{"id":6075,"date":"2023-02-07T14:55:59","date_gmt":"2023-02-07T14:55:59","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6075"},"modified":"2023-02-07T14:56:03","modified_gmt":"2023-02-07T14:56:03","slug":"peugeot-1-2-puretech-130-problemy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/peugeot-1-2-puretech-130-problemy\/","title":{"rendered":"Peugeot 1.2 PureTech 130 problemy"},"content":{"rendered":"\n

3-cylindrowy silnik Peugeot PureTech 1.2L o mocy 130 KM jest stosowany w wielu r\u00f3\u017cnych samochodach Peugeot, Open, Citroen i DS. Kiedy po raz pierwszy pojawi\u0142 si\u0119 na rynku, ludzie byli naprawd\u0119 zaskoczeni, jak Peugeotowi uda\u0142o si\u0119 sprawi\u0107, by tak ma\u0142y silnik jak ten oferowa\u0142 130 KM bez rozpadu. To ma troch\u0119 sensu, poniewa\u017c silnik rozpocz\u0105\u0142 swoje wykorzystanie z powrotem w 2016 roku, kiedy rzeczywi\u015bcie wygra\u0142 kilka „Engine of the year awards”.<\/p>\n\n\n\n

Jednak w miar\u0119 up\u0142ywu lat problemy zacz\u0119\u0142y si\u0119 pi\u0119trzy\u0107 i wiele os\u00f3b uznaje teraz 1.2L PureTech za do\u015b\u0107 zawodny. Najgorszy problem 1.2L PureTech jest zwi\u0105zany z paskiem rozrz\u0105du, kt\u00f3ry mo\u017ce si\u0119 zatrzasn\u0105\u0107 i spowodowa\u0107 szereg innych problem\u00f3w. 1.2L cierpi r\u00f3wnie\u017c z powodu zatkania g\u0142owicy cylindr\u00f3w, co mo\u017ce spowodowa\u0107, \u017ce samoch\u00f3d do\u015bwiadczy „lampek kontrolnych silnika”.<\/p>\n\n\n\n

Silnik 1.2L ma r\u00f3wnie\u017c tendencj\u0119 do zu\u017cywania zbyt du\u017cej ilo\u015bci oleju silnikowego, co w ko\u0144cu doprowadzi do cz\u0119stszego dodawania oleju. Wreszcie, musimy r\u00f3wnie\u017c wspomnie\u0107 o kilku problemach z modu\u0142em sterowania silnikiem, kt\u00f3re spowoduj\u0105 kilka znanych \u015bwiate\u0142 ostrzegawczych i spowodowa\u0107, \u017ce samoch\u00f3d straci moc lub podpowiedzie\u0107 kontrolk\u0119 silnika.<\/p>\n\n\n\n

W sumie, 1.2L PureTech potrzebuje terminowej i w\u0142a\u015bciwej konserwacji, bez niej, b\u0119dzie do\u015bwiadcza\u0107 wiele problem\u00f3w. Je\u015bli zrobisz wszystko, co powiniene\u015b zrobi\u0107, silnik jest wi\u0119cej ni\u017c wystarczaj\u0105co dobry dla lepszej cz\u0119\u015bci 200.000 mil.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z paskiem rozrz\u0105du<\/h2>\n\n\n\n

Po pierwsze i najwa\u017cniejsze, musimy porozmawia\u0107 o problemach z paskiem rozrz\u0105du, kt\u00f3re mog\u0105 spowodowa\u0107, \u017ce pasek si\u0119 zatrza\u015bnie. Problem polega na tym, \u017ce pasek w modelu 1.2L mo\u017ce sta\u0107 si\u0119 do\u015b\u0107 t\u0142usty i niszczy\u0107 si\u0119 w szybszym tempie ni\u017c normalnie. Oznacza to, \u017ce zalecane okresy wymiany nie b\u0119d\u0105 wa\u017cne i \u017ce pasek jest bardziej ni\u017c prawdopodobne, aby zatrzasn\u0105\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli tak si\u0119 stanie, mo\u017ce wyst\u0105pi\u0107 ca\u0142a masa innych problem\u00f3w z silnikiem i jego pobliskimi systemami, z kt\u00f3rych niekt\u00f3re b\u0119d\u0105 bardzo drogie w naprawie. Mimo, \u017ce jest to prawda, musimy wspomnie\u0107, \u017ce Peugeot uwa\u017ca, \u017ce jest to spowodowane niew\u0142a\u015bciwym typem oleju\/planami konserwacji. Innymi s\u0142owy, je\u015bli potrafisz wykaza\u0107 si\u0119 terminow\u0105 konserwacj\u0105 i prawid\u0142owym zu\u017cyciem oleju, naprawi\u0105 ten problem za Ciebie.<\/p>\n\n\n\n

