{"id":4347,"date":"2022-05-18T09:43:08","date_gmt":"2022-05-18T09:43:08","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4347"},"modified":"2022-05-18T09:43:12","modified_gmt":"2022-05-18T09:43:12","slug":"najczestsze-problemy-z-silnikiem-bmw-n20","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-silnikiem-bmw-n20\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z silnikiem BMW N20"},"content":{"rendered":"\n

BMW ma na rynku kilka wyj\u0105tkowych silnik\u00f3w, a jednym z nich jest BMW N20. Silnik ten zosta\u0142 wprowadzony w 2011 roku, aby zast\u0105pi\u0107 silniki N52 i N53. Pomimo swojej niezawodno\u015bci, silnik N20 ma r\u00f3wnie\u017c kilka problem\u00f3w. Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z silnikiem BMW N20?<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z typowych problem\u00f3w z silnikiem BMW N20 to problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du, wycieki oleju, problemy z uk\u0142adem ch\u0142odzenia, uszkodzone \u015bwiece zap\u0142onowe, cz\u0119ste wymiany oleju, p\u0119kni\u0119ta uszczelka obudowy filtra oleju i uszkodzony przep\u0142ywomierz powietrza. Pomimo kilku problem\u00f3w, silnik BMW N20 jest niezawodny i ma znakomite osi\u0105gi.<\/p>\n\n\n\n

Silnik BMW N20 wyst\u0119puje w wersjach o pojemno\u015bci 1,6 litra i 2,0 litra. Jest to r\u00f3wnie\u017c turbodo\u0142adowany czterocylindrowy silnik benzynowy DOHC o zmiennym skoku zawor\u00f3w i zmiennych fazach rozrz\u0105du. Silnik ten zast\u0105pi\u0142 wolnoss\u0105cy, sze\u015bciocylindrowy N52\/N53, poniewa\u017c nap\u0119dza takie same modele, a wi\u0119c produkuje podobn\u0105 moc jak silniki N52 i N53.<\/p>\n\n\n\n

Mimo to N20 oferuje lepszy moment obrotowy przy niskich obrotach i wi\u0119ksz\u0105 sprawno\u015b\u0107 ni\u017c silniki N52\/N53. Ponadto wyposa\u017cono go w turbospr\u0119\u017cark\u0119 typu twin-scroll, system Double-VANOS, Valvetronic, bezpo\u015bredni wtrysk paliwa, automatyczny stop-start i elektryczn\u0105 pomp\u0119 wodn\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy zwi\u0105zane z silnikiem BMW N20?<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du<\/h3>\n\n\n\n

Najcz\u0119stszym problemem zwi\u0105zanym z silnikiem BMW N20 jest \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du. Problem ten wyst\u0119puje w prawie wszystkich modelach BMW. Niemniej jednak, problem ten jest powszechny w silnikach BMW N20 wyprodukowanych w latach 2011-2015. Wynika to z faktu, \u017ce BMW przeprojektowa\u0142o cz\u0119\u015bci \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du w silnikach BMW N20 wyprodukowanych po 2015 roku, dlatego problem ten nie wyst\u0119puje cz\u0119sto.<\/p>\n\n\n\n

Oznaki nieprawid\u0142owego dzia\u0142ania \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du w silniku N20 to nadmierny luz, g\u0142o\u015bne wycie silnika i du\u017ca ilo\u015b\u0107 zadrapa\u0144 na \u0142a\u0144cuchu.<\/p>\n\n\n\n

Wyciek oleju<\/h3>\n\n\n\n

Innym cz\u0119stym problemem, z kt\u00f3rym borykaj\u0105 si\u0119 u\u017cytkownicy BMW z silnikiem N20, jest wyciek oleju. Dzieje si\u0119 tak, poniewa\u017c pokrywa zawor\u00f3w i uszczelka pokrywy zawor\u00f3w s\u0105 wykonane odpowiednio z plastiku i gumy. W rezultacie szybko si\u0119 zu\u017cywaj\u0105, przez co olej zaczyna wycieka\u0107 i powodowa\u0107 r\u00f3\u017cne problemy.<\/p>\n\n\n\n

