{"id":4766,"date":"2022-06-24T08:07:24","date_gmt":"2022-06-24T08:07:24","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=4766"},"modified":"2022-06-24T08:07:28","modified_gmt":"2022-06-24T08:07:28","slug":"czy-porsche-718-cayman-t-to-dobry-samochod","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-porsche-718-cayman-t-to-dobry-samochod\/","title":{"rendered":"Czy Porsche 718 Cayman T to dobry samoch\u00f3d?"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 718 Cayman T jest nieco zmienion\u0105 wersj\u0105 podstawowego modelu 718 Cayman, co oznacza, \u017ce wykorzystuje zwyk\u0142y model 718 Cayman i dodaje do niego dodatkowe elementy specjalne, aby uczyni\u0107 go bardziej przyjaznym dla kierowcy. Oznacza to, \u017ce zwyk\u0142e 718 i 718 T s\u0105 niemal identyczne. A wi\u0119c, czy Porsche 718 Cayman T to dobry samoch\u00f3d?<\/p>\n\n\n\n

M\u00f3wili\u015bmy ju\u017c o zwyk\u0142ym 718 Cayman i stwierdzili\u015bmy, \u017ce jest to naprawd\u0119 dobry samoch\u00f3d, co oznacza, \u017ce 718 Cayman T jest r\u00f3wnie\u017c dobrym samochodem. Mo\u017ce nie ma on najbardziej ekscytuj\u0105cego silnika Caymana, ale nikt nie mo\u017ce zaprzeczy\u0107 jego osi\u0105gom. Cayman T wygl\u0105da r\u00f3wnie\u017c nieco lepiej ni\u017c zwyk\u0142y Cayman klasy podstawowej.<\/p>\n\n\n\n

Najwi\u0119ksza r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy nimi jest w dziale jazdy, poniewa\u017c Cayman T naprawd\u0119 sprawia wra\u017cenie bardziej wyj\u0105tkowego w prowadzeniu. Oferuje nieco zmienione zawieszenie i ni\u017csz\u0105 wysoko\u015b\u0107, co pozwala na lepsze poznanie granic trakcji. Niezawodno\u015b\u0107 jest przyzwoita, ale s\u0105 pewne problemy, o kt\u00f3rych warto wspomnie\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Model 718 T jest o oko\u0142o 6 000 USD dro\u017cszy od zwyk\u0142ego 718 T, poniewa\u017c w zasadzie dodaje kilka dodatkowych opcji do zwyk\u0142ego 718. Oznacza to, \u017ce ich warto\u015b\u0107 jest r\u00f3wnie wysoka, jak w przypadku zwyk\u0142ego 718. Praktyczno\u015b\u0107 jest tak dobra, jak tylko mo\u017ce by\u0107 w samochodzie tej wielko\u015bci dzi\u0119ki dw\u00f3m przestrzeniom \u0142adunkowym, ale przestrze\u0144 wewn\u0105trz jest co najmniej ograniczona.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman T – Uk\u0142ad nap\u0119dowy<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman T jest wyposa\u017cone w podstawowy, 4-cylindrowy silnik 2,0 l typu boxer z turbodo\u0142adowaniem, kt\u00f3ry generuje moc 299 KM i moment obrotowy 280 lb-ft. Mimo, \u017ce mo\u017ce si\u0119 to wydawa\u0107 zbyt s\u0142abe jak na Porsche, nadal udaje mu si\u0119 osi\u0105gn\u0105\u0107 pr\u0119dko\u015b\u0107 60 mph z miejsca w 4,8 sekundy, czyli oko\u0142o 0,2 sekundy szybciej ni\u017c zwyk\u0142emu 718 Cayman.<\/p>\n\n\n\n

