{"id":5347,"date":"2022-10-23T11:38:36","date_gmt":"2022-10-23T11:38:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5347"},"modified":"2022-10-23T11:38:39","modified_gmt":"2022-10-23T11:38:39","slug":"nowy-citroen-e-dispatch-elektryczny-a-podobne-samochody-elektryczne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/nowy-citroen-e-dispatch-elektryczny-a-podobne-samochody-elektryczne\/","title":{"rendered":"Nowy Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch elektryczny a podobne samochody elektryczne"},"content":{"rendered":"\n

Nowy Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch (zwany r\u00f3wnie\u017c e-Jumpy) zosta\u0142 po raz pierwszy zaprezentowany kilka lat temu i obecnie jest jednym z najpopularniejszych elektrycznych van\u00f3w na rynku. Jednak nie jest to jedyny elektryczny van na rynku, poniewa\u017c wiele innych konkurencyjnych elektrycznych van\u00f3w r\u00f3wnie\u017c walczy o nabywc\u00f3w, poniewa\u017c ten segment jest wci\u0105\u017c zdecydowanie zbyt m\u0142ody, aby by\u0107 du\u017cym.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch dostaje dwa r\u00f3\u017cne rozmiary baterii i mo\u017ce siedzie\u0107 do 9 os\u00f3b w tym samym czasie. Platforma, na kt\u00f3rej siedzi jest wsp\u00f3lna z wieloma innymi samochodami elektrycznymi w ramach parasola Stellantis, z kt\u00f3rych niekt\u00f3re s\u0105 bezpo\u015brednimi konkurentami Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch.<\/p>\n\n\n\n

S\u0105 to Opel\/Vauxhall e-Vivaro, Peugeot e-Traveller oraz Toyota PROACE Electric. Wszystkie z nich s\u0105 do\u015b\u0107 podobne, je\u015bli chodzi o rozmiary baterii, przestrze\u0144 i zasi\u0119g. Ponadto Peugeot i Opel korzystaj\u0105 z tej samej platformy Stellantis, co oznacza, \u017ce s\u0105 naprawd\u0119 podobne, niemal identyczne.<\/p>\n\n\n\n

Toyota PROACE electric r\u00f3wnie\u017c dzieli t\u0119 sam\u0105 platform\u0119 co te, mimo \u017ce Toyota nie jest w og\u00f3le mark\u0105 Stellantis. W sumie te cztery vany\/MPV s\u0105 mniej wi\u0119cej takie same, a zwyci\u0119zca prawdopodobnie zostanie rozstrzygni\u0119ty w zale\u017cno\u015bci od lojalno\u015bci badge.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch<\/h2>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch\/e-Jumpy jest naprawd\u0119 przestronny MPV\/van, poniewa\u017c mo\u017ce pomie\u015bci\u0107 do 9 os\u00f3b w ka\u017cdej konfiguracji. Cena \u00eb-Dispatch zaczyna si\u0119 od oko\u0142o 50 000 euro za mniejsz\u0105 wersj\u0119 50kw, kt\u00f3ra mo\u017ce zaoferowa\u0107 zasi\u0119g oko\u0142o 180 km. Wy\u017csze modele 75kWh bateria b\u0119dzie ustawi\u0107 ci\u0119 z powrotem oko\u0142o \u20ac 56,000 i oferuj\u0105 one do 260 km zasi\u0119gu.<\/p>\n\n\n\n

Pod wzgl\u0119dem stylistycznym Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch wygl\u0105da ciekawie, ale nie jest niczym szczeg\u00f3lnym, jak w przypadku wi\u0119kszo\u015bci van\u00f3w z tego segmentu. Do wyboru s\u0105 dwie wielko\u015bci \u00eb-Dispatcha – \u015bredniej wielko\u015bci model M lub du\u017cy model XL.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-Traveller<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-Traveller jest r\u00f3wnie\u017c oparty na tej samej platformie co Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch (e-Jumpy). Oznacza to, \u017ce dzieli te same rozmiary baterii, kt\u00f3re s\u0105 mniejsz\u0105 bateri\u0105 50kWh i wi\u0119ksz\u0105 75kWh o identycznym zasi\u0119gu. Wszystkie wersje e-Travellera mog\u0105 bez problemu posadzi\u0107 do dziewi\u0119ciu os\u00f3b jednocze\u015bnie.<\/p>\n\n\n\n