Pokrywa zawor\u00f3w i uszczelka pokrywy zawor\u00f3w powinny by\u0107 wymieniane co 60 000 mil, aby unikn\u0105\u0107 wycieku oleju i innych problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

P\u0119kni\u0119ta uszczelka obudowy filtra oleju<\/h3>\n\n\n\n

Podobnie jak uszczelka pokrywy zawor\u00f3w, uszczelka obudowy filtra oleju jest r\u00f3wnie\u017c wykonana z gumy, kt\u00f3ra nie wytrzymuje zbyt d\u0142ugo. Po przejechaniu ponad 60 000 mil nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na ten element, poniewa\u017c mo\u017ce on p\u0119kn\u0105\u0107 i spowodowa\u0107 kilka problem\u00f3w. Uszczelk\u0119 obudowy filtra oleju nale\u017cy wymienia\u0107 co 60 000 km.<\/p>\n\n\n\n

Z\u0142e \u015bwiece zap\u0142onowe i cewki zap\u0142onowe<\/h3>\n\n\n\n

\u015awiece zap\u0142onowe i cewki zap\u0142onowe zu\u017cywaj\u0105 si\u0119 szybciej. Dlatego po przejechaniu 50 000 mil nale\u017cy wymieni\u0107 \u015bwiece zap\u0142onowe i cewki zap\u0142onowe, aby silnik pracowa\u0142 p\u0142ynnie. Te dwie cz\u0119\u015bci s\u0105 bardzo wa\u017cne, poniewa\u017c powoduj\u0105 zap\u0142on mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze, a tym samym wytwarzanie mocy.<\/p>\n\n\n\n

Cz\u0119sta wymiana oleju<\/h3>\n\n\n\n

Po przejechaniu przez BMW N20 kilku kilometr\u00f3w nale\u017cy obserwowa\u0107 poziom oleju, poniewa\u017c uszkodzona uszczelka obudowy filtra oleju i uszczelka pokrywy zawor\u00f3w mo\u017ce spowodowa\u0107 utrat\u0119 oleju przez silnik. W zwi\u0105zku z tym mo\u017ce by\u0107 konieczne cz\u0119stsze ni\u017c zwykle uzupe\u0142nianie oleju. Olej nale\u017cy wymienia\u0107 co 7000 km.<\/p>\n\n\n\n

Z\u0142y przep\u0142ywomierz powietrza lub czujnik masowego przep\u0142ywu powietrza<\/h3>\n\n\n\n

Innym problemem, z kt\u00f3rym mog\u0105 si\u0119 spotka\u0107 posiadacze silnika BMW N20, jest wysokie zu\u017cycie paliwa. Jest to spowodowane g\u0142\u00f3wnie uszkodzeniem przep\u0142ywomierza powietrza lub masowego czujnika przep\u0142ywu powietrza. Je\u015bli masowy czujnik przep\u0142ywu powietrza ulegnie uszkodzeniu, silnik mo\u017ce zacz\u0105\u0107 pracowa\u0107 na zbyt bogatym paliwie, co prowadzi do niskiego zu\u017cycia paliwa. Wymie\u0144 uszkodzony masowy czujnik przep\u0142ywu powietrza.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy silnik BMW N20 jest niezawodny?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od roku modelowego, o kt\u00f3rym m\u00f3wisz. Wcze\u015bniejszy silnik BMW N20, kt\u00f3ry zosta\u0142 zbudowany w latach 2011-2015, ma wiele problem\u00f3w. Z drugiej strony, w drugim modelu, zbudowanym w latach 2015-2017, wyst\u0119puje mniej problem\u00f3w. Dlatego ten drugi model jest bardziej niezawodny ni\u017c starszy.<\/p>\n\n\n\n

Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, silnik BMW N20 jest niezawodny, poniewa\u017c jego niezawodno\u015b\u0107 plasuje si\u0119 nieco powy\u017cej \u015bredniej. Jednak, podobnie jak w przypadku wi\u0119kszo\u015bci silnik\u00f3w BMW, naprawa tego silnika jest kosztowna i k\u0142opotliwa.<\/p>\n\n\n\n

