u0142odz\u0105ce, kt\u00f3re maj\u0105 tendencj\u0119 do rdzewienia po kilku latach, ale ich wymiana jest \u0142atwa i tania.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z ch\u0142odnic\u0105 i skraplaczem<\/h2>\n\n\n\n

Model 996 jest podatny na uszkodzenia kosmetyczne spowodowane od\u0142amkami kamieni, tak jak ka\u017cdy inny niezabezpieczony samoch\u00f3d. Problem polega jednak na tym, \u017ce od\u0142amki kamieni cz\u0119sto powoduj\u0105 uszkodzenia zar\u00f3wno ch\u0142odnic, jak i skraplaczy.<\/p>\n\n\n\n

Aby utrzyma\u0107 te dwa prawid\u0142owo, nale\u017cy je czy\u015bci\u0107 stosunkowo regularnie, ale trzeba usun\u0105\u0107 ca\u0142y zderzak, aby to zrobi\u0107. W zwi\u0105zku z tym wi\u0119kszo\u015b\u0107 w\u0142a\u015bcicieli ignoruje ten problem, mimo \u017ce ostatecznie prowadzi on do uszkodze\u0144 zwi\u0105zanych z korozj\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy Porsche 996 jest tego warte?<\/h3>\n\n\n\n

Porsche 996 911 rzeczywi\u015bcie jest tego warte, poniewa\u017c jest to stosunkowo tani spos\u00f3b na wej\u015bcie w posiadanie 911. Trzeba jednak by\u0107 gotowym wyda\u0107 troch\u0119 wi\u0119cej na egzemplarz z mniejszym przebiegiem, kt\u00f3ry ma wszystkie te problemy rozwi\u0105zane. W przeciwnym razie, koszty posiadania 996 znacznie obni\u017c\u0105 jego og\u00f3ln\u0105 atrakcyjno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Model 996 to najlepsza warto\u015b\u0107 911, jak\u0105 mo\u017cna teraz kupi\u0107, a dobrze utrzymane egzemplarze z manualn\u0105 skrzyni\u0105 bieg\u00f3w b\u0119d\u0105 prawdopodobnie nadal zyskiwa\u0107 na warto\u015bci. W zwi\u0105zku z tym, teraz jest stosunkowo dobry czas, aby dosta\u0107 si\u0119 do 996, ale tylko taki, kt\u00f3ry jest posortowany w jak najwi\u0119kszym stopniu.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego ludzie nienawidz\u0105 Porsche 996?<\/h3>\n\n\n\n

Dwa g\u0142\u00f3wne powody, dla kt\u00f3rych wielu entuzjast\u00f3w Porsche nienawidzi 996 to design i silnik ch\u0142odzony wod\u0105. Bak\u0142a\u017canowy projekt reflektor\u00f3w by\u0142 ogromnym odej\u015bciem od starszych modeli 911, kt\u00f3re by\u0142y tak znienawidzone, \u017ce Porsche natychmiast wr\u00f3ci\u0142o do zaokr\u0105glonych reflektor\u00f3w w modelu 997.<\/p>\n\n\n\n

Innym powodem jest silnik ch\u0142odzony wod\u0105, poniewa\u017c starsze 911-ki ch\u0142odzone powietrzem nie maj\u0105 niebotycznej warto\u015bci. 996 jest w rzeczywisto\u015bci dobrym 911, poniewa\u017c jest to samoch\u00f3d, kt\u00f3ry daje wiele rado\u015bci z jazdy i oferuje stosunkowo nowoczesne do\u015bwiadczenie w\u0142a\u015bcicielskie.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 koszty utrzymania Porsche 996?<\/h3>\n\n\n\n

Wygl\u0105da na to, \u017ce roczne utrzymanie 996 kosztuje mi\u0119dzy 500$ a 1000$, ale dro\u017csze i bardziej torowe wersje kosztuj\u0105 jeszcze wi\u0119cej. Wszystko zale\u017cy od tego, jak stary jest samoch\u00f3d, jaki ma przebieg i w jakim jest stanie.<\/p>\n\n\n\n

Musisz pami\u0119ta\u0107, \u017ce to w ko\u0144cu Porsche, a ka\u017cdy wie, \u017ce utrzymanie Porsche kosztuje sporo pieni\u0119dzy, niezale\u017cnie od tego, co o nim my\u015blisz.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 996 kosztuje znacznie mniej w por\u00f3wnaniu z poprzedni\u0105 generacj\u0105 933 lub nast\u0119pn\u0105 997. Wynika to z faktu, \u017ce model 996 jest wci\u0105\u017c najbardziej kontrowersyjnym modelem 911 ze wszystkich dzi\u0119ki<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3548"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3548"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3548\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3549,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3548\/revisions\/3549"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3548"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3548"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3548"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}