{"id":6006,"date":"2023-01-23T14:26:46","date_gmt":"2023-01-23T14:26:46","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6006"},"modified":"2023-01-23T14:26:49","modified_gmt":"2023-01-23T14:26:49","slug":"problemy-z-silnikiem-vw-1-8-tsi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/problemy-z-silnikiem-vw-1-8-tsi\/","title":{"rendered":"Problemy z silnikiem VW 1.8 TSI"},"content":{"rendered":"\n

Je\u015bli chodzi o VW 4-cylindrowe silniki benzynowe, 1,8L 4-cylindrowy silnik z bezpo\u015brednim wtryskiem jest kr\u00f3lem. Ten silnik po raz pierwszy pojawi\u0142 si\u0119 w 2007 roku, ale to by\u0142o p\u00f3\u017aniej po 2 gen 1.8L TSI, \u017ce wyszed\u0142 w 2008 roku, podczas gdy 3 generacji 1.8 TSI wyszed\u0142 w 2011 roku. Te p\u00f3\u017aniejsze iteracje by\u0142y przede wszystkim koncentruje si\u0119 na rozwi\u0105zywaniu problem\u00f3w, ale r\u00f3wnie\u017c przyszed\u0142 z godnych modernizacji mocy i wydajno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Silnik ten oferuje od 120 KM do 180 KM i 170lb-ft do 240lb-ft momentu obrotowego. Jest on powszechnie stosowany w modelach VW, Audi, Seat i Skoda. W tym artykule, mamy zamiar wymieni\u0107 wszystkie wsp\u00f3lne problemy VW 1.8 TSI silnika i powiedzie\u0107, co trzeba zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119, gdy w rynku dla jednego z nich.<\/p>\n\n\n\n

Aby rozpocz\u0105\u0107, te problemy obejmuj\u0105 problemy z wyczerpaniem oleju, kt\u00f3ry jest prawdopodobnie najwi\u0119kszym zarzutem z pierwszych dw\u00f3ch pokole\u0144. Pompa wody jest podatna na awari\u0119, zw\u0142aszcza z rodziny silnik\u00f3w EA888. Cewki zap\u0142onowe s\u0105 poniek\u0105d standardowym problemem w r\u00f3\u017cnych silnikach VW, podczas gdy problemy z przegrzaniem \/ termostatem s\u0105 r\u00f3wnie\u017c stosunkowo powszechne.<\/p>\n\n\n\n

Wreszcie, ale nie najmniej, musimy wspomnie\u0107 o problemach z rozrz\u0105dem, kt\u00f3re nie s\u0105 tak powszechne, jak kiedy\u015b, ale s\u0105 tak niebezpieczne, \u017ce musz\u0105 by\u0107 r\u00f3wnie\u017c wymienione. Podsumowuj\u0105c, je\u015bli chcesz mie\u0107 taki samoch\u00f3d, pami\u0119taj, aby zrobi\u0107 inspekcj\u0119 przed zakupem i dok\u0142adnie zbada\u0107 silnik.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z wyczerpaniem oleju<\/h2>\n\n\n\n

Silnik 1.8L TSI mia\u0142 bardzo ci\u0119\u017cki okres z problemami z ubytkiem oleju, zw\u0142aszcza jednostka 1.8L, kt\u00f3ra jest prawdopodobnie najgorsza z nich wszystkich. Przechodzenie przez ogromne ilo\u015bci oleju jest podw\u00f3jnym problemem. Po pierwsze, podnosi to koszty utrzymania, ale gorszym problemem jest to, \u017ce ci, kt\u00f3rzy nie s\u0105 \u015bwiadomi tego, mog\u0105 \u0142atwo stan\u0105\u0107 w obliczu ogromnych problem\u00f3w z silnikiem.<\/p>\n\n\n\n

Pier\u015bcienie t\u0142okowe s\u0105 winowajcami tego problemu i b\u0119d\u0105 wymaga\u0142y wymiany, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Je\u015bli zauwa\u017cysz ogromne ilo\u015bci niebieskiego dymu wychodz\u0105cego z wydechu, jest to prawdopodobnie spowodowane wadliwym pier\u015bcieniem t\u0142okowym. Dobrym pomys\u0142em by\u0142oby wybranie t\u0142ok\u00f3w GEN 1 1.8L TSI, gdy\u017c te maj\u0105 tendencj\u0119 do bycia nieco bardziej trwa\u0142ymi w tym wzgl\u0119dzie.<\/p>\n\n\n\n

