{"id":5981,"date":"2023-01-17T15:16:33","date_gmt":"2023-01-17T15:16:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=5981"},"modified":"2023-01-17T15:16:35","modified_gmt":"2023-01-17T15:16:35","slug":"peugeot-1-5-bluehdi-130-problemy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/peugeot-1-5-bluehdi-130-problemy\/","title":{"rendered":"Peugeot 1.5 BlueHDI 130 problemy"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 1.5L BlueHDI 130 to rz\u0119dowy 4-cylindrowy silnik o pojemno\u015bci 1.5L, kt\u00f3ry oferuje 130 KM i 300Nm momentu obrotowego. Jest on stosowany w wielu r\u00f3\u017cnych modelach Peugeot z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym, ale wygl\u0105da na to, \u017ce wszystkie modele Peugeot z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym wychodz\u0105 z produkcji pocz\u0105wszy od 2023 roku. W tym artykule mamy zamiar wymieni\u0107 wszystkie problemy Peugeot 1.5 BlueHDI 130 i powiedzie\u0107, na co zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Na pocz\u0105tek, 1,5L HDI jest znany do\u015bwiadczy\u0107 problem\u00f3w z DPF (filtr cz\u0105stek sta\u0142ych), kt\u00f3ry jest znany sore point dla wielu silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych. Wiele silnik\u00f3w HDI maj\u0105 r\u00f3wnie\u017c tendencj\u0119 do cierpienia z AdBlue problem\u00f3w, kt\u00f3re mog\u0105 mie\u0107 wp\u0142yw na samoch\u00f3d system\u00f3w elektrycznych i emisji.<\/p>\n\n\n\n

Innym do\u015b\u0107 powa\u017cnym problemem jest ten zwi\u0105zany z \u0142a\u0144cuchem, kt\u00f3ry mo\u017ce spowodowa\u0107 awari\u0119 ca\u0142ego silnika, je\u015bli nie zajmie si\u0119 nim w odpowiednim czasie. Na szcz\u0119\u015bcie ten problem nie jest tak powszechny, ale je\u015bli si\u0119 zdarzy, to prowadzi do niebotycznych koszt\u00f3w naprawy.<\/p>\n\n\n\n

Musimy r\u00f3wnie\u017c wspomnie\u0107 o pewnych problemach, kt\u00f3re mog\u0105 prowadzi\u0107 do s\u0142abego przyspieszenia, zw\u0142aszcza gdy silnik jest zimny. W sumie, 1,5L HDI mo\u017ce by\u0107 naprawd\u0119 dobry silnik, je\u015bli uda si\u0119 utrzyma\u0107 go wystarczaj\u0105co dobrze. W rzeczywisto\u015bci wiele z nich, kt\u00f3re mo\u017cna znale\u017a\u0107 w starszych modelach Peugeot, by\u0142o zaniedbanych, a zatem s\u0105 podatne na szerokie spektrum potencjalnych problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z filtrem cz\u0105stek sta\u0142ych (DPF)<\/h2>\n\n\n\n

Jak wspomniano we wst\u0119pie, problemy zwi\u0105zane z filtrem DPF s\u0105 powszechne w wielu silnikach wysokopr\u0119\u017cnych, a 1.5L HDI nie jest inny. Problemy te najcz\u0119\u015bciej dotykaj\u0105 samochody je\u017cd\u017c\u0105ce po mie\u015bcie, poniewa\u017c DPF potrzebuje zazwyczaj troch\u0119 czasu, zanim osi\u0105gnie optymaln\u0105 temperatur\u0119 i zacznie obni\u017ca\u0107 emisj\u0119 spalin. Je\u015bli u\u017cywasz swojego 1.5L tylko do jazdy po mie\u015bcie i kr\u00f3tkich dojazd\u00f3w do pracy, mo\u017cesz do\u015b\u0107 \u0142atwo napotka\u0107 problemy z filtrem DPF.<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze problemy zwi\u0105zane z filtrem DPF 1.5L HDI to zatkanie lub negatywny wynik testu emisji spalin, co w obu przypadkach mo\u017ce prowadzi\u0107 do konieczno\u015bci wymiany filtra DPF, kt\u00f3ra mo\u017ce by\u0107 bardzo kosztowna. Najlepiej jest wybra\u0107 wysokiej jako\u015bci dodatek, kt\u00f3ry powinien oczy\u015bci\u0107 filtr DPF podczas pracy silnika. Je\u015bli zrobisz to proaktywnie, prawdopodobie\u0144stwo wyst\u0105pienia problem\u00f3w z filtrem DPF b\u0119dzie znacznie mniejsze.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z AdBlue<\/h2>\n\n\n\n

