{"id":5189,"date":"2022-10-05T09:57:47","date_gmt":"2022-10-05T09:57:47","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5189"},"modified":"2022-10-05T09:57:50","modified_gmt":"2022-10-05T09:57:50","slug":"nowy-citroen-e-c4-electric-a-podobne-samochody-ev","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/nowy-citroen-e-c4-electric-a-podobne-samochody-ev\/","title":{"rendered":"Nowy Citro\u00ebn \u00eb-C4 electric a podobne samochody EV"},"content":{"rendered":"\n

Nowy Citro\u00ebn e-C4 to w pe\u0142ni elektryczny samoch\u00f3d rodzinny stworzony, aby zbli\u017cy\u0107 Citro\u00ebna do najpopularniejszej grupy rodzinnych samochod\u00f3w elektrycznych. e-C4 opiera si\u0119 na znanej platformie Stellantis EV, kt\u00f3r\u0105 mo\u017cna zobaczy\u0107 w wielu samochodach elektrycznych produkowanych przez Citro\u00ebna, Peugeota, Fiata, Vauxhall\/Opel i wszystkie inne marki pod parasolem Stellantis.<\/p>\n\n\n\n

W tym artykule, b\u0119dziemy por\u00f3wnywa\u0107 nowy Citro\u00ebn \u00eb-C4 elektryczny vs podobne samochody EV i powiedzie\u0107, jak one por\u00f3wna\u0107 i dlaczego nale\u017cy przej\u015b\u0107 do jednego nad drugim. e-C4 jest zasilany przez 50kWh bateri\u0119, kt\u00f3ra daje samoch\u00f3d przyzwoity zasi\u0119g i przyzwoit\u0105 moc. Istniej\u0105 pewne samochody, kt\u00f3re oferuj\u0105 wi\u0119cej w ka\u017cdym segmencie, ale kosztuj\u0105 du\u017co wi\u0119cej pieni\u0119dzy.<\/p>\n\n\n\n

Najwi\u0119ksze rywale Citro\u00ebn e-C4 s\u0105 Volkswagen ID.3, Nissan Leaf, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, i Mazda MX-30. Niekt\u00f3re z nich s\u0105 nieco bardziej powa\u017cne i nakazuj\u0105 wy\u017csz\u0105 cen\u0119 tag, ale wiele os\u00f3b widzi je jako cz\u0119\u015b\u0107 tej samej grupy, kt\u00f3ra jest ekonomia do \u015bredniego segmentu rodziny EV.<\/p>\n\n\n\n

Tak czy inaczej, mamy zamiar teraz i\u015b\u0107 dog\u0142\u0119bnie z ka\u017cdym z tych samochod\u00f3w i powiedzie\u0107, co mo\u017cna dosta\u0107 za swoje pieni\u0105dze.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-C4 electric<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn e-C4 electric zaczyna si\u0119 gdzie\u015b pomi\u0119dzy \u20ac33,000-\u20ac35,000 i oferuje 50kWh bateri\u0119, kt\u00f3ra daje 136 KM i maksymalny zasi\u0119g oko\u0142o 218 mil. e-C4 mo\u017ce by\u0107 \u0142adowany z maksymalnie 100kW soku, kt\u00f3ry pozwala osi\u0105gn\u0105\u0107 80% z 20% \u0142adowania w nieco ponad 20 minut. Ten uk\u0142ad nap\u0119dowy jest skojarzony ze sta\u0142ym nap\u0119dem FWD.<\/p>\n\n\n\n

Pod wzgl\u0119dem stylistycznym e-C4 pod\u0105\u017ca za znanym j\u0119zykiem projektowania Citro\u00ebna, dzi\u0119ki czemu samoch\u00f3d wygl\u0105da ekscytuj\u0105co i m\u0142odzie\u017cowo. Wn\u0119trze jest nowoczesne i \u0142adnie rozplanowane, dzi\u0119ki czemu ca\u0142y samoch\u00f3d sprawia wra\u017cenie aktualnego. Przestrze\u0144 jest r\u00f3wnie\u017c obfita, a konfiguracja Stellantis 50kWh prawdopodobnie b\u0119dzie naprawd\u0119 niezawodna, poniewa\u017c jest naprawd\u0119 powszechna w\u015br\u00f3d wielu samochod\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen ID.3<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.3 Pro Performance z 204 KM zaczyna si\u0119 od oko\u0142o 36,000 euro, co jest nieco powy\u017cej Citro\u00ebn e-C4, ale ID.3 dostaje r\u00f3wnie\u017c nieco wi\u0119kszy akumulator 62kWh, kt\u00f3ry mo\u017ce da\u0107 oko\u0142o 265 mil zasi\u0119gu. ID.3 obs\u0142uguje szybkie \u0142adowanie do 100kW, jak r\u00f3wnie\u017c, co oznacza, \u017ce 20-80% bateria jest wykonywana w oko\u0142o 25 minut.<\/p>\n\n\n\n