Water Pump Failure<\/h2>\n\n\n\n

Silnik 1.8L TSI korzysta z plastikowego ko\u0142a kompresora, co jest g\u0142\u00f3wnym powodem, dla kt\u00f3rego pompa wody mo\u017ce zawie\u015b\u0107 prawie co 20,000 mil lub tak. Poniewa\u017c wi\u0119kszo\u015b\u0107 tych silnik\u00f3w jest popychana w kierunku 200 000 mil, oznacza to, \u017ce potencjalnie mo\u017cesz potrzebowa\u0107 wymieni\u0107 pomp\u0119 wody a\u017c 10 razy.<\/p>\n\n\n\n

Objawy tych problem\u00f3w obejmuj\u0105 wysokie \u015bwisty silnika, wysokie temperatury silnika, kontrolka silnika i potencjalnie wycieki p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego. Jedynym sposobem na rozwi\u0105zanie tego problemu jest wymiana pompy wody, ale niekt\u00f3rzy twierdz\u0105, \u017ce mo\u017cna r\u00f3wnie\u017c wymieni\u0107 plastikowe ko\u0142o kompresora na bardziej precyzyjne, kt\u00f3re powinno odci\u0105\u017cy\u0107 pomp\u0119 wody.<\/p>\n\n\n\n

Ignition Coil Problems<\/h2>\n\n\n\n

Cewki zap\u0142onowe s\u0142u\u017c\u0105 do konwersji energii z akumulatora do \u015bwiec zap\u0142onowych, kt\u00f3re nast\u0119pnie rozpoczynaj\u0105 proces spalania. Je\u015bli jednak zauwa\u017cysz, \u017ce Tw\u00f3j 1.8 TSI nie chce zapali\u0107, lub zaczyna \u017ale odpala\u0107, mo\u017ce to by\u0107 spowodowane problemami z cewk\u0105 zap\u0142onow\u0105. Dobr\u0105 rzecz\u0105 jest to, \u017ce te nie’ zawodz\u0105 zbyt cz\u0119sto, ale kiedy to si\u0119 stanie, powiniene\u015b wymieni\u0107 je wszystkie na raz.<\/p>\n\n\n\n

Czasami mo\u017ce by\u0107 troch\u0119 trudno dowiedzie\u0107 si\u0119, czy problemy pochodz\u0105 z \u015bwiec zap\u0142onowych lub cewek zap\u0142onowych, dlatego wielu specjalist\u00f3w VW uwa\u017ca, \u017ce najlepiej jest wymieni\u0107 wszystkie \u015bwiece zap\u0142onowe, gdy wymieniasz wszystkie cewki zap\u0142onowe. Cz\u0119sto mo\u017cna zauwa\u017cy\u0107 te problemy w takich modelach jak VW UP lub VW Tiguan.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z termostatem<\/h2>\n\n\n\n

Obudowa termostatu w modelu 1.8 TSI jest znana z tego, \u017ce mo\u017ce powodowa\u0107 nieszczelno\u015bci, kt\u00f3re czasami powoduj\u0105 wyciek ca\u0142ego p\u0142ynu ch\u0142odz\u0105cego, co sprawia, \u017ce silnik jest bardzo podatny na przegrzanie. Je\u015bli zauwa\u017cysz, \u017ce temperatura silnika przekracza optymalny limit, nale\u017cy sprawdzi\u0107 pomp\u0119 wody i obudow\u0119 termostatu, poniewa\u017c te dwa s\u0105 znane do awarii.<\/p>\n\n\n\n

M\u00f3wi si\u0119, \u017ce trzeba b\u0119dzie tak\u017ce wykona\u0107 pr\u00f3b\u0119 ci\u015bnieniow\u0105 ca\u0142ego uk\u0142adu ch\u0142odzenia, aby zlokalizowa\u0107 wyciek, a nast\u0119pnie naprawi\u0107 go, jakkolwiek jest to mo\u017cliwe.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z rozrz\u0105dem<\/h2>\n\n\n\n

