{"id":5289,"date":"2022-10-13T10:51:46","date_gmt":"2022-10-13T10:51:46","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5289"},"modified":"2022-10-13T10:51:49","modified_gmt":"2022-10-13T10:51:49","slug":"najczestsze-problemy-z-silnikami-bmw-b48","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-silnikami-bmw-b48\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z silnikami BMW B48"},"content":{"rendered":"\n

Silnik BMW B48 to turbodo\u0142adowany silnik benzynowy typu inline-four, kt\u00f3ry zast\u0105pi\u0142 wyj\u0105tkowy silnik BMW N20. Silnik ten by\u0142 w produkcji od 2014 roku do chwili obecnej. Pierwszym samochodem wyposa\u017conym w ten silnik by\u0142 F56 Mini Hatch, kt\u00f3ry by\u0142 montowany w aplikacjach BMW od 2015 roku.<\/p>\n\n\n\n

W przeciwie\u0144stwie do silnika BMW N20, BMW B48 jest nieco bardziej niezawodny i trwa\u0142y. Jednak wi\u0105\u017ce si\u0119 on r\u00f3wnie\u017c z kilkoma problemami, o kt\u00f3rych zainteresowani u\u017cytkownicy powinni wiedzie\u0107. Jakie s\u0105 jednak cz\u0119ste problemy z silnikami BMW B48?<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze problemy z silnikami BMW B48 to utrata p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, problemy z pokryw\u0105 zawor\u00f3w, niedzia\u0142aj\u0105ce \u015bwiece zap\u0142onowe, problemy z uk\u0142adem ch\u0142odzenia, niedzia\u0142aj\u0105ce solenoidy VANOS, problemy z uszczelk\u0105 miski olejowej i du\u017ce zu\u017cycie oleju. Jednak\u017ce, poniewa\u017c silnik BMW B48 nie jest d\u0142ugo na rynku, nie ma on wielu problem\u00f3w jak starsze silniki.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 cz\u0119ste problemy z silnikami BMW B48?<\/h2>\n\n\n\n

Utrata p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego<\/h3>\n\n\n\n

Jest to pierwszy problem, na kt\u00f3ry powinni by\u0107 gotowi kierowcy BMW z silnikiem B48. Niekt\u00f3re z rzeczy, kt\u00f3re powoduj\u0105 utrat\u0119 p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego to uszkodzona ch\u0142odnica, s\u0142aby korek ch\u0142odnicy i z\u0142a uszczelka g\u0142owicy. Tak wi\u0119c, je\u015bli masz utrat\u0119 p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, powiniene\u015b mie\u0107 mechanika sprawdzi\u0107 te cz\u0119\u015bci i naprawi\u0107 je, aby za\u017cegna\u0107 problem.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z oznak wycieku p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego to wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego pod samochodem, s\u0142aby przebieg gazu, wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego do oleju silnikowego, przegrzanie silnika i s\u0142odki zapach dochodz\u0105cy z maski Twojego BMW.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z pokryw\u0105 zawor\u00f3w<\/h3>\n\n\n\n

Jest to kolejny problem, kt\u00f3ry b\u0119dzie mia\u0142 miejsce w miar\u0119 starzenia si\u0119 Twojego silnika. Najbardziej notorycznym problemem z pokryw\u0105 zawor\u00f3w jest wyciek. Kiedy pokrywa zawor\u00f3w zu\u017cyje si\u0119 lub p\u0119knie, zaczyna przecieka\u0107. Oznaki p\u0119kni\u0119tej lub nieszczelnej pokrywy zawor\u00f3w to olej sp\u0142ywaj\u0105cy po bloku silnika i zapach spalenizny dochodz\u0105cy spod maski.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli tw\u00f3j samoch\u00f3d ma problemy z pokryw\u0105 zawor\u00f3w, powiniene\u015b mie\u0107 mechanika do niego szybko. Zaniedbanie tego mo\u017ce prowadzi\u0107 do powa\u017cnych problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z uk\u0142adem ch\u0142odzenia<\/h3>\n\n\n\n

