{"id":4717,"date":"2022-06-17T07:56:28","date_gmt":"2022-06-17T07:56:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4717"},"modified":"2022-06-17T07:56:31","modified_gmt":"2022-06-17T07:56:31","slug":"najczestsze-problemy-z-silnikami-bmw-n63","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-silnikami-bmw-n63\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z silnikami BMW N63"},"content":{"rendered":"\n

Silnik BMW N63 by\u0142 pierwszym na \u015bwiecie silnikiem do samochod\u00f3w produkcyjnych, w kt\u00f3rym zastosowano uk\u0142ad „gor\u0105cej w\u0119\u017cownicy”, w kt\u00f3rym turbospr\u0119\u017carki znajduj\u0105 si\u0119 wewn\u0105trz litery „V” silnika. Co wi\u0119cej, by\u0142 to pierwszy turbodo\u0142adowany silnik V8 firmy BMW. Silnik ten zast\u0105pi\u0142 wolnoss\u0105cy silnik BMW N62.<\/p>\n\n\n\n

N63 mo\u017ce by\u0107 silnikiem o du\u017cej mocy i wysokich osi\u0105gach, ale wi\u0105\u017ce si\u0119 z nim r\u00f3wnie\u017c kilka problem\u00f3w, o kt\u00f3rych zainteresowani nabywcy powinni wiedzie\u0107. Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z silnikami BMW N63?<\/p>\n\n\n\n

Typowe problemy z turbodo\u0142adowanym silnikiem V8 BMW N63 to awaria wtryskiwaczy paliwa, nieszczelne uszczelki trzonk\u00f3w zawor\u00f3w, nadmierne zu\u017cycie oleju, awaria \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du, szybkie roz\u0142adowywanie akumulatora, uszkodzone \u015bwiece zap\u0142onowe i uszkodzone cewki zap\u0142onowe. Dobra wiadomo\u015b\u0107 jest taka, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 z tych problem\u00f3w mo\u017cna naprawi\u0107. Ponadto mo\u017cna ich unikn\u0105\u0107 dzi\u0119ki regularnej konserwacji i piel\u0119gnacji.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy z silnikami BMW N63?<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du<\/h3>\n\n\n\n

Problem z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du jest jednym z g\u0142\u00f3wnych problem\u00f3w BMW. Silnik BMW N63 nie jest wyj\u0105tkiem, poniewa\u017c r\u00f3wnie\u017c boryka si\u0119 z tym problemem. Niemniej jednak, problem ten jest powszechny w silnikach N63 z lat 2008-2014. U\u017cytkownicy zauwa\u017cyli, \u017ce po pewnym czasie \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du rozci\u0105ga si\u0119, co prowadzi do dodatkowego zu\u017cycia uk\u0142adu rozrz\u0105du i wp\u0142ywa na osi\u0105gi samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Oznaki z\u0142ego lub wadliwego \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du to nier\u00f3wna praca na biegu ja\u0142owym i zapalenie si\u0119 kontrolki check engine. Je\u015bli problem \u0142a\u0144cucha rozrz\u0105du nie zostanie rozwi\u0105zany na czas, mo\u017ce doj\u015b\u0107 do wygi\u0119cia zawor\u00f3w, co prowadzi do kosztownych napraw.<\/p>\n\n\n\n

Awaria wtryskiwaczy paliwa<\/h3>\n\n\n\n

Jednym z pierwszych problem\u00f3w, na kt\u00f3re nale\u017cy by\u0107 przygotowanym po nabyciu samochodu z silnikiem BMW N63, jest awaria wtryskiwacza paliwa. Wielu u\u017cytkownik\u00f3w zg\u0142asza\u0142o ten problem ju\u017c przy przebiegu 20 000 mil. Poza tym naprawa tego problemu jest do\u015b\u0107 kosztowna, poniewa\u017c nale\u017cy uwzgl\u0119dni\u0107 koszty robocizny.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z objaw\u00f3w z\u0142ego lub wadliwego wtryskiwacza paliwa to s\u0142abe przyspieszenie, ga\u015bni\u0119cie silnika, nier\u00f3wna praca silnika na biegu ja\u0142owym, zapalenie si\u0119 kontrolki check engine i czarny kolor rur wydechowych. Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, nale\u017cy wymieni\u0107 uszkodzone wtryskiwacze paliwa.<\/p>\n\n\n\n

