{"id":4185,"date":"2022-05-04T09:49:31","date_gmt":"2022-05-04T09:49:31","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4185"},"modified":"2022-05-04T09:49:34","modified_gmt":"2022-05-04T09:49:34","slug":"bmw-n47-wszystko-co-musisz-wiedziec","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/bmw-n47-wszystko-co-musisz-wiedziec\/","title":{"rendered":"BMW N47 – wszystko, co musisz wiedzie\u0107"},"content":{"rendered":"\n

BMW zosta\u0142o za\u0142o\u017cone w Monachium w 1916 roku. Od tego czasu marka ta produkuje samochody, w kt\u00f3rych zakocha\u0142o si\u0119 wiele os\u00f3b. Poza tym BMW wyprodukowa\u0142o kilka niesamowitych silnik\u00f3w, kt\u00f3re zapewnia\u0142y moc, wytrzyma\u0142o\u015b\u0107 i trwa\u0142o\u015b\u0107. Jednym z takich silnik\u00f3w jest BMW N47.<\/p>\n\n\n\n

Silnik BMW N47 jest mocny i wydajny. Jest r\u00f3wnie\u017c bardzo wydajny, poniewa\u017c zu\u017cywa niewiele paliwa w por\u00f3wnaniu z silnikami konkurencji tej generacji. Jednak silnik ten jest zawodny, niepor\u0119czny i drogi w utrzymaniu. Ale je\u015bli jest odpowiednio konserwowany, wystarcza na bardzo d\u0142ugo.<\/p>\n\n\n\n

Historia silnika BMW N47<\/h2>\n\n\n\n

Silnik BMW N47 to czterocylindrowy silnik wysokopr\u0119\u017cny Common Rail firmy BMW. W 2007 roku zast\u0105pi\u0142 on silnik M47, a w 2014 roku zast\u0105pi\u0142 go silnik B47. By\u0142 on wi\u0119c u\u017cywany w latach 2007-2013.<\/p>\n\n\n\n

Gdy silnik N47 zosta\u0142 wprowadzony na rynek w marcu 2007 roku, montowano go w ulepszonych modelach BMW serii 1 – E87 i E81. W tym samym roku by\u0142 on r\u00f3wnie\u017c montowany w modelach serii 1 E82 i E88. Mimo to silnik ten by\u0142 montowany w innych seriach BMW, takich jak modele serii 5 E60 i E61 oraz serii 3 E90, E91, E92, E93 i E94.<\/p>\n\n\n\n

Wersja z podw\u00f3jnym turbo<\/h3>\n\n\n\n

W 2007 roku BMW wprowadzi\u0142o na rynek model z podw\u00f3jnym sekwencyjnym turbodo\u0142adowaniem. Model ten osi\u0105ga\u0142 moc 150 kW (201 KM) i jest pierwszym produkcyjnym dieslem, kt\u00f3ry osi\u0105gn\u0105\u0142 moc ponad 75 kW (100 KM) na litr. Ponadto w modelu tym zastosowano t\u0119 sam\u0105 technologi\u0119 turbo, kt\u00f3ra po raz pierwszy pojawi\u0142a si\u0119 w BMW E60 535d.<\/p>\n\n\n\n

Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce model o mocy 150 kW (201 KM) by\u0142 stosowany w BMW E87 123d, E84 X1 xDrive 23d i F22 225d. P\u00f3\u017aniej silnik ten zosta\u0142 zaktualizowany, co zwi\u0119kszy\u0142o jego moc do 160 kW (215 KM) i by\u0142 montowany w BMW F30 325d, F10 525d i F32 425d.<\/p>\n\n\n\n

Warianty silnika BMW N47<\/h2>\n\n\n\n

Silnik Pojemno\u015b\u0107 skokowa Stopie\u0144 spr\u0119\u017cania Moc Moment obrotowy Lata
N47D16 1,6 l (1598 cm3) 16,5:1 70 kW (94 KM) @4000 obr\/min 235 N.m (173 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr\/min 2013
85 kW (114 KM) @4000 obr\/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr\/min 2012
N47D20<\/p>\n\n\n\n

