{"id":4675,"date":"2022-06-13T09:44:42","date_gmt":"2022-06-13T09:44:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4675"},"modified":"2022-06-13T09:45:44","modified_gmt":"2022-06-13T09:45:44","slug":"najczestsze-problemy-z-bmw-m440i","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-bmw-m440i\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z BMW M440i"},"content":{"rendered":"\n

BMW M440i to eleganckie i mocne coupe. Jest r\u00f3wnie\u017c wygodne, paliwooszcz\u0119dne i \u0142atwe w prowadzeniu. Jednak jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 samochod\u00f3w luksusowych na rynku, ma r\u00f3wnie\u017c kilka problem\u00f3w, o kt\u00f3rych zainteresowani nabywcy powinni wiedzie\u0107. Jakie s\u0105 zatem najcz\u0119stsze problemy z BMW M440i?<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze problemy z BMW M440i to utrata p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, uszkodzona uszczelka pokrywy zawor\u00f3w, problemy z silnikiem, problemy z elektromagnesami VANOS i uszkodzony filtr oleju. Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, silnik BMW B58 jest jednym z najbardziej niezawodnych i trwa\u0142ych silnik\u00f3w BMW.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z BMW M440i?<\/h2>\n\n\n\n

Wadliwa uszczelka pokrywy zawor\u00f3w<\/h3>\n\n\n\n

Podobnie jak w wi\u0119kszo\u015bci modeli BMW, uszczelka pokrywy zawor\u00f3w w BMW M440i jest wykonana z gumy. Dlatego zu\u017cywa si\u0119 mi\u0119dzy 70 000 a 100 000 kilometr\u00f3w. Opr\u00f3cz uszczelki pokrywy zawor\u00f3w, pokrywa zawor\u00f3w jest wykonana z tworzywa sztucznego, co oznacza, \u017ce r\u00f3wnie\u017c b\u0119dzie si\u0119 szybciej zu\u017cywa\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z typowych problem\u00f3w zwi\u0105zanych z wadliw\u0105 lub zu\u017cyt\u0105 uszczelk\u0105 pokrywy zawor\u00f3w to kontrolka niskiego poziomu oleju silnikowego, zapach pal\u0105cego si\u0119 oleju, dymienie z okolic pokrywy zawor\u00f3w oraz wyciek oleju na \u015bwiecach zap\u0142onowych. Gdy uszczelka pokrywy zawor\u00f3w jest zu\u017cyta, nast\u0119puje wyciek oleju. Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, nale\u017cy wymieni\u0107 uszkodzon\u0105 uszczelk\u0119 pokrywy zawor\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Ubytek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego<\/h3>\n\n\n\n

Innym cz\u0119stym problemem, z kt\u00f3rym borykaj\u0105 si\u0119 w\u0142a\u015bciciele BMW M440i, jest utrata p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 u\u017cytkownik\u00f3w skar\u017cy\u0142a si\u0119 na wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego bez wi\u0119kszych problem\u00f3w. Niemniej jednak, niekt\u00f3re z przyczyn wycieku p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego to problemy z turbo, wycieki z uszczelek i awarie pompy wodnej.<\/p>\n\n\n\n

Typowe oznaki utraty p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego to przegrzanie silnika, p\u0142yn ch\u0142odz\u0105cy zmieszany z olejem, widoczne wycieki, uszkodzony korek zbiornika p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego i ci\u015bnieniowa ch\u0142odnica. Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, nale\u017cy najpierw zidentyfikowa\u0107 przyczyn\u0119. Je\u015bli rozwi\u0105\u017cesz podstawowy problem, nie b\u0119dzie ubytku p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z cewkami VANOS<\/h3>\n\n\n\n