Nadmierne zu\u017cycie oleju<\/h3>\n\n\n\n

Innym cz\u0119stym problemem wyst\u0119puj\u0105cym w modelach BMW jest nadmierne zu\u017cycie oleju. Problem ten jest zwi\u0105zany z konstrukcj\u0105 silnika, w kt\u00f3rym turbiny znajduj\u0105 si\u0119 w \u015brodku litery „V” lub w dolinie silnika. Co wi\u0119cej, obszar ten jest bardzo gor\u0105cy i powoduje, \u017ce silnik spala wi\u0119cej oleju, a nawet mo\u017ce powodowa\u0107 wysychanie uszczelek i wycieki oleju.<\/p>\n\n\n\n

W normalnych warunkach 1 kwt oleju powinien wystarczy\u0107 na przejechanie 1000 mil, ale w tym przypadku 1 kwt wystarcza na przejechanie 600 mil. Mimo to w\u0142a\u015bciciele BMW nadal kochaj\u0105 swoje samochody i uzupe\u0142niaj\u0105 olej co 4 do 6 tys. mil.<\/p>\n\n\n\n

Nieszczelne trzonki zawor\u00f3w<\/h3>\n\n\n\n

Ze wzgl\u0119du na wysok\u0105 temperatur\u0119 wytwarzan\u0105 przez uk\u0142ad wydechowy i turbospr\u0119\u017cark\u0119 w dolnej cz\u0119\u015bci silnika, uszczelki trzonk\u00f3w zawor\u00f3w ulegaj\u0105 szybszemu zu\u017cyciu, powoduj\u0105c nieszczelno\u015bci i wydobywanie si\u0119 z wydechu ogromnych ilo\u015bci bia\u0142ego dymu. Jednymi z oznak nieszczelno\u015bci trzonk\u00f3w zawor\u00f3w s\u0105 nadmierne zu\u017cycie oleju i bia\u0142y dym z wydechu.<\/p>\n\n\n\n

Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, nale\u017cy wymieni\u0107 uszkodzone uszczelki trzonk\u00f3w zawor\u00f3w na nowe. Jest to \u0142atwa naprawa i nie powinna wiele kosztowa\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Szybkie roz\u0142adowywanie akumulatora<\/h3>\n\n\n\n

BMW pr\u00f3buj\u0105c osi\u0105gn\u0105\u0107 wi\u0119ksz\u0105 wydajno\u015b\u0107, nie ustrzeg\u0142o si\u0119 b\u0142\u0119d\u00f3w w innych elementach samochodu. Tak, ten samoch\u00f3d ma lepsze zu\u017cycie paliwa ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 jego konkurent\u00f3w, ale r\u00f3wnie\u017c szybciej drenuje akumulator ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 jego konkurent\u00f3w. BMW zastosowa\u0142o w N63 system \u0142adowania akumulator\u00f3w zamiast \u0142adowania z obrot\u00f3w pas\u00f3w. W rezultacie \u0142adowanie akumulatora za pomoc\u0105 tego systemu nie jest zbyt wydajne.<\/p>\n\n\n\n

Co wi\u0119cej, akumulator jest szybko roz\u0142adowywany, poniewa\u017c systemy elektroniczne w samochodzie pozostaj\u0105 w\u0142\u0105czone po jego wy\u0142\u0105czeniu, aby utrzyma\u0107 dzia\u0142anie uk\u0142adu ch\u0142odzenia w celu ch\u0142odzenia turbin, kt\u00f3re zosta\u0142y umieszczone w \u015brodku litery V w silniku.<\/p>\n\n\n\n

Z\u0142e \u015bwiece zap\u0142onowe<\/h3>\n\n\n\n

Podobnie jak wtryskiwacze paliwa, \u015bwiece zap\u0142onowe w BMW r\u00f3wnie\u017c nie wytrzymuj\u0105 zbyt d\u0142ugo. BMW zaleca u\u017cytkownikom wymian\u0119 \u015bwiec zap\u0142onowych co 30 000 mil. Niekt\u00f3re oznaki zu\u017cycia lub awarii \u015bwiec zap\u0142onowych to nieprawid\u0142owe odpalanie silnika, stary rozruch i nier\u00f3wna praca na biegu ja\u0142owym.<\/p>\n\n\n\n

