{"id":6010,"date":"2023-01-24T13:02:57","date_gmt":"2023-01-24T13:02:57","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6010"},"modified":"2023-01-24T13:03:00","modified_gmt":"2023-01-24T13:03:00","slug":"vw-golf-1-6-tdi-problemy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/vw-golf-1-6-tdi-problemy\/","title":{"rendered":"VW Golf 1.6 TDI Problemy"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen 1.6L TDI jest najbardziej znanym silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym, kt\u00f3ry mo\u017cna uzyska\u0107 z VW, poniewa\u017c jest to r\u00f3wnie\u017c najbardziej przyst\u0119pny silnik wysokopr\u0119\u017cny, kt\u00f3ry mo\u017cna uzyska\u0107 z Volkswagenem. Mo\u017cna znale\u017a\u0107 ten silnik w samochodach takich jak VW Golf, VW T-Roc, VW T-Cross, VW Passat, a nawet Audi A3. Zazwyczaj oferuje on od 90 KM do 120 KM.<\/p>\n\n\n\n

W tym artykule mamy zamiar wymieni\u0107 wszystkie wsp\u00f3lne problemy VW Golf 1.6 TDI i powiedzie\u0107, co trzeba zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119. Pierwszy, kt\u00f3ry zamierzamy wspomnie\u0107 jest jeden zwi\u0105zany z DPF (Diesel Particulate Filter), kt\u00f3ry jest znany sore point dla wielu VW silnik\u00f3w wysokopr\u0119\u017cnych. Zaw\u00f3r EGR i wtryskiwacze s\u0105 r\u00f3wnie\u017c problematyczne.<\/p>\n\n\n\n

Wreszcie, mamy zamiar przej\u015b\u0107 przez pewne problemy z tankowaniem, a problemy z paskiem z\u0119batym. W sumie, je\u015bli wzi\u0105\u0107 odpowiedni\u0105 opiek\u0119 nad tym silnikiem, przesta\u0107 u\u017cywa\u0107 go tylko na kr\u00f3tkie dojazdy, i nie nadu\u017cywa\u0107 go, jeste\u015b prawdopodobnie b\u0119dzie cieszy\u0107 si\u0119 nim przez ponad 150.000 mil.<\/p>\n\n\n\n

VW Golf sam w sobie jest niesamowicie powszechny samoch\u00f3d w Europie, co oznacza, \u017ce znalezienie cz\u0119\u015bci zamiennych dla silnika 1,6L jest stosunkowo \u0142atwe. Wiele os\u00f3b uwa\u017ca, \u017ce co\u015b takiego jak Golf 1.6L TDI jest najlepszym samochodem, jaki mo\u017cna kupi\u0107 w Europie, poniewa\u017c oferuje idealne po\u0142\u0105czenie u\u017cyteczno\u015bci, przyst\u0119pno\u015bci, komfortu i praktyczno\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z filtrem DPF (Diesel Particulate Filter)<\/h2>\n\n\n\n

Filtr DPF jest jednym z najbardziej problematycznych system\u00f3w, jakie mo\u017cna znale\u017a\u0107 w nowoczesnych silnikach VW, poniewa\u017c jest on zar\u00f3wno skomplikowany, jak i podatny na problemy wynikaj\u0105ce z samej natury systemu oraz z niew\u0142a\u015bciwego u\u017cytkowania. Filtr DPF musi osi\u0105gn\u0105\u0107 optymaln\u0105 temperatur\u0119, zanim zacznie skutecznie usuwa\u0107 szkodliwe cz\u0105steczki, co oznacza, \u017ce konsekwentne, kr\u00f3tkie dojazdy do pracy nie za\u0142atwi\u0105 sprawy.<\/p>\n\n\n\n

Zrozumia\u0142e jest, \u017ce DPF zatka si\u0119, a samoch\u00f3d wy\u015bwietli lampk\u0119 ostrzegawcz\u0105 informuj\u0105c\u0105, \u017ce trzeba b\u0119dzie albo jecha\u0107 samochodem z wysokimi obrotami przez jaki\u015b czas, albo wyczy\u015bci\u0107 DPF.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z zaworem EGR<\/h2>\n\n\n\n