Zatykanie si\u0119 g\u0142owicy cylindra<\/h2>\n\n\n\n

Silnik 1.2L PureTech jest znany z tego, \u017ce do\u015bwiadcza troch\u0119 „wstrz\u0105s\u00f3w” tu i \u00f3wdzie, kt\u00f3re mog\u0105 by\u0107 spowodowane niesp\u00f3jnym dzia\u0142aniem kierowcy lub potencjalnie przed zap\u0142onem iskry. Je\u015bli tym wstrz\u0105som towarzyszy lampka kontrolna silnika, istnieje prawdopodobie\u0144stwo, \u017ce Tw\u00f3j 1,2L PureTech cierpi na problem zwany stanem przed iskrowym, kt\u00f3ry jest zwykle zwi\u0105zany z zatkaniem g\u0142owicy cylindra.<\/p>\n\n\n\n

Aby rozwi\u0105za\u0107 ten problem, trzeba b\u0119dzie najpierw sprawdzi\u0107 poziom oleju, szczelno\u015b\u0107 cylindra, wszelkie pozosta\u0142o\u015bci oleju w kolektorze lub nieszczelno\u015b\u0107 zaworu dolotowego. Je\u015bli wszystkie te czynniki s\u0105 naruszone, trzeba b\u0119dzie oczy\u015bci\u0107 g\u0142owic\u0119 cylindra, wstrzykuj\u0105c do niej ma\u0142e kulki.<\/p>\n\n\n\n

Wysokie zu\u017cycie oleju<\/h2>\n\n\n\n

Prawdopodobnie najcz\u0119\u015bciej poruszanym problemem z silnikiem 1.2L jest ten zwi\u0105zany z piciem przez samoch\u00f3d zbyt du\u017cej ilo\u015bci oleju. Problem ten ma tak naprawd\u0119 dwa oblicza. Pierwszy jest spowodowany wadliwym separatorem poziomu oleju, kt\u00f3ry mo\u017ce spowodowa\u0107 zapalenie si\u0119 lampki ostrzegawczej oleju silnikowego nawet przed konieczno\u015bci\u0105. Drugi jest zwi\u0105zany z wyciekami, kt\u00f3re nie s\u0105 szczeg\u00f3lnie powszechne, ale rzeczywi\u015bcie mog\u0105 si\u0119 zdarzy\u0107.<\/p>\n\n\n\n

Aby wiedzie\u0107, co trzeba zrobi\u0107, trzeba b\u0119dzie przetestowa\u0107 samoch\u00f3d szeroko po topping poziom oleju prawid\u0142owo. Je\u015bli natkniesz si\u0119 na wyciek, wymie\u0144 uszkodzon\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 i wszystko powinno by\u0107 w porz\u0105dku. Je\u015bli nie ma \u017cadnych wyciek\u00f3w i ci\u015bnienie wydaje si\u0119 by\u0107 w porz\u0105dku, problem jest prawdopodobnie spowodowany wspomnianym separatorem poziomu oleju, kt\u00f3ry b\u0119dzie wymaga\u0142 wymiany.<\/p>\n\n\n\n

Problemy z modu\u0142em steruj\u0105cym silnika<\/h2>\n\n\n\n

PureTech 1.2L mo\u017ce do\u015bwiadczy\u0107 kilku znacz\u0105cych problem\u00f3w z oprogramowaniem, z kt\u00f3rych wi\u0119kszo\u015b\u0107 jest zwi\u0105zana z modu\u0142em sterowania silnikiem. Kod P1137 zwykle prowadzi do problem\u00f3w z cewkami zap\u0142onowymi, podczas gdy P1338 prowadzi do wadliwego czujnika po\u0142o\u017cenia wa\u0142ka rozrz\u0105du. Wreszcie, P1339 jest zwi\u0105zany z modu\u0142em \u015bwiec \u017carowych.<\/p>\n\n\n\n

Rzeczywisto\u015b\u0107 wydaje si\u0119 wskazywa\u0107 na ECU jest prawdziwym winowajc\u0105 tutaj, jak wszystkie z wy\u017cej wymienionych element\u00f3w mog\u0105 by\u0107 rzeczywi\u015bcie w porz\u0105dku, ale samoch\u00f3d b\u0119dzie nadal listy wszystkich rodzaj\u00f3w kod\u00f3w. Je\u015bli tak si\u0119 rzeczywi\u015bcie stanie, upewnij si\u0119, \u017ce zresetujesz modu\u0142 sterowania silnikiem, kt\u00f3ry ma tendencj\u0119 do rozwi\u0105zywania wszystkich powy\u017cszych problem\u00f3w i wi\u0119cej.<\/p>\n\n\n\n

