{"id":4233,"date":"2022-05-10T09:54:17","date_gmt":"2022-05-10T09:54:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4233"},"modified":"2022-05-10T09:54:20","modified_gmt":"2022-05-10T09:54:20","slug":"najczestsze-problemy-z-ford-kuga-plug-in-hybrid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-ford-kuga-plug-in-hybrid\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z Ford Kuga plug-in hybrid"},"content":{"rendered":"\n

Ford Kuga plug-in hybrid compact crossover SUV jest jednym z najlepszych samochod\u00f3w hybrydowych typu plug-in do jazdy. Charakteryzuje si\u0119 doskona\u0142ym zasi\u0119giem elektrycznym i niskim poziomem emisji spalin. Wi\u0105\u017c\u0105 si\u0119 z nim jednak pewne problemy, o kt\u00f3rych u\u017cytkownicy powinni wiedzie\u0107. Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z Fordem Kuga plug-in hybrid?<\/p>\n\n\n\n

Do najcz\u0119stszych problem\u00f3w wyst\u0119puj\u0105cych w Fordzie Kuga plug-in hybrid nale\u017c\u0105: przegrzewanie si\u0119 akumulatora, problem z pal\u0105cym si\u0119 sprz\u0119g\u0142em, uszkodzone pi\u00f3ra wycieraczek, problemy z uk\u0142adem klimatyzacji oraz usterka uszczelki drzwi. Inne problemy obejmuj\u0105 problemy ze skrzyni\u0105 bieg\u00f3w, przegrzanie silnika, problemy z zaworem EGR i wiele innych.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z Fordem Kuga plug-in hybrid?<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z akumulatorem<\/h3>\n\n\n\n

Spo\u015br\u00f3d wszystkich problem\u00f3w, o kt\u00f3rych powinni wiedzie\u0107 u\u017cytkownicy Forda Kuga plug-in hybrid, przegrzewanie si\u0119 akumulatora powinno znale\u017a\u0107 si\u0119 na szczycie listy. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce problem ten wyst\u0119puje w niemal wszystkich modelach Forda Kuga plug-in hybrid. Jest on jednak bardziej rozpowszechniony w roku modelowym 2020 Forda Kuga plug-in hybrid.<\/p>\n\n\n\n

Ford Kuga plug-in hybrid jest wyposa\u017cony w akumulator, w kt\u00f3rego ogniwach znajduj\u0105 si\u0119 obce zanieczyszczenia. Z tego powodu mo\u017ce doj\u015b\u0107 do zwarcia lub przegrzania akumulatora, co stwarza zagro\u017cenie po\u017carowe. Ford by\u0142 zmuszony wycofa\u0107 z rynku wszystkie modele Kuga plug-in hybrid z 2020 roku. Sta\u0142o si\u0119 to po zg\u0142oszeniu czterech po\u017car\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Opr\u00f3cz przegrzewania si\u0119 akumulatora i zwarcia, akumulatory te bardzo szybko si\u0119 roz\u0142adowuj\u0105, co sprawia, \u017ce samoch\u00f3d staje si\u0119 niewygodny w u\u017cytkowaniu na d\u0142u\u017cszych dystansach.<\/p>\n\n\n\n

Przegrzewanie si\u0119 silnika<\/h3>\n\n\n\n

Innym powa\u017cnym problemem, z kt\u00f3rym borykaj\u0105 si\u0119 u\u017cytkownicy Forda Kuga plug-in hybrid, jest przegrzewanie si\u0119 silnika. Podobnie jak w przypadku wadliwego akumulatora, przegrzanie silnika r\u00f3wnie\u017c grozi po\u017carem i stopieniem si\u0119 silnika. Problem ten jest powszechny w modelach Forda Kuga wyprodukowanych w latach 2012-2016.<\/p>\n\n\n\n

Nale\u017cy zauwa\u017cy\u0107, \u017ce przegrzewanie by\u0142o spowodowane p\u0119kni\u0119ciami w g\u0142owicach cylindr\u00f3w. P\u0119kni\u0119cia te powoduj\u0105 wycieki oleju i paliwa, kt\u00f3re p\u00f3\u017aniej nagrzewaj\u0105 si\u0119 i powoduj\u0105 po\u017car.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z p\u0142on\u0105cym sprz\u0119g\u0142em<\/h3>\n\n\n\n