718 Cayman T jest dost\u0119pny z dwiema skrzyniami bieg\u00f3w, 7-biegow\u0105 dwusprz\u0119g\u0142ow\u0105 skrzyni\u0105 PDK lub manualn\u0105 6-biegow\u0105 skrzyni\u0105, w zale\u017cno\u015bci od tego, co bardziej cenisz, pr\u0119dko\u015b\u0107 czy zaanga\u017cowanie kierowcy. 718 Cayman T jest r\u00f3wnie\u017c samochodem z nap\u0119dem na cztery ko\u0142a, tak jak wszystkie inne modele 718.<\/p>\n\n\n\n

Dzi\u0119ki mniejszemu silnikowi, 718 Cayman T mo\u017ce osi\u0105gn\u0105\u0107 oko\u0142o 30MPG \u0142\u0105cznie, co jest ca\u0142kiem przyzwoit\u0105 liczb\u0105 jak na dwumiejscowy samoch\u00f3d sportowy Porsche. Pr\u0119dko\u015b\u0107 maksymalna wynosi 171 mil na godzin\u0119, co r\u00f3wnie\u017c nie jest czym\u015b, czego mo\u017cna by si\u0119 spodziewa\u0107 po czterocylindrowym silniku o pojemno\u015bci 2,0 l.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman T – Design i podwozie<\/h2>\n\n\n\n

Tylko prawdziwy entuzjasta Porsche b\u0119dzie w stanie odr\u00f3\u017cni\u0107 zwyk\u0142e 718 od 718 T po prostu patrz\u0105c na nie. Trzeba przyzna\u0107, \u017ce osoby kupuj\u0105ce te samochody s\u0105 dobrze zorientowane we wszystkich zawi\u0142o\u015bciach poszczeg\u00f3lnych modeli. Model T ma specjalne plakietki, opcjonalne naklejki i opcjonalne felgi, kt\u00f3re go wyr\u00f3\u017cniaj\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Najwi\u0119ksza r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy zwyk\u0142ym 718 Caymanem a 718 Caymanem T polega na wra\u017ceniach z jazdy, poniewa\u017c 718 T jest ni\u017cej zawieszony, a tak\u017ce dlatego, \u017ce fabrycznie wyposa\u017cono go w system PASM (Porsche Active Suspension Management). Tylne ko\u0142a s\u0105 r\u00f3wnie\u017c szersze, co daje 718 T szersz\u0105 postaw\u0119 i lepsz\u0105 zdolno\u015b\u0107 pokonywania zakr\u0119t\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman T – Niezawodno\u015b\u0107 i typowe problemy<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, 718 Cayman T jest praktycznie identyczny jak zwyk\u0142y 718 Cayman, co oznacza, \u017ce jest przyzwoicie niezawodny, je\u015bli jest utrzymywany w optymalnym stanie. Samochody te s\u0105 dro\u017csze w utrzymaniu ni\u017c wiele innych aut z tego segmentu, ale jest to zwi\u0105zane z terytorium, poniewa\u017c odznaka Porsche ma dodatkowe znaczenie w innych miejscach.<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze problemy zwi\u0105zane z 718 Cayman T dotycz\u0105 silnika, skrzyni bieg\u00f3w, klimatyzacji, uk\u0142adu paliwowego i poduszek powietrznych.<\/p>\n\n\n\n

Porsche 718 Cayman T – warto\u015b\u0107 i praktyczno\u015b\u0107<\/h2>\n\n\n\n

Ceny Porsche 718 Cayman T zaczynaj\u0105 si\u0119 od oko\u0142o 67 000 USD, czyli o oko\u0142o 6 000 USD wi\u0119cej w por\u00f3wnaniu do zwyk\u0142ego modelu 718 Cayman. Bior\u0105c pod uwag\u0119 fakt, \u017ce oba te modele bardzo dobrze zachowuj\u0105 swoj\u0105 warto\u015b\u0107, inwestycja w jeden z nich ma sens w por\u00f3wnaniu z innymi konkurentami, kt\u00f3rzy co prawda kosztuj\u0105 mniej, ale nie zachowuj\u0105 tak du\u017cej warto\u015bci przez lata.<\/p>\n\n\n\n

