{"id":5295,"date":"2022-10-14T09:14:03","date_gmt":"2022-10-14T09:14:03","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5295"},"modified":"2022-10-14T09:14:07","modified_gmt":"2022-10-14T09:14:07","slug":"czeste-problemy-z-silnikiem-ford-2-0-ecoboost","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czeste-problemy-z-silnikiem-ford-2-0-ecoboost\/","title":{"rendered":"Cz\u0119ste problemy z silnikiem Ford 2.0 EcoBoost"},"content":{"rendered":"\n

Ford EcoBoost 2.0 4-cylindrowy silnik zosta\u0142 po raz pierwszy wprowadzony z powrotem w 2010 roku. Ten silnik gazowy z wtryskiem kierunkowym oferuje moc pomi\u0119dzy 200 KM – 252 KM i moment obrotowy 221lb-ft – 270lb-ft. Silnik ten mo\u017cna znale\u017a\u0107 w wielu modelach Forda, Lincolna, Volvo i Land Rovera. Silnik ten pozosta\u0142 stosunkowo niezmieniony do 2015 roku, kiedy to Ford znacznie go przerobi\u0142.<\/p>\n\n\n\n

Przeprojektowanie to zosta\u0142o wykonane w celu zaoferowania przez silnik wi\u0119kszej mocy, ale bez po\u015bwi\u0119cania wydajno\u015bci. Niezawodno\u015b\u0107, 2.0 EcoBoost wydaje si\u0119 by\u0107 do\u015b\u0107 niezawodny silnik, poniewa\u017c nie ma wielu wsp\u00f3lnych problem\u00f3w, aby m\u00f3wi\u0107. Jasne, zawsze b\u0119d\u0105 niezliczone problemy, kt\u00f3re zdarzaj\u0105 si\u0119 z powodu braku konserwacji, ale je\u015bli zrobisz wszystko, co musisz, ten silnik b\u0119dzie trwa\u0142.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o wsp\u00f3lne problemy Forda 2.0 EcoBoost, obejmuj\u0105 one problemy z p\u0119kni\u0119tym kolektorem wydechowym, cewk\u0105 steruj\u0105c\u0105 turbo, pomp\u0105 paliwow\u0105 niskiego ci\u015bnienia i problemy z gromadzeniem si\u0119 w\u0119gla. \u017baden silnik nie mo\u017ce trwa\u0107 wiecznie, a 2.0 EcoBoost nie jest inny, co oznacza, \u017ce w pewnym momencie b\u0119dziesz musia\u0142 wymieni\u0107 r\u00f3\u017cne elementy.<\/p>\n\n\n\n

W sumie, zakres silnik\u00f3w EcoBoost przez Forda okaza\u0142a si\u0119 by\u0107 bardziej wydajne, ale r\u00f3wnie pot\u0119\u017cne, jak niekt\u00f3re z ich wcze\u015bniejszych wi\u0119kszych silnik\u00f3w. Jasne, to mo\u017ce nie by\u0107 tak ekscytuj\u0105ce jak 6-cylindrowy, lub szczeg\u00f3lnie V8, ale wi\u0119kszo\u015b\u0107 ludzi b\u0119dzie wi\u0119cej ni\u017c zadowolony z 2,0L.<\/p>\n\n\n\n

1. Ford 2.0 EcoBoost – P\u0119kni\u0119ty kolektor wydechowy<\/h2>\n\n\n\n

Zar\u00f3wno pierwsza jak i druga generacja silnika 2.0 EcoBoost wykorzystuje zintegrowan\u0105 konstrukcj\u0119 kolektora wydechowego wykonanego ze stali i umieszczonego bezpo\u015brednio na g\u0142owicy cylindra. Taka konstrukcja ma sw\u00f3j w\u0142asny zestaw zalet i wad, ale teraz skupimy si\u0119 tylko na wadach.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy ten silnik jest pod zwi\u0119kszonym napi\u0119ciem, takich jak podczas holowania i ci\u0105gni\u0119cia, nadmierne temperatury mog\u0105 skurczy\u0107 i rozszerzy\u0107 kolektora wydechowego, a tym samym spowodowa\u0107 jego p\u0119kni\u0119cie. Te p\u0119kni\u0119cia s\u0105 niczym wi\u0119cej ni\u017c p\u0119kni\u0119cia linii w\u0142os\u00f3w, ale mo\u017ce zwi\u0119kszy\u0107 rozmiar i liczb\u0119 tym d\u0142u\u017cej ten problem idzie niezauwa\u017cone. Jako takie, upewnij si\u0119, aby sprawdzi\u0107 sw\u00f3j kolektor wydechowy, gdy tylko tw\u00f3j serwis samochodu, poniewa\u017c mo\u017ce to wysadzi\u0107 turbocharged ca\u0142kowicie.<\/p>\n\n\n\n