Cena wyj\u015bciowa e-Travellera wynosi oko\u0142o 63 000 euro, czyli sporo wi\u0119cej ni\u017c modelu \u00eb-Dispatch, z kt\u00f3rym dzieli wi\u0119kszo\u015b\u0107 cz\u0119\u015bci. Peugeot wygl\u0105da nieco lepiej i w ca\u0142ej kabinie zastosowano materia\u0142y wy\u017cszej jako\u015bci. W sumie jest to naprawd\u0119 niez\u0142y van\/MPV, kt\u00f3ry powinien by\u0107 wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105cy dla wi\u0119kszo\u015bci ludzi.<\/p>\n\n\n\n

Opel\/Vauxhall Vivaro-e<\/h2>\n\n\n\n

Opel\/Vauxhall Vivaro-e jest r\u00f3wnie\u017c oparty na tej samej platformie, co wszystkie inne wymienione tutaj vany\/MPV. Model 50 kWh mo\u017cna dosta\u0107 za oko\u0142o 51 000 euro, natomiast wi\u0119kszy model 75 kWh to wydatek co najmniej 57 000 euro. To sprawia, \u017ce Vivaro-e jest prawie taki sam jak Citro\u00ebn e-Jumpy, co oznacza, \u017ce s\u0105 to prawdopodobnie najbardziej podobne vany na tej li\u015bcie.<\/p>\n\n\n\n

Vivaro-e jest dost\u0119pny w \u015brednich i bardzo du\u017cych rozmiarach, w zale\u017cno\u015bci od tego, co wolisz. Warto wspomnie\u0107, \u017ce oba mog\u0105 pomie\u015bci\u0107 do 9 os\u00f3b jednocze\u015bnie. Zasi\u0119g wynosi od 180 km do 260 km, czyli dok\u0142adnie tyle samo co w przypadku e-Jumpy\/\u00eb-Dispatch.<\/p>\n\n\n\n

Toyota PROACE electric<\/h2>\n\n\n\n

Ostatnim vanem\/MPV, o kt\u00f3rym dzi\u015b wspomnimy, jest Toyota Proace electric, w pe\u0142ni zaprojektowany i zbudowany przez Toyot\u0119 van, kt\u00f3ry r\u00f3wnie\u017c dzieli platform\u0119 z wszystkimi innymi vanami na tej li\u015bcie. Chocia\u017c Toyota jest jedn\u0105 z tych marek, kt\u00f3re maj\u0105 tendencj\u0119 do rozwijania samochod\u00f3w samodzielnie, zdecydowali si\u0119 kupi\u0107 platform\u0119 Stellantis, poniewa\u017c jest to raczej bardziej korzystne finansowo.<\/p>\n\n\n\n

Oznacza to, \u017ce PROACE mo\u017ce by\u0107 wyposa\u017cony w bateri\u0119 o pojemno\u015bci 50kWh lub 75kWh, podczas gdy zasi\u0119g jest mniej wi\u0119cej taki sam jak w przypadku pozosta\u0142ych opcji. PROACE jest dost\u0119pny w wi\u0119cej poziom\u00f3w wyko\u0144czenia i konfiguracji, zar\u00f3wno nie wszystkie pochodz\u0105 z 9 miejsc z pewno\u015bci\u0105 jest wad\u0105. Ceny startowe wynosz\u0105 oko\u0142o 50,00 euro, podczas gdy 9-miejscowe modele z bateri\u0105 75kWh kosztuj\u0105 bli\u017cej 60,000 euro.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy elektryczne furgonetki s\u0105 tego warte?<\/h3>\n\n\n\n

