{"id":4711,"date":"2022-06-17T07:54:32","date_gmt":"2022-06-17T07:54:32","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4711"},"modified":"2022-06-17T07:54:34","modified_gmt":"2022-06-17T07:54:34","slug":"najczestsze-problemy-z-bmw-m4","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-bmw-m4\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z BMW M4"},"content":{"rendered":"\n

BMW M4 powsta\u0142o, gdy BMW postanowi\u0142o po\u0142\u0105czy\u0107 BMW serii 3 coupe i kabriolet w jedn\u0105 seri\u0119, aby u\u0142atwi\u0107 ich identyfikacj\u0119. BMW M4 to samoch\u00f3d o wysokich osi\u0105gach, doskona\u0142ych w\u0142a\u015bciwo\u015bciach jezdnych i mocy. Niemniej jednak, wi\u0105\u017ce si\u0119 z nim r\u00f3wnie\u017c kilka problem\u00f3w. Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z BMW M4?<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze problemy z BMW M4 to wycieki z pokrywy zawor\u00f3w i uszczelki pokrywy zawor\u00f3w, problemy z piast\u0105 korbowodu, awaria termostatu, wycieki z uszczelki obudowy filtra oleju, awaria rezystora wentylatora ostatniego stopnia, problemy z konstrukcj\u0105 pojazdu, problemy z uk\u0142adem nap\u0119dowym, problemy z hamulcami i wycieki z uszczelki miski olejowej.<\/p>\n\n\n\n

W przeciwie\u0144stwie do wi\u0119kszo\u015bci modeli BMW, BMW M4 mia\u0142o w przesz\u0142o\u015bci kilka przypadk\u00f3w wycofania pojazdu z rynku. Co wi\u0119cej, wi\u0119kszo\u015bci problem\u00f3w, o kt\u00f3rych wspomnieli\u015bmy powy\u017cej, mo\u017cna unikn\u0105\u0107 dzi\u0119ki odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji. Poza tym, wi\u0119kszo\u015b\u0107 problem\u00f3w wyst\u0119puje w okre\u015blonych latach modelowych, a nie we wszystkich BMW M4.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z BMW M4?<\/h2>\n\n\n\n

Nieszczelno\u015b\u0107 pokrywy zawor\u00f3w i uszczelki pokrywy zawor\u00f3w<\/h3>\n\n\n\n

Podobnie jak w silnikach BMW N54 i N55, pokrywa zawor\u00f3w i uszczelka pokrywy zawor\u00f3w silnika S55 s\u0105 podatne na p\u0119kanie i wycieki oleju. Dzieje si\u0119 tak dlatego, \u017ce cz\u0119\u015bci te zu\u017cywaj\u0105 si\u0119 szybciej i nale\u017cy je wymieni\u0107 mi\u0119dzy 20 000 a 50 000 km. Gumowe uszczelki pokrywy zawor\u00f3w s\u0105 nara\u017cone na dzia\u0142anie wysokich temperatur, kt\u00f3re powoduj\u0105 ich szybsze niszczenie.<\/p>\n\n\n\n

Oznaki zu\u017cycia pokrywy zawor\u00f3w i uszczelki pokrywy zawor\u00f3w to wyciek oleju, zapach spalenizny, dym wydobywaj\u0105cy si\u0119 z komory silnika oraz niski poziom oleju. Wymie\u0144 uszkodzone lub zu\u017cyte cz\u0119\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z uk\u0142adem nap\u0119dowym<\/h3>\n\n\n\n

Innym powa\u017cnym problemem, z kt\u00f3rym borykaj\u0105 si\u0119 w\u0142a\u015bciciele BMW M4, s\u0105 problemy z uk\u0142adem nap\u0119dowym. Niekt\u00f3re z najcz\u0119stszych problem\u00f3w z uk\u0142adem nap\u0119dowym to lu\u017ane po\u0142\u0105czenia i trzeszcz\u0105cy d\u017awi\u0119k dochodz\u0105cy z samochodu podczas hamowania i parkowania. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 problem\u00f3w z uk\u0142adem nap\u0119dowym jest zwi\u0105zana z wadami producenta.<\/p>\n\n\n\n

Awaria termostatu<\/h3>\n\n\n\n

Termostat jest jedn\u0105 z najtrwalszych cz\u0119\u015bci samochodu. Jednak po przejechaniu ponad 100 000 mil w Twoim BMW mo\u017ce doj\u015b\u0107 do awarii termostatu. Oznaki uszkodzenia termostatu to wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, wysokie temperatury, dziwne odg\u0142osy, nieregularne zmiany temperatury i zwi\u0119kszone zu\u017cycie paliwa. Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, nale\u017cy wymieni\u0107 uszkodzony termostat.<\/p>\n\n\n\n