Zadaniem zaworu EGR jest redukcja emisji NOx w samochodzie, co sprawia, \u017ce samoch\u00f3d emituje mniej dwutlenku w\u0119gla zgodnie z przepisami dotycz\u0105cymi emisji spalin. System wysy\u0142a spaliny z powrotem do silnika, co obni\u017ca profil emisji, jednocze\u015bnie poprawiaj\u0105c wydajno\u015b\u0107 samochodu.<\/p>\n\n\n\n

Jednak zaw\u00f3r EGR mo\u017ce zawie\u015b\u0107, co zatrzyma system z poprawy profilu emisji samochodu, a jednocze\u015bnie sprawia, \u017ce MPG gorzej. Najlepsz\u0105 rzecz\u0105, jak\u0105 mo\u017cesz zrobi\u0107, jest dok\u0142adne wyczyszczenie zaworu EGR, poniewa\u017c prawdopodobnie rozwi\u0105\u017ce to problem ca\u0142kowicie bez konieczno\u015bci jego wymiany lub zdejmowania.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z wtryskiwaczami<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z wtryskiwaczami s\u0105 r\u00f3wnie\u017c stosunkowo cz\u0119sto z 1.6L TDI, zw\u0142aszcza po samoch\u00f3d osi\u0105ga 75.000 do 85.000 mil, kiedy jeden lub wi\u0119cej z nich b\u0119dzie niepowodzeniem. Nawet je\u015bli wtryskiwacze nie s\u0105 technicznie zwi\u0105zane z wad\u0105, to zawsze najlepiej wymieni\u0107 je wszystkie razem, poniewa\u017c wydaje si\u0119, \u017ce rozwi\u0105za\u0142 problem dla wi\u0119kszo\u015bci ludzi.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli wymienisz tylko jeden, inny prawdopodobnie zawiedzie wkr\u00f3tce i to b\u0119dzie nadal si\u0119 dzia\u0142o, dop\u00f3ki nie wymienisz ich wszystkich naraz. Wymiana jednego po drugim w spos\u00f3b przerywany b\u0119dzie wymaga\u0142a pami\u0119tania, kiedy wymieni\u0142e\u015b ostatni i jest po prostu troch\u0119 niepotrzebna.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z tankowaniem<\/h2>\n\n\n\n

Silnik 1.6L TDI mo\u017ce cierpie\u0107 z powodu problem\u00f3w z paliwem, g\u0142\u00f3wnie wadliwej pompy paliwowej lub wyciek\u00f3w paliwa. Mog\u0105 one wyst\u0105pi\u0107 z powodu niskiej jako\u015bci paliwa, kt\u00f3re mo\u017ce r\u00f3wnie\u017c wp\u0142ywa\u0107 na wtryskiwacze, zarz\u0105dzanie pier\u015bcieniem paliwa, a nawet przewody paliwowe, z kt\u00f3rych wszystkie mog\u0105 prowadzi\u0107 do naprawd\u0119 kosztownej naprawy.<\/p>\n\n\n\n

Nale\u017cy jednak pami\u0119ta\u0107, \u017ce filtr paliwa nale\u017cy wymienia\u0107 zawsze, gdy jest to konieczne, poniewa\u017c jego zadaniem jest utrzymywanie niepo\u017c\u0105danych zanieczyszcze\u0144 z dala od przewod\u00f3w paliwowych. Nadmiar powietrza w systemie mo\u017ce r\u00f3wnie\u017c powodowa\u0107 niekt\u00f3re z tych problem\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z uk\u0142adem rozrz\u0105du<\/h2>\n\n\n\n

Problemy z rozrz\u0105dem by\u0142y powa\u017cnym problemem w starszych silnikach VW, podczas gdy nowsze s\u0105 znacznie lepsze, ale nie idealne. Problemy te zazwyczaj wynikaj\u0105 z plastikowych napinaczy, kt\u00f3re zu\u017cywaj\u0105 si\u0119 i sprawiaj\u0105, \u017ce pasek\/\u0142a\u0144cuch jest nieco zbyt lu\u017any. Wp\u0142ywa to na rozrz\u0105d silnika i mo\u017ce prowadzi\u0107 do metalowych wi\u00f3r\u00f3w znajduj\u0105cych si\u0119 w oleju.
Silnik zacznie grzechota\u0107 i juddering, kt\u00f3ry jest tu\u017c wok\u00f3\u0142 punktu, kiedy trzeba b\u0119dzie wymieni\u0107 oba z nich. Je\u015bli tego nie zrobisz, istnieje du\u017ca szansa, \u017ce tw\u00f3j silnik do\u015bwiadczy powa\u017cnych uszkodze\u0144 wewn\u0119trznych.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Section<\/h2>\n\n\n\n

