{"id":5023,"date":"2022-08-31T07:01:33","date_gmt":"2022-08-31T07:01:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5023"},"modified":"2022-08-31T07:01:37","modified_gmt":"2022-08-31T07:01:37","slug":"najczestsze-problemy-z-silnikiem-ford-5-4","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-silnikiem-ford-5-4\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z silnikiem Ford 5.4"},"content":{"rendered":"\n

Silnik Ford 5.4L Triton jest obecny na rynku od ponad dekady. Z ponad milionem jednostek wyprodukowanych na ca\u0142ym \u015bwiecie, 5.4L jest dobrze znan\u0105 jednostk\u0105 nap\u0119dow\u0105 Forda. Nawet je\u015bli Ford przesta\u0142 produkowa\u0107 5.4L w 2010 roku, to nadal jest to naprawd\u0119 popularna opcja na rynku samochod\u00f3w u\u017cywanych. Zanim zdecydujesz si\u0119 na zakup jednego, pami\u0119taj, aby rozwa\u017cy\u0107 te kwestie.<\/p>\n\n\n\n

W sumie, 5.4L silnik Triton jest do\u015b\u0107 niezawodny i powinien by\u0107 w stanie wytrzyma\u0107 wszelkiego rodzaju nadu\u017cycia przez d\u0142u\u017cszy czas. Najcz\u0119stsze problemy z silnikiem Forda 5.4L s\u0105 zwi\u0105zane z uk\u0142adem zap\u0142onowym, modu\u0142em sterownika pompy paliwa, uk\u0142adem rozrz\u0105du silnika, \u015bwiecami zap\u0142onowymi i problemami z faz\u0105 krzywkow\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Kluczem do posiadania tego silnika przez dziesi\u0105tki lat jest jego w\u0142a\u015bciwa konserwacja przez ca\u0142y czas. Jest to stosunkowo du\u017cy silnik, kt\u00f3ry wymaga sta\u0142ej konserwacji i szybkiej wymiany p\u0142yn\u00f3w i p\u0142ukania. Wi\u0119kszo\u015b\u0107 w\u0142a\u015bcicieli twierdzi, \u017ce mog\u0105 one trwa\u0107 kilkaset tysi\u0119cy mil, ale tylko wtedy, gdy s\u0105 one utrzymywane dobrze.<\/p>\n\n\n\n

Tak czy inaczej, nale\u017cy rozwa\u017cy\u0107 te kwestie, zanim zdecydujesz si\u0119 na zakup silnika 5.4L, wi\u0119c masz szeroki understating tego, co mo\u017ce potencjalnie p\u00f3j\u015b\u0107 \u017ale.<\/p>\n\n\n\n

Ford 5.4 V8 – Problemy z uk\u0142adem zap\u0142onowym<\/h2>\n\n\n\n

Istnieje kilka r\u00f3\u017cnych wersji silnika 5.4L V8, 2-zaworowy V8 Triton, 3-zaworowy V8 Triton, 4-zaworowy V8 Triton i wszystkie one wydaj\u0105 si\u0119 cierpie\u0107 z powodu problem\u00f3w z uk\u0142adem zap\u0142onowym. W silniku 5,4L V8 zastosowano konstrukcj\u0119 coil-on-plug, w kt\u00f3rej cewka jest u\u017cywana dla ka\u017cdego cylindra z osobna. S\u0105 one umieszczone bezpo\u015brednio na \u015bwiecach zap\u0142onowych.<\/p>\n\n\n\n

Problem tutaj dzieje si\u0119, gdy gumowane os\u0142ony na buty cewki zaczynaj\u0105 si\u0119 pogarsza\u0107 i powoduj\u0105c iskr\u0119 uderzy\u0107 dobrze, jak nie trafi\u0107 na \u015bwiec\u0119. Je\u015bli zauwa\u017cysz, \u017ce silnik nie strzela lub traci moc, istnieje prawdopodobie\u0144stwo, \u017ce winny jest uk\u0142ad zap\u0142onowy. Na szcz\u0119\u015bcie naprawa tego problemu jest do\u015b\u0107 prosta, poniewa\u017c wystarczy wymieni\u0107 cewki.<\/p>\n\n\n\n

Ford 5.4 V8 – problemy z modu\u0142em sterownika pompy paliwa<\/h2>\n\n\n\n

5.4L V8 znaleziony w F150 jest znany z problem\u00f3w z modu\u0142em sterownika pompy paliwa, w kt\u00f3rym pompa paliwowa przestaje dostarcza\u0107 paliwo do silnika i powoduje, \u017ce samoch\u00f3d zatrzymuje si\u0119. To r\u00f3wnie\u017c odcina moc do ca\u0142kiem sporo wszystkich istotnych system\u00f3w, kt\u00f3re czasami mog\u0105 by\u0107 niebezpieczne, a nawet spowodowa\u0107 wypadek. Najgorsze jest to, \u017ce zazwyczaj dzieje si\u0119 to podczas jazdy na autostradzie.<\/p>\n\n\n\n

Modu\u0142 sterownika pompy paliwa znajduje si\u0119 bezpo\u015brednio na stalowej ramie, co oznacza, \u017ce ma on kontakt z brudem, gruzem i wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami, kt\u00f3re mog\u0105 powoli z\u017cera\u0107 obudow\u0119. Powoduje to zwarcie, w wyniku kt\u00f3rego modu\u0142 nie spe\u0142nia swojego zadania. Ford dostrzeg\u0142 ten problem i zaoferowa\u0142 przeprojektowan\u0105 obudow\u0119 zamienn\u0105, kt\u00f3ra rozwi\u0105zuje ten problem.<\/p>\n\n\n\n