ID.3 wygl\u0105da bardziej futurystycznie ni\u017c Citro\u00ebn e-C4 zar\u00f3wno wewn\u0105trz jak i na zewn\u0105trz, co sprawia, \u017ce ca\u0142e do\u015bwiadczenie jest nieco bardziej ekscytuj\u0105ce. Model e-C4 wygl\u0105da jak zwyk\u0142y samoch\u00f3d z silnikiem spalinowym, podczas gdy ID.3 jest oczywi\u015bcie pojazdem elektrycznym, poniewa\u017c stara si\u0119 by\u0107 tak futurystyczny, jak to tylko mo\u017cliwe. Przestrze\u0144 wewn\u0119trzna w ID.3 jest wspania\u0142a, zw\u0142aszcza drugi rz\u0105d siedze\u0144, a niezawodno\u015b\u0107 jest naprawd\u0119 dobra.<\/p>\n\n\n\n

Nissan Leaf<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli zap\u0142acisz mi\u0119dzy 33 000 a 41 000 euro, mo\u017cesz r\u00f3wnie\u017c uzyska\u0107 150 KM Nissan Leaf\/Nissan Leaf e+. Ta\u0144szy Leaf dostaje mniejszy akumulator 39kWh, podczas gdy wi\u0119kszy model Leaf e+ dostaje 59kWh. Zwyk\u0142y Leaf mo\u017ce zrobi\u0107 oko\u0142o 168 mil zasi\u0119gu, podczas gdy Leaf e+ mo\u017ce zrobi\u0107 a\u017c 260 mil zasi\u0119gu. Mo\u017cesz szybko na\u0142adowa\u0107 Leaf z 50kW mocy i 20-80% trwa prawie godzin\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Przestrzennie, Nissan Leaf jest zauwa\u017calnie mniejszy ni\u017c inne samochody na tej li\u015bcie, ale jest r\u00f3wnie\u017c ta\u0144szy na ca\u0142ym pok\u0142adzie. Dostajesz r\u00f3wnie\u017c mniej udogodnie\u0144 z Leaf, ale to jest znacznie ta\u0144sze, aby uzyska\u0107 w pe\u0142ni wyposa\u017cone Leaf ni\u017c to jest jakikolwiek inny samoch\u00f3d na tej li\u015bcie.<\/p>\n\n\n\n

Kia EV6<\/h2>\n\n\n\n

Jedynym modelem EV6, kt\u00f3ry mo\u017ce by\u0107 zdalnie por\u00f3wnywany z tymi trzema poprzednimi samochodami, jest model EV6 Standard Range 2WD o warto\u015bci 47 000 euro z bateri\u0105 54kWh i maksymalnym zasi\u0119giem 200 mil. Dobr\u0105 rzecz\u0105 jest to, \u017ce EV6 obs\u0142uguje szybkie \u0142adowanie do 175kW, kt\u00f3re mo\u017ce na\u0142adowa\u0107 samoch\u00f3d od 20% do 80% w zaledwie 17 minut.<\/p>\n\n\n\n

Gdzie Kia robi najwi\u0119kszy skok jest wn\u0119trze i projekt zewn\u0119trzny, poniewa\u017c wygl\u0105da (moim zdaniem) lepiej ni\u017c jakikolwiek inny samoch\u00f3d na tej li\u015bcie. Wy\u017csze modele EV6 s\u0105 du\u017co dro\u017csze, ale s\u0105 te\u017c du\u017co lepsze pod praktycznie ka\u017cdym wzgl\u0119dem.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5<\/h2>\n\n\n\n

