{"id":6004,"date":"2023-01-23T12:09:09","date_gmt":"2023-01-23T12:09:09","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6004"},"modified":"2023-01-23T12:09:11","modified_gmt":"2023-01-23T12:09:11","slug":"problemy-z-silnikiem-vw-1-5-tsi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/problemy-z-silnikiem-vw-1-5-tsi\/","title":{"rendered":"Problemy z silnikiem VW 1.5 TSI"},"content":{"rendered":"\n

Silnik VW 1.5TSI jest cz\u0119\u015bci\u0105 linii silnik\u00f3w VW EA211, kt\u00f3ra po raz pierwszy zadebiutowa\u0142a jeszcze w 2011 roku. 1,5L TSI EVO pojawi\u0142 si\u0119 w 2016 roku i nadal jest stosowany w wielu produktach VW. 4-cylindrowy silnik z bezpo\u015brednim wtryskiem i turbospr\u0119\u017cark\u0105 zdolny zaoferowa\u0107 od 128 KM do 150 KM i 147lb-ft – 184lb-ft momentu obrotowego.<\/p>\n\n\n\n

W tym artykule, mamy zamiar przej\u015b\u0107 przez wszystkie wsp\u00f3lne problemy z silnikiem VW 1.5 TSI i powiedzie\u0107, jak mo\u017cna podej\u015b\u0107 do mocowania tych. Najpierw wspomnimy o problemach z uk\u0142adem rozrz\u0105du, kt\u00f3ry nie jest tak powa\u017cny jak w przypadku silnik\u00f3w serii EA111, ale nadal jest zwi\u0105zany z generacj\u0105 EA211.<\/p>\n\n\n\n

Inne problemy to nadmierne zu\u017cycie oleju, tak du\u017ce, \u017ce samoch\u00f3d mo\u017ce \u0142atwo potrzebowa\u0107 nawet kwart\u0119 oleju co oko\u0142o 1000 mil. Wiele silnik\u00f3w VW, w tym ten, s\u0105 r\u00f3wnie\u017c sk\u0142onne do potrzebowania du\u017co czasu przed osi\u0105gni\u0119ciem optymalnej temperatury, co mo\u017ce spowodowa\u0107 powa\u017cne problemy, je\u015bli nie jeste\u015b tego \u015bwiadomy.<\/p>\n\n\n\n

Wreszcie, musimy r\u00f3wnie\u017c wspomnie\u0107 o problemach z rozrz\u0105dem zawor\u00f3w, kt\u00f3re s\u0105 zar\u00f3wno z\u0142o\u017cone, jak i czasami trudne do zrozumienia. Je\u015bli chcesz, aby tw\u00f3j 1,5 TSI trwa\u0107 tak d\u0142ugo, jak to mo\u017cliwe, upewnij si\u0119, aby utrzyma\u0107 go jak najlepiej. Je\u015bli kupujesz ten silnik u\u017cywany, zr\u00f3b inspekcj\u0119 przed zakupem, aby w pe\u0142ni zrozumie\u0107 stan silnika.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z rozrz\u0105dem<\/h2>\n\n\n\n

Na pocz\u0105tek wspomnimy o problemach z rozrz\u0105dem, kt\u00f3re niekoniecznie s\u0105 tak powszechne w nowszych silnikach EA211, ale s\u0105 na tyle powa\u017cne, \u017ce nale\u017cy o nich wspomnie\u0107. Oznacza to, \u017ce tylko kilka z tych silnik\u00f3w prawdopodobnie b\u0119dzie dotkni\u0119tych tymi problemami. W tym samym czasie, je\u015bli jeste\u015b \u015bwiadomy tych i mo\u017cna dzia\u0142a\u0107 proaktywnie, mo\u017ce by\u0107 w stanie unikn\u0105\u0107 tego pocisku.<\/p>\n\n\n\n

