{"id":4182,"date":"2022-05-04T09:47:52","date_gmt":"2022-05-04T09:47:52","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4182"},"modified":"2022-05-04T09:47:55","modified_gmt":"2022-05-04T09:47:55","slug":"najczestsze-problemy-z-silnikiem-bmw-n47","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-silnikiem-bmw-n47\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z silnikiem BMW N47"},"content":{"rendered":"\n

Przez lata firma BMW wyprodukowa\u0142a jedne z najlepszych silnik\u00f3w. Jednak niekt\u00f3re z nich okaza\u0142y si\u0119 bardziej problematyczne ni\u017c inne. Na przyk\u0142ad, silnik BMW N47 ma kilka problem\u00f3w, na kt\u00f3re u\u017cytkownicy skar\u017cyli si\u0119 przez lata.<\/p>\n\n\n\n

Najbardziej zauwa\u017calnym problemem w przypadku BMW N47 jest problem z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du. Inne problemy obejmuj\u0105 problemy z uk\u0142adem EGR, uszkodzone spr\u0119\u017cyny powrotne, uszkodzone ko\u0142o z\u0119bate wa\u0142u korbowego, awari\u0119 termostatu, uszkodzony uk\u0142ad ch\u0142odzenia i problemy z pomp\u0105 wodn\u0105. Aby unikn\u0105\u0107 wi\u0119kszo\u015bci z tych problem\u00f3w, nale\u017cy zapewni\u0107 w\u0142a\u015bciw\u0105 obs\u0142ug\u0119 i konserwacj\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z BMW N47?<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du<\/h3>\n\n\n\n

Jest to g\u0142\u00f3wny problem zwi\u0105zany z silnikiem BMW N47. Staje si\u0119 on bardziej problematyczny po przejechaniu oko\u0142o 60 000 km. Silnik N47 jest podatny na ekstremalne zu\u017cycie \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du, co prowadzi do jego przedwczesnej awarii. Niekt\u00f3re z typowych objaw\u00f3w z\u0142ego lub wadliwego \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du to stukanie w tylnej cz\u0119\u015bci silnika i kontrolka silnika.<\/p>\n\n\n\n

Naprawa lub wymiana uszkodzonego lub wadliwego \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du jest kosztowna. W zale\u017cno\u015bci od wagi problemu, mo\u017ce by\u0107 konieczna wymiana silnika lub naprawa \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du. Niekt\u00f3re z modeli, w kt\u00f3rych problem ten wyst\u0119puje najcz\u0119\u015bciej, to BMW z silnikami N47 zbudowane mi\u0119dzy marcem 2007 a styczniem 2009 roku. Problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du wyst\u0119puj\u0105 r\u00f3wnie\u017c w BMW serii 1, 3 i 5.<\/p>\n\n\n\n

Uszkodzona spr\u0119\u017cyna powrotna<\/h3>\n\n\n\n

BMW uzna\u0142o t\u0119 usterk\u0119 za wad\u0119, ale nigdy jej nie zaakceptowa\u0142o. Spr\u0119\u017cyna powrotna na zaworze wastegate w turbospr\u0119\u017carce nie by\u0142a pocz\u0105tkowo nasmarowana ani nawet pokryta. W rezultacie doprowadzi\u0142o to do wczesnej awarii, w wyniku kt\u00f3rej klapa wastegate pozostawa\u0142a nieco otwarta. A wraz z kolejnymi spadkami kompresji zu\u017cycie paliwa wzros\u0142o o ponad 30%.<\/p>\n\n\n\n

Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, trzeba zabra\u0107 samoch\u00f3d do mechanika, kt\u00f3ry wymieni uszkodzon\u0105 spr\u0119\u017cyn\u0119 powrotn\u0105 na now\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z uk\u0142adem EGR<\/h3>\n\n\n\n

Zadaniem uk\u0142adu EGR jest wspomaganie samochodu w spe\u0142nianiu surowych norm emisji spalin. Je\u015bli jednak EGR ulegnie uszkodzeniu, nie b\u0119dzie dobrze spe\u0142nia\u0142 swojej funkcji. Gdy czujnik pokryje si\u0119 sadz\u0105, wp\u0142ywa to na dzia\u0142anie uk\u0142adu EGR. W rezultacie powoduje to, \u017ce coraz wi\u0119cej spalin jest recyrkulowanych do wlotu.<\/p>\n\n\n\n

