{"id":4213,"date":"2022-05-05T09:51:54","date_gmt":"2022-05-05T09:51:54","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4213"},"modified":"2022-05-05T09:51:57","modified_gmt":"2022-05-05T09:51:57","slug":"mercedes-benz-9g-tronic-wszystko-co-musisz-wiedziec","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/mercedes-benz-9g-tronic-wszystko-co-musisz-wiedziec\/","title":{"rendered":"Mercedes-Benz 9G-Tronic – wszystko, co musisz wiedzie\u0107"},"content":{"rendered":"\n

Mercedes Benz to marka znana z innowacyjno\u015bci, nowatorskiego podej\u015bcia do technologii i wysokiej jako\u015bci mechaniki. 9-biegowa automatyczna skrzynia bieg\u00f3w Mercedes 9G-Tronic zosta\u0142a zaprojektowana tak, aby po\u0142\u0105czy\u0107 komfort, osi\u0105gi, oszcz\u0119dno\u015b\u0107 paliwa, p\u0142ynno\u015b\u0107 i niezawodno\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

9G-Tronic to skrzynia bieg\u00f3w z przemiennikiem momentu obrotowego, ale nie byle jakim, poniewa\u017c zastosowano w niej pierwszy w bran\u017cy hydrodynamiczny przemiennik momentu obrotowego. Skrzynia 9G-Tronic zosta\u0142a zaprojektowana tak, aby zapewni\u0107 wzrost zu\u017cycia paliwa nawet o 10%, co jest bardzo po\u017c\u0105dane w ka\u017cdym samochodzie.<\/p>\n\n\n\n

Skrzynia 9G-Tronic posiada r\u00f3wnie\u017c dedykowane tryby jazdy, kt\u00f3rych zadaniem jest uwydatnienie r\u00f3\u017cnych cech skrzyni bieg\u00f3w. Jest to r\u00f3wnie\u017c stosunkowo niezawodna skrzynia bieg\u00f3w, ale niekt\u00f3rzy w\u0142a\u015bciciele zg\u0142aszaj\u0105 problemy zwi\u0105zane z cewk\u0105 elektromagnetyczn\u0105, w\u0142\u0105czaniem si\u0119 trybu awaryjnego, nier\u00f3wn\u0105 zmian\u0105 bieg\u00f3w i powolnym przyspieszaniem.<\/p>\n\n\n\n

Skrzynia 9G-Tronic jest dost\u0119pna w prawie wszystkich nowszych modelach Mercedesa. Poprzednikiem skrzyni 9G-Tronic by\u0142a skrzynia 7G-Tronic, kt\u00f3ra nadal jest dost\u0119pna w niekt\u00f3rych nowszych modelach AMG o du\u017cej mocy, zw\u0142aszcza tych z silnikiem 12-cylindrowym.<\/p>\n\n\n\n

Wprowadzenie Mercedes 9G-Tronic<\/h2>\n\n\n\n

9-biegowa automatyczna skrzynia bieg\u00f3w Mercedes 9G-Tronic zosta\u0142a po raz pierwszy wprowadzona w Mercedesie E350 Blue Efficiency z 2013 roku, a po tym, jak sta\u0142a si\u0119 w pe\u0142ni dost\u0119pna w Klasie S W222, sta\u0142a si\u0119 r\u00f3wnie\u017c standardem dla ca\u0142ej linii Mercedesa.<\/p>\n\n\n\n

9G-Tronic bazuje na tej samej platformie, na kt\u00f3rej opiera si\u0119 7G-Tronic, ale oferuje bardziej imponuj\u0105ce rozwi\u0105zania, aby zapewni\u0107 jeszcze p\u0142ynniejsz\u0105 i wydajniejsz\u0105 jazd\u0119. Skrzynia bieg\u00f3w zosta\u0142a zaprojektowana tak, aby zawsze utrzymywa\u0107 silnik w dolnym zakresie obrot\u00f3w i dzi\u0119ki temu mo\u017ce zaoferowa\u0107 nawet o 10% lepsze zu\u017cycie paliwa w por\u00f3wnaniu z modelem 7G-Tronic.<\/p>\n\n\n\n

Skrzynia 9G-Tronic jest dost\u0119pna w wersji z przemiennikiem momentu obrotowego lub jako skrzynia wielosprz\u0119g\u0142owa MCT, kt\u00f3ra jest w zasadzie zwyk\u0142\u0105 skrzyni\u0105 9G, ale bez przemiennika momentu obrotowego. Skrzynia MCT jest wyposa\u017cona w mokre sprz\u0119g\u0142o, a komputer jest przystosowany do obs\u0142ugi funkcji podw\u00f3jnego sprz\u0119g\u0142a.<\/p>\n\n\n\n