\u0141a\u0144cuch \u0142\u0105czy wa\u0142ek rozrz\u0105du z silnikiem, co oznacza, \u017ce reguluje on rozrz\u0105d silnika. Je\u015bli napinacz, kt\u00f3ry utrzymuje \u0142a\u0144cuch w miejscu, zaczyna si\u0119 zu\u017cywa\u0107, \u0142a\u0144cuch zacznie grzechota\u0107 coraz bardziej, a\u017c potencjalnie p\u0119knie i zniszczy silnik ca\u0142kowicie. Je\u015bli s\u0142yszysz, \u017ce silnik grzechocze na biegu ja\u0142owym, upewnij si\u0119, \u017ce natychmiast sprawdzisz te elementy.<\/p>\n\n\n\n

Nadmierne zu\u017cycie oleju<\/h2>\n\n\n\n

Innym stosunkowo cz\u0119stym problemem z r\u00f3\u017cnymi silnikami VAG jest nadmierne zu\u017cycie oleju. Wynika to g\u0142\u00f3wnie z braku precyzji lub nieszczelno\u015bci turbospr\u0119\u017carki, pier\u015bcieni t\u0142okowych i prowadnic zawor\u00f3w. Pierwsze dwa mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 stosunkowo \u0142atwo, je\u015bli samoch\u00f3d zaczyna emitowa\u0107 niebieski dym, zw\u0142aszcza przy mocniejszym przyspieszeniu.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z prowadnicami zawor\u00f3w s\u0105 zazwyczaj zwi\u0105zane z nadmiernym zapachem paliwa wok\u00f3\u0142 samochodu podczas jego tuningu. Je\u015bli wszystko jest w porz\u0105dku, ale silnik nadal pije zbyt du\u017co oleju, jedyn\u0105 rzecz\u0105, kt\u00f3r\u0105 mo\u017cesz zrobi\u0107, aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem jest skr\u00f3cenie harmonogramu uzupe\u0142niania oleju.<\/p>\n\n\n\n

Silnik potrzebuje zbyt du\u017co czasu na rozgrzanie<\/h2>\n\n\n\n

Wszystkie silniki s\u0105 zaprojektowane tak, aby pracowa\u0107 optymalnie w okre\u015blonym zakresie temperatur, co oznacza, \u017ce kiedy te temperatury zostan\u0105 osi\u0105gni\u0119te, silnik b\u0119dzie na swoim najbardziej wydajnym poziomie z najmniejszymi szansami na wykazanie przyspieszonego zu\u017cycia. Jednak 1,5 TSI jest nieco notorycznie bior\u0105c zbyt du\u017co czasu, aby si\u0119 rozgrza\u0107, co mo\u017ce spowodowa\u0107 dodatkowe problemy d\u0142ugoterminowe.<\/p>\n\n\n\n

Jest to niestety spowodowane tym, jak silnik zosta\u0142 zaprojektowany. Pojemno\u015b\u0107 skokowa jest tak ma\u0142a, \u017ce nie wytwarza zbyt wiele ciep\u0142a podczas pracy silnika. Zrozumia\u0142e jest, \u017ce tego problemu po prostu nie da si\u0119 unikn\u0105\u0107, dlatego nale\u017cy poczeka\u0107, a\u017c silnik si\u0119 nagrzeje, zanim zaczniemy go forsowa\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z rozrz\u0105dem zawor\u00f3w (AVT Failure)<\/h2>\n\n\n\n

System AVT jest zaprojektowany do kontrolowania rozrz\u0105du zawor\u00f3w samochodu, co pomaga w lepszej wydajno\u015bci i zwi\u0119ksza moc. Jednak\u017ce, poniewa\u017c system jest tak z\u0142o\u017cony w swojej naturze, silniki, kt\u00f3re kontroluj\u0105 odst\u0119py czasowe ko\u0142a z\u0119batego krzywki mog\u0105 sta\u0107 si\u0119 nier\u00f3wne lub nieregularne i w ten spos\u00f3b stworzy\u0107 wi\u0119cej problem\u00f3w zamiast je rozwi\u0105za\u0107. System ten jest bezpo\u015brednio kontrolowany przez ECU samochodu, co oznacza, \u017ce problemy z ECU mog\u0105 r\u00f3wnie\u017c powodowa\u0107 problemy z AVT.<\/p>\n\n\n\n

