{"id":6002,"date":"2023-01-23T11:59:23","date_gmt":"2023-01-23T11:59:23","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6002"},"modified":"2023-01-23T11:59:25","modified_gmt":"2023-01-23T11:59:25","slug":"vw-1-4-tsi-problemy-z-silnikiem","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/vw-1-4-tsi-problemy-z-silnikiem\/","title":{"rendered":"VW 1.4 TSI Problemy z silnikiem"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Auto Group (VAG) jest jedn\u0105 z najwi\u0119kszych motoryzacyjnych sp\u00f3\u0142ek akcyjnych, poniewa\u017c grupa VAG jest w\u0142a\u015bcicielem takich marek jak Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat, Bugatti i Cupra. Z tak szerokim wachlarzem niesamowitych marek samochodowych, VW naprawd\u0119 jest pot\u0119g\u0105, je\u015bli chodzi o tworzenie imponuj\u0105cych silnik\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Silnik 1.4L TSI raczej nie przychodzi na my\u015bl, gdy my\u015blimy o najlepszych silnikach VW wsp\u00f3\u0142czesnej ery, ale nikt nie mo\u017ce zaprzeczy\u0107, \u017ce 1.4L TSI jest podstaw\u0105 wsp\u00f3\u0142czesnych silnik\u00f3w VW. W niekt\u00f3rych wersjach oferuje on ponad 140 KM i jest r\u00f3wnie\u017c niezwykle wydajny. Silnik 1.4 TSI zadebiutowa\u0142 w 2006 roku i od tego czasu jest stosowany w wielu modelach VW, Audi, Skody, Cupra i Seata.<\/p>\n\n\n\n

Jednak nie wszystko jest jasne z 1.4L TSI, poniewa\u017c istniej\u0105 pewne problemy, o kt\u00f3rych warto m\u00f3wi\u0107. Niekt\u00f3re z problem\u00f3w z silnikiem VW 1.4 TSI s\u0105 powa\u017cne i b\u0119d\u0105 wymaga\u0142y profesjonalnej pomocy. Nale\u017c\u0105 do nich nadmierne zu\u017cycie oleju, awarie cewki zap\u0142onowej, problemy z paskiem rozrz\u0105du, problemy z turbospr\u0119\u017cark\u0105 i nagromadzenie w\u0119gla.<\/p>\n\n\n\n

Niekt\u00f3re z nich mo\u017cna rozwi\u0105za\u0107 proaktywnie poprzez terminow\u0105 i w\u0142a\u015bciw\u0105 konserwacj\u0119, ale inne s\u0105 o wiele bardziej uparte ni\u017c to. Zamierzamy teraz wymieni\u0107 je indywidualnie i powiedzie\u0107 Ci wszystko, co musisz o nich wiedzie\u0107. To pozwoli Ci zrozumie\u0107, czego mo\u017cesz si\u0119 spodziewa\u0107 w przypadku 1.4L TSI.<\/p>\n\n\n\n

Nadmierne zu\u017cycie oleju<\/h2>\n\n\n\n

Nadmierne zu\u017cycie oleju jest do\u015b\u0107 du\u017cy problem ze starszymi silnikami VW, g\u0142\u00f3wnie EA111 generacji, podczas gdy EA211 generacji jest lepiej, ale nie wolne od problem\u00f3w zu\u017cycia oleju. To jest, gdzie 1,4L TSI nale\u017cy. M\u00f3wi si\u0119, \u017ce 1.4L TSI mo\u017ce zu\u017cywa\u0107 wi\u0119cej ni\u017c kwart\u0119 oleju co 1000 mil, co oznacza, \u017ce ci, kt\u00f3rzy nie s\u0105 delikatni z ich wymiany oleju mo\u017ce sko\u0144czy\u0107 si\u0119 z wadliwymi wn\u0119trzami silnika.<\/p>\n\n\n\n

Niestety, jedynym sposobem, jak mo\u017cna rzeczywi\u015bcie poradzi\u0107 sobie z tym jest po prostu pop si\u0119 olej, gdy jest to konieczne. Oznacza to, \u017ce powiniene\u015b skr\u00f3ci\u0107 odst\u0119py mi\u0119dzy wymianami oleju, zw\u0142aszcza je\u015bli posiadasz model 1.4L TSI o wi\u0119kszym przebiegu.<\/p>\n\n\n\n