2. Ford 2.0 EcoBoost – Problem z cewk\u0105 turbo<\/h2>\n\n\n\n

Elektromagnetyczny zaw\u00f3r turbodo\u0142adowania, znany r\u00f3wnie\u017c jako zaw\u00f3r do\u0142adowania, ma za zadanie kontrolowa\u0107 ilo\u015b\u0107 do\u0142adowania, jak\u0105 otrzymuje silnik. Jest to niewielka jednostka elektryczna, kt\u00f3ra za po\u015brednictwem ECU samochodu steruje zaworami upustowymi. Dlatego ten ma\u0142y modu\u0142 dzia\u0142a jak m\u00f3zg dla turbospr\u0119\u017carki, poniewa\u017c decyduje o tym, jak bardzo i jak cz\u0119sto turbina b\u0119dzie si\u0119 rozp\u0119dza\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Kiedy ten zaw\u00f3r zawiedzie, turbospr\u0119\u017carka b\u0119dzie produkowa\u0107 albo za du\u017co albo za ma\u0142o do\u0142adowania i w ten spos\u00f3b znacz\u0105co wp\u0142ynie na Twoje wra\u017cenia z jazdy. Dobra wiadomo\u015b\u0107 jest taka, \u017ce cz\u0119\u015b\u0107 zamienna nie kosztuje a\u017c tak du\u017co pieni\u0119dzy, ale z\u0142a jest taka, \u017ce ten ma\u0142y modu\u0142 znajduje si\u0119 w turbospr\u0119\u017carce, kt\u00f3ra jest zakopana g\u0142\u0119boko w zatoce silnika.<\/p>\n\n\n\n

3. Ford 2.0 EcoBoost – problemy z pomp\u0105 paliwow\u0105 o niskim ci\u015bnieniu<\/h2>\n\n\n\n

Silnik Forda 2.0 EcoBoost zasadniczo wykorzystuje dwie pompy paliwowe, pomp\u0119 paliwow\u0105 niskiego ci\u015bnienia i pomp\u0119 paliwow\u0105 wysokiego ci\u015bnienia. Poniewa\u017c jest to silnik z wtryskiem bezpo\u015brednim, wysokoci\u015bnieniowa pompa paliwowa pompuje paliwo do wtryskiwaczy pod ci\u015bnieniem prawie 30 000psi. Oznacza to, \u017ce pompa wysokiego ci\u015bnienia potrzebuje pompy ni\u017cszego ci\u015bnienia, kt\u00f3ra b\u0119dzie pompowa\u0107 paliwo ze zbiornika do pompy wysokiego ci\u015bnienia.<\/p>\n\n\n\n

Jednak 2.0 EcoBoost ma ma\u0142y filtr paliwa umieszczony tu\u017c przed pomp\u0105 paliwow\u0105 niskiego ci\u015bnienia, co oznacza, \u017ce mo\u017ce si\u0119 zatka\u0107 i spowodowa\u0107, \u017ce pompa b\u0119dzie pracowa\u0107 za du\u017co. To nieuchronnie doprowadzi pomp\u0119 paliwow\u0105 niskiego ci\u015bnienia do rych\u0142ej awarii i dlatego trzeba b\u0119dzie j\u0105 wymieni\u0107 razem z zatkanym filtrem paliwa.<\/p>\n\n\n\n

4. Ford 2.0 EcoBoost – Nagromadzenie w\u0119gla<\/h2>\n\n\n\n

Silniki z bezpo\u015brednim wtryskiem prawie zawsze cierpi\u0105 z powodu nagaru i 2.0 EcoBoost nie jest inny. Silniki bez bezpo\u015bredniego wtrysku dostarczaj\u0105 paliwo przez kolektor dolotowy pod bardzo wysokim ci\u015bnieniem, co oznacza, \u017ce zawory pozostaj\u0105 czyste przez ca\u0142y czas. Silniki z bezpo\u015brednim wtryskiem paliwa nieuchronnie powoduj\u0105 gromadzenie si\u0119 osad\u00f3w w\u0119glowych na zaworach i ograniczaj\u0105 przep\u0142yw powietrza do silnika.<\/p>\n\n\n\n