System VANOS (variable valve timing) jest problemem w samochodach BMW od czasu jego wprowadzenia w 1992 roku. Poza tym wi\u0119kszo\u015b\u0107 problem\u00f3w zwi\u0105zanych z systemem VANOS dotyczy w\u0142a\u015bnie cewek VANOS. Niekt\u00f3re z oznak uszkodzonych cewek VANOS to nier\u00f3wna praca na biegu ja\u0142owym, niska wydajno\u015b\u0107 paliwa, utrata mocy, wahania silnika, kody b\u0142\u0119d\u00f3w VANOS, uszkodzone \u015bwiece zap\u0142onowe i uszkodzone cewki zap\u0142onowe.<\/p>\n\n\n\n

Naprawa wadliwych lub uszkodzonych cewek VANOS Solenoids jest trudnym zadaniem ze wzgl\u0119du na ich umiejscowienie. W przeciwie\u0144stwie do silnik\u00f3w N54 i N55, cewki VANOS w silniku B58 s\u0105 umieszczone z ty\u0142u silnika, co utrudnia dost\u0119p do nich. W zwi\u0105zku z tym usuni\u0119cie uszkodzonych elektromagnes\u00f3w VANOS i zast\u0105pienie ich dobrymi b\u0119dzie nie tylko czasoch\u0142onne, ale r\u00f3wnie\u017c bardziej kosztowne.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z silnikiem<\/h3>\n\n\n\n

Cz\u0119stym problemem zwi\u0105zanym z silnikiem w BMW M440i jest brak rozruchu silnika. Jest to powszechne we wszystkich modelach BMW. Niekt\u00f3re z przyczyn to problemy z akumulatorem, uszkodzony alternator lub uszkodzony rozrusznik. Zle\u0107 kontrol\u0119 samochodu do\u015bwiadczonemu mechanikowi, aby zidentyfikowa\u0107 i usun\u0105\u0107 problem.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwy filtr oleju<\/h3>\n\n\n\n

Wyst\u0105pienie tego problemu by\u0142o zaskoczeniem, poniewa\u017c nie jest on powszechny w wi\u0119kszo\u015bci modeli BMW. Silnik BMW B58, w kt\u00f3ry wyposa\u017cony jest model M440i, ma filtr oleju, kt\u00f3ry jest podatny na \u015bcinanie w dolnej cz\u0119\u015bci. Dlatego te\u017c, gdy filtr ulegnie uszkodzeniu, cz\u0119\u015b\u0107 filtra oleju zostaje zakleszczona w podstawie obudowy filtra oleju.<\/p>\n\n\n\n

Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, nale\u017cy wymieni\u0107 ca\u0142\u0105 obudow\u0119 filtra oleju. Je\u015bli samoch\u00f3d jest obj\u0119ty gwarancj\u0105, mo\u017cna odda\u0107 go do serwisu BMW, gdzie zostanie naprawiony. Mimo to nale\u017cy bezwzgl\u0119dnie wymienia\u0107 filtr oleju przy ka\u017cdej wymianie oleju.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy BMW M440i jest niezawodne?<\/h3>\n\n\n\n

BMW M440i to mo\u017ce i elegancki i mocny samoch\u00f3d, ale nie jest niezawodny. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 agencji niezawodno\u015bci przyznaje mu \u015bredni\u0105 ocen\u0119, co jest sprawiedliwe, ale poni\u017cej poziomu wi\u0119kszo\u015bci konkurent\u00f3w. Jednak BMW jako marka poprawi\u0142a si\u0119 na przestrzeni lat, je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107. BMW M440i zg\u0142asza wi\u0119cej problem\u00f3w ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 jego rywali.<\/p>\n\n\n\n

Po jakim czasie BMW M440i zaczyna mie\u0107 problemy?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od tego, jak dobrze dbasz o sw\u00f3j samoch\u00f3d. Jak w wi\u0119kszo\u015bci BMW, \u015bwiece zap\u0142onowe i cewki zap\u0142onowe nale\u017cy wymieni\u0107 mi\u0119dzy 30 000 a 50 000 km. Zaniechanie tej czynno\u015bci mo\u017ce prowadzi\u0107 do powa\u017cnych problem\u00f3w. Jednak przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji, samoch\u00f3d ten powinien zacz\u0105\u0107 mie\u0107 powa\u017cne problemy po przejechaniu 100 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Jaki jest wysoki przebieg dla BMW M440i?<\/h3>\n\n\n\n