Rozci\u0105gni\u0119te \u0142a\u0144cuchy\/pasy rozrz\u0105du s\u0105 r\u00f3wnie\u017c stosunkowo cz\u0119stym problemem w silnikach VW, szczeg\u00f3lnie tych starszych. Tak czy inaczej, nowsze silniki s\u0105 r\u00f3wnie\u017c podatne na problemy z rozrz\u0105dem, kt\u00f3re mog\u0105 by\u0107 aktywnie rozwi\u0105zane. Je\u015bli nie rozwi\u0105\u017cesz ich wcze\u015bnie, prawdopodobnie spowoduj\u0105 one ogromne uszkodzenie silnika.<\/p>\n\n\n\n

Te problemy maj\u0105 tendencj\u0119 do odbywa\u0107 si\u0119 co 80.000 mil lub tak, kiedy mo\u017cna spotka\u0107 kontrolk\u0119 silnika, \u0142a\u0144cuch przeskakuje, grzechotanie, a nawet ma\u0142e od\u0142amki metalu w oleju. Pami\u0119taj, aby natychmiast wymieni\u0107 napinacz i \u0142a\u0144cuch, aby zminimalizowa\u0107 szkody.<\/p>\n\n\n\n

Dzia\u0142 FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy VW 1.8 TSI jest dobrym silnikiem?<\/h3>\n\n\n\n

Pomimo swojej mniej ni\u017c idealnej reputacji, wi\u0119kszo\u015b\u0107 w\u0142a\u015bcicieli uwa\u017ca 1.8L TSI za naprawd\u0119 dobry silnik, poniewa\u017c oferuje wystarczaj\u0105c\u0105 moc, ale nadal jest do\u015b\u0107 wydajny i \u0142atwy do \u017cycia. Druga generacja 1.8L TSI jest zdecydowanie najgorsza, podczas gdy trzecia iteracja jest zdecydowanie najlepsza.<\/p>\n\n\n\n

W sumie mo\u017cemy stwierdzi\u0107, \u017ce 1,8L mo\u017ce by\u0107 wielki silnik, je\u015bli jest utrzymywany prawid\u0142owo i je\u015bli nie nadu\u017cywane w czasie jego \u017cycia.<\/p>\n\n\n\n

Czy silnik VW 1.8L TSI jest nadal w produkcji?<\/h3>\n\n\n\n

3 gen 1.8L TSI jest nadal w produkcji, 2 gen zosta\u0142 przerwany w 2011 roku, podczas gdy pierwszy gen zosta\u0142 przerwany gdzie\u015b w 2008\/2009. 1.8L TSI prawdopodobnie b\u0119dzie kontynuowa\u0142 swoj\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 przez nast\u0119pne kilka lat, kiedy to zostanie zast\u0105piony przez hybrydowe iteracje.<\/p>\n\n\n\n

Nie jest jasne, czy 1,8L jest kiedykolwiek b\u0119dzie dosta\u0107 leczenie hybrydowe, jak VW oferuje go z por\u00f3wnywalnie mniejsze 1,4L Hybrid i 1,5L Hybrid i Mild Hybrid modeli.<\/p>\n\n\n\n

Czy VW 1.8L TSI jest silnym silnikiem?<\/h3>\n\n\n\n

Z moc\u0105 do 180 KM, 1.8L TSI jest wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105co dobry dla wi\u0119kszo\u015bci zastosowa\u0144, ale nie wypada z jego wi\u0119kszego brata, 2.0L TSI, kt\u00f3ry jest znacznie bardziej wydajny silnik. Silnik 1.8 nie jest przeznaczony do wy\u015bcig\u00f3w ani do jazdy wyczynowej, co oznacza, \u017ce nie jest powszechnie uwa\u017cany za mocny, ale niekt\u00f3rzy dostroili go do 300 KM bez rozpadu silnika.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Je\u015bli chodzi o VW 4-cylindrowe silniki benzynowe, 1,8L 4-cylindrowy silnik z bezpo\u015brednim wtryskiem jest kr\u00f3lem. Ten silnik po raz pierwszy pojawi\u0142 si\u0119 w 2007 roku, ale to by\u0142o p\u00f3\u017aniej po<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5996,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[29],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6006"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6006"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6006\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6007,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6006\/revisions\/6007"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5996"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6006"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6006"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6006"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}