{"id":4158,"date":"2022-05-04T09:36:12","date_gmt":"2022-05-04T09:36:12","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4158"},"modified":"2022-05-04T09:36:16","modified_gmt":"2022-05-04T09:36:16","slug":"najczestsze-problemy-z-porsche-911","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-porsche-911\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z Porsche 911"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 911 to podstawowy model marki Porsche, a jednocze\u015bnie jeden z najlepszych samochod\u00f3w w historii. Model 911 ma ponad 70-letni\u0105 tradycj\u0119 bycia najnowocze\u015bniejszym samochodem sportowym. W wielu swoich wersjach model 911 wci\u0105\u017c wydaje si\u0119 by\u0107 tak samo doskona\u0142y, jak zawsze by\u0142.<\/p>\n\n\n\n

Recepta na 911 sk\u0142ada si\u0119 z montowanego z ty\u0142u silnika o p\u0142askiej 6-cylindrowej konstrukcji, nap\u0119du na tylne ko\u0142a i klasycznych wra\u017ce\u0144 z jazdy, kt\u00f3rych nie da si\u0119 powt\u00f3rzy\u0107 w \u017cadnym innym samochodzie sportowym. Model 911 wydaje si\u0119 by\u0107 naprawd\u0119 niezawodnym samochodem, co oznacza, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli 911 jest niezawodna i mo\u017ce s\u0142u\u017cy\u0107 przez d\u0142ugi czas.<\/p>\n\n\n\n

Jednak 911 nie jest idealna, a najcz\u0119stsze i najpowa\u017cniejsze problemy z ni\u0105 zwi\u0105zane to wycieki oleju, problemy z \u0142o\u017cyskami IMS, wadliwe cewki COV, punktowanie cylindr\u00f3w i problemy z przegrzewaniem. Nie s\u0105 to mo\u017ce najcz\u0119stsze problemy z silnikiem 911 jako takim, ale s\u0105 to najcz\u0119stsze powa\u017cne problemy, kt\u00f3re odgrywaj\u0105 istotn\u0105 rol\u0119 w d\u0142ugo\u015bci okresu eksploatacji samochodu 911.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowuj\u0105c, 911 to niezwykle sprawny i stosunkowo niezawodny samoch\u00f3d, kt\u00f3ry doskonale znosi pr\u00f3b\u0119 czasu. Mimo to, je\u015bli chcesz, aby Twoje 911 zachowa\u0142o swoj\u0105 warto\u015b\u0107, musisz je stale konserwowa\u0107, tak jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli 911.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 – wycieki oleju<\/h2>\n\n\n\n

Problem wyciek\u00f3w oleju w 911 jest powszechnie znany w wi\u0119kszo\u015bci modeli i generacji 911. Najcz\u0119stsze miejsca, z kt\u00f3rych 911 traci olej, to tylna uszczelka g\u0142\u00f3wna, pokrywy zawor\u00f3w, uszczelki \u015bwiec zap\u0142onowych i uszczelki przewodu doprowadzaj\u0105cego olej do turbospr\u0119\u017carki. Niekt\u00f3rymi z nich, jak na przyk\u0142ad wyciekami z tylnego uszczelnienia g\u0142\u00f3wnego, nale\u017cy zaj\u0105\u0107 si\u0119 natychmiast, poniewa\u017c mog\u0105 one w kr\u00f3tkim czasie zniszczy\u0107 r\u0119czn\u0105 skrzyni\u0119 bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Poniewa\u017c wymiana tej uszczelki wymaga ca\u0142kowitego wymontowania silnika, wielu specjalist\u00f3w od samochod\u00f3w 911 sugeruje, aby przy okazji wymieni\u0107 r\u00f3wnie\u017c sprz\u0119g\u0142o. Zrozumia\u0142e jest, \u017ce wydaje si\u0119 to najlepszym rozwi\u0105zaniem, ale kosztuje sporo pieni\u0119dzy.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 – problemy z \u0142o\u017cyskiem IMS<\/h2>\n\n\n\n

