{"id":4148,"date":"2022-05-04T09:31:35","date_gmt":"2022-05-04T09:31:35","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4148"},"modified":"2022-05-04T09:31:39","modified_gmt":"2022-05-04T09:31:39","slug":"najczestsze-problemy-z-porsche-boxster","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-porsche-boxster\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z Porsche Boxster"},"content":{"rendered":"\n
Porsche Boxster to dwumiejscowy samoch\u00f3d sportowy klasy podstawowej przeznaczony dla tych, kt\u00f3rzy chc\u0105 poczu\u0107 prawdziw\u0105 przyjemno\u015b\u0107 z jazdy Porsche, nie p\u0142ac\u0105c za niego 911 dolar\u00f3w. Co wi\u0119cej, niekt\u00f3rzy ludzie wol\u0105 lini\u0119 Boxster od linii 911, poniewa\u017c 911 w ci\u0105gu ostatnich kilku dekad zbytnio si\u0119 rozros\u0142o.<\/p>\n\n\n\n
Je\u015bli doda\u0107 do tego 6-cylindrowy silnik umieszczony po\u015brodku i kr\u00f3tki rozstaw osi, mo\u017cna nawet powiedzie\u0107, \u017ce niekt\u00f3re modele Boxster\/Cayman s\u0105 jeszcze bardziej ekscytuj\u0105ce w prowadzeniu ni\u017c 911. Je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, wydaje si\u0119, \u017ce Boxster ma stosunkowo du\u017ce do\u015bwiadczenie w tym zakresie, przy czym niekt\u00f3re modele radz\u0105 sobie znacznie gorzej ni\u017c inne.<\/p>\n\n\n\n
Pierwsza generacja Porsche Boxster 986 jest najgorsza, je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, podczas gdy wszystkie p\u00f3\u017aniejsze generacje s\u0105 o wiele lepsze. Tak czy inaczej, najcz\u0119stsze powa\u017cne problemy, kt\u00f3re mog\u0105 potencjalnie n\u0119ka\u0107 wybrany model Boxstera, to problemy z PDK, wycieki oleju, problemy z \u0142o\u017cyskami IMS, przegrzanie i problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du.<\/p>\n\n\n\n
Podsumowuj\u0105c, nowsze modele Boxstera s\u0105 znacznie bardziej niezawodne, ale r\u00f3wnie\u017c wymagaj\u0105 sta\u0142ej konserwacji, aby mog\u0142y s\u0142u\u017cy\u0107 przez d\u0142ugi czas. Boxster jest samochodem sportowym, co oznacza, \u017ce koszty eksploatacji s\u0105 por\u00f3wnywalnie wy\u017csze, ale to samo dotyczy emocji i wra\u017ce\u0144 z jazdy nim.<\/p>\n\n\n\n
Porsche PDK to jedna z najbardziej zaawansowanych dwusprz\u0119g\u0142owych skrzy\u0144 bieg\u00f3w na \u015bwiecie, ale nie jest wolna od usterek. Je\u015bli zauwa\u017cysz, \u017ce Tw\u00f3j Boxster niech\u0119tnie zmienia biegi lub robi to nier\u00f3wno, zw\u0142aszcza je\u015bli towarzysz\u0105 temu lampki ostrzegawcze skrzyni bieg\u00f3w, istnieje prawdopodobie\u0144stwo, \u017ce PDK zaczyna dzia\u0142a\u0107. Najcz\u0119stsze problemy z PDK s\u0105 zwi\u0105zane z hydrauliczn\u0105 i elektronicznie sterowan\u0105 sekcj\u0105 sprz\u0119g\u0142a.<\/p>\n\n\n\n
Je\u015bli analizowana skrzynia PDK zacznie sprawia\u0107 problemy i nie b\u0119dzie mo\u017cna jej naprawi\u0107, konieczna b\u0119dzie jej wymiana. Wymiana przek\u0142adni PDK kosztuje zwykle tysi\u0105ce dolar\u00f3w i jest drug\u0105 najdro\u017csz\u0105 cz\u0119\u015bci\u0105 zamienn\u0105 opr\u00f3cz samego silnika. Dlatego pami\u0119taj, aby dok\u0142adnie sprawdzi\u0107 PDK.<\/p>\n\n\n\n