Is The VW 1.6 TDI A Good Engine?<\/h2>\n\n\n\n

Tak, 1.6 TDI jest dobrym silnikiem, je\u015bli jest prawid\u0142owo konserwowany. Je\u015bli nie, to b\u0119dzie do\u015bwiadcza\u0107 ca\u0142y \u0142adunek problem\u00f3w, z kt\u00f3rych niekt\u00f3re b\u0119d\u0105 powa\u017cnie wp\u0142ywa\u0107 na zdolno\u015b\u0107 silnika, aby trwa\u0107 d\u0142ugo. Z 120 KM, to nie jest zbyt pot\u0119\u017cny silnik, ale 250Nm @ 1500 RPM nie jest liczba, aby by\u0107 nie\u015bmia\u0142y.<\/p>\n\n\n\n

Tak czy inaczej, wielu nadal uwa\u017ca, \u017ce 1.6 TDI jest troch\u0119 za s\u0142aby do wi\u0119kszo\u015bci zastosowa\u0144. Ci, kt\u00f3rzy chc\u0105 wi\u0119ksze samochody, takie jak Passat s\u0105 prawdopodobnie b\u0119dzie uaktualni\u0107 do 2,0L TDI, kt\u00f3ry oferuje do g\u00f3ry 320Nm momentu obrotowego i do g\u00f3ry 150 KM.<\/p>\n\n\n\n

Czy VW 1.6 TDI jest silnikiem do tuningu?<\/h3>\n\n\n\n

1.6L TDI jest ma\u0142ym, 4-cylindrowym, turbodo\u0142adowanym silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym, co oznacza, \u017ce niekoniecznie jest pot\u0119\u017cny lub kochany przez tych, kt\u00f3rzy chc\u0105 mie\u0107 pot\u0119\u017cne silniki. Jednak\u017ce, 1.6L TDI mo\u017ce by\u0107 przebudowany tak, aby bez wi\u0119kszych problem\u00f3w oferowa\u0142 oko\u0142o 140-150 KM.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli chcesz dostroi\u0107 go dalej, mo\u017cna nawet przej\u015b\u0107 do 300 KM, kt\u00f3ry jest do\u015b\u0107 du\u017co top-end limit dla 1,6L TDI. Te wyniki KM s\u0105 nast\u0119pnie ogromne zyski momentu obrotowego, prawo wok\u00f3\u0142 550-650Nm, kt\u00f3ry jest rodzajem szalony.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo b\u0119dzie trwa\u0142 VW 1.6 TDI?<\/h3>\n\n\n\n

Je\u015bli nie jeste\u015b szczeg\u00f3lnie \u015bwiadomy, 100,000 mil to zazwyczaj moment, w kt\u00f3rym 1.6 TDI zaczyna si\u0119 na Ciebie gniewa\u0107 i odmawia\u0107 pracy. Je\u015bli jednak odpowiednio si\u0119 o niego zatroszczysz, mo\u017cesz go pchn\u0105\u0107 powy\u017cej 200 000 mil, nie martwi\u0105c si\u0119 o powa\u017cny remont mechaniczny.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen 1.6L TDI jest najbardziej znanym silnikiem wysokopr\u0119\u017cnym, kt\u00f3ry mo\u017cna uzyska\u0107 z VW, poniewa\u017c jest to r\u00f3wnie\u017c najbardziej przyst\u0119pny silnik wysokopr\u0119\u017cny, kt\u00f3ry mo\u017cna uzyska\u0107 z Volkswagenem. Mo\u017cna znale\u017a\u0107 ten silnik<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5996,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[29],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6010"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6010"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6010\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6011,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6010\/revisions\/6011"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5996"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6010"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6010"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6010"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}