Jakie modele BMW s\u0105 wyposa\u017cone w silnik BMW N20?<\/h3>\n\n\n\n

Kilka modeli BMW jest wyposa\u017conych w silnik N20. Niekt\u00f3re z nich to modele od 2013 do 2016 E89 Z4 sDrive18i, od 2011 do 2017 F25 X3 sDrive20i, od 2014 do 2016 F32 420i, od 2011 do 2016 F10 520i, od 2013 do 2016 F10 520Li, od 2011 do 2016 E89 Z4 sDrive28i, od 2014 do 2016 F32 428i i wiele innych.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy nale\u017cy wymieni\u0107 \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du BMW N20?<\/h3>\n\n\n\n

W zale\u017cno\u015bci od tego, jak dobrze konserwowany jest samoch\u00f3d BMW z silnikiem N20, problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du mog\u0105 zacz\u0105\u0107 si\u0119 pojawia\u0107 po przejechaniu 50 000 mil. Je\u015bli jednak samoch\u00f3d nie jest odpowiednio konserwowany, problemy mog\u0105 pojawi\u0107 si\u0119 ju\u017c po przejechaniu 40 000 km. Dlatego nale\u017cy sprawdza\u0107 i wymienia\u0107 \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du w silniku N20 co 50 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Po przejechaniu ilu kilometr\u00f3w silnik BMW N20 zaczyna mie\u0107 problemy?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od tego, jak dobrze u\u017cytkownik dba o swoje BMW. Niemniej jednak u\u017cytkownicy samochod\u00f3w BMW wyposa\u017conych w silniki N20 powinni spodziewa\u0107 si\u0119 drobnych problem\u00f3w po przejechaniu ponad 60 000 kilometr\u00f3w. Powa\u017cne problemy powinny zacz\u0105\u0107 si\u0119 pojawia\u0107 po przejechaniu 100 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli samoch\u00f3d jest zawsze dobrze utrzymany, powa\u017cne problemy i powa\u017cne naprawy mog\u0105 wyst\u0105pi\u0107 po przejechaniu ponad 150 tys. km.<\/p>\n\n\n\n

Ile kosztuje odbudowa silnika BMW?<\/h3>\n\n\n\n

Naprawa silnika jest do\u015b\u0107 tania w por\u00f3wnaniu z jego przebudow\u0105. Je\u015bli jednak problem\u00f3w jest wiele, lepiej jest przebudowa\u0107 silnik, zamiast naprawia\u0107 tylko kilka z nich. Koszt naprawy silnika BMW mo\u017ce wynie\u015b\u0107 od 3 000 do 5 000 USD. Oczywi\u015bcie koszty r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 w zale\u017cno\u015bci od typu silnika.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli jednak zamierzasz odbudowa\u0107 silnik BMW N20, b\u0119dziesz musia\u0142 przeznaczy\u0107 na ten cel oko\u0142o 4500 USD. N20 jest jednym z najdro\u017cszych silnik\u00f3w BMW.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowanie<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli zamierzasz kupi\u0107 BMW z silnikiem N20, przed dokonaniem zakupu koniecznie poznaj niekt\u00f3re problemy, z jakimi mo\u017cesz si\u0119 spotka\u0107. BMW N20 to niezawodny silnik produkowany w latach 2011-2017. Wyst\u0119puj\u0105 w nim jednak pewne typowe problemy, takie jak problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du, wycieki oleju, uszkodzone \u015bwiece zap\u0142onowe i problemy z uk\u0142adem ch\u0142odzenia.<\/p>\n\n\n\n

Dobra wiadomo\u015b\u0107 jest taka, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 z tych problem\u00f3w mo\u017ce by\u0107 rozwi\u0105zana przez profesjonalnego mechanika BMW lub w serwisie BMW. Podsumowuj\u0105c, w\u0142a\u015bciwa konserwacja przed\u0142u\u017cy \u017cywotno\u015b\u0107 silnika BMW N20.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW ma na rynku kilka wyj\u0105tkowych silnik\u00f3w, a jednym z nich jest BMW N20. Silnik ten zosta\u0142 wprowadzony w 2011 roku, aby zast\u0105pi\u0107 silniki N52 i N53. Pomimo swojej niezawodno\u015bci,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4348,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4347"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4347"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4347\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4349,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4347\/revisions\/4349"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4348"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4347"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4347"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4347"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}