Tarcze sprz\u0119g\u0142a wytrzymuj\u0105 zwykle ponad 60 000 mil. Jednak nie jest tak w przypadku tarcz sprz\u0119g\u0142a w Fordzie Kuga plug-in hybrid. Te tarcze sprz\u0119g\u0142a zu\u017cywaj\u0105 si\u0119 szybciej i p\u0119kaj\u0105 lub \u0142ami\u0105 si\u0119 z powodu nadmiernego nacisku. Gdy tarcze sprz\u0119g\u0142a ulegn\u0105 uszkodzeniu, mo\u017cna us\u0142ysze\u0107 zapach spalenizny i g\u0142o\u015bne uderzenia sprz\u0119g\u0142a.<\/p>\n\n\n\n

Problem ten wyst\u0119puje w silnikach 1,5-litrowych i 1,6-litrowych EcoBoost w modelach Kuga z lat 2013-2018, ale nie w modelach hybrydowych Kuga plug-in. Konieczna b\u0119dzie wymiana uszkodzonych tarcz sprz\u0119g\u0142a, co jest do\u015b\u0107 kosztowne.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z klimatyzacj\u0105<\/h3>\n\n\n\n

Kolejnym problemem, z kt\u00f3rym borykaj\u0105 si\u0119 u\u017cytkownicy Forda Kuga plug-in hybrid, s\u0105 problemy z klimatyzacj\u0105. Wielu u\u017cytkownik\u00f3w zg\u0142asza\u0142o, \u017ce system ogrzewania dzia\u0142a wadliwie. Wielu u\u017cytkownik\u00f3w zg\u0142asza\u0142o, \u017ce po ustawieniu uk\u0142adu sterowania klimatem w pozycji „ciep\u0142e powietrze” otrzymuj\u0105 ciep\u0142e lub zimne powietrze. Problem ten jest zwykle spowodowany wyciekiem p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego lub uszkodzonym termostatem.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z przek\u0142adni\u0105<\/h3>\n\n\n\n

Ford Kuga plug-in hybrid jest wyposa\u017cony w przek\u0142adni\u0119 CVT, kt\u00f3ra okaza\u0142a si\u0119 bardzo problematyczna. Mimo \u017ce przek\u0142adnia ta nie stanowi du\u017cego problemu w modelu Kuga plug-in hybrid, sprawia ona, \u017ce skrzynia bieg\u00f3w dzia\u0142a ospale.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwe pi\u00f3ra wycieraczek<\/h3>\n\n\n\n

Kilku u\u017cytkownik\u00f3w skar\u017cy\u0142o si\u0119, \u017ce Ford Kuga plug-in hybrid ma wadliwe pi\u00f3ra wycieraczek. Problem ten dotyczy zar\u00f3wno modeli hybrydowych typu plug-in, jak i nap\u0119dzanych wy\u0142\u0105cznie silnikiem gazowym. Uszkodzone pi\u00f3ra wycieraczek powoduj\u0105, \u017ce samoch\u00f3d jest t\u0142usty. Problem mo\u017cna rozwi\u0105za\u0107, wymieniaj\u0105c uszkodzone pi\u00f3ra wycieraczek.<\/p>\n\n\n\n

Usterka uszczelki drzwi<\/h3>\n\n\n\n

Usterki uszczelki drzwi s\u0105 r\u00f3wnie\u017c cz\u0119ste w modelach Ford Kuga. Je\u015bli podczas jazdy s\u0142ycha\u0107 skrzypienie drzwi, oznacza to, \u017ce uszczelka drzwi jest uszkodzona i nale\u017cy j\u0105 wymieni\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z zaworem EGR<\/h3>\n\n\n\n

Wreszcie, Ford Kuga jest r\u00f3wnie\u017c wyposa\u017cony w wadliwe zawory recyrkulacji spalin (EGR). Oznak\u0105 uszkodzenia zawor\u00f3w EGR jest spowolnienie pracy samochodu i niebieski dym wydobywaj\u0105cy si\u0119 z uk\u0142adu wydechowego. Wymie\u0144 uszkodzone lub wadliwe zawory.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy wyst\u0119puj\u0105ce we wszystkich Fordach Kuga Plug-in Hybrid?<\/h3>\n\n\n\n

Mimo \u017ce Ford Kuga Plug-in Hybrid ma wiele problem\u00f3w, najcz\u0119stszym z nich jest przegrzewanie si\u0119 akumulatora. Jest to powa\u017cny problem, kt\u00f3ry zmusi\u0142 Forda do wycofania z rynku wszystkich Ford\u00f3w Kuga PHEV z rocznika 2020. W akumulatorach tych samochod\u00f3w w ogniwach znajdowa\u0142y si\u0119 obce zanieczyszczenia, kt\u00f3re powodowa\u0142y ryzyko po\u017caru.<\/p>\n\n\n\n