Na pierwszy rzut oka elektryczny van mo\u017ce nie wydawa\u0107 si\u0119 najlepszym pomys\u0142em, ale zakup takiego ma sporo sensu, poniewa\u017c mo\u017cna dzi\u0119ki niemu zaoszcz\u0119dzi\u0107 sporo pieni\u0119dzy poprzez finansowanie samochodu i leasing floty. Niekt\u00f3re rynki, takie jak rynek brytyjski, oferuj\u0105 znacz\u0105ce zni\u017cki, je\u015bli wybierzesz PHEV lub EV jako pojazdy flotowe.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, je\u015bli kupujesz je jako d\u0142ugodystansowe wozid\u0142a i transportery, to mo\u017ce by\u0107 troch\u0119 lepiej po prostu i\u015b\u0107 na wariant diesel, je\u015bli nie s\u0105 nadmiernie zawieszone na brudnym starym oleju nap\u0119dowym. Bez wzgl\u0119du na to, co kto\u015b m\u00f3wi, furgonetki z silnikiem diesla s\u0105 nadal numerem jeden na ca\u0142ym \u015bwiecie, poniewa\u017c s\u0105 ta\u0144sze, \u0142atwiejsze do \u017cycia, mo\u017cna je zatankowa\u0107 w ci\u0105gu kilku minut i maj\u0105 znacznie wi\u0119kszy zasi\u0119g na pe\u0142nym zbiorniku.<\/p>\n\n\n\n

Czy Stellantis robi dobre samochody elektryczne?<\/h3>\n\n\n\n

Wierzcie lub nie, ale Stellantis EV wydaje si\u0119 by\u0107 bardziej popularny ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 innych EV na rynku, tak bardzo, \u017ce Stellantis sprzedaje wi\u0119cej EV w Europie rocznie ni\u017c Tesla. Rzeczywisto\u015b\u0107 jest taka, \u017ce istniej\u0105 ju\u017c dziesi\u0105tki EV wyprodukowanych w ramach parasola Stellantis, co czyni je naprawd\u0119 powszechnymi.<\/p>\n\n\n\n

Ponadto wydaje si\u0119, \u017ce te samochody udaje si\u0119 by\u0107 naprawd\u0119 niezawodne, jak r\u00f3wnie\u017c, co jest nieco pozytywny zwrot dla marek takich jak Citro\u00ebn i Peugeot. Wi\u0119c tak, Stellantis robi konkurencyjne, wydajne, dobrze zaokr\u0105glone i stosunkowo niedrogie samochody elektryczne, kt\u00f3re maj\u0105 swoje miejsce w obecnym \u015bwiecie EV.<\/p>\n\n\n\n

Kt\u00f3re modele Citro\u00ebna s\u0105 podobne do Citro\u00ebna \u00eb-Dispatch?<\/h3>\n\n\n\n

Obecnie Citro\u00ebn ma w swojej ofercie trzy elektryczne pojazdy MPV\/van, kt\u00f3re obejmuj\u0105 \u00eb-Dispatch\/e-Jumpy, Citro\u00ebn e-Berlingo i Citro\u00ebn e-SpaceTourer. e-Berlingo jest najmniejszy z tej tr\u00f3jki, ale te\u017c najbardziej popularny, poniewa\u017c doskonale nadaje si\u0119 do u\u017cytku rodzinnego.<\/p>\n\n\n\n

Model e-SpaceTourer jest bardzo podobny do modelu \u00eb-Dispatch\/e-Jumpy, poniewa\u017c oba mieszcz\u0105 \u0142\u0105cznie do dziewi\u0119ciu pasa\u017cer\u00f3w. Citro\u00ebn zaprojektowa\u0142 e-SpaceTourer jako EV bardziej zorientowany na rodzin\u0119, podczas gdy \u00eb-Dispatch\/e-Jumpy jest bardziej nastawiony na u\u017cytek biznesowy.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nowy Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch (zwany r\u00f3wnie\u017c e-Jumpy) zosta\u0142 po raz pierwszy zaprezentowany kilka lat temu i obecnie jest jednym z najpopularniejszych elektrycznych van\u00f3w na rynku. Jednak nie jest to jedyny elektryczny<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5348,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[67],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5347"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5347"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5347\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5349,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5347\/revisions\/5349"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5348"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5347"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5347"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5347"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}