{"id":5779,"date":"2022-12-26T08:15:49","date_gmt":"2022-12-26T08:15:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5779"},"modified":"2022-12-26T08:16:11","modified_gmt":"2022-12-26T08:16:11","slug":"wszystko-o-peugeot-e-rifter-2023","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wszystko-o-peugeot-e-rifter-2023\/","title":{"rendered":"Wszystko o Peugeot e-Rifter 2023"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot e-Rifter to podstawowy MPV Peugeota przeznaczony do przewozu os\u00f3b i\/lub \u0142adunk\u00f3w. Po raz pierwszy zosta\u0142 ujawniony z powrotem w 2021 roku i dosta\u0142 stosunkowo wa\u017cne od\u015bwie\u017cenie tylko rok po jego pojawieniu si\u0119. Oznacza to, \u017ce Peugeot e-Rifter z 2023 roku pozostanie taki sam jak model z 2022 roku, co z pewno\u015bci\u0105 jest dobr\u0105 rzecz\u0105, poniewa\u017c jest bardziej ni\u017c konkurencyjny jak jest.<\/p>\n\n\n\n

W roku modelowym 2022 Peugeot faktycznie obni\u017cy\u0142 cen\u0119 e-Riftera i doda\u0142 dwa nowe poziomy wyko\u0144czenia. Model 2022 doda\u0142 r\u00f3wnie\u017c pewne udogodnienia, takie jak bezkluczykowe otwieranie baga\u017cnika, nowe kolory i kilka dodatkowych funkcji wewn\u0105trz. Dzi\u0119ki temu e-Rifter sta\u0142 si\u0119 do\u015b\u0107 kompletnym pakietem, dlatego pozostanie nim r\u00f3wnie\u017c w 2023 roku.<\/p>\n\n\n\n

Wielko\u015b\u0107 baterii pozostaje bez zmian i Peugeot raczej nie b\u0119dzie oferowa\u0142 e-Riftera z wi\u0119ksz\u0105 bateri\u0105 75kWh. Wra\u017cenia z jazdy nie s\u0105 niczym szczeg\u00f3lnym, co oznacza, \u017ce e-Rifter prowadzi si\u0119 jak ka\u017cdy inny samoch\u00f3d ze swojej klasy.<\/p>\n\n\n\n

Niezawodno\u015b\u0107 r\u00f3wnie\u017c pozostanie bez zmian, co nie jest wcale z\u0142\u0105 rzecz\u0105, poniewa\u017c e-Rifter jest do\u015b\u0107 niezawodnym samochodem. Praktyczno\u015b\u0107 jest naprawd\u0119 dobra z miejscami do siedmiu w d\u0142ugim modelu lub do pi\u0119ciu w kr\u00f3tszym (normalnym) modelu.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Rifter – Uk\u0142ad nap\u0119dowy<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o uk\u0142ad nap\u0119dowy, mo\u017cemy powiedzie\u0107, \u017ce e-Rifter powinien by\u0107 r\u00f3wnie\u017c wyposa\u017cony w wi\u0119ksz\u0105 bateri\u0119 Stellantis o pojemno\u015bci 75kWh, zamiast tylko mniejszej baterii 50kWh. Mniejsza bateria zasila pojedynczy silnik elektryczny zdolny do wypchni\u0119cia 136 KM i 192lb-ft momentu obrotowego, kt\u00f3ry nie jest wielki, ale nie straszny.<\/p>\n\n\n\n

Jednak maksymalny zasi\u0119g e-Rifter jest 171 mil, je\u015bli chodzi o cykle WLTP, ale rzeczywisty zasi\u0119g jest bli\u017cej 110 mil, kt\u00f3re nie s\u0105 wszystkie, \u017ce dobre dla ka\u017cdego samochodu. To, co jest znacznie lepsze, to szybko\u015b\u0107 \u0142adowania, poniewa\u017c e-Rifter mo\u017ce \u0142adowa\u0107 si\u0119 za pomoc\u0105 standardowej \u0142adowarki 11kW, kt\u00f3ra \u0142aduje e-Riftera w oko\u0142o 5 godzin, \u015bwietne dla tych, kt\u00f3rzy \u0142aduj\u0105 swoje samochody przez noc.<\/p>\n\n\n\n

