{"id":6157,"date":"2023-02-27T11:51:33","date_gmt":"2023-02-27T11:51:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/?p=6157"},"modified":"2023-02-27T11:51:36","modified_gmt":"2023-02-27T11:51:36","slug":"najczestsze-problemy-z-skoda-yeti","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/najczestsze-problemy-z-skoda-yeti\/","title":{"rendered":"Najcz\u0119stsze problemy z Skod\u0105 Yeti"},"content":{"rendered":"\n

Skoda Yeti nale\u017cy do najlepszych modeli Skody na rynku. Zosta\u0142 nazwany rodzinnym samochodem roku przez Top Magazine w 2009 roku. Niemniej jednak, samoch\u00f3d ten ma r\u00f3wnie\u017c kilka problem\u00f3w, o kt\u00f3rych u\u017cytkownicy powinni wiedzie\u0107. Ale jakie s\u0105 najcz\u0119stsze problemy ze Skod\u0105 Yeti?<\/p>\n\n\n\n

Najcz\u0119stsze problemy ze Skod\u0105 Yeti to problemy ze skrzyni\u0105 bieg\u00f3w DSG, wyciek oleju, wadliwa poduszka powietrzna, zardzewia\u0142e drzwi, wadliwy immobilizer, wadliwe napinacze pas\u00f3w przednich siedze\u0144, zatkany filtr cz\u0105stek sta\u0142ych, s\u0142abe wyko\u0144czenie lakieru i problemy elektryczne. Je\u015bli Twoja Skoda Yeti boryka si\u0119 z jednym z tych problem\u00f3w, powiniene\u015b zleci\u0107 mechanikowi kontrol\u0119 i napraw\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Jakie s\u0105 cz\u0119ste problemy ze Skod\u0105 Yeti?<\/h2>\n\n\n\n

Problemy ze skrzyni\u0105 bieg\u00f3w DSG<\/h3>\n\n\n\n

Jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli Skody, r\u00f3wnie\u017c Skoda Yeti jest wyposa\u017cona w skrzyni\u0119 bieg\u00f3w DSG Volkswagena. W zwi\u0105zku z tym wielu u\u017cytkownik\u00f3w skar\u017cy\u0142o si\u0119 na problemy zwi\u0105zane ze skrzyni\u0105 bieg\u00f3w. Niekt\u00f3rzy zg\u0142aszali, \u017ce do\u015bwiadczaj\u0105 problem\u00f3w ju\u017c przy przebiegu 45 000 mil. W niekt\u00f3rych przypadkach skrzynia bieg\u00f3w uleg\u0142a awarii po przejechaniu 50 000 mil.<\/p>\n\n\n\n

G\u0142\u00f3wnym problemem, kt\u00f3ry zg\u0142aszano, by\u0142a zmniejszona \u017cywotno\u015b\u0107 pakietu dwusprz\u0119g\u0142owego, co powodowa\u0142o uszkodzenia k\u00f3\u0142 z\u0119batych. Je\u015bli Twoja skrzynia bieg\u00f3w ma problemy, upewnij si\u0119, \u017ce wymienisz j\u0105 na now\u0105, aby rozwi\u0105za\u0107 problem.<\/p>\n\n\n\n

Wyciek oleju<\/h3>\n\n\n\n

Wyciek oleju to powa\u017cny problem, kt\u00f3ry zg\u0142asza wielu u\u017cytkownik\u00f3w Skody Yeti. Wyciek oleju mo\u017ce by\u0107 spowodowany poluzowanym filtrem oleju lub uszczelk\u0105 oleju, kt\u00f3ra nie zosta\u0142a odpowiednio dokr\u0119cona. Jednak w tym przypadku najcz\u0119\u015bciej jest to spowodowane poluzowanymi \u015brubami regulatora wa\u0142ka rozrz\u0105du. Powoduje to wyciek oleju.<\/p>\n\n\n\n

Mimo wszystko problem ten nie powinien niepokoi\u0107, poniewa\u017c producent wycofa\u0142 z rynku samochody, kt\u00f3rych problem dotyczy. Obejmowa\u0142y one modele Skoda Yeti wyprodukowane mi\u0119dzy styczniem 2014 a styczniem 2015 roku.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwe napinacze pas\u00f3w przednich foteli<\/h3>\n\n\n\n

Kolejnym problemem, kt\u00f3ry zmusi\u0142 producenta do wycofania Skody Yeti z rynku, s\u0105 wadliwe napinacze pas\u00f3w przednich foteli. By\u0142o to spowodowane wadliwym po\u0142\u0105czeniem, cz\u0119\u015bci napinaczy pas\u00f3w przednich siedze\u0144, kt\u00f3re mog\u0105 si\u0119 od\u0142\u0105czy\u0107 i spowodowa\u0107 wypadek oraz dosta\u0107 si\u0119 do wn\u0119trza pojazdu. Problem ten dotyczy\u0142 modelu 2016 Skoda Yeti.<\/p>\n\n\n\n

