{"id":5455,"date":"2022-11-02T15:11:48","date_gmt":"2022-11-02T15:11:48","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5455"},"modified":"2022-11-02T15:12:24","modified_gmt":"2022-11-02T15:12:24","slug":"czy-citroen-e-dispatch-to-dobry-samochod","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/czy-citroen-e-dispatch-to-dobry-samochod\/","title":{"rendered":"Czy Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch to dobry samoch\u00f3d?"},"content":{"rendered":"\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch, znany r\u00f3wnie\u017c jako \u00eb-Jumpy, jest elektrycznym vanem zaprojektowanym tak, aby oferowa\u0107 wszystkie funkcje, do kt\u00f3rych przyzwyczai\u0142 nas van, ale z dodatkiem elektrycznego uk\u0142adu nap\u0119dowego. Elektryczne samochody dostawcze mog\u0105 mie\u0107 wi\u0119ksze znaczenie w kwestii zmniejszenia og\u00f3lnego zanieczyszczenia \u015brodowiska ni\u017c samochody osobowe, dlatego \u00eb-Dispatch ma nadziej\u0119 sta\u0107 si\u0119 standardem w swoim segmencie. Czy Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch to dobry samoch\u00f3d?<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli szukasz elektrycznego vana, kt\u00f3ry oferuje miejsca siedz\u0105ce dla maksymalnie 9 os\u00f3b, takiego, kt\u00f3ry mo\u017ce by\u0107 u\u017cywany zar\u00f3wno do cel\u00f3w komercyjnych, jak i osobistych, \u00eb-Dispatch jest jak najbardziej dobrym wyborem. Dzi\u0119ki znanej platformie samochod\u00f3w elektrycznych pochodz\u0105cej ze Stellantis, \u00eb-Dispatch dzieli swoj\u0105 podstaw\u0119 z wieloma innymi znanymi elektrycznymi vanami produkowanymi przez Toyot\u0119, Vauxhall\/Opel i Peugeot.<\/p>\n\n\n\n

Pod wzgl\u0119dem stylistycznym \u00eb-Dispatch stara si\u0119 utrzyma\u0107 wszystko na niskim poziomie, ale poniewa\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 Citro\u00ebn\u00f3w ma bardziej \u015bmia\u0142y wygl\u0105d, \u00eb-Dispatch jest bardziej atrakcyjnym vanem w por\u00f3wnaniu z g\u0142\u00f3wnymi rywalami. Wra\u017cenia z jazdy nie s\u0105 niczym szczeg\u00f3lnym, poniewa\u017c \u00eb-Dispatch prowadzi si\u0119 jak ka\u017cdy inny elektryczny van na rynku.<\/p>\n\n\n\n

Niezawodno\u015b\u0107 jest nadal tajemnic\u0105, przynajmniej je\u015bli chodzi o d\u0142ugoterminow\u0105 niezawodno\u015b\u0107, ale s\u0105 pewne kwestie, o kt\u00f3rych warto porozmawia\u0107. Jest to r\u00f3wnie\u017c do\u015b\u0107 drogi samoch\u00f3d dostawczy, ale elektryczne samochody dostawcze maj\u0105 znaczn\u0105 premi\u0119. Z miejscami siedz\u0105cymi dla 9 os\u00f3b i du\u017c\u0105 ilo\u015bci\u0105 dost\u0119pnej przestrzeni \u0142adunkowej, \u00eb-Dispatch jest naprawd\u0119 praktycznym pojazdem.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch – Uk\u0142ad nap\u0119dowy<\/h2>\n\n\n\n

W modelu \u00eb-Dispatch mo\u017cna wybra\u0107 jedn\u0105 z dw\u00f3ch wielko\u015bci baterii, pierwsza to 50kWh, a druga 75kWh. Mniejsza bateria 50kWh wystarczy, aby zaoferowa\u0107 Ci zasi\u0119g oko\u0142o 175-180km, podczas gdy wi\u0119kszy model z bateri\u0105 75kWh da Ci bli\u017cej 260km.<\/p>\n\n\n\n

Mo\u017cesz szybko na\u0142adowa\u0107 \u00eb-Dispatch za pomoc\u0105 \u0142adowarki DC 100kW od 20% do 80% w oko\u0142o 38 minut, podczas gdy wolne \u0142adowanie AC trwa 11 godzin. Mniejszy model z bateri\u0105 50kWh mo\u017ce r\u00f3wnie\u017c \u0142adowa\u0107 si\u0119 do 100kW, a szybkie \u0142adowanie trwa 28 minut. Wolne \u0142adowanie AC zajmuje odpowiednio 7-8 godzin.<\/p>\n\n\n\n