Pod wzgl\u0119dem praktyczno\u015bci, 718 Cayman T jest tak dobry, jak to tylko mo\u017cliwe, bior\u0105c pod uwag\u0119 rozmiar samochodu. Ma zar\u00f3wno przedni, jak i tylny baga\u017cnik oraz troch\u0119 miejsca za siedzeniami. Przestrze\u0144 wewn\u0105trz jest nieco ograniczona dla wy\u017cszych kierowc\u00f3w, ale kierowcy o przeci\u0119tnym wzro\u015bcie nie powinni mie\u0107 problem\u00f3w z wygodnym poruszaniem si\u0119 we wn\u0119trzu 718 Cayman T.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h3>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 Porsche 718 Cayman T?<\/h3>\n\n\n\n

Je\u015bli jeste\u015b zainteresowany kupnem Caymana i uwa\u017casz si\u0119 za prawdziwego petrolheada, to sensownym rozwi\u0105zaniem b\u0119dzie przesiadka do 718 Caymana T, poniewa\u017c oferuje on bardziej wci\u0105gaj\u0105ce wra\u017cenia z jazdy. Z drugiej strony, je\u015bli chcesz po prostu mie\u0107 Caymana i nie zale\u017cy Ci na zawi\u0142o\u015bciach, b\u0119dziesz bardziej ni\u017c zadowolony ze zwyk\u0142ego Caymana.<\/p>\n\n\n\n

Cayman T to mniej wi\u0119cej zwyk\u0142y Cayman z kilkoma wybranymi opcjonalnymi elementami, kt\u00f3re sprawiaj\u0105, \u017ce samoch\u00f3d jest bardziej wci\u0105gaj\u0105cy w prowadzenie. Podsumowuj\u0105c, 718 T daje du\u017co frajdy z jazdy i warto go kupi\u0107, je\u015bli jest to Tw\u00f3j ulubiony model.<\/p>\n\n\n\n

Czy Porsche Cayman jest 911-tk\u0105 dla ubogich?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, Porsche Cayman to osobny model, kt\u00f3ry niewiele r\u00f3\u017cni si\u0119 od 911, poza tym, \u017ce oba s\u0105 Porsche. Po pierwsze, 911 jest samochodem z silnikiem umieszczonym wy\u0142\u0105cznie z ty\u0142u, podczas gdy Cayman jest samochodem z silnikiem umieszczonym w \u015brodku.<\/p>\n\n\n\n

Po drugie, Cayman jest mniejszy, ma kr\u00f3tszy rozstaw osi i wa\u017cy znacznie mniej ni\u017c 911. Prowadzi si\u0119 zupe\u0142nie inaczej, a wiele os\u00f3b uwa\u017ca nawet, \u017ce Cayman prowadzi si\u0119 o wiele lepiej ni\u017c 911 ze wzgl\u0119du na konfiguracj\u0119 silnika \u015brodkowego, kt\u00f3ra zapewnia r\u00f3wnowag\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Czy Porsche Cayman jest takie samo jak Porsche Boxster?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, Porsche Cayman to w zasadzie Porsche Boxster z dachem typu hardtop. Nie ma mi\u0119dzy nimi \u017cadnych r\u00f3\u017cnic, je\u015bli chodzi o uk\u0142ad nap\u0119dowy, zawieszenie i wiele innych istotnych element\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Trzeba powiedzie\u0107, \u017ce Cayman jest oferowany jako GT4 RS, kt\u00f3ry jest najmocniejszym i najdro\u017cszym modelem 718 w historii, podczas gdy Boxster Spyder (najdro\u017cszy model Boxstera) nie jest ani tak szybki, ani tak drogi jak Cayman GT4 RS.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 718 Cayman T jest nieco zmienion\u0105 wersj\u0105 podstawowego modelu 718 Cayman, co oznacza, \u017ce wykorzystuje zwyk\u0142y model 718 Cayman i dodaje do niego dodatkowe elementy specjalne, aby uczyni\u0107 go<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4767,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4766"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4766"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4766\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4768,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4766\/revisions\/4768"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4767"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4766"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4766"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4766"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}