2,0 l (1 995 cm3)<\/p>\n\n\n\n

16,5:1 85 kW (114 KM) @4000 obr\/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1750 obr\/min 09\/2009
105 kW (141 KM) @4000 obr\/min 300 N.m (221 lb.ft) @ 3000 obr\/min 03\/2007
120 kW (161 KM) @4000 obr\/min 340 N.m (251 lb.ft) @ 2000 obr\/min 09\/2009
130 kW (174 KM) @4000 obr\/min 350 N.m (258 lb.ft) @ 3000 obr\/min 03\/2007
135 kW (181 KM) @4000 obr\/min 380 N.m (280 lb.ft) @ 2750 obr\/min 03\/2010
16,1:1 150 kW (201 KM) @4 400 obr\/min 400 N.m (295 lb.ft) @ 2000 obr\/min 03\/2010
16,5:1 160 kW (215 KM) @4 400 obr\/min 450 N.m (332 lb.ft) @ 2500 obr\/min 2011<\/p>\n\n\n\n

Silnik Pojemno\u015b\u0107 skokowa Stopie\u0144 spr\u0119\u017cania Moc Moment obrotowy Lata
N47D16 1,6L (1598 cm3) 16,5:1 70 kW (94 KM) @4000 obr\/min 235 N.m (173 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr\/min 2013
85 kW (114 KM) @4000 obr\/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr\/min 2012
N47D20 2,0L (1 995 cm3) 16,5:1 85 kW (114 KM) @4000 obr\/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1750 obr\/min sep-09
105 kW (141 KM) @4000 obr\/min 300 N.m (221 lb.ft) @ 3000 obr\/min mar-07
120 kW (161 KM) @4000 obr\/min 340 N.m (251 lb.ft) @ 2000 obr\/min sep-09
130 kW (174 KM) @4000 obr\/min 350 N.m (258 lb.ft) @ 3000 obr\/min mar-07
135 kW (181 KM) @4000 obr\/min 380 N.m (280 lb.ft) @ 2750 obr\/min mar-10
16,1:1 150 kW (201 KM) @4 400 obr\/min 400 N.m (295 lb.ft) @ 2000 obr\/min mar-10
16,5:1 160 kW (215 KM) @4 400 obr\/min 450 N.m (332 lb.ft) @ 2500 obr\/min 2011<\/p>\n\n\n\n

Cechy BMW N47<\/h2>\n\n\n\n

Silnik BMW N47 jest wyposa\u017cony w aluminiow\u0105 skrzyni\u0119 korbow\u0105 z termicznie \u0142\u0105czonymi wyk\u0142adzinami z szarego \u017celiwa. Ponadto wszystkie wersje silnika, z wyj\u0105tkiem wersji 85-kW w modelu 116d, maj\u0105 dwa wa\u0142ki wyr\u00f3wnowa\u017caj\u0105ce z \u0142o\u017cyskami igie\u0142kowymi zaz\u0119bione w skrzyni korbowej.<\/p>\n\n\n\n

Co wi\u0119cej, silnik jest wyposa\u017cony w czterocylindrow\u0105 g\u0142owic\u0119 z dwoma wa\u0142kami rozrz\u0105du, kt\u00f3rych zawory s\u0105 sterowane za pomoc\u0105 d\u017awigni rolkowych. Mechanizm wtryskowy typu common-rail w tym silniku pracuje pod ci\u015bnieniem od 1600 do 2000 bar\u00f3w. Dodatkowo paliwo jest wtryskiwane do komory spalania przez centralnie zamocowane wtryskiwacze z zaworami elektromagnetycznymi.<\/p>\n\n\n\n

Nale\u017cy r\u00f3wnie\u017c zauwa\u017cy\u0107, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 wariant\u00f3w silnika BMW N47 jest wyposa\u017cona w turbospr\u0119\u017carki z regulowanym ustawieniem \u0142opatek turbiny. Co wi\u0119cej, najmocniejsze wersje, takie jak 150 kW i 160 kW, wyposa\u017cone s\u0105 w dwie turbospr\u0119\u017carki dzia\u0142aj\u0105ce na wsp\u00f3lnej zasadzie do\u0142adowania rejestrowego i wielowarstwowego.<\/p>\n\n\n\n

Wreszcie, silnik jest wyposa\u017cony w filtr cz\u0105stek sta\u0142ych, kt\u00f3ry oczyszcza spaliny. Filtr ten jest umieszczony obok silnika z katalizatorem oksydacyjnym upstream.<\/p>\n\n\n\n