Awarie cewki zap\u0142onowej<\/h2>\n\n\n\n

Wiele silnik\u00f3w z turbodo\u0142adowaniem jest podatnych na problemy z cewkami zap\u0142onowymi i \u015bwiecami zap\u0142onowymi, a 1.4L TSI nie jest inny. Zadaniem cewek jest dostarczenie napi\u0119cia z akumulatora, kt\u00f3re z kolei powoduje zap\u0142on iskry. To w\u0142a\u015bnie zapocz\u0105tkowuje proces spalania, co oznacza, \u017ce niewypa\u0142y s\u0105 objawami, na kt\u00f3re nale\u017cy zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli jedna cewka zap\u0142onowa ulegnie uszkodzeniu, zaleca si\u0119 wymian\u0119 wszystkich razem, poniewa\u017c zapewni to, \u017ce nast\u0119pna partia b\u0119dzie trwa\u0107 lepsz\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 80 000 – 100 000 mil. S\u0105 one r\u00f3wnie\u017c zwykle wspierane przez kody usterek. W sumie, nie s\u0105 one prawdopodobne, aby zawie\u015b\u0107 wiele razy w ci\u0105gu \u017cycia samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z paskiem rozrz\u0105du<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z paskiem rozrz\u0105du to jedne z najgorszych problem\u00f3w, jakie mo\u017cna napotka\u0107, poniewa\u017c maj\u0105 one zwyczaj niszczenia t\u0142ok\u00f3w. Napinacze s\u0105 znane z tego, \u017ce trac\u0105 napi\u0119cie i zaczynaj\u0105 si\u0119 trzepa\u0107, co mo\u017ce \u0142atwo uszkodzi\u0107 elementy wewn\u0119trzne silnika. Na szcz\u0119\u015bcie problem ten nie jest tak powszechny jak w przypadku poprzednich silnik\u00f3w EA111, kt\u00f3re u\u017cywa\u0142y \u0142a\u0144cucha, ale na pewno jest niebezpieczny.<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze objawy problemu z paskiem rozrz\u0105du to s\u0142aba wydajno\u015b\u0107, grzechotanie silnika na biegu ja\u0142owym, lu\u017any pasek, dr\u017cenie silnika i potencjalnie od\u0142amki metalu w oleju. Aby to naprawi\u0107, zazwyczaj trzeba wymieni\u0107 zar\u00f3wno napinacz, jak i pasek.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z turbospr\u0119\u017cark\u0105<\/h2>\n\n\n\n

Dwa najcz\u0119stsze problemy z turbospr\u0119\u017cark\u0105 w 1.4 TSI to zacinanie si\u0119\/trzaskanie wastegate’a turbospr\u0119\u017carki. Zaw\u00f3r wastegate jest elementem, kt\u00f3rego zadaniem jest regulacja ci\u015bnienia do\u0142adowania silnika. Kontroluje on pr\u0119dko\u015b\u0107 turbiny, co pomaga w optymalnym zwi\u0119kszeniu mocy i utrzymuje system na dystans, je\u015bli chodzi o przegrzanie.<\/p>\n\n\n\n

Zawory te mog\u0105 si\u0119 otwiera\u0107 lub zamyka\u0107, a problem polega na tym, \u017ce nie otwieraj\u0105 si\u0119\/zamykaj\u0105 w razie potrzeby. Je\u015bli wydajno\u015b\u0107 paliwa zaczyna si\u0119 zmniejsza\u0107 lub je\u015bli silnik zaczyna trzepota\u0107, najlepiej jest sprawdzi\u0107 zaw\u00f3r i wymieni\u0107\/naprawi\u0107 go.<\/p>\n\n\n\n

Nagromadzenie w\u0119gla<\/h2>\n\n\n\n

Nagromadzenie w\u0119gla jest nieod\u0142\u0105cznym problemem wszystkich silnik\u00f3w z bezpo\u015brednim wtryskiem, co oznacza, \u017ce inne marki, takie jak Ford przyk\u0142ad. Istniej\u0105 r\u00f3\u017cne wady i zalety silnik\u00f3w z bezpo\u015brednim wtryskiem, ale wydaje si\u0119, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 producent\u00f3w samochod\u00f3w w dzisiejszych czasach wierzy, \u017ce korzy\u015bci przewa\u017caj\u0105 nad wadami.<\/p>\n\n\n\n