Nieszczelno\u015b\u0107 uszczelki miski olejowej<\/h3>\n\n\n\n

Podobnie jak uszczelka pokrywy zawor\u00f3w, uszczelka miski olejowej w BMW M4 r\u00f3wnie\u017c p\u0119ka lub zu\u017cywa si\u0119 i zaczyna wycieka\u0107 z niej olej. Problem ten wyst\u0119puje w BMW M4 przed przejechaniem ponad 100 tys. km, ale w wi\u0119kszo\u015bci modeli BMW pojawia si\u0119 po przejechaniu ponad 100 tys. km. Napraw ten problem, wymieniaj\u0105c zu\u017cyt\u0105 lub uszkodzon\u0105 uszczelk\u0119 miski olejowej.<\/p>\n\n\n\n

Awaria rezystora wentylatora stopnia ko\u0144cowego<\/h3>\n\n\n\n

Rezystor wentylatora stopnia ko\u0144cowego zwykle ulega awarii z powodu przegrzania BMW. Jednak w niekt\u00f3rych przypadkach ta cz\u0119\u015b\u0107 mo\u017ce ulec awarii z powodu korozji. Je\u015bli wentylator ulegnie awarii, nie b\u0119dzie wydmuchiwa\u0142 wymuszonego powietrza. Dlatego nale\u017cy rozwi\u0105za\u0107 ten problem w Twoim BMW M4, wymieniaj\u0105c rezystor wentylatora na nowy.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z piast\u0105 korby<\/h3>\n\n\n\n

Ten problem zwykle dotyka silniki BMW S55 bardziej ni\u017c jakikolwiek inny typ silnika BMW. Mimo to nie jest on bardzo cz\u0119sty. Problemy z piast\u0105 korby mog\u0105 prowadzi\u0107 do wewn\u0119trznych problem\u00f3w z silnikiem. Naprawa tej cz\u0119\u015bci jest prosta, poniewa\u017c nale\u017cy skorygowa\u0107 rozrz\u0105d i wymieni\u0107 piast\u0119 korbowodu.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z konstrukcj\u0105 pojazdu<\/h3>\n\n\n\n

Konstrukcja pojazdu stanowi problem w przypadku BMW M4. Kilku u\u017cytkownik\u00f3w skar\u017cy\u0142o si\u0119 na szum wiatru w oknach spowodowany konstrukcj\u0105 pojazdu. Z drugiej strony, inni u\u017cytkownicy skar\u017cyli si\u0119 na przednie pasy bezpiecze\u0144stwa z niew\u0142a\u015bciwymi mechanizmami blokuj\u0105cymi, kt\u00f3re s\u0105 niebezpieczne w razie wypadku, poniewa\u017c mog\u0105 nie zapewnia\u0107 niezb\u0119dnej ochrony.<\/p>\n\n\n\n

Nieszczelno\u015bci uszczelki obudowy filtra oleju<\/h3>\n\n\n\n

Opr\u00f3cz p\u0119kaj\u0105cych i wyciekaj\u0105cych uszczelek pokryw zawor\u00f3w i miski olejowej, p\u0119ka i wycieka r\u00f3wnie\u017c uszczelka obudowy filtra oleju. Dlatego podczas kontroli uszczelki pokrywy zawor\u00f3w i uszczelki miski olejowej nale\u017cy sprawdzi\u0107, czy filtr oleju jest w dobrym stanie. Je\u015bli nie, nale\u017cy go wymieni\u0107, aby zapobiec wyciekom oleju. Uszczelka obudowy filtra oleju powinna by\u0107 sprawdzana co 80 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z hamulcami<\/h3>\n\n\n\n

Mimo \u017ce hamulce dzia\u0142aj\u0105 bez zarzutu i nie powinny budzi\u0107 zastrze\u017ce\u0144, wydaj\u0105 niepokoj\u0105cy d\u017awi\u0119k, kt\u00f3ry mo\u017ce wywo\u0142a\u0107 panik\u0119 u niekt\u00f3rych kierowc\u00f3w M4. Kilku u\u017cytkownik\u00f3w stwierdzi\u0142o, \u017ce po przejechaniu kilku kilometr\u00f3w hamulce zaczynaj\u0105 zgrzyta\u0107. Jest to wynik wbijania si\u0119 kamyk\u00f3w i cia\u0142 obcych mi\u0119dzy p\u0142yt\u0119 ochronn\u0105 hamulca a tarcz\u0119.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy BMW M4 jest niezawodne?<\/h3>\n\n\n\n