Skrzynia MCT 9G-Tronic jest dost\u0119pna dla wy\u017cszej klasy modeli AMG 63, aby skr\u00f3ci\u0107 czas zmiany prze\u0142o\u017ce\u0144 i uczyni\u0107 samoch\u00f3d tak szybkim, jak to tylko mo\u017cliwe.<\/p>\n\n\n\n

Mercedes 9G-Tronic – Jak wypada w por\u00f3wnaniu z 7G-Tronic?<\/h2>\n\n\n\n

Jak wspomniano na pocz\u0105tku, 9G-Tronic jest nast\u0119pc\u0105 s\u0142ynnej 7-biegowej skrzyni bieg\u00f3w Mercedes 7G-Tronic, ale 9G-Tronic obiecuje wiele ulepsze\u0144 w stosunku do skrzyni 7G-Tronic. Mercedes E350 Blue Efficiency z 2013 roku by\u0142 pierwszym modelem, w kt\u00f3rym wprowadzono skrzyni\u0119 9G, a ulepszenia oferowane przez 9G s\u0105 najbardziej widoczne w modelu E350 z 2013 roku.<\/p>\n\n\n\n

Mimo \u017ce czas 0-60MPH pozosta\u0142 niezmieniony i wynosi 6,6 sekundy, E350 BE oferuje lepsze wyniki zu\u017cycia paliwa – 53,3MPG w por\u00f3wnaniu z 51,4MPG w modelu 7G-Tronic. Model E350 7G-Tronic emituje 144 g CO2 na 100 km, natomiast E350 BE – 138 g CO2 na 100 km.<\/p>\n\n\n\n

Poprawa zu\u017cycia paliwa jest jeszcze bardziej widoczna w je\u017adzie miejskiej, gdzie E350 BE osi\u0105ga wynik 44,1MPG w por\u00f3wnaniu z modelem E350 z siedmiobiegow\u0105 skrzyni\u0105 bieg\u00f3w, kt\u00f3ry uzyskuje do 40,9MPG. Skrzynia 9G-Tronic jest dost\u0119pna z modelami z nap\u0119dem na cztery ko\u0142a (RWD i AWD), hybrydami oraz silnikami wysokopr\u0119\u017cnymi i benzynowymi.<\/p>\n\n\n\n

Skrzynia 9G-Tronic sprawia wra\u017cenie bardziej sp\u00f3jnej i p\u0142ynniejszej w por\u00f3wnaniu ze starsz\u0105 7G-Tronic, zw\u0142aszcza w du\u017cych i ci\u0119\u017ckich modelach Mercedesa.<\/p>\n\n\n\n

Niezawodno\u015b\u0107 i typowe problemy z Mercedesem 9G-Tronic<\/h2>\n\n\n\n

Mercedes 9G-Tronic jest do\u015b\u0107 niezawodn\u0105 skrzyni\u0105 bieg\u00f3w, ale jest kilka problem\u00f3w, o kt\u00f3rych warto wspomnie\u0107. Skrzynia 9G-Tronic jest znana z tego, \u017ce czasami nier\u00f3wno zmienia biegi, zw\u0142aszcza z biegu neutralnego na 1. lub z 1. na 2. Zdarza si\u0119 r\u00f3wnie\u017c, \u017ce skrzynia reaguje nieco wolniej, zw\u0142aszcza gdy samoch\u00f3d jest zimny.<\/p>\n\n\n\n

W skrzyni 9G-Tronic czasami wyst\u0119puj\u0105 problemy z solenoidem, kt\u00f3ry wprowadza samoch\u00f3d w tryb awaryjny, aby nie uszkodzi\u0107 innych wa\u017cnych element\u00f3w skrzyni bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Terminy przegl\u0105d\u00f3w Mercedesa 9G-Tronic<\/h2>\n\n\n\n

Skrzynia bieg\u00f3w Mercedes 9G-Tronic to skomplikowany element precyzyjnej in\u017cynierii, kt\u00f3ry wymaga sta\u0142ej konserwacji, aby m\u00f3g\u0142 dzia\u0142a\u0107 prawid\u0142owo. Je\u015bli nie b\u0119dziesz wykonywa\u0107 odpowiednich czynno\u015bci serwisowych, najprawdopodobniej do\u015bwiadczysz r\u00f3\u017cnego rodzaju problem\u00f3w ze skrzyni\u0105 bieg\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

W zwi\u0105zku z tym nale\u017cy pami\u0119ta\u0107 o serwisowaniu skrzyni bieg\u00f3w 9G-Tronic \u015brednio co 75 000 lub co 5 lat, w zale\u017cno\u015bci od tego, co nast\u0105pi wcze\u015bniej. Regularny serwis Mercedesa 9G-Tronic polega na wymianie oleju i filtra automatycznej skrzyni bieg\u00f3w. Je\u015bli jednak sprzedawca lub mechanik uzna, \u017ce trzeba zrobi\u0107 co\u015b jeszcze, pami\u0119taj, aby to zrobi\u0107, aby unikn\u0105\u0107 ewentualnych problem\u00f3w w przysz\u0142o\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Jak dobra jest skrzynia bieg\u00f3w Mercedes Benz 9G-Tronic?<\/h3>\n\n\n\n