Ford 5.4 V8 – problemy z rozrz\u0105dem silnika<\/h2>\n\n\n\n

Silnik 5.4L V8 r\u00f3wnie\u017c czasami cierpi z powodu kilku r\u00f3\u017cnych problem\u00f3w zwi\u0105zanych z uk\u0142adem rozrz\u0105du, takich jak wydmuchany napinacz, problem z faz\u0105 krzywkow\u0105 lub poluzowany \u0142a\u0144cuch rozrz\u0105du. Wszystkie trzy z tych cz\u0119\u015bci musz\u0105 dzia\u0142a\u0107 bez \u017cadnych problem\u00f3w, je\u015bli chcesz, aby silnik 5.4L wykonywa\u0107 swoj\u0105 prac\u0119 prawid\u0142owo. Je\u015bli nie, silnik mo\u017ce dos\u0142ownie zniszczy\u0107 si\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Najprostszym sposobem, jak mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 te problemy wcze\u015bnie jest s\u0142ucha\u0107 \u0142a\u0144cucha grzechotanie. Je\u015bli to nie jest pod opiek\u0105 wystarczaj\u0105co wcze\u015bnie, to mo\u017ce potencjalnie rozpocz\u0105\u0107 efekt domina i spowodowa\u0107, \u017ce dwa pozosta\u0142e systemy do awarii, jak r\u00f3wnie\u017c. Je\u015bli tak si\u0119 stanie, tw\u00f3j silnik prawdopodobnie wybuchnie, wi\u0119c upewnij si\u0119, \u017ce zwracasz uwag\u0119 na te trzy elementy.<\/p>\n\n\n\n

Ford 5.4 V8 – problemy ze \u015bwiecami zap\u0142onowymi<\/h2>\n\n\n\n

Wysadzone \u015bwiece zap\u0142onowe nie s\u0105 dok\u0142adnie powszechnym problemem, ale 5.4L V8 wydaje si\u0119 by\u0107 po drugiej stronie historii, zw\u0142aszcza modele sprzed 2004 roku. Kiedy \u015bwieca zap\u0142onowa dmucha, zwykle rozrywa ca\u0142e gwintowanie aluminiowej g\u0142owicy. Co wi\u0119cej, \u015bwieca mo\u017ce r\u00f3wnie\u017c z\u0142ama\u0107 system „coil-over spark plug”, o kt\u00f3rym wspomnieli\u015bmy w pierwszym problemie.<\/p>\n\n\n\n

Faktem jest, \u017ce problem jest tak powszechny, \u017ce wielu mechanik\u00f3w z rynku wt\u00f3rnego nawet dokona\u0142o poprawki. Ford r\u00f3wnie\u017c dostrzeg\u0142 ten problem i nawet zaoferowa\u0142 rozwi\u0105zanie z wk\u0142adk\u0105 gwintow\u0105 Lock-N-Stitch.<\/p>\n\n\n\n

Ford 5.4 V8 – problemy z faz\u0105 rozrz\u0105du<\/h2>\n\n\n\n

Regulator faz rozrz\u0105du ma za zadanie obs\u0142ugiwa\u0107 wa\u0142ek rozrz\u0105du i przesuwa\u0107 go o kilka stopni, aby p\u0142atek krzywki m\u00f3g\u0142 prawid\u0142owo otwiera\u0107 i zamyka\u0107 zawory. Wa\u0142ek rozrz\u0105du porusza si\u0119 w zale\u017cno\u015bci od stylu jazdy, co oznacza, \u017ce podczas jazdy przy niskich obrotach wa\u0142ek zaworu pozostaje w jednym miejscu, ale zmienia pozycj\u0119, gdy potrzebujesz wi\u0119cej mocy.
Jednak wiadomo, \u017ce w silniku 5.4L fazownik ulega awarii, co wymaga wymiany na zupe\u0142nie nowy egzemplarz.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo mo\u017ce wytrzyma\u0107 Ford V8 5.4L?<\/h3>\n\n\n\n

Ford 5.4L V8 mo\u017ce z \u0142atwo\u015bci\u0105 wytrzyma\u0107 kilkaset tysi\u0119cy mil bez konieczno\u015bci przeprowadzania remontu kapitalnego. Silnik ten zosta\u0142 zaprojektowany jako ko\u0144 roboczy, co oznacza, \u017ce mo\u017ce ci\u0105gn\u0105\u0107 i holowa\u0107 bez do\u015bwiadczania zbyt wielu problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Jako takie, 5.4L V8 mo\u017ce trwa\u0107 d\u0142ugo, je\u015bli wzi\u0105\u0107 odpowiedni\u0105 opiek\u0119 nad nim. Nie mo\u017cna przeceni\u0107, \u017ce te silnik musi by\u0107 utrzymywane, aby trwa\u0107 znaczn\u0105 ilo\u015b\u0107 czasu.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego Ford przesta\u0142 produkowa\u0107 5.4L V8?<\/h3>\n\n\n\n

Ford przesta\u0142 robi\u0107 5,4L V8, poniewa\u017c silnik jest datowany i do\u015b\u0107 nieefektywny. T<\/p>\n\n\n\n

Przet\u0142umaczono z www.DeepL.com\/Translator (wersja darmowa)<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Silnik Ford 5.4L Triton jest obecny na rynku od ponad dekady. Z ponad milionem jednostek wyprodukowanych na ca\u0142ym \u015bwiecie, 5.4L jest dobrze znan\u0105 jednostk\u0105 nap\u0119dow\u0105 Forda. Nawet je\u015bli Ford przesta\u0142<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[32],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5023"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5023"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5023\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5024,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5023\/revisions\/5024"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5023"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5023"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5023"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}