Najcz\u0119stsze problemy, z jakimi borykaj\u0105 si\u0119 modele Boxster, to r\u00f3\u017cnego rodzaju wycieki oleju, kt\u00f3re zwykle s\u0105 zlokalizowane na tylnej uszczelce g\u0142\u00f3wnej, pokrywach zawor\u00f3w, uszczelkach \u015bwiec zap\u0142onowych lub uszczelkach ch\u0142odnicy oleju. Niekt\u00f3re z nich, jak na przyk\u0142ad najcz\u0119\u015bciej wyst\u0119puj\u0105cy, tylny uszczelniacz g\u0142\u00f3wny, mog\u0105 nawet ca\u0142kowicie zniszczy\u0107 manualn\u0105 skrzyni\u0119 bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n
Wymiana tej uszczelki w samochodzie z manualn\u0105 skrzyni\u0105 bieg\u00f3w wymaga czasami wyj\u0119cia ca\u0142ej skrzyni bieg\u00f3w, dlatego mo\u017ce by\u0107 ona tak droga. Podsumowuj\u0105c, pami\u0119taj, aby sprawdzi\u0107 wszystkie te miejsca pod k\u0105tem wyciek\u00f3w, poniewa\u017c s\u0105 one stosunkowo powszechne we wszystkich generacjach Boxstera.<\/p>\n\n\n\n
Porsche Boxster – problemy z \u0142o\u017cyskami IMS<\/p>\n\n\n\n
Problem z \u0142o\u017cyskiem IMS jest jednym z najbardziej dyskutowanych w Porsche 986 i 987, do tego stopnia, \u017ce samochody, w kt\u00f3rych zamontowano \u0142o\u017cysko IMS, maj\u0105 teraz znacznie wy\u017csz\u0105 warto\u015b\u0107 na rynku samochod\u00f3w u\u017cywanych, podczas gdy te, w kt\u00f3rych nadal znajduje si\u0119 orygina\u0142, s\u0105 o wiele ta\u0144sze.<\/p>\n\n\n\n
Faktem jest, \u017ce \u0142o\u017cysko IMS mo\u017ce w ko\u0144cu ulec awarii, a kiedy ju\u017c do niej dojdzie, mo\u017ce sia\u0107 spustoszenie. W zwi\u0105zku z tym sprawd\u017a, czy Boxster 986 i 987 nadal maj\u0105 oryginalne \u0142o\u017cysko IMS, a je\u015bli tak, to poszukaj takiego, kt\u00f3re ma por\u00f3wnywalne, nowsze.<\/p>\n\n\n\n
Jednym z najtrudniejszych problem\u00f3w z Porsche Boxster s\u0105 p\u0119kni\u0119te tuleje cylindrowe, kt\u00f3re s\u0105 g\u0142\u0119boko ukryte w silniku i znane s\u0105 z tego, \u017ce zu\u017cywaj\u0105 p\u0142yn ch\u0142odz\u0105cy silnik jak nikt inny. Problem polega na tym, \u017ce problemy te pojawiaj\u0105 si\u0119 dopiero po pewnym czasie eksploatacji samochodu, co oznacza, \u017ce bardzo trudno jest je zdiagnozowa\u0107.<\/p>\n\n\n\n
Dzieje si\u0119 tak zw\u0142aszcza dlatego, \u017ce aby upewni\u0107 si\u0119, \u017ce to w\u0142a\u015bnie tuleje s\u0105 przyczyn\u0105 problemu, trzeba rozebra\u0107 silnik. Oznacza to, \u017ce naprawa tulei wymaga nieco przebudowy silnika, co kosztuje sporo pieni\u0119dzy.<\/p>\n\n\n\n
Starsze modele Porsche Boxster s\u0105 r\u00f3wnie\u017c znane z powa\u017cnych problem\u00f3w z rozrz\u0105dem, kt\u00f3re mog\u0105 doprowadzi\u0107 do zniszczenia silnika, je\u015bli nie zajmiemy si\u0119 nimi w odpowiednim czasie. Je\u015bli podczas przyspieszania zapala si\u0119 kontrolka „check engine”, istnieje prawdopodobie\u0144stwo, \u017ce uk\u0142ad rozrz\u0105du jest uszkodzony i wymaga wymiany.<\/p>\n\n\n\n
Porsche zaprojektowa\u0142o te silniki tak, aby by\u0142y kompaktowe i ciasno upakowane, co oznacza, \u017ce aby wymieni\u0107 uk\u0142ad rozrz\u0105du, trzeba ca\u0142kowicie wyj\u0105\u0107 silnik z samochodu, co jest niezwykle kosztownym zadaniem.<\/p>\n\n\n\n