Skrzynia bieg\u00f3w Mercedes 9G-Tronic jest jedn\u0105 z najlepszych skrzy\u0144 bieg\u00f3w do samochod\u00f3w luksusowych dost\u0119pnych obecnie na rynku dzi\u0119ki imponuj\u0105cym wynikom wydajno\u015bci i p\u0142ynno\u015bci dzia\u0142ania. Nie jest to mo\u017ce najszybsza skrzynia bieg\u00f3w, poniewa\u017c nie jest to skrzynia dwusprz\u0119g\u0142owa, ale mimo to ma\u0142o kto zaprzeczy, \u017ce 9G jest imponuj\u0105ca.<\/p>\n\n\n\n

Niemal w ka\u017cdej kategorii skrzynia 9G-Tronic oferuje znacz\u0105c\u0105 popraw\u0119 w stosunku do skrzyni 7G-Tronic. Jedynym miejscem, w kt\u00f3rym skrzynia 7G-Tronic nadal oferuje wi\u0119cej, jest maksymalny moment obrotowy, jaki mo\u017ce przyj\u0105\u0107. Z tego powodu niekt\u00f3re nowsze 12-cylindrowe silniki Mercedesa oraz du\u017ce silniki wysokopr\u0119\u017cne nadal wykorzystuj\u0105 7G-Tronic.<\/p>\n\n\n\n

Jaka jest r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy skrzyni\u0105 9G-Tronic TCT i 9G-Tronic MCT?<\/h3>\n\n\n\n

Termin 9G-Tronic TCT odnosi si\u0119 do przemiennika momentu obrotowego wykorzystuj\u0105cego hydrodynamiczny przemiennik momentu obrotowego, w kt\u00f3rym p\u0142yn zast\u0119puje sprz\u0119g\u0142o. Termin 9G-Tronic MCT odnosi si\u0119 do systemu wielosprz\u0119g\u0142owego stosowanego w topowych modelach AMG 63, w kt\u00f3rych klienci przedk\u0142adaj\u0105 czas zmiany bieg\u00f3w, przyspieszenie i emocje nad p\u0142ynno\u015b\u0107, wydajno\u015b\u0107 i trwa\u0142o\u015b\u0107.<\/p>\n\n\n\n

W zwi\u0105zku z tym skrzynie MCT 9G-Tronic zosta\u0142y zaprojektowane tak, aby w pierwszej kolejno\u015bci zapewnia\u0142y szybk\u0105 reakcj\u0119. Oznacza to r\u00f3wnie\u017c, \u017ce oferuj\u0105 kontrol\u0119 startu i s\u0105 du\u017co bardziej zdecydowane podczas zmiany bieg\u00f3w. Podsumowuj\u0105c, skrzynia MCT jest najbardziej zbli\u017cona do dwusprz\u0119g\u0142owej skrzyni bieg\u00f3w, jak\u0105 Mercedes oferuje obecnie dla swoich wi\u0119kszych i mocniejszych modeli AMG.<\/p>\n\n\n\n

Jakie tryby jazdy ma skrzynia 9G-Tronic?<\/h3>\n\n\n\n

Skrzynia 9G-Tronic posiada trzy r\u00f3\u017cne tryby jazdy: Eco, Dynamic i Manual, w kt\u00f3rym mo\u017cna przej\u0105\u0107 pe\u0142n\u0105 kontrol\u0119 nad procesem zmiany bieg\u00f3w za pomoc\u0105 d\u017awigni zmiany bieg\u00f3w zamontowanych na kierownicy. Skrzynia MCT 9G-Tronic posiada cztery r\u00f3\u017cne tryby jazdy: Comfort, Sport, Sport+ i Manual.<\/p>\n\n\n\n

Tryby te zosta\u0142y opracowane w celu maksymalizacji korzy\u015bci, jakie oferuje skrzynia 9G-Tronic, w zale\u017cno\u015bci od warunk\u00f3w jazdy. Oznacza to, \u017ce skrzynia 9G-Tronic jest w stanie zmieni\u0107 sw\u00f3j charakter w zale\u017cno\u015bci od tego, czego oczekujesz od niej.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mercedes Benz to marka znana z innowacyjno\u015bci, nowatorskiego podej\u015bcia do technologii i wysokiej jako\u015bci mechaniki. 9-biegowa automatyczna skrzynia bieg\u00f3w Mercedes 9G-Tronic zosta\u0142a zaprojektowana tak, aby po\u0142\u0105czy\u0107 komfort, osi\u0105gi, oszcz\u0119dno\u015b\u0107 paliwa,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4213"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4213"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4213\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4214,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4213\/revisions\/4214"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4213"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4213"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4213"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}