BMW serii 3 i serii 4 to jedne z najbardziej niezawodnych modeli BMW na rynku. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 agencji zajmuj\u0105cych si\u0119 niezawodno\u015bci\u0105 ocenia BMW M4 nieco powy\u017cej \u015bredniej. Ponadto BMW M4 jest wyposa\u017cone w silnik S55 twin-turbo inline-6, kt\u00f3ry jest niezawodny.<\/p>\n\n\n\n

Czy utrzymanie BMW M4 jest drogie?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, utrzymanie BMW M4 jest do\u015b\u0107 drogie w por\u00f3wnaniu z wi\u0119kszo\u015bci\u0105 samochod\u00f3w w tej klasie. \u015aredni roczny koszt utrzymania BMW M4 wynosi oko\u0142o 642 USD, podczas gdy roczny koszt utrzymania zwyk\u0142ego samochodu wynosi oko\u0142o 600 USD. Co wi\u0119cej, cz\u0119\u015bci zamienne BMW s\u0105 drogie, co dodatkowo zwi\u0119ksza ca\u0142kowity koszt utrzymania.<\/p>\n\n\n\n

Jaki jest wysoki przebieg BMW M4?<\/h3>\n\n\n\n

Chocia\u017c BMW M4 jest dost\u0119pne na rynku od mniej ni\u017c 10 lat, \u0142atwo przewidzie\u0107, jak d\u0142ugo b\u0119dzie s\u0142u\u017cy\u0107, poniewa\u017c jest bardzo podobne do BMW serii 3. Przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji samoch\u00f3d ten mo\u017ce przejecha\u0107 ponad 250 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Czy warto kupi\u0107 u\u017cywane BMW M4?<\/h3>\n\n\n\n

To zale\u017cy od stanu samochodu. Je\u015bli samoch\u00f3d jest dobrze utrzymany i ma mniej ni\u017c 100 000 mil, warto go kupi\u0107. Ale je\u015bli samoch\u00f3d ma ponad 100 000 mil i jest \u017ale utrzymany, nie powiniene\u015b wydawa\u0107 ani grosza na taki samoch\u00f3d, poniewa\u017c jego naprawa w przysz\u0142o\u015bci b\u0119dzie k\u0142opotliwa i kosztowna.<\/p>\n\n\n\n

Ko\u0144cowe przemy\u015blenia<\/h2>\n\n\n\n

Niezale\u017cnie od tego, czy chcesz kupi\u0107 nowe, czy u\u017cywane BMW M4, wa\u017cne jest, aby\u015b wiedzia\u0142, jakie problemy mo\u017cesz napotka\u0107 po drodze. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce niekt\u00f3re roczniki BMW M4 s\u0105 bardziej niezawodne ni\u017c inne. Co wi\u0119cej, nie wszystkie lata modelowe maj\u0105 te same problemy. Dlatego przed zakupem u\u017cywanego BMW M4 warto wiedzie\u0107, z jakimi problemami mo\u017ce boryka\u0107 si\u0119 dany rocznik modelu.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowuj\u0105c, BMW M4 to wyczynowe, mocne, szybkie, komfortowe i luksusowe coupe. Jest tak\u017ce \u0142atwe w obs\u0142udze i zaawansowane. Mimo to jego cena pocz\u0105tkowa jest wysoka, a utrzymanie go jest do\u015b\u0107 kosztowne. Je\u015bli wi\u0119c kupujesz u\u017cywany model, upewnij si\u0119, \u017ce jest to samoch\u00f3d u\u017cywany wysokiej jako\u015bci.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

BMW M4 powsta\u0142o, gdy BMW postanowi\u0142o po\u0142\u0105czy\u0107 BMW serii 3 coupe i kabriolet w jedn\u0105 seri\u0119, aby u\u0142atwi\u0107 ich identyfikacj\u0119. BMW M4 to samoch\u00f3d o wysokich osi\u0105gach, doskona\u0142ych w\u0142a\u015bciwo\u015bciach jezdnych<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4712,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4711"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4711"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4711\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4713,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4711\/revisions\/4713"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4712"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4711"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4711"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4711"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}