Starsze generacje Porsche 996 i 997 s\u0105 znane z dobrze udokumentowanego problemu z \u0142o\u017cyskiem IMS, kt\u00f3re jest w stanie powodowa\u0107 r\u00f3\u017cnego rodzaju problemy, gdy tylko postanowi zawie\u015b\u0107. \u0141o\u017cysko IMS jest dobrze znanym s\u0142abym punktem tych silnik\u00f3w, kt\u00f3ry nale\u017cy jak najszybciej wymieni\u0107, je\u015bli chcesz zachowa\u0107 warto\u015b\u0107 swojej 911-tki.<\/p>\n\n\n\n

\u0141o\u017cysko to kosztuje do\u015b\u0107 du\u017co pieni\u0119dzy i nie jest to co\u015b, co mog\u0142oby zawie\u015b\u0107. Dlatego pami\u0119taj, aby wymieni\u0107 go bezpo\u015brednio w salonie Porsche lub u licencjonowanego specjalisty Porsche. Niekt\u00f3rzy twierdz\u0105, \u017ce problem IMS nie jest tak powszechny, jak wielu s\u0105dzi, ale prawd\u0105 jest, \u017ce drastycznie wp\u0142ywa na warto\u015b\u0107 odsprzeda\u017cy wi\u0119kszo\u015bci modeli 996 i 997 i jako taki powinien zosta\u0107 wymieniony.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 – Wadliwe cewki COV<\/h2>\n\n\n\n

Wszystkie modele 911 s\u0105 znane z potencjalnie wadliwych cewek COV. Zadaniem cewki podci\u015bnienia jest kontrolowanie podci\u015bnienia w silniku, aby m\u00f3g\u0142 on wp\u0142ywa\u0107 na wszystkie mechaniczne zmiany w nim zachodz\u0105ce. S\u0105 one zazwyczaj kontrolowane przez ECU i steruj\u0105 wieloma uk\u0142adami samochodu, takimi jak przep\u0142yw spalin, przekierowywanie gor\u0105cego powietrza i wiele innych.<\/p>\n\n\n\n

Awaria elektromagnes\u00f3w COV prawdopodobnie wp\u0142ynie na klap\u0119 oczyszczacza powietrza, klapy wydechowe, zaw\u00f3r odcinaj\u0105cy nagrzewnicy, zaw\u00f3r odpowietrzaj\u0105cy zbiornika paliwa, zawory skrzyni bieg\u00f3w i sprz\u0119g\u0142a, zawory p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego oraz klapy tuningowe. Oznacza to, \u017ce mog\u0105 one zniszczy\u0107 wiele istotnych funkcji samochodu, dlatego nale\u017cy na nie uwa\u017ca\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 – problemy z punktacj\u0105 cylindr\u00f3w<\/h2>\n\n\n\n

Jednym z najpowa\u017cniejszych problem\u00f3w z silnikami 911, jakie kiedykolwiek zosta\u0142y rozwi\u0105zane, jest straszny problem z punktowaniem cylindr\u00f3w, czyli tak zwany „\u015bmiertelny odg\u0142os stukania silnika”. Najbardziej dotkni\u0119te tym problemem s\u0105 silniki M96 i M97. Powoduje on powstawanie g\u0142\u0119bokich szczelin w tulejach cylindrowych i mo\u017ce doprowadzi\u0107 do ca\u0142kowitego zniszczenia silnika.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3rzy w\u0142a\u015bciciele informuj\u0105, \u017ce problem ten dotyczy nawet nowszych modeli 911, a naj\u0142atwiej go rozpozna\u0107, gdy z jednej rury wydechowej wydobywa si\u0119 czarny dym, podczas gdy z drugiej nie. Pierwotna przyczyna tego problemu nadal nie jest w 100% pewna, co oznacza, \u017ce jego rozwi\u0105zanie jest trudne.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 911 – problemy z przegrzaniem<\/h2>\n\n\n\n