Problemy ze zbiornikiem AdBlue s\u0105 r\u00f3wnie\u017c cz\u0119stym zjawiskiem w wielu silnikach HDI, w tym w rz\u0119dowym 4-cylindrowym 1.5L. Problem polega na tym, \u017ce p\u0142yn mo\u017ce czasami znale\u017a\u0107 drog\u0119 do szczelnego obszaru zbiornika, w kt\u00f3rym znajduje si\u0119 ca\u0142a elektronika. Mo\u017ce to prowadzi\u0107 do zwar\u0107 i potencjalnie nawet korozji tych przewod\u00f3w, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 wymaga\u0142y wymiany i uszczelnienia po raz kolejny.<\/p>\n\n\n\n

Aby mie\u0107 to na oku, najlepiej dodawa\u0107 p\u0142yn AdBlue \u015bci\u015ble przestrzegaj\u0105c wskaz\u00f3wek zawartych w instrukcji obs\u0142ugi. Poniewa\u017c te problemy najcz\u0119\u015bciej maj\u0105 tendencj\u0119 do tworzenia si\u0119, gdy zbyt du\u017co AdBlue jest dodawany, je\u015bli przestrzega\u0107 instrukcji, powiniene\u015b by\u0107 dobry. Ponadto, nawet je\u015bli ten problem wyst\u0105pi podczas robienia wszystkiego poprawnie, problem prawdopodobnie b\u0119dzie obj\u0119ty gwarancj\u0105.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z \u0142a\u0144cuchem rozrz\u0105du s\u0105 jednymi z najgorszych problem\u00f3w, z jakimi mo\u017ce spotka\u0107 si\u0119 ka\u017cdy silnik, poniewa\u017c wadliwy \u0142a\u0144cuch\/napinacz mo\u017ce wywiera\u0107 ogromny nacisk na silnik, a nawet go zniszczy\u0107. Dobr\u0105 rzecz\u0105 jest to, \u017ce te problemy mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 wcze\u015bnie, je\u015bli silnik emituje dziwne odg\u0142osy stukania, zw\u0142aszcza na biegu ja\u0142owym. Jako takie, nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 szczeg\u00f3ln\u0105 uwag\u0119 na to, jak silnik dzia\u0142a, poniewa\u017c pozwoli to zapobiec temu problemowi z du\u017co gorzej.<\/p>\n\n\n\n

Ponadto, nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, aby mie\u0107 oko na poziomach oleju i wymieni\u0107 je zgodnie z instrukcj\u0105 obs\u0142ugi w\u0142a\u015bciciela, poniewa\u017c b\u0119dzie to pom\u00f3c rozrz\u0105du silnika by\u0107 tak skoncentrowany, jak to mo\u017cliwe. Je\u015bli \u0142a\u0144cuch nie powiedzie si\u0119, to b\u0119dzie zniszczy\u0107 sw\u00f3j silnik. Zakup nowego silnika 1.5L HDI mo\u017ce by\u0107 cz\u0119sto dro\u017cszy ni\u017c sam samoch\u00f3d, co spowoduje, \u017ce zostanie on spisany na straty przez ubezpieczycieli.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z przyspieszeniem<\/h2>\n\n\n\n

Na koniec wspomnimy jeszcze o problemach zwi\u0105zanych z tym, \u017ce samoch\u00f3d nie chce wystarczaj\u0105co szybko przyspiesza\u0107. Uwa\u017ca si\u0119, \u017ce problem ten jest spowodowany albo przez czujnik przep\u0142ywu masowego powietrza (MAF), albo z powodu wtryskiwaczy nie otrzymuj\u0105cych odpowiedniego smarowania.<\/p>\n\n\n\n

Problem ten mo\u017cna r\u00f3wnie\u017c rozwi\u0105za\u0107 na wcze\u015bniejszych etapach po prostu stosuj\u0105c wysokiej jako\u015bci dodatki do paliwa, kt\u00f3re zar\u00f3wno zabezpiecz\u0105 Ci\u0119 przed przyspieszeniem poni\u017cej normy, jak i pomog\u0105 w problemach ze zbiornikiem AdBlue, o kt\u00f3rych mowa powy\u017cej. Najcz\u0119stszym tego objawem jest 1.5L HDI, kt\u00f3ry zmaga si\u0119 podczas mro\u017anej zimy, zw\u0142aszcza zanim osi\u0105gnie optymaln\u0105 temperatur\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Dzia\u0142 FAQ.<\/h2>\n\n\n\n