Uk\u0142ad ch\u0142odzenia Twojego samochodu pomaga silnikowi pracowa\u0107 w optymalnej temperaturze. Dlatego te\u017c, je\u015bli jedna z cz\u0119\u015bci uk\u0142adu ch\u0142odzenia ulegnie awarii, silnik nie b\u0119dzie pracowa\u0142 w swojej idealnej temperaturze. Niekt\u00f3re z rzeczy, kt\u00f3re powoduj\u0105 problemy z uk\u0142adem ch\u0142odzenia to uszkodzony termostat, naturalny osad lub zanieczyszczenia.<\/p>\n\n\n\n

Objawy awarii uk\u0142adu ch\u0142odzenia s\u0105 przegrzanie silnika, bia\u0142y dym z wydechu, niskiej jako\u015bci p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, wyciek p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, \u015bwiat\u0142a ostrzegawcze, wysoki odczyt na wska\u017aniku temperatury i zmniejszenie przebiegu gazu. Napraw podstawowy problem, aby rozwi\u0105za\u0107 problem z uk\u0142adem ch\u0142odzenia.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z uszczelk\u0105 miski olejowej<\/h3>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wn\u0105 przyczyn\u0105 awarii uszczelki miski olejowej jest olej z miski spadaj\u0105cy na kolektor wydechowy. Je\u015bli nie naprawisz tego problemu szybko, mo\u017ce to sko\u0144czy\u0107 si\u0119 wp\u0142ywaj\u0105c na inne cz\u0119\u015bci, takie jak czujniki tlenu. Zle\u0107 mechanikowi napraw\u0119 tego problemu tak szybko, jak to mo\u017cliwe.<\/p>\n\n\n\n

Niedzia\u0142aj\u0105ce \u015bwiece zap\u0142onowe<\/h3>\n\n\n\n

Awarie \u015bwiec zap\u0142onowych i cewek zap\u0142onowych s\u0105 powszechne w modelach BMW. Je\u015bli silnik Twojego BMW B48 ma ponad 30 000 km, powiniene\u015b zwraca\u0107 uwag\u0119 na \u015bwiece zap\u0142onowe. S\u0105 one zazwyczaj wymieniane pomi\u0119dzy 30 000 a 60 000 mil. Natomiast cewki zap\u0142onowe powinny by\u0107 kontrolowane mi\u0119dzy 40 000 a 90 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Niedzia\u0142aj\u0105ce solenoidy VANOS<\/h3>\n\n\n\n

Je\u015bli Twoje BMW ma ponad 50 000 km przebiegu, powiniene\u015b uwa\u017cnie obserwowa\u0107 cewki VANOS. Solenoidy ulegaj\u0105 zatkaniu pomi\u0119dzy 50 000 a 70 000 mil. G\u0142\u00f3wn\u0105 przyczyn\u0105 problem\u00f3w z cewkami VANOS w BMW jest uszkodzenie o-ring\u00f3w. Poniewa\u017c O-ringi s\u0105 wykonane z gumy, mog\u0105 si\u0119 zu\u017cywa\u0107 i psu\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Wysokie zu\u017cycie oleju<\/h3>\n\n\n\n

Silniki BMW nie tylko u\u017cywaj\u0105 wysokiej jako\u015bci oleju, ale tak\u017ce zu\u017cywaj\u0105 go du\u017co w por\u00f3wnaniu do standardowych samochod\u00f3w. Silnik BMW B48 nie jest wyj\u0105tkiem. Dlatego powiniene\u015b by\u0107 gotowy wyda\u0107 nieco wi\u0119cej na olej w por\u00f3wnaniu ze standardowymi samochodami.<\/p>\n\n\n\n

FAQ.<\/h2>\n\n\n\n

Czy silnik BMW B48 jest niezawodny?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, silnik BMW B48 jest bardzo niezawodny w por\u00f3wnaniu do podobnych silnik\u00f3w BMW. Do tej pory zarejestrowa\u0142 mniej problem\u00f3w ni\u017c jego poprzednik, silnik „BMW N20”. Niemniej jednak, w miar\u0119 jak silnik b\u0119dzie pokonywa\u0142 wi\u0119cej kilometr\u00f3w, u\u017cytkownicy mog\u0105 wykrywa\u0107 wi\u0119cej problem\u00f3w i zg\u0142asza\u0107 je. Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, jest to niezawodny silnik o niskich kosztach utrzymania.<\/p>\n\n\n\n

Po ilu milach silnik BMW B48 zaczyna mie\u0107 problemy?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik BMW B48 zaczyna sprawia\u0107 problemy ju\u017c przy przebiegu 30 000 mil. Dlatego te\u017c nale\u017cy przestrzega\u0107 zalecanej przez BMW obs\u0142ugi technicznej, aby mie\u0107 pewno\u015b\u0107, \u017ce Tw\u00f3j samoch\u00f3d nie zacznie mie\u0107 problem\u00f3w ju\u017c po 50 000 mil. Niekt\u00f3re z rzeczy, na kt\u00f3re nale\u017cy zwraca\u0107 uwag\u0119 to zu\u017cyte \u015bwiece zap\u0142onowe i cewki zap\u0142onowe.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo wytrzymuje silnik BMW b48?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik BMW B48 jest jednym z najbardziej niezawodnych silnik\u00f3w BMW na rynku. Przy odpowiedniej konserwacji i piel\u0119gnacji mo\u017ce wytrzyma\u0107 ponad 200 000 mil. Jednak najpowa\u017cniejsze problemy pojawi\u0105 si\u0119, gdy samoch\u00f3d przejedzie ponad 150 000 mil. Zapewnij wymian\u0119 oleju, rotacj\u0119 opon i wymian\u0119 zu\u017cytych p\u0142yn\u00f3w zgodnie z zaleceniami BMW.<\/p>\n\n\n\n

Ile mocy produkuje silnik BMW b48?<\/h3>\n\n\n\n

Silniki BMW B48 produkuj\u0105 od 181 do 302 koni mechanicznych w wersji podstawowej. Wersje BMW 20i produkuj\u0105 najmniej koni mechanicznych, podczas gdy 30i i 35i dostarczaj\u0105 najwi\u0119cej koni mechanicznych. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce silniki B48 o mocy 302 KM wykorzystuj\u0105 mocniejsz\u0105 korb\u0119, \u0142o\u017cyska i t\u0142oki o ni\u017cszym stopniu spr\u0119\u017cania.<\/p>\n\n\n\n

Natomiast moment obrotowy BMW B48 waha si\u0119 mi\u0119dzy 214 a 332 lb-ft. Podobnie, wersje 20i maj\u0105 najmniejszy moment obrotowy, podczas gdy wersja 35i ma najwi\u0119kszy moment obrotowy.<\/p>\n\n\n\n

Jakie BMW s\u0105 wyposa\u017cone w silnik BMW B48?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik BMW B48 najcz\u0119\u015bciej mo\u017cna znale\u017a\u0107 w modelach BMW z ko\u0144cz\u0105cymi si\u0119 numerami identyfikacyjnymi 20i, 25i, 28i i 30i. Niemniej jednak, wyczynowa wersja silnika BMW B48 mo\u017ce by\u0107 znaleziona w kilku modelach 2019+ 35i. Dodatkowo silnik ten mo\u017cna znale\u017a\u0107 r\u00f3wnie\u017c w niekt\u00f3rych modelach Mini oraz w Toyocie Supra.<\/p>\n\n\n\n

Wnioski.<\/h2>\n\n\n\n

Silniki BMW B48 s\u0105 jednymi z najbardziej niezawodnych na rynku. Nawet je\u015bli maj\u0105 swoje problemy, silniki te s\u0105 o wiele bardziej trwa\u0142e ni\u017c ich poprzednicy, tacy jak silnik BMW N20. Przy dobrej konserwacji, silnik BMW B489 mo\u017ce wytrzyma\u0107 ponad 200 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Jednym z g\u0142\u00f3wnych problem\u00f3w, na kt\u00f3re u\u017cytkownicy BMW B48 powinni by\u0107 gotowi, jest utrata p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego i problemy z uk\u0142adem ch\u0142odzenia. Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, jest to mi\u0142y silnik i nieco ta\u0144szy w utrzymaniu ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 silnik\u00f3w BMW.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Silnik BMW B48 to turbodo\u0142adowany silnik benzynowy typu inline-four, kt\u00f3ry zast\u0105pi\u0142 wyj\u0105tkowy silnik BMW N20. Silnik ten by\u0142 w produkcji od 2014 roku do chwili obecnej. Pierwszym samochodem wyposa\u017conym w<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[3],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5289"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5289"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5289\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5290,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5289\/revisions\/5290"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5289"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5289"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5289"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}