Wadliwa poduszka powietrzna<\/h3>\n\n\n\n

Ten problem jest powszechny w modelu 2015 Skoda Yeti. Dochodzi do niego w momencie wyzwolenia bocznej poduszki powietrznej. W efekcie obudowa inflatora mo\u017ce p\u0119kn\u0105\u0107, sprawiaj\u0105c, \u017ce kierowca lub pasa\u017cer zostan\u0105 zranieni przez oderwane w tym procesie cz\u0105steczki metalu. Wszystkie dotkni\u0119te problemem modele zosta\u0142y wycofane z rynku i naprawione przez Skod\u0119.<\/p>\n\n\n\n

Zatkany filtr cz\u0105stek sta\u0142ych w dieslu<\/h3>\n\n\n\n

Ka\u017cda Skoda Yeti z silnikiem Diesla jest wyposa\u017cona w filtr cz\u0105stek sta\u0142ych. Dlatego je\u015bli kierowca nie je\u017adzi swoim samochodem cz\u0119sto i na d\u0142u\u017cszych trasach, to filtr DPF mo\u017ce si\u0119 zatka\u0107. Jest to istotne, poniewa\u017c spala si\u0119 z sadzy. Tak wi\u0119c, je\u015bli DPF jest zatkany, trzeba go wyczy\u015bci\u0107, ale tak\u017ce zapewni\u0107, aby je\u017adzi\u0107 samochodem regularnie, aby unikn\u0105\u0107 problemu do powt\u00f3rzenia.<\/p>\n\n\n\n

Rdzawe drzwi<\/h3>\n\n\n\n

Skoda produkuje wysokiej jako\u015bci i trwa\u0142e samochody. Je\u015bli jednak Twoja Skoda Yeti zosta\u0142a wyprodukowana w Rosji, istnieje du\u017ca szansa, \u017ce b\u0119dziesz mia\u0142 problemy z rdz\u0105 na drzwiach i pod gum\u0105 wyk\u0142adziny okiennej. Chocia\u017c mo\u017cesz na\u0142o\u017cy\u0107 now\u0105 pow\u0142ok\u0119, aby ukry\u0107 rdz\u0119, powiniene\u015b trzyma\u0107 si\u0119 z dala od u\u017cywanego modelu Skoda Yeti wyprodukowanego w Rosji.<\/p>\n\n\n\n

S\u0142abe wyko\u0144czenie lakieru<\/h3>\n\n\n\n

Kolejnym drobnym problemem, kt\u00f3ry jest zwykle pomijany przez producenta, s\u0105 kwestie zwi\u0105zane z lakierem. Wyko\u0144czenie lakieru w modelach Skoda Yeti wyprodukowanych w Rosji nie by\u0142o \u015bwietne. Mo\u017ce si\u0119 wi\u0119c okaza\u0107, \u017ce trzeba b\u0119dzie przemalowa\u0107 samoch\u00f3d, aby naprawi\u0107 ten problem.<\/p>\n\n\n\n

Kwestie elektryczne<\/h3>\n\n\n\n

Problemy elektryczne s\u0105 r\u00f3wnie\u017c powszechne w starszych modelach Skoda Yeti. Tak wi\u0119c, je\u015bli masz problemy elektryczne, takie jak czujniki nie dzia\u0142aj\u0105 lub reflektory s\u0105 przyciemnione, powiniene\u015b sprawdzi\u0107 akumulator. Je\u015bli akumulator jest w porz\u0105dku, nale\u017cy r\u00f3wnie\u017c sprawdzi\u0107 przewody, a nawet sprawdzi\u0107 alternator i bezpiecznik. Wymie\u0144 uszkodzone cz\u0119\u015bci.<\/p>\n\n\n\n

Uszkodzony immobilizer<\/h3>\n\n\n\n

Niekt\u00f3rzy u\u017cytkownicy zg\u0142aszali r\u00f3wnie\u017c posiadanie wadliwego immobilizera. Jest to zwykle spowodowane przez martw\u0105 bateri\u0119 pilota. Upewnij si\u0119, \u017ce wymiana martwej baterii breloczka jest w celu rozwi\u0105zania problemu. Niekt\u00f3re z oznak wadliwego immobilizera to kluczyk w stacyjce nie obraca si\u0119, problemy z blokowaniem\/odblokowywaniem i silnik nie uruchamia si\u0119.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Czy Skoda Yeti jest samochodem niezawodnym?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Yeti to nie tylko niezawodny, praktyczny i adekwatnie wydajny samoch\u00f3d. Samoch\u00f3d ten notuje niewiele problem\u00f3w w por\u00f3wnaniu do swoich rywali. Jednak ostatnie modele by\u0142y mniej niezawodne ni\u017c starsze. Poza tym, najwi\u0119kszym wyzwaniem w posiadaniu Skody Yeti jest koszt cz\u0119\u015bci zamiennych i us\u0142ug.<\/p>\n\n\n\n