Czy Ford Kuga plug-in hybrid jest niezawodny?<\/h3>\n\n\n\n

Ford nie jest najbardziej niezawodn\u0105 mark\u0105 samochodow\u0105 na rynku. Jednak, podobnie jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli Forda, Ford Kuga plug-in hybrid otrzyma\u0142 \u015bredni\u0105 ocen\u0119 niezawodno\u015bci, co jest w porz\u0105dku. Ponadto koszty napraw i konserwacji s\u0105 ni\u017csze w por\u00f3wnaniu z wi\u0119kszo\u015bci\u0105 konkurent\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Tak wi\u0119c Ford Kuga Plug-in hybrid ma nieco ponadprzeci\u0119tn\u0105 niezawodno\u015b\u0107, co jest dobr\u0105 wiadomo\u015bci\u0105 dla w\u0142a\u015bcicieli lub zainteresowanych nabywc\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Po przejechaniu ilu kilometr\u00f3w Ford Kuga zaczyna mie\u0107 problemy?<\/h3>\n\n\n\n

Przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji samoch\u00f3d nie powinien zacz\u0105\u0107 sprawia\u0107 problem\u00f3w a\u017c do przebiegu ponad 100 000 mil. Je\u015bli jednak samoch\u00f3d nie jest odpowiednio zadbany, problemy mog\u0105 pojawi\u0107 si\u0119 ju\u017c po przejechaniu 60 000 mil. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce Ford Kuga plug-in hybrid mo\u017ce przejecha\u0107 ponad 200 000 mil, je\u015bli jest odpowiednio konserwowany.<\/p>\n\n\n\n

Jaki jest zasi\u0119g Forda Kuga plug-in hybrid?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Kuga plug-in hybrid ma jeden z najlepszych zasi\u0119g\u00f3w w\u015br\u00f3d samochod\u00f3w hybrydowych typu plug-in. Jego zasi\u0119g przy zasilaniu elektrycznym wynosi do 39 mil. Ponadto, \u0142adowanie hybrydowego Forda Kuga plug-in jest \u0142atwe dzi\u0119ki zastosowaniu w domu tr\u00f3jbiegunowej wtyczki o mocy 3 kW lub szybkiej \u0142adowarki o mocy 7 kW, kt\u00f3ra umo\u017cliwia pe\u0142ne na\u0142adowanie samochodu w ci\u0105gu zaledwie 2 godzin. Podstawowa \u0142adowarka o mocy 3 kW potrzebuje 5 godzin na na\u0142adowanie samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Czy Ford Kuga plug-in hybrid jest drogi w utrzymaniu?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, Ford Kuga plug-in hybrid nie jest ani drogi, ani tani w utrzymaniu. Jego koszty utrzymania s\u0105 przeci\u0119tne, co sprawia, \u017ce jest to \u015bwietny samoch\u00f3d do posiadania. Mimo to Ford Kuga plug-in hybrid jest ta\u0144szy w utrzymaniu ni\u017c wersja z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym, ale dro\u017cszy ni\u017c wersja z silnikiem benzynowym.<\/p>\n\n\n\n

Wnioski<\/h2>\n\n\n\n

Ford Kuga plug-in hybrid mo\u017ce by\u0107 wydajnym, niezawodnym, eleganckim i praktycznym kompaktowym SUV-em, ale wi\u0105\u017c\u0105 si\u0119 z nim r\u00f3wnie\u017c r\u00f3\u017cne problemy, o kt\u00f3rych zainteresowani nabywcy powinni wiedzie\u0107. Niekt\u00f3re z typowych problem\u00f3w, o kt\u00f3rych u\u017cytkownicy powinni wiedzie\u0107, to przegrzewanie si\u0119 akumulatora, problemy z silnikiem, problemy ze skrzyni\u0105 bieg\u00f3w, usterka uszczelki drzwi, problemy z zaworem EGR i wiele innych.<\/p>\n\n\n\n

Jednak dzi\u0119ki w\u0142a\u015bciwej opiece i konserwacji mo\u017cna unikn\u0105\u0107 wi\u0119kszo\u015bci z tych problem\u00f3w. Aby unikn\u0105\u0107 wi\u0119kszo\u015bci z powy\u017cszych problem\u00f3w, nale\u017cy przestrzega\u0107 zalecanych przez producenta czynno\u015bci serwisowych. Poza tym, utrzymanie Forda Kuga plug-in hybrid jest stosunkowo tanie.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Kuga plug-in hybrid compact crossover SUV jest jednym z najlepszych samochod\u00f3w hybrydowych typu plug-in do jazdy. Charakteryzuje si\u0119 doskona\u0142ym zasi\u0119giem elektrycznym i niskim poziomem emisji spalin. Wi\u0105\u017c\u0105 si\u0119 z<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4234,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[32],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4233"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4235,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233\/revisions\/4235"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4234"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4233"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4233"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4233"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}