W wyniku tego gor\u0105ce spaliny powoduj\u0105 topnienie plastikowego kolektora dolotowego, a w niekt\u00f3rych przypadkach jego rozszczelnienie. Inny problem zwi\u0105zany z EGR wynika z uszkodzenia przewodu podci\u015bnieniowego. Je\u017celi przew\u00f3d ten jest dziurawy, ch\u0142odnica EGR nie b\u0119dzie omijana podczas rozgrzewania silnika. W ko\u0144cu dojdzie do nagromadzenia si\u0119 osad\u00f3w, kt\u00f3re mog\u0105 spowodowa\u0107 wytopienie si\u0119 dziur i nieszczelno\u015bci, a nawet po\u017car.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwe ko\u0142o z\u0119bate wa\u0142u korbowego<\/h3>\n\n\n\n

Podobnie jak niesprawna spr\u0119\u017cyna powrotna, ko\u0142o z\u0119bate wa\u0142u korbowego jest r\u00f3wnie\u017c wad\u0105 fabryczn\u0105. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce z powodu b\u0142\u0119du pope\u0142nionego w fabryce podczas produkcji silnika N47 ko\u0142a z\u0119bate nap\u0119dzaj\u0105 \u0142a\u0144cuch do pompy ci\u015bnieniowej na wale rozrz\u0105du. W wyniku tego \u0142a\u0144cuch p\u0119knie na p\u00f3\u0142 i powa\u017cnie uszkodzi silnik.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwy uk\u0142ad ch\u0142odzenia<\/h3>\n\n\n\n

Uk\u0142ad ch\u0142odzenia jest jedn\u0105 z najwa\u017cniejszych cz\u0119\u015bci samochodu, poniewa\u017c rozprowadza wod\u0119 i p\u0142yn ch\u0142odz\u0105cy po ca\u0142ym silniku. Dzi\u0119ki temu silnik pracuje w optymalnej temperaturze. Jednak uk\u0142ad ch\u0142odzenia w BMW N47 ulega uszkodzeniu i wp\u0142ywa na wydajno\u015b\u0107 silnika. G\u0142\u00f3wnymi winowajcami s\u0105 woda i termostat.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z oznak nieprawid\u0142owego dzia\u0142ania uk\u0142adu ch\u0142odzenia to przegrzewanie si\u0119 silnika, niski przebieg na gazie, bia\u0142y dym z wydechu, zewn\u0119trzny wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego i dymienie. Sprawdzi\u0107 p\u0142yn ch\u0142odz\u0105cy i pomp\u0119 wodn\u0105 i natychmiast wymieni\u0107 wadliw\u0105 cz\u0119\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Awaria pompy wspomagania uk\u0142adu kierowniczego<\/h3>\n\n\n\n

Innym problemem, kt\u00f3ry mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 w silnikach BMW N47, jest awaria pompy wspomagania uk\u0142adu kierowniczego. Je\u015bli pompa wspomagania uk\u0142adu kierowniczego jest niesprawna lub uszkodzona, mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 wyciek oleju wok\u00f3\u0142 korka zbiornika oleju w uk\u0142adzie kierowniczym. Wymie\u0144 t\u0119 cz\u0119\u015b\u0107 tak szybko, jak to mo\u017cliwe, aby unikn\u0105\u0107 dalszych problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy silnik BMW N47 jest niezawodny?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, silnik BMW N47 nie jest niezawodny. Wynika to z faktu, \u017ce wielu u\u017cytkownik\u00f3w zg\u0142asza\u0142o wiele problem\u00f3w na przestrzeni lat. Co wi\u0119cej, problemy z silnikiem s\u0105 bardzo powa\u017cne i mog\u0105 kosztowa\u0107 tysi\u0105ce dolar\u00f3w. Na przyk\u0142ad powa\u017cny problem z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du mo\u017ce wymaga\u0107 wymiany ca\u0142ego silnika.<\/p>\n\n\n\n