Wszystkie wersje \u00eb-Dispatch pochodz\u0105 z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na przedniej osi dla sta\u0142ej konfiguracji FWD i 136 KM. 10 minut szybkiego \u0142adowania da ci dodatkowe 80 km zasi\u0119gu, co dla wi\u0119kszo\u015bci os\u00f3b jest wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105ce.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch – Design i jazda<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o design, to \u00eb-Dispatch stosuje znany j\u0119zyk projektowania Citro\u00ebna, co oznacza, \u017ce wygl\u0105da stosunkowo odwa\u017cnie jak na vana, ale nie jest szczeg\u00f3lnie pi\u0119kny. Citro\u00ebn nie sprawi\u0142, \u017ce \u00eb-Dispatch wygl\u0105da wyj\u0105tkowo jako samoch\u00f3d elektryczny, co jest coraz cz\u0119stszym trendem w przypadku wi\u0119kszo\u015bci EV. Wn\u0119trze r\u00f3wnie\u017c nie krzyczy samochodem elektrycznym, a jednak jest \u0142adnie rozplanowane i bardzo \u0142atwe do zrozumienia.<\/p>\n\n\n\n

Wra\u017cenia z jazdy nie s\u0105 niczym szczeg\u00f3lnym, poniewa\u017c \u00eb-Dispatch nie stara si\u0119 by\u0107 wyj\u0105tkowy. Jest to furgonetka, kt\u00f3r\u0105 wi\u0119kszo\u015b\u0107 os\u00f3b b\u0119dzie wykorzystywa\u0107 do cel\u00f3w rodzinnych lub komercyjnych, i jako taka zosta\u0142a zaprojektowana tak, aby by\u0142a przewidywalna i stabilna.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch – niezawodno\u015b\u0107 i wsp\u00f3lne problemy<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o niezawodno\u015b\u0107, \u00eb-Dispatch udaje si\u0119 zachowa\u0107 wszystkie cechy, kt\u00f3rych mo\u017cna oczekiwa\u0107 od pojazd\u00f3w opartych na Stellantis. Oczywi\u015bcie, by\u0142y pewne problemy, ale \u017caden z nich nie by\u0142 szczeg\u00f3lnie trudny do rozwi\u0105zania. Mo\u017cna si\u0119 spodziewa\u0107 pewnych problem\u00f3w z systemami \u0142adowania lub elektryk\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Inne potencjalne problemy obejmuj\u0105 r\u00f3\u017cne problemy z wyposa\u017ceniem, problemy z poduszkami powietrznymi i potencjalne problemy z maksymalnym zasi\u0119giem, gdzie zimna pogoda i ci\u0119\u017cki \u0142adunek mog\u0105 obni\u017cy\u0107 og\u00f3lny zasi\u0119g o do\u015b\u0107 du\u017cy margines.<\/p>\n\n\n\n

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch – warto\u015b\u0107 i praktyczno\u015b\u0107<\/h2>\n\n\n\n

Cena wyj\u015bciowa \u015bredniej wielko\u015bci modelu \u00eb-Dispatch o mocy 50 kW wynosi oko\u0142o 51 000 EUR, natomiast w przypadku wersji XL o mocy 75 kWh b\u0119dzie to oko\u0142o 60 000 EUR. To sprawia, \u017ce \u00eb-Dispatch jest ta\u0144szy ni\u017c Peugeot e-Traveller, ale dro\u017cszy ni\u017c Vivaro-e. W sumie jest to cena, kt\u00f3r\u0105 trzeba zap\u0142aci\u0107 za elektrycznego vana, poniewa\u017c wszystkie te pojazdy s\u0105 50.000 euro plus.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o praktyczno\u015b\u0107, to naprawd\u0119 nie ma na co narzeka\u0107, bo \u00eb-Dispatch oferuje miejsca siedz\u0105ce nawet dla 9 os\u00f3b i naprawd\u0119 du\u017c\u0105 przestrze\u0144 \u0142adunkow\u0105. Mo\u017cesz zapakowa\u0107 \u00eb-Dispatch po brzegi, ale dzi\u0119ki wielu technologiom nie b\u0119dzie to mia\u0142o wp\u0142ywu na Twoj\u0105 widoczno\u015b\u0107, co jest naprawd\u0119 wa\u017cn\u0105 rzecz\u0105 podczas jazdy tak du\u017cym samochodem jak ten.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ.<\/h2>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 Citro\u00ebna \u00eb-Dispatch?<\/h3>\n\n\n\n