Moc silnik\u00f3w N47<\/h3>\n\n\n\n

Warianty silnik\u00f3w BMW N47 maj\u0105 moc od 163 KM do 218 KM. Mocniejsze silniki s\u0105 wyposa\u017cone w piezoelektryczny uk\u0142ad wtryskowy Common Rail o ci\u015bnieniu roboczym od 1800 do 2000 bar\u00f3w. S\u0142absze silniki maj\u0105 ci\u015bnienie wtrysku zaczynaj\u0105ce si\u0119 od 1600 bar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy BMW N47 to dobry silnik?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, silnik BMW N47 jest bardzo dobrym silnikiem. Jest mocny, paliwooszcz\u0119dny, cichy i wydaje przyjemny d\u017awi\u0119k. Jednak silnik ten ma te\u017c kilka problem\u00f3w, kt\u00f3re mog\u0105 poci\u0105gn\u0105\u0107 za sob\u0105 tysi\u0105ce dolar\u00f3w na naprawy i konserwacj\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Na przyk\u0142ad, naprawa \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du mo\u017ce kosztowa\u0107 co najmniej 800 USD. Co wi\u0119cej, mo\u017cesz by\u0107 zmuszony do rozebrania ca\u0142ego silnika, co jest pracoch\u0142onne i niezwykle kosztowne.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy BMW N47 zaczyna mie\u0107 problemy?<\/h3>\n\n\n\n

Niekt\u00f3rzy kierowcy BMW N47 zg\u0142aszali problemy ju\u017c przy przebiegu 20 000 km. Jednak wi\u0119kszo\u015b\u0107 os\u00f3b zaczyna boryka\u0107 si\u0119 z problemami zwi\u0105zanymi z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du po przejechaniu 60 000 mil. Je\u015bli jednak utrzymasz swoje BMW N47 w dobrym stanie, wi\u0119kszo\u015b\u0107 problem\u00f3w mo\u017ce zacz\u0105\u0107 si\u0119 pojawia\u0107 po przejechaniu ponad 100 000 kilometr\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z BMW N47?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik BMW N47 jest jednym z najmniej niezawodnych silnik\u00f3w BMW, jakie kiedykolwiek powsta\u0142y. Dzieje si\u0119 tak, poniewa\u017c rejestruje on kilka problem\u00f3w, na kt\u00f3re u\u017cytkownicy skar\u017cyli si\u0119 przez lata. Niekt\u00f3re z problem\u00f3w wyst\u0119puj\u0105cych w silniku N47 to wadliwy \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du, wadliwe ko\u0142o z\u0119bate wa\u0142u korbowego, uszkodzona spr\u0119\u017cyna powrotna, problemy z uk\u0142adem EGR i awaria pompy wspomagania uk\u0142adu kierowniczego.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego \u0142a\u0144cuchy rozrz\u0105du w N47 ulegaj\u0105 awarii?<\/h3>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wnym powodem awarii \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du w silniku BMW N47 s\u0105 s\u0142abe napinacze, kt\u00f3re nie s\u0105 w stanie zapewni\u0107 odpowiedniego napi\u0119cia \u0142a\u0144cucha. Po pewnym czasie \u0142a\u0144cuch staje si\u0119 lu\u017any i ulega poluzowaniu. Powoduje to p\u0119kni\u0119cie lub nawet zerwanie \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowanie<\/h2>\n\n\n\n

Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, silnik BMW N47 jest bardzo mocny i ekonomiczny. Charakteryzuje si\u0119 r\u00f3wnie\u017c doskona\u0142\u0105 kultur\u0105 pracy, poniewa\u017c nie wpada w du\u017ce wibracje i wydaje przyjemny d\u017awi\u0119k. Jedynym wyzwaniem s\u0105 powa\u017cne problemy, z jakimi si\u0119 boryka, takie jak problem z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du, awaria pompy wspomagania uk\u0142adu kierowniczego, uszkodzone ko\u0142o z\u0119bate wa\u0142u korbowego, problemy z uk\u0142adem EGR i szwankuj\u0105ca spr\u0119\u017cyna powrotna.<\/p>\n\n\n\n

Decyduj\u0105c si\u0119 na zakup silnika BMW N47, nale\u017cy liczy\u0107 si\u0119 z du\u017cymi wydatkami na naprawy i konserwacj\u0119. Niemniej jednak, przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji, silnik ten b\u0119dzie dzia\u0142a\u0142 przez ponad 250 000 mil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW zosta\u0142o za\u0142o\u017cone w Monachium w 1916 roku. Od tego czasu marka ta produkuje samochody, w kt\u00f3rych zakocha\u0142o si\u0119 wiele os\u00f3b. Poza tym BMW wyprodukowa\u0142o kilka niesamowitych silnik\u00f3w, kt\u00f3re zapewnia\u0142y<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4186,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4185"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4185"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4185\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4187,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4185\/revisions\/4187"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4186"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4185"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4185"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4185"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}