Jak d\u0142ugo wytrzymuje Skoda Yeti?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Yeti jest bardzo niezawodnym samochodem. Na dodatek jest wyposa\u017cona w niezawodne silniki, kt\u00f3re r\u00f3wnie\u017c starczaj\u0105 na d\u0142u\u017cej. Na przyk\u0142ad, silnik 1.2 TSI ma \u015bredni\u0105 \u017cywotno\u015b\u0107 150 000 mil. Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, Skoda Yeti powinna wytrzyma\u0107 ponad 200 000 mil przy odpowiedniej piel\u0119gnacji i konserwacji.<\/p>\n\n\n\n

Czy utrzymanie Skody Yeti jest drogie?<\/h3>\n\n\n\n

Nie, nie jest. Utrzymanie Skody Yeti jest do\u015b\u0107 tanie w por\u00f3wnaniu z utrzymaniem wi\u0119kszo\u015bci jej rywali, takich jak Volkswagen Tiguan, BMW X1 i Subaru XSV. Jednak rywale z g\u0142\u00f3wnego nurtu, tacy jak Kia Soul, Nissan Qashqai i Vauxhall Mokka s\u0105 o wiele ta\u0144si w utrzymaniu.<\/p>\n\n\n\n

Dlaczego Skoda Yeti zosta\u0142a wycofana z produkcji?<\/h3>\n\n\n\n

Co zaskakuj\u0105ce, wi\u0119kszo\u015b\u0107 modeli Skody, kt\u00f3re zosta\u0142y wycofane z produkcji, nie by\u0142y spowodowane nisk\u0105 sprzeda\u017c\u0105. Na przyk\u0142ad Skoda Yeti mia\u0142a wysoki popyt, kt\u00f3ry zmusi\u0142 producenta do zwi\u0119kszenia skali produkcji. W rezultacie sko\u0144czy\u0142o si\u0119 na tym, \u017ce produkowano samochody z wieloma problemami i dlatego zdecydowano si\u0119 na zaprzestanie produkcji tego modelu.<\/p>\n\n\n\n

Skoda zast\u0105pi\u0142a Skod\u0119 Yeti modelem Skoda Karoq. Skoda Yeti lub Karoq jest nieco wi\u0119ksza od Skody Kamiq, ale mniejsza od Skody Kodiaq.<\/p>\n\n\n\n

Po jakim czasie w Skodzie Yeti zaczynaj\u0105 si\u0119 pojawia\u0107 problemy?<\/h3>\n\n\n\n

Wi\u0119kszo\u015b\u0107 Sk\u00f3d Yeti zaczyna mie\u0107 problemy po przejechaniu ponad 50 000 kilometr\u00f3w. Jednak w tym momencie wi\u0119kszo\u015b\u0107 problem\u00f3w b\u0119dzie niewielka, jak np. zu\u017cyte \u015bwiece zap\u0142onowe i cewki zap\u0142onowe. Ale z odpowiedni\u0105 opiek\u0105 i konserwacj\u0105, u\u017cytkownik nie do\u015bwiadczy \u017cadnych problem\u00f3w a\u017c do osi\u0105gni\u0119cia ponad 100 tys. mil.<\/p>\n\n\n\n

Final thoughts<\/h2>\n\n\n\n

Skoda Yeti jest jednym z najlepszych kompaktowych crossover\u00f3w SUV na rynku. Ten samoch\u00f3d jest elegancki, stabilny, praktyczny, paliwooszcz\u0119dny i ca\u0142kiem niezawodny. Jednak pochodzi z kilkoma problemami, o kt\u00f3rych u\u017cytkownicy powinni wiedzie\u0107, aby pom\u00f3c utrzyma\u0107 samoch\u00f3d prawid\u0142owo. Wi\u0119kszo\u015bci problem\u00f3w, z kt\u00f3rymi boryka si\u0119 ten samoch\u00f3d, mo\u017cna unikn\u0105\u0107, odpowiednio dbaj\u0105c o samoch\u00f3d.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Skoda Yeti nale\u017cy do najlepszych modeli Skody na rynku. Zosta\u0142 nazwany rodzinnym samochodem roku przez Top Magazine w 2009 roku. Niemniej jednak, samoch\u00f3d ten ma r\u00f3wnie\u017c kilka problem\u00f3w, o kt\u00f3rych<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6158,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[71],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6157"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6157"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6157\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6159,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6157\/revisions\/6159"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6158"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6157"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6157"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autaluksusowea2z.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6157"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}