C\u00f3\u017c, to zale\u017cy od Twojego scenariusza u\u017cytkowania i tego, jaki rodzaj jazdy najcz\u0119\u015bciej wykonujesz. Je\u015bli wi\u0119c planujesz u\u017cywa\u0107 swojego vana tylko jako codzienny dojazd do pracy, nie robi\u0105c zbyt wielu kilometr\u00f3w ka\u017cdego dnia, \u00eb-Dispatch ma du\u017co sensu. Co wi\u0119cej, je\u015bli masz miejsce, gdzie mo\u017cna go trzyma\u0107 na \u0142adowanie, gdy nie jest u\u017cywany mo\u017ce by\u0107 najlepsz\u0105 rzecz\u0105, jak\u0105 mo\u017cna zrobi\u0107 z nim.<\/p>\n\n\n\n

Z drugiej strony, je\u015bli planujesz zrobi\u0107 wiele mil autostradowych i nie masz gara\u017cu, w kt\u00f3rym mo\u017cesz trzyma\u0107 go na \u0142adowaniu, lepiej zainwestowa\u0107 w wariant z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym, poniewa\u017c furgonetki z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym s\u0105 nadal najlepsze, je\u015bli chodzi o dalekie podr\u00f3\u017ce.<\/p>\n\n\n\n

Jak Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch wypada w por\u00f3wnaniu z Peugeot e-Traveller, Toyota PROACE i Vauxhall\/Opel e-Vivaro?<\/h3>\n\n\n\n

Wszystkie trzy s\u0105 oparte na identycznej platformie, co oznacza, \u017ce wszystkie trzy wyst\u0119puj\u0105 z bateri\u0105 50kWh lub 75kWh. Peugeot jest najdro\u017cszy, podczas gdy \u00eb-Dispatch i Vivaro-e s\u0105 prawie identyczne. Proace jest z nich wszystkich najta\u0144szy, ale dotyczy to tylko modelu, kt\u00f3ry mie\u015bci do 8 os\u00f3b, a nie 9 jak wszystkie inne vany tutaj.<\/p>\n\n\n\n

Powiedzia\u0142bym, \u017ce \u00eb-Dispatch lub Proace Verso s\u0105 najlepsze, poniewa\u017c \u00eb-Dispatch wygl\u0105da naj\u0142adniej i reprezentuje najlepsz\u0105 warto\u015b\u0107, podczas gdy Proace Verso wyst\u0119puje w wielu podwariantach, z kt\u00f3rych niekt\u00f3re mog\u0105 by\u0107 dok\u0142adnie tym, czego szukasz.<\/p>\n\n\n\n

Czy Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch wyst\u0119puje w formie hybrydy plug-in?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, Citro\u00ebn Dispatch jest obecnie dost\u0119pny wy\u0142\u0105cznie w formie elektrycznej, co oznacza, \u017ce w najbli\u017cszym czasie nie b\u0119dzie mo\u017cna kupi\u0107 zupe\u0142nie nowego \u00eb-Dispatcha, kt\u00f3ry nie jest elektryczny. Modele Dispatch w wersji plug-in nigdy nie by\u0142y nawet dost\u0119pne, poniewa\u017c Citro\u00ebn wydaje si\u0119 by\u0107 zainteresowany jedynie produkcj\u0105 w pe\u0142ni elektrycznych van\u00f3w.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Citro\u00ebn \u00eb-Dispatch, znany r\u00f3wnie\u017c jako \u00eb-Jumpy, jest elektrycznym vanem zaprojektowanym tak, aby oferowa\u0107 wszystkie funkcje, do kt\u00f3rych przyzwyczai\u0142 nas van, ale z dodatkiem elektrycznego uk\u0142adu nap\u0119dowego. Elektryczne samochody dostawcze mog\u0105<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5348,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[67],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5455"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5455"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5455\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5456,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5455\/revisions\/5456"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5348"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5455"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5455"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5455"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}