Mo\u017cna jednak r\u00f3wnie\u017c szybko na\u0142adowa\u0107 e-Riftera \u0142adowark\u0105 100kW, kt\u00f3ra powinna uzupe\u0142ni\u0107 bateri\u0119 w oko\u0142o 25 minut, co jest naprawd\u0119 dobrym czasem. Mo\u017cesz wst\u0119pnie zaplanowa\u0107 interwa\u0142y \u0142adowania poprzez aplikacj\u0119 Peugeot, co sprawia, \u017ce do\u015b\u0107 \u0142atwo zrozumie\u0107, gdzie znajduje si\u0119 Tw\u00f3j e-Rifter, je\u015bli chodzi o stan na\u0142adowania.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Rifter – Design i jazda<\/h2>\n\n\n\n

Je\u015bli chodzi o wygl\u0105d zewn\u0119trzny, mo\u017cemy powiedzie\u0107, \u017ce e-Rifter wygl\u0105da stosunkowo \u0142adnie jak na MPV, poniewa\u017c posiada do\u015b\u0107 wyra\u017any wygl\u0105d przodu Peugeot z \u0142adnie wygl\u0105daj\u0105cymi reflektorami. Ca\u0142e nadwozie jest nieco bardziej wyrze\u017abione ni\u017c w przypadku innych van\u00f3w, co sprawia, \u017ce jest nieco dziwniejsze i bardziej ekscytuj\u0105ce, zw\u0142aszcza w ch\u0142odniej wygl\u0105daj\u0105cych kolorach.<\/p>\n\n\n\n

Wn\u0119trze jest naprawd\u0119 \u0142adne, poniewa\u017c pod\u0105\u017ca za nowoczesnym j\u0119zykiem projektowania Peugeota a\u017c po z\u0119by. Wn\u0119trze jest zdominowane przez mikro kierownic\u0119 Peugeot i centralny ekran infotainment, kt\u00f3ry g\u00f3ruje nad wszystkim innym. Otrzymujemy r\u00f3wnie\u017c cyfrowy odczyt wska\u017anik\u00f3w, co sprawia, \u017ce e-Rifter jest zgodny z najnowszymi samochodami w swoim segmencie.<\/p>\n\n\n\n

Wra\u017cenia z jazdy nie s\u0105 niczym, czym mo\u017cna by si\u0119 chwali\u0107, poniewa\u017c jest to van, a nie samoch\u00f3d sportowy czy luksusowy w jakimkolwiek stopniu.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e- Rifter – Niezawodno\u015b\u0107 i cz\u0119ste problemy<\/h2>\n\n\n\n

e-Rifter jest bardziej niezawodnym samochodem ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 innych van\u00f3w nie-EV, poniewa\u017c EV maj\u0105 tendencj\u0119 do bycia z natury bardziej niezawodnymi. Jasne, by\u0142y pewne problemy z uk\u0142adem nap\u0119dowym, takie jak problemy z okablowaniem wysokiego napi\u0119cia, problemy z \u0142adowaniem i potencjalne problemy z bateriami, ale nic wielkiego, poniewa\u017c ta platforma jest u\u017cywana dla ponad 10 r\u00f3\u017cnych EV w rodzinie Stellantis.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e- Rifter – warto\u015b\u0107 i praktyczno\u015b\u0107<\/h2>\n\n\n\n

Cenowo, spodziewaj si\u0119 zap\u0142aci\u0107 nieco ponad 30.100 funt\u00f3w za podstawowy trim, podczas gdy modele z najwy\u017cszej p\u00f3\u0142ki prawdopodobnie ustawi ci\u0119 z powrotem oko\u0142o 35.000 funt\u00f3w. W sumie jest to wysoka cena, ale to jest do przewidzenia dla elektrycznych MPV, kt\u00f3re pochodz\u0105 z podwy\u017cek cen w stosunku do ich normalnych odpowiednik\u00f3w ICE.<\/p>\n\n\n\n