Z\u0142e cewki zap\u0142onowe<\/h3>\n\n\n\n

Cewki zap\u0142onowe w BMW nie wytrzymuj\u0105 zbyt d\u0142ugo. Dlatego nale\u017cy wymienia\u0107 cewki zap\u0142onowe w \u015bwiecach co 45 000 mil. Oznaki uszkodzonych cewek zap\u0142onowych to nieprawid\u0142owy zap\u0142on silnika, nier\u00f3wna praca na biegu ja\u0142owym i przy ruszaniu. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce cewki zap\u0142onowe powinny by\u0107 wymieniane razem ze \u015bwiecami zap\u0142onowymi.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy silnik BMW N63 jest niezawodny?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, silnik BMW N63 jest jednym z najmniej niezawodnych silnik\u00f3w BMW, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Wynika to z faktu, \u017ce u\u017cytkownicy zg\u0142aszali cz\u0119ste i nieko\u0144cz\u0105ce si\u0119 problemy z niezawodno\u015bci\u0105. Poza tym, silnik ten jest jednym z najmniej niezawodnych silnik\u00f3w BMW, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Mimo to, przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji, silnik ten b\u0119dzie dzia\u0142a\u0142 przez d\u0142ugi czas.<\/p>\n\n\n\n

Jakie modele BMW s\u0105 wyposa\u017cone w silnik N63?<\/h3>\n\n\n\n

Turbodo\u0142adowany silnik V8 BMW N63 mo\u017cna znale\u017a\u0107 w modelach BMW 550i, X5, X6, 650i oraz 750i. S\u0105 to jedne z najmocniejszych, najwygodniejszych i najlepiej dzia\u0142aj\u0105cych modeli BMW na rynku. Przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji silnik N63 b\u0119dzie sprawowa\u0142 si\u0119 wyj\u0105tkowo dobrze i b\u0119dzie s\u0142u\u017cy\u0142 przez d\u0142ugi czas.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142uga jest \u017cywotno\u015b\u0107 silnika BMW N63?<\/h3>\n\n\n\n

Mimo \u017ce silnik BMW N63 boryka si\u0119 z wieloma problemami, mo\u017ce on dzia\u0142a\u0107 przez d\u0142ugi czas, je\u015bli jest dobrze utrzymany. Mo\u017ce on przejecha\u0107 ponad 250 000 mil, je\u015bli u\u017cytkownik b\u0119dzie przestrzega\u0142 zalecanych przez BMW czynno\u015bci serwisowych. Niemniej jednak, niekt\u00f3rzy u\u017cytkownicy donosz\u0105 o przebiegach przekraczaj\u0105cych 300 tys. mil, co jest imponuj\u0105ce.<\/p>\n\n\n\n

Jak\u0105 moc wytwarza silnik BMW N63?<\/h3>\n\n\n\n

Turbodo\u0142adowany silnik V8 BMW N63 ma pojemno\u015b\u0107 4,4 litra. Ten pot\u0119\u017cny silnik produkuje maksymalnie 408 KM i 40 lb-ft momentu obrotowego. Co wi\u0119cej, silnik ten mo\u017ce pracowa\u0107 pod ci\u015bnieniem przekraczaj\u0105cym 25 psi. W BMW 750i xDrive silnik ten osi\u0105ga moc 523 KM i moment obrotowy 553 lb-ft.<\/p>\n\n\n\n

Jaka jest g\u0142\u00f3wna r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy silnikami N63 i S63?<\/h3>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wna r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy silnikami N63 i S63 polega na tym, \u017ce silnik S63 by\u0142 wersj\u0105 silnika N63 opracowan\u0105 przez BMW Motorsport. Ponadto, w przeciwie\u0144stwie do N63, w S63 zastosowano turbospr\u0119\u017cark\u0119 typu twin-scroll z kolektorem wydechowym dostrojonym impulsowo, kt\u00f3ry \u0142\u0105czy\u0142 obie g\u0142owice cylindr\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Podsumowanie<\/h2>\n\n\n\n

Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, turbodo\u0142adowany silnik V8 BMW N63 to niez\u0142y silnik, poniewa\u017c jest mocny, niezawodny, trwa\u0142y i ma znakomite osi\u0105gi. Ale jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 silnik\u00f3w, ma te\u017c kilka problem\u00f3w, z kt\u00f3rymi musz\u0105 sobie radzi\u0107 jego w\u0142a\u015bciciele. Niemniej jednak, je\u015bli o silnik ten odpowiednio si\u0119 dba, wi\u0119kszo\u015bci problem\u00f3w mo\u017cna unikn\u0105\u0107, a silnik bez problemu osi\u0105gnie przebieg ponad 250 000 mil.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Silnik BMW N63 by\u0142 pierwszym na \u015bwiecie silnikiem do samochod\u00f3w produkcyjnych, w kt\u00f3rym zastosowano uk\u0142ad „gor\u0105cej w\u0119\u017cownicy”, w kt\u00f3rym turbospr\u0119\u017carki znajduj\u0105 si\u0119 wewn\u0105trz litery „V” silnika. Co wi\u0119cej, by\u0142 to<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4718,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4717"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4717"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4717\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4719,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4717\/revisions\/4719"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4718"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4717"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4717"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4717"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}