Czy Peugeot 1.5L HDI to dobry silnik?<\/h3>\n\n\n\n

Jedn\u0105 z najwi\u0119kszych bol\u0105czek silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych jest brak wyrafinowania i zwi\u0119kszony profil emisji, z kt\u00f3rych oba czyni\u0105 je mniej popularnymi ni\u017c silniki benzynowe, zw\u0142aszcza w dzisiejszych czasach. Jednak nikt nie mo\u017ce zaprzeczy\u0107, \u017ce silniki Diesla maj\u0105 sw\u00f3j w\u0142asny zestaw zalet, kt\u00f3re obejmuj\u0105 lepsz\u0105 wydajno\u015b\u0107, wi\u0119kszy moment obrotowy i potencjalny d\u0142ugoterminowy przebieg.<\/p>\n\n\n\n

Silnik 1,5L HDI nie jest najbardziej wyrafinowanym silnikiem na \u015bwiecie, ale radzi sobie lepiej ni\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 silnik\u00f3w dost\u0119pnych na rynku. Po drugie, emituje mniej ni\u017c 100g CO2 na kilometr, co r\u00f3wnie\u017c czyni go do\u015b\u0107 ekonomicznym jak na silnik o mocy 130 KM i 300Nm momentu obrotowego.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo mo\u017ce wytrzyma\u0107 Peugeot 1.5L HDI?<\/h3>\n\n\n\n

Przy odpowiedniej konserwacji nie ma powod\u00f3w, dla kt\u00f3rych nie nale\u017ca\u0142oby oczekiwa\u0107, \u017ce 1.5L HDI wytrzyma mniej ni\u017c 200 000 mil. Silniki te s\u0105 cz\u0119sto wykorzystywane r\u00f3wnie\u017c do cel\u00f3w komercyjnych, co oznacza, \u017ce Peugeot uwa\u017ca, i\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 jednostek HDI mo\u017ce wytrzyma\u0107 d\u0142ugotrwa\u0142e nadmierne obci\u0105\u017cenie przy prawid\u0142owej konserwacji.<\/p>\n\n\n\n

Dlatego te\u017c, je\u015bli silnik nie by\u0142 nadu\u017cywany i przeszed\u0142 wszystkie niezb\u0119dne przegl\u0105dy, powinien by\u0107 w stanie przetrwa\u0107 naprawd\u0119 d\u0142ugi czas.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego Peugeot pozbywa si\u0119 silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych?<\/h3>\n\n\n\n

Z powrotem w 2018 roku, Peugeot wyszed\u0142 i powiedzia\u0142, \u017ce zamierzaj\u0105 przesta\u0107 wydawa\u0107 pieni\u0105dze na badania i rozw\u00f3j w celu opracowania nowych silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych, co by\u0142o pierwszym oficjalnym potwierdzeniem, \u017ce Peugeot pozbywa si\u0119 wszystkich silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych. Peugeot powiedzia\u0142 r\u00f3wnie\u017c, \u017ce 2023 b\u0119dzie rokiem, w kt\u00f3rym nie b\u0119dzie \u017cadnych nowych silnik\u00f3w diesla z plakietk\u0105 Peugeot.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot zrobi\u0142 to, aby dostosowa\u0107 si\u0119 do nowego trendu hybrydyzacji i obni\u017cenia emisji, aby odwo\u0142a\u0107 si\u0119 do szerokiej (g\u0142\u00f3wnie zamo\u017cnej) bazy klient\u00f3w, kt\u00f3rzy zwracaj\u0105 du\u017c\u0105 uwag\u0119 na \u015blad w\u0119glowy samochod\u00f3w. Po drugie, bardziej sensowne jest zmniejszenie i turbodo\u0142adowanie\/hybrydyzacja silnik\u00f3w benzynowych, kt\u00f3re z natury nie s\u0105 tak szkodliwe dla \u015brodowiska.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 1.5L BlueHDI 130 to rz\u0119dowy 4-cylindrowy silnik o pojemno\u015bci 1.5L, kt\u00f3ry oferuje 130 KM i 300Nm momentu obrotowego. Jest on stosowany w wielu r\u00f3\u017cnych modelach Peugeot z silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5982,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[69],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5981"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5981"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5981\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5983,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5981\/revisions\/5983"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5982"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5981"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5981"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5981"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}