FAQ Section<\/h2>\n\n\n\n

Czy Peugeot 1.2L PureTech jest dobrym silnikiem?<\/h3>\n\n\n\n

Silnik Peugeot 1.2L PureTech jest dok\u0142adnie tym, czego oczekuj\u0105 ekolodzy od najnowocze\u015bniejszego silnika benzynowego. Poniewa\u017c jest to tylko ma\u0142y 3-cylindrowy z 1,2 litra przemieszczenia, jest bardziej ni\u017c zdolny do zanudzenia ci\u0119 na \u015bmier\u0107 w arkuszu specyfikacji, ale w codziennych zastosowaniach kierowcy, 1,2L PureTech jest rzeczywi\u015bcie naprawd\u0119 dobry silnik.<\/p>\n\n\n\n

Rzeczywisto\u015b\u0107 jest taka, \u017ce oferuje on przyzwoit\u0105 ilo\u015b\u0107 mocy, a jednocze\u015bnie jest naprawd\u0119 wydajny. 1.2L jest prawie nigdy nie b\u0119dzie pi\u0107 zbyt du\u017co paliwa, bez wzgl\u0119du na to, jak go prowadzi\u0107. Wreszcie, jest to tanie, aby utrzyma\u0107 go jako wi\u0119kszo\u015b\u0107 cz\u0119\u015bci zamiennych s\u0105 \u0142atwe do zdobycia.<\/p>\n\n\n\n

Czy silnik 1.2L Peugeot PureTech korzysta z turbospr\u0119\u017carki?<\/h3>\n\n\n\n

Tak. By\u0142oby do\u015b\u0107 trudne dla silnika, aby by\u0107 w stanie zaoferowa\u0107 130 KM bez niekt\u00f3rych \u015brodk\u00f3w wymuszonej indukcji. Silnik 1.2L wyst\u0119powa\u0142 w kilku wariantach, kt\u00f3re nie posiada\u0142y turbospr\u0119\u017carki, ale dawno ju\u017c o nich zapomniano, poniewa\u017c s\u0105 znacznie mniej wydajne, a tym samym mniej interesuj\u0105ce zar\u00f3wno dla Peugeota, jak i jego nabywc\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Z 130 KM, naprawd\u0119 nie jeste\u015b coraz \u015bwiatowej klasy do\u015bwiadczenie power-wise, ale wydajno\u015b\u0107-wise, to jest naprawd\u0119 trudno pokona\u0107 1,2L PureTech silnika.<\/p>\n\n\n\n

Czy PureTech 1.2L nie jest mocny dla du\u017cych samochod\u00f3w?<\/h3>\n\n\n\n

To wszystko zale\u017cy od tego, jak pytasz. Je\u015bli pytasz m\u0119\u017cczyzn\u0119 przyzwyczajonego do jazdy rodzinnymi samochodami z ma\u0142ymi silnikami i ma\u0142ymi sk\u0142adkami ubezpieczeniowymi, to 1.2L PureTech nie jest niedomagaj\u0105cy. Je\u015bli jednak zapytasz entuzjast\u0119 motoryzacji lub kogo\u015b, kto preferuje du\u017ce, luksusowe samochody, powie, \u017ce 1.2L PureTech jest rzeczywi\u015bcie zbyt s\u0142aby dla du\u017cych samochod\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot z 1.2 PureTech 130<\/h2>\n\n\n\n
    \n
  1. Peugeot 208 Hatchback 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n\n\n\n
  2. Peugeot 308 Hatchback 1.2 PureTech 130 GT Line<\/li>\n\n\n\n
  3. Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n\n\n\n
  4. Peugeot 3008 SUV 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n\n\n\n
  5. Peugeot 5008 SUV 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n\n\n\n
  6. Peugeot 508 SW 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n\n\n\n
  7. Peugeot Rifter MPV 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n\n\n\n
  8. Peugeot Traveller MPV 1.2 PureTech 130 Allure<\/li>\n<\/ol>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    3-cylindrowy silnik Peugeot PureTech 1.2L o mocy 130 KM jest stosowany w wielu r\u00f3\u017cnych samochodach Peugeot, Open, Citroen i DS. Kiedy po raz pierwszy pojawi\u0142 si\u0119 na rynku, ludzie byli<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6076,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[69],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6075"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6075"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6075\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6077,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6075\/revisions\/6077"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6076"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6075"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6075"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6075"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}