M\u00f3wi si\u0119, \u017ce s\u0142aba jako\u015b\u0107 oleju jest prawdopodobnie co powoduje ten problem w wi\u0119kszo\u015bci silnik\u00f3w, wi\u0119c upewnij si\u0119, \u017ce zawsze u\u017cywa\u0107 w\u0142a\u015bciwego oleju. Mog\u0105 one spowodowa\u0107, \u017ce samoch\u00f3d nie b\u0119dzie kopa\u0107 w lub nawet nieregularne biegu ja\u0142owego. Poniewa\u017c system zaczyna by\u0107 coraz bardziej nieregularny, mo\u017ce to r\u00f3wnie\u017c powodowa\u0107 problemy z uk\u0142adem zap\u0142onowym, ECU i potencjalnie z uk\u0142adem paliwowym samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Sekcja FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy VW 1.5 TSI jest dobrym silnikiem?<\/h3>\n\n\n\n

Pierwsza iteracja 1.5L TSI by\u0142a przyzwoitym silnikiem, kiedy si\u0119 pojawi\u0142a i nie ma powod\u00f3w, aby s\u0105dzi\u0107, \u017ce jest inaczej w dzisiejszych czasach. Je\u015bli jest prawid\u0142owo utrzymany, b\u0119dzie w stanie trwa\u0107 tak d\u0142ugo, jak samoch\u00f3d, kt\u00f3ry jest wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105co dobre. 1,5L EVO jest ulepszon\u0105 wersj\u0105, kt\u00f3ra oferuje wi\u0119cej mocy, lepsz\u0105 wydajno\u015b\u0107 i znacznie lepszy \u015blad CO2.<\/p>\n\n\n\n

Wielu uwa\u017ca, \u017ce ten silnik jest podstaw\u0105 masowo produkowanej palety silnik\u00f3w benzynowych VW, co nie jest niespodziank\u0105 w og\u00f3le, poniewa\u017c jest to wydajny, silny i wyrafinowany silnik.<\/p>\n\n\n\n

Jaki olej stosuje silnik VW 1.5 TSI?<\/h3>\n\n\n\n

Zgodnie z zaleceniami VW, silnik 1.5 TSI powinien u\u017cywa\u0107 wy\u0142\u0105cznie w pe\u0142ni syntetycznego oleju 5W-30. Nale\u017cy zaopatrywa\u0107 si\u0119 w nie u renomowanych partner\u00f3w VW, takich jak Shell, Castrol lub nawet w oleje OEM VW. Je\u015bli jeste\u015b na rynku u\u017cywanego VW z silnikiem 1.5 TSI, sprawd\u017a, czy historia serwisowa wskazuje na prawid\u0142owe zu\u017cycie oleju.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli nie, mo\u017cesz prawdopodobnie targowa\u0107 si\u0119 z cen\u0105, poniewa\u017c mo\u017ce to by\u0107 potencjalnie problem w d\u00f3\u0142 linii. Je\u015bli rzeczywi\u015bcie tak jest, silnik powinien zosta\u0107 poddany pe\u0142nej kontroli.<\/p>\n\n\n\n

Czy VW rozwi\u0105za\u0142 problemy z silnikiem 1,5L TSI w 2023 roku?<\/h3>\n\n\n\n

Wiele for\u00f3w internetowych twierdzi, \u017ce wi\u0119kszo\u015b\u0107 z tych problem\u00f3w zosta\u0142a ju\u017c rozwi\u0105zana lub nigdy nie zostanie rozwi\u0105zana przez VW. Silnik potrzebuj\u0105cy du\u017co czasu na rozgrzanie si\u0119 jest czym\u015b, na co trzeba b\u0119dzie zwr\u00f3ci\u0107 baczn\u0105 uwag\u0119 w okresie eksploatacji samochodu, natomiast problemy ze zu\u017cyciem oleju mo\u017cna proaktywnie rozwi\u0105za\u0107 na przyk\u0142adach z ni\u017cszym przebiegiem.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Silnik VW 1.5TSI jest cz\u0119\u015bci\u0105 linii silnik\u00f3w VW EA211, kt\u00f3ra po raz pierwszy zadebiutowa\u0142a jeszcze w 2011 roku. 1,5L TSI EVO pojawi\u0142 si\u0119 w 2016 roku i nadal jest stosowany<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5996,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[29],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6004"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6004"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6004\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6005,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6004\/revisions\/6005"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5996"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6004"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6004"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6004"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}