Jak to jest z EV6, jedynym por\u00f3wnywalnym modelem Ioniq 5 do pierwszych trzech samochod\u00f3w jest model 54kWh 43,000 \u20ac Ioniq 5 Standard Range FWD. Ten pochodzi z tego samego akumulatora znalezionego w EV6, kt\u00f3ry wypycha 170 KM w obu modelach. Mo\u017ce on r\u00f3wnie\u017c \u0142adowa\u0107 si\u0119 z pr\u0119dko\u015bci\u0105 do 175kW z niemal identycznym czasem \u0142adowania.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq 5 wygl\u0105da r\u00f3wnie atrakcyjnie i u\u017cytecznie jak EV6, zw\u0142aszcza dla tych, kt\u00f3rzy kochaj\u0105 blokowy i retro-futurystyczny design.<\/p>\n\n\n\n

Mazda MX-30<\/h2>\n\n\n\n

Jednym z najta\u0144szych samochod\u00f3w na tej li\u015bcie jest Mazda MX-30, poniewa\u017c zaczyna si\u0119 od oko\u0142o 34 000 euro za model 30kWh, kt\u00f3ry jest zdecydowanie tym z najmniejsz\u0105 bateri\u0105 tutaj. Wystarczy to na zaledwie 100 mil zasi\u0119gu, 143 KM i „szybki” czas \u0142adowania 37kW, kt\u00f3ry jest r\u00f3wnie\u017c najgorszy tutaj z do\u015b\u0107 du\u017cym marginesem.<\/p>\n\n\n\n

Poza tym MX-30 jest te\u017c najs\u0142abszy je\u015bli chodzi o przestrze\u0144 wewn\u0105trz, wypadaj\u0105c gorzej tylko od mniejszego Nissana Leaf. Design jest r\u00f3wnie\u017c stosunkowo dziwny i MX-30 po prostu nie nale\u017cy do tego samego zdania co samochody takie jak EV6, e-C4, ID.3, czy Ioniq 5.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ.<\/h2>\n\n\n\n

Czy Citro\u00ebn e-C4 si\u0119 op\u0142aca?<\/h3>\n\n\n\n

Je\u015bli podoba Ci si\u0119 j\u0119zyk projektowania Citro\u00ebna i zadowala Ci\u0119 maksymalny zasi\u0119g, przestrze\u0144 i udogodnienia, to e-C4 na pewno warto. Niekt\u00f3rzy uwielbiaj\u0105 spos\u00f3b, w jaki e-C4 nie krzyczy EV, podczas gdy inni doceniaj\u0105, gdy EV wygl\u0105da inaczej ni\u017c wszystko inne na drodze. Tak czy inaczej, e-C4 to naprawd\u0119 konkurencyjny samoch\u00f3d w swoim segmencie.<\/p>\n\n\n\n

Czy Citro\u00ebn e-C4 jest samochodem luksusowym?<\/h3>\n\n\n\n

Z cen\u0105 wyj\u015bciow\u0105 na p\u00f3\u0142noc od 33 000 euro, mo\u017cna by si\u0119 spodziewa\u0107, \u017ce e-C4 b\u0119dzie oferowa\u0142 sporo luksusowych funkcji, ale nie do ko\u0144ca tak jest. Nieelektryczna wersja C4 kosztuje a\u017c o 12 000 euro mniej ni\u017c e-C4, co oznacza, \u017ce elektryfikacja ma wysok\u0105 cen\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 Citro\u00ebna e-C4 czy zwyk\u0142e C4?<\/h3>\n\n\n\n

Za moje pieni\u0105dze wybra\u0142bym zwyk\u0142e C4, poniewa\u017c kosztuje ono znacznie mniej pieni\u0119dzy ni\u017c e-C4. Jednak pojazdy elektryczne s\u0105 znacznie dro\u017csze, niezale\u017cnie od marki i modelu, co oznacza, \u017ce r\u00f3\u017cnica w cenie mi\u0119dzy zwyk\u0142ym C4 a e-C4 nie jest niczym nadzwyczajnym.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nowy Citro\u00ebn e-C4 to w pe\u0142ni elektryczny samoch\u00f3d rodzinny stworzony, aby zbli\u017cy\u0107 Citro\u00ebna do najpopularniejszej grupy rodzinnych samochod\u00f3w elektrycznych. e-C4 opiera si\u0119 na znanej platformie Stellantis EV, kt\u00f3r\u0105 mo\u017cna zobaczy\u0107<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5190,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[67],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5189"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5189"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5189\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5191,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5189\/revisions\/5191"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5190"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5189"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5189"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5189"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}