Zar\u00f3wno Porsche Boxster, jak i Porsche 911 s\u0105 znane z tego, \u017ce czasem cierpi\u0105 z powodu p\u0119kni\u0119tych tulei cylindrowych, przez kt\u00f3re trac\u0105 p\u0142yn ch\u0142odz\u0105cy, co prowadzi do przegrzania silnika. Problem polega na tym, \u017ce s\u0105 one bardzo trudne do zdiagnozowania bez ca\u0142kowitego wymontowania silnika.
Naj\u0142atwiejszym” sposobem stwierdzenia, czy winne s\u0105 tuleje cylindrowe, jest uruchomienie samochodu, pozostawienie go na biegu przez co najmniej godzin\u0119 i obserwowanie temperatury. Wiele z nich zaczyna wycieka\u0107 p\u0142yn ch\u0142odz\u0105cy po osi\u0105gni\u0119ciu przez silnik wy\u017cszej temperatury roboczej.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kt\u00f3ra generacja Porsche 911 jest najlepsza?<\/h3>\n\n\n\n

Zar\u00f3wno z technicznego punktu widzenia, jak i z punktu widzenia warto\u015bci, generacja 991 jest najlepsza. Modele 991 sprzed faceliftingu s\u0105 naprawd\u0119 popularne, poniewa\u017c wci\u0105\u017c s\u0105 wyposa\u017cone w wolnoss\u0105ce silniki, natomiast modele 991 po faceliftingu s\u0105 jeszcze bardziej popularne, poniewa\u017c s\u0105 og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c lepszymi wersjami 991 sprzed faceliftingu.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowuj\u0105c, bez wzgl\u0119du na to, kt\u00f3ry model 991 wybierzesz, prawdopodobnie b\u0119dziesz si\u0119 nim cieszy\u0107. 997 jest r\u00f3wnie\u017c jedn\u0105 z najlepszych generacji 911, podczas gdy 996 jest najbardziej kontrowersyjna. Obecna generacja 992 to najbardziej zaawansowana 911-ka ze wszystkich, ale potencjalnie jest troch\u0119 za du\u017ca i za ci\u0119\u017cka, aby m\u00f3c konkurowa\u0107 o miano najlepszej.<\/p>\n\n\n\n

Kt\u00f3ra generacja Porsche 911 jest najgorsza?<\/h3>\n\n\n\n

Trudno powiedzie\u0107, \u017ce kt\u00f3rakolwiek generacja 911 jest z\u0142a, poniewa\u017c nie s\u0105. Jednak niekt\u00f3re generacje, takie jak 991 i 997, s\u0105 zdecydowanie lepsze ni\u017c 996. W zwi\u0105zku z tym, model 996 mo\u017ce by\u0107 potencjalnie „najgorszym” modelem 911 z wielu r\u00f3\u017cnych powod\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Na pocz\u0105tek, jajowate reflektory, w kt\u00f3re wyposa\u017cono 996, s\u0105 przez wielu nielubiane. Model 996 by\u0142 tak\u017ce pierwsz\u0105 911-k\u0105 ch\u0142odzon\u0105 wod\u0105, co r\u00f3wnie\u017c stanowi\u0142o problem w tamtych czasach. Warto\u015bci modelu 996 sprawiaj\u0105, \u017ce jest on najmniej korzystnym modelem 911 w historii.<\/p>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 Porsche 911?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, powiniene\u015b. Niezwykle \u0142atwo jest poleci\u0107 911, poniewa\u017c jest to og\u00f3lnie tak wspania\u0142y samoch\u00f3d. Wygl\u0105da \u015bwietnie, \u015bwietnie je\u017adzi, jest stosunkowo wydajny, naprawd\u0119 niezawodny i \u015bwietnie trzyma swoj\u0105 warto\u015b\u0107. 911 to naprawd\u0119 jeden z najlepszych samochod\u00f3w w historii.<\/p>\n\n\n\n

Ponadto, d\u0142ugotrwa\u0142e dziedzictwo 911 sprawi\u0142o, \u017ce sta\u0142a si\u0119 ona wymarzonym samochodem dla wielu pokole\u0144, co oznacza, \u017ce dziedzictwo 911 prawdopodobnie pozostanie silne przez wiele nast\u0119pnych pokole\u0144.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 911 to podstawowy model marki Porsche, a jednocze\u015bnie jeden z najlepszych samochod\u00f3w w historii. Model 911 ma ponad 70-letni\u0105 tradycj\u0119 bycia najnowocze\u015bniejszym samochodem sportowym. W wielu swoich wersjach model<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4159,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4158"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4158"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4158\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4160,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4158\/revisions\/4160"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4159"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4158"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4158"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4158"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}