Praktyczno\u015b\u0107 jest r\u00f3wnie\u017c bardzo dobra, poniewa\u017c e-Rifter mo\u017ce pomie\u015bci\u0107 do siedmiu os\u00f3b, je\u015bli wybierzesz d\u0142u\u017cszy i wi\u0119kszy wariant e-Riftera. Normalny e-Rifter bez problemu mie\u015bci pi\u0119\u0107 os\u00f3b i nadal pozostawia wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105co du\u017co miejsca na wszystkie baga\u017ce.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy powinienem kupi\u0107 Peugeot e-Rifter 2023?<\/h3>\n\n\n\n

Je\u015bli szukasz elektrycznego MPV, kt\u00f3ry potrafi zrobi\u0107 wszystko, czego od niego wymagasz, e-Rifter jest naprawd\u0119 dobrym wyborem. e-Rifter i Citroen e-Berlingo to dwa najpopularniejsze samochody w tym segmencie, co nie jest zaskoczeniem, poniewa\u017c s\u0105 naprawd\u0119 podobne. Oba wykorzystuj\u0105 ten sam podstawowy uk\u0142ad, wymiary s\u0105 takie same, silnik jest taki sam i bateria jest taka sama.<\/p>\n\n\n\n

S\u0105 w zasadzie tym samym samochodem pod spodem, co ma ca\u0142kowity sens, poniewa\u017c obie marki s\u0105 w\u0142asno\u015bci\u0105 Stellantis. Je\u015bli jednak chcesz mie\u0107 praktyczny samoch\u00f3d, ale nie chcesz MPV lub vana, to raczej wybra\u0142bym SUV-a lub kombi.<\/p>\n\n\n\n

Jakie samochody rywalizuj\u0105 z Peugeotem e-Rifterem?<\/h3>\n\n\n\n

Jak ju\u017c wspomniano kilka razy, platforma baterii 50 kWh zastosowana w e-Rifterze jest widoczna w wielu r\u00f3\u017cnych modelach nale\u017c\u0105cych do Stellantis, takich jak Citroen e-Berlingo czy Vauxhall Combo. Nie ma zbyt wielu r\u00f3\u017cnic mi\u0119dzy tymi dwoma modelami, dlatego wyb\u00f3r mi\u0119dzy nimi sprowadza si\u0119 do wyboru marki, kt\u00f3r\u0105 wolisz i stylizacji.<\/p>\n\n\n\n

Warto wspomnie\u0107, \u017ce Vauxhall oferuje tu najta\u0144sz\u0105 opcj\u0119, ale wielu zgodzi si\u0119, \u017ce Combo jest po prostu nieco bardziej przestarza\u0142y zar\u00f3wno wewn\u0105trz, jak i na zewn\u0105trz.<\/p>\n\n\n\n

Kt\u00f3re samochody dostawcze Peugeot s\u0105 elektryczne?<\/h3>\n\n\n\n

Prawie ca\u0142a linia samochod\u00f3w dostawczych Peugeot jest ju\u017c zelektryfikowana i obejmuje e-Riftera, e-Experta, e-Partnera i najwi\u0119kszy z nich wszystkich, e-Boxera. Do cel\u00f3w komercyjnych i przewozowych e-Boxer jest zdecydowanie najlepszym rozwi\u0105zaniem, poniewa\u017c oferuje najwi\u0119ksz\u0105 pojemno\u015b\u0107 \u0142adunkow\u0105 i jest najbardziej przestronny spo\u015br\u00f3d nich wszystkich.<\/p>\n\n\n\n

e-Rifter jest najmniejszy i cz\u0119sto u\u017cywany jest do transportu rodzinnego. Ja jednak wybra\u0142bym e-Traveller, poniewa\u017c ma idealny rozmiar dla wszystkich tych scenariuszy u\u017cytkowania.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot e-Rifter to podstawowy MPV Peugeota przeznaczony do przewozu os\u00f3b i\/lub \u0142adunk\u00f3w. Po raz pierwszy zosta\u0142 ujawniony z powrotem w 2021 roku i dosta\u0142 stosunkowo wa\u017cne od\u015bwie\u017cenie tylko rok po<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5780,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[69],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5779"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5779"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5779\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5781,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5779\/revisions\/5781"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5780"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5779"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5779"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5779"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}