Carbon buildup dzieje si\u0119, gdy w\u0119giel osadza si\u0119 na wewn\u0119trznych element\u00f3w silnika i mo\u017ce w ko\u0144cu nadwer\u0119\u017cy\u0107 silnik tak bardzo, \u017ce mo\u017ce nawet zawie\u015b\u0107. Na szcz\u0119\u015bcie zdarza si\u0119 to tylko raz lub dwa razy w ci\u0105gu \u017cycia silnika. Aby zapobiec\/rozwi\u0105za\u0107 ten problem, musisz oczy\u015bci\u0107 wewn\u0119trzne cz\u0119\u015bci silnika za pomoc\u0105 procesu zwanego piaskowaniem orzechowym.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy VW 1.4 TSI jest dobrym silnikiem?<\/h3>\n\n\n\n

1.4L VW TSI jest jednym z najbardziej popularnych silnik\u00f3w VW, co oznacza, \u017ce znaczna liczba wszystkich modeli VW u\u017cywa w\u0142a\u015bnie tego silnika. Jest on oferowany w kilku stopniach tuningu w zale\u017cno\u015bci od preferencji dotycz\u0105cych mocy i wydajno\u015bci. W sumie, ten silnik jest r\u00f3wnie\u017c cichy i do\u015b\u0107 wyrafinowany, co oznacza, \u017ce jest wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105co dla wi\u0119kszo\u015bci ludzi.<\/p>\n\n\n\n

To mo\u017ce nie by\u0107 ekscytuj\u0105cy silnik, ale to jest przez projekt, jak VW oferuje swoje bardziej wydajne 2,0L TSI znale\u017a\u0107 w Golfie GTI, Golf R i kilka modeli Audi Sport.<\/p>\n\n\n\n

Jak wydajny jest silnik VW 1.4 TSI?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik 1.4L TSI jest oferowany w kilku r\u00f3\u017cnych iteracjach. Najmniej wydajny jest wariant 85 KM, kt\u00f3ry mo\u017cna znale\u017a\u0107 w czym\u015b takim jak VW Polo. Ten silnik jest w stanie zwr\u00f3ci\u0107 38MPG US, podczas gdy bardziej pot\u0119\u017cny wariant 125 KM jest w stanie zwr\u00f3ci\u0107 35MPG.<\/p>\n\n\n\n

VW Sirocco u\u017cywa 1,4L 160hp silnik, kt\u00f3ry mo\u017ce zwr\u00f3ci\u0107 25MPG, kt\u00f3ry jest przyzwoity numer. Hybrydowe wersje 1.4L, jak ten znaleziony w Seat Leon 1.4TSI e-Hybrid mo\u017ce zwr\u00f3ci\u0107 oko\u0142o 168MPG \u0142\u0105cznie.<\/p>\n\n\n\n

Czy VW zamierza zaprzesta\u0107 produkcji 1.4L TSI?<\/h3>\n\n\n\n

Nie jest jasne, czy VW zamierza w pe\u0142ni zrezygnowa\u0107 z 1.4L lub nie, ale pewne jest to, \u017ce VW jest g\u0142\u00f3wnie patrz\u0105c w kierunku elektryfikacji i hybrydyzacji ca\u0142ej swojej linii. Oznacza to, \u017ce hybrydowy model 1.4L TSI z pewno\u015bci\u0105 przetrwa znacznie d\u0142u\u017cej, a mocniejsze, niehybrydowe modele 1.4L TSI b\u0119d\u0105 pierwszymi, kt\u00f3re trafi\u0105 na desk\u0119 rozdzielcz\u0105.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Auto Group (VAG) jest jedn\u0105 z najwi\u0119kszych motoryzacyjnych sp\u00f3\u0142ek akcyjnych, poniewa\u017c grupa VAG jest w\u0142a\u015bcicielem takich marek jak Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat, Bugatti i Cupra. Z<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5996,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[29],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6002"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6002"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6002\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6003,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6002\/revisions\/6003"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5996"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6002"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6002"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6002"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}