Jakie modele BMW s\u0105 wyposa\u017cone w silnik N47?<\/h3>\n\n\n\n

Istnieje wiele rocznik\u00f3w modeli BMW wyposa\u017conych w silnik BMW. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 samochod\u00f3w z silnikami BMW N47 zosta\u0142a wyprodukowana mi\u0119dzy 2007 a 2009 rokiem. Niekt\u00f3re z nich to BMW serii 1 E81, E82, E87 i E88. W serii 5 mamy modele E60, E61 i M47. Z kolei w serii 3 mamy modele E90, E91, E92, E93 i X3.<\/p>\n\n\n\n

Czy utrzymanie BMW z silnikiem N47 jest drogie?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, utrzymanie modelu BMW z silnikiem N47 jest bardzo kosztowne. Wynika to z faktu, \u017ce silnik ten ma wiele problem\u00f3w. Co wi\u0119cej, ich usuni\u0119cie jest do\u015b\u0107 kosztowne i k\u0142opotliwe. Co wi\u0119cej, cz\u0119\u015bci BMW s\u0105 bardzo drogie, co sprawia, \u017ce og\u00f3lny koszt utrzymania tego samochodu jest bardzo wysoki.<\/p>\n\n\n\n

\u015arednio na utrzymanie BMW z silnikiem N47 trzeba wyda\u0107 ponad 1100 USD. Je\u015bli jednak dojdzie do powa\u017cnego problemu, koszt ten mo\u017ce wynie\u015b\u0107 nawet 8 000 USD. Na przyk\u0142ad wymiana uszkodzonego napinacza \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du mo\u017ce kosztowa\u0107 co najmniej 830 USD.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142uga jest \u017cywotno\u015b\u0107 silnik\u00f3w BMW N47?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od tego, jak dobrze konserwuje si\u0119 samoch\u00f3d. Silnik BMW N47 jest bardzo zawodny i zaczyna sprawia\u0107 problemy ju\u017c po przejechaniu 40 000 mil. Takie elementy jak \u0142a\u0144cuchy rozrz\u0105du musz\u0105 by\u0107 wymieniane po przejechaniu 60 000 mil. Niezale\u017cnie od tego, odpowiednia dba\u0142o\u015b\u0107 i konserwacja mog\u0105 zapewni\u0107 trwa\u0142o\u015b\u0107 silnika na poziomie ponad 250 000 km.<\/p>\n\n\n\n

Koszty utrzymania s\u0105 jednak do\u015b\u0107 wysokie, poniewa\u017c samoch\u00f3d ten ma wiele problem\u00f3w, z kt\u00f3rymi trzeba b\u0119dzie si\u0119 upora\u0107 przez lata.<\/p>\n\n\n\n

Wniosek ko\u0144cowy<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli jeste\u015b w\u0142a\u015bcicielem modelu BMW z silnikiem N47, powiniene\u015b zawsze dba\u0107 o sw\u00f3j samoch\u00f3d, aby unikn\u0105\u0107 wi\u0119kszo\u015bci z powy\u017cszych problem\u00f3w. Wymieniaj \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du co 60 000 do 100 000 mil. Co wi\u0119cej, przy regularnej wymianie oleju nale\u017cy czy\u015bci\u0107 czujnik EGR pojazdu, aby zapobiec niepotrzebnemu osadzaniu si\u0119 sadzy.<\/p>\n\n\n\n

Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, nale\u017cy zwraca\u0107 uwag\u0119 na cz\u0119\u015bci silnika i przestrzega\u0107 zaplanowanych przegl\u0105d\u00f3w serwisowych. Ale je\u015bli to mo\u017cliwe, unikaj inwestowania w modele BMW z silnikiem N47, poniewa\u017c jest to jeden z najmniej niezawodnych silnik\u00f3w BMW, jakie kiedykolwiek powsta\u0142y.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Przez lata firma BMW wyprodukowa\u0142a jedne z najlepszych silnik\u00f3w. Jednak niekt\u00f3re z nich okaza\u0142y si\u0119 bardziej problematyczne ni\u017c inne. Na przyk\u0142ad, silnik BMW N47 ma kilka problem\u00f3w, na kt\u00f3re u\u017cytkownicy<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4183,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4182"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4182"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4182\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4184,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4182\/revisions\/4184"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4183"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4182"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4182"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4182"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}