Mimo \u017ce BMW M440i jest na rynku od mniej ni\u017c dekady, jest wyposa\u017cone w trwa\u0142y silnik. W rezultacie, przy dobrej konserwacji, samoch\u00f3d ten mo\u017ce przejecha\u0107 ponad 200 000 mil. Niemniej jednak, jest jeszcze za wcze\u015bnie, aby pozna\u0107 dok\u0142adn\u0105 liczb\u0119 kilometr\u00f3w, jak\u0105 mo\u017ce przejecha\u0107 ten samoch\u00f3d, poniewa\u017c jest on dost\u0119pny na rynku od niespe\u0142na dekady.<\/p>\n\n\n\n

Czy utrzymanie BMW M440i jest drogie?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, utrzymanie BMW M440i jest do\u015b\u0107 drogie. Roczny koszt utrzymania tego coupe wynosi oko\u0142o 645 USD, czyli wi\u0119cej ni\u017c \u015brednia w bran\u017cy. Co wi\u0119cej, koszt zakupu cz\u0119\u015bci zamiennych do BMW M440i jest r\u00f3wnie\u017c wysoki. A je\u015bli doda\u0107 do tego koszty serwisu, oka\u017ce si\u0119, \u017ce M440i jest jednym z najdro\u017cszych w utrzymaniu samochod\u00f3w w swojej klasie.<\/p>\n\n\n\n

Kt\u00f3ry silnik jest bardziej niezawodny – B58 czy N55?<\/h3>\n\n\n\n

Por\u00f3wnanie tych dw\u00f3ch silnik\u00f3w stanowi pewne wyzwanie. Podczas gdy silnik B58 jest na rynku od kilku lat, silnik N55 jest na rynku od ponad dekady. Silnik N55 zosta\u0142 wyprodukowany w 2009 r., natomiast silnik B58 rozpocz\u0105\u0142 produkcj\u0119 w 2015 r. i zast\u0105pi\u0142 silnik N55.<\/p>\n\n\n\n

Tak wi\u0119c w przypadku silnika N55 odnotowano do tej pory wi\u0119cej problem\u00f3w ni\u017c w przypadku B58. Podsumowuj\u0105c, w ci\u0105gu pierwszych czterech lat produkcji, N55 zg\u0142asza\u0142 wi\u0119cej problem\u00f3w ni\u017c B58. Z tego powodu silnik B58 jest bardziej niezawodny ni\u017c silnik N55.<\/p>\n\n\n\n

Wniosek ko\u0144cowy<\/h2>\n\n\n\n

Znajomo\u015b\u0107 problem\u00f3w, z jakimi mo\u017cesz si\u0119 spotka\u0107, nabywaj\u0105c BMW M440i, pomo\u017ce Ci odpowiednio zadba\u0107 o sw\u00f3j samoch\u00f3d. BMW M440i jest wyposa\u017cone w silnik B58, kt\u00f3ry jest wci\u0105\u017c nowy, ale nie zg\u0142asza tylu problem\u00f3w, co silniki N54 i N55 w pierwszych latach ich istnienia.<\/p>\n\n\n\n

Poza tym, wi\u0119kszo\u015b\u0107 problem\u00f3w jest \u0142atwa do usuni\u0119cia i niezbyt kosztowna. Dlatego, je\u015bli chcesz przed\u0142u\u017cy\u0107 \u017cywotno\u015b\u0107 swojego coupe, pami\u0119taj o przestrzeganiu zalecanych przez BMW przegl\u0105d\u00f3w okresowych. Podsumowuj\u0105c, M440i to doskona\u0142y samoch\u00f3d, kt\u00f3ry oferuje fantastyczne osi\u0105gi, bezpiecze\u0144stwo i komfort.<\/p>\n\n\n\n

VIDEO: Problemy po 6 miesi\u0105cach posiadania BMW M440i: Przegl\u0105d w\u0142a\u015bcicielski<\/h2>\n\n\n\n
\n