Jest to powolny proces, co oznacza, \u017ce osady te nie b\u0119d\u0105 si\u0119 gromadzi\u0107 w ci\u0105gu jednej nocy. Jednak, gdy tak si\u0119 stanie, nale\u017cy oczy\u015bci\u0107 zawory tak szybko, jak to mo\u017cliwe, poniewa\u017c mo\u017ce to nadwer\u0119\u017cy\u0107 silnik mo\u017ce spowodowa\u0107 wiele problem\u00f3w w d\u00f3\u0142 linii. Najlepsz\u0105 metod\u0105, aby to zrobi\u0107 jest u\u017cycie tak zwanej obr\u00f3bki strumieniowej orzecha w\u0142oskiego, kt\u00f3ry jest prawdopodobnie b\u0119dzie kosztowa\u0107 kilka setek dolar\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy Ford 2.0 EcoBoost wymaga paliwa premium?<\/h3>\n\n\n\n

Ford 2.0 EcoBoost b\u0119dzie pracowa\u0142 po prostu dobrze ze zwyk\u0142ym gazem, ale twoja moc nie b\u0119dzie na poziomie 100%. W zwi\u0105zku z tym mo\u017cesz u\u017cywa\u0107 zwyk\u0142ego paliwa, ale u\u017cywanie paliwa premium jest zawsze lepszym wyborem. Paliwo premium zwi\u0119kszy og\u00f3ln\u0105 wydajno\u015b\u0107 paliwa, obni\u017cy emisj\u0119 spalin i da Ci dodatkow\u0105 moc przez ca\u0142y czas.<\/p>\n\n\n\n

Paliwo premium jest chemicznie lepsze na wiele sposob\u00f3w, co oznacza, \u017ce istniej\u0105 niezliczone korzy\u015bci z u\u017cywania paliwa premium we wszystkich samochodach i silnikach, a nie tylko tych, kt\u00f3re specjalnie „potrzebuj\u0105” paliwa premium.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo mo\u017ce dzia\u0142a\u0107 silnik 2.0 Ford EcoBoost?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik 2.0 Ford EcoBoost powinien z \u0142atwo\u015bci\u0105 wytrzyma\u0107 co najmniej 150 tys. mil, je\u015bli odpowiednio o niego zadbasz. Istniej\u0105 przypadki, w kt\u00f3rych w\u0142a\u015bciciele skar\u017cyli si\u0119, \u017ce silnik zawodzi du\u017co wcze\u015bniej, ale nie wydaje si\u0119 to by\u0107 powszechnym problemem.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli odpowiednio dbasz o silnik i wymieniasz oleje i filtry, gdy jest to konieczne, a tak\u017ce czy\u015bcisz silnik z wszelkich osad\u00f3w w\u0119glowych, powiniene\u015b by\u0107 bezproblemowy. Po 150 tys. mil, prawdopodobnie napotkasz powa\u017cniejsze problemy, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 wymaga\u0142y kosztownych cz\u0119\u015bci zamiennych, ale nawet wtedy silnik b\u0119dzie m\u00f3g\u0142 trwa\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Czy Ford 2.0 EcoBoost wymaga oleju syntetycznego?<\/h3>\n\n\n\n

Tak, silnik 2.0 EcoBoost znajduj\u0105cy si\u0119 w wielu modelach Forda w dzisiejszych czasach opiera si\u0119 na oleju syntetycznym. Jednak zawsze nale\u017cy przejrze\u0107 instrukcj\u0119 obs\u0142ugi w\u0142a\u015bciciela, aby mie\u0107 100% pewno\u015bci. Olej syntetyczny ma stabiln\u0105 lepko\u015b\u0107 i naprawd\u0119 dobrze chroni silnik przed zu\u017cyciem.<\/p>\n\n\n\n

Poprawia r\u00f3wnie\u017c utlenianie spalania i utrzymuje stabilne temperatury, co jest naprawd\u0119 wa\u017cne, je\u015bli cz\u0119sto ci\u0105gniesz lub holujesz sw\u00f3j silnik 2.0 EcoBoost.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford EcoBoost 2.0 4-cylindrowy silnik zosta\u0142 po raz pierwszy wprowadzony z powrotem w 2010 roku. Ten silnik gazowy z wtryskiem kierunkowym oferuje moc pomi\u0119dzy 200 KM – 252 KM i<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[32],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5295"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5295"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5295\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5296,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5295\/